[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:16

HT grote galopplannen =:)

Ik weet niet welk type het is zijn daar verschillende in?
Het is een superdeluxe uitvoering ben er heel blij mee.
Hoop zo dat Piet het leuk gaat vinden. Hij doet het met beleren tot nu toe erg goed, hoop gewoon zo op een pittig vrolijk ponytje voor de wagen.

Wat een ellende LS.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:24

LS, ik hoop dat je snel geneest en dat we weinig meer van dat soort verhalen krijgen. Ik word er altijd erg slap van in mijn maag en dan ontstip ik dit topic Y;( .

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:56

Snap ik Gem! :*

Bedankt voor de tips!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:03

ls: beterschap ook met bucky.
vhu:gaaf een cavalier sulky die rijden lekker(ik mis nog steeds mijn sulky hoor,zet je zo snel achter de pony en heerlijk het bos in enz)
gem: spannend om paard nog eens te bekijken maar dan zonder modder enz
tine mag met een wit busje op pad.

LS_fotos

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:39

Stil hier!

Hoelang doen jullie met de ijzers ? Ik word er hier een beetje moe van zitten 7 weken eronder, en kunnen er alweer af hoef groeit eroverheen, zonder gaat niet als ik buiten rijd slijt het te hart. Nu rijd ik uiteraard niet buiten ivm het erf nog dicht zit maar hij krijgt het wel voor elkaar dat de ijzers ook glad zijn. Met zijn driftige passen. Idioot is het ook. Echt langer dan 8 weken lucht geen ene week. Eerder had ik met shetlander, en de kleine welshjes 3-4 maanden eronder.

Ow en stout geweest... ik vond dat ik het mocht.. Spaargeld even aangebroken, amigo regendekentje besteld, en een sweet itch hoody voor de wedstrijddagen beide flinke aanbieding.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:01

Goede morgen.
Spannend dagje, vandaag naar de groep anderstaligen. Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten. Ik baal dan wel weer een beetje van de school (helaas geven heel veel scholen onjuiste of onvoldoende info). Aan de telefoon ging het over groep 1/2, in de mail staat 1-3 (en dat is heel lastige combinatie, ook als ze gewoon Nederlands praten) en op de site staat dat ze op woensdag niet tot 12.15 maar tot 13.00 op school zijn. Dat is toch info die ik wel heel graag van te voren heb. Ik zit tenslotte ook nog met een kind en allerlei afspraken op de woensdagmiddag. Oftewel, dat wordt weer lunchen in de auto.

Maar goed, ik heb er veel zin in, ga maar vroeg heen, want heb geen idee hoe ik me duidelijk zou moeten maken als ze echt geen NL praten (en ik neem aan dat ze ook geen Engels spreken; zullen wel asielzoekerskinderen zijn denk ik)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:21

@tine: spannend! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.

*ben hier stiekum ook al aan het denken wat ik zou kunnen doen als er aangepast eigen vervoer is; eerste tijd zal het maar kort iets zijn. Van vrijwilligerswerk (misschien wel alleen ergens mijn honden laten knuffelen bv), maar als het wat uit te bouwen mag zijn qua mogelijkheden zou ik ook graag enkele uurtjes les willen gaan geven*

@ls: hier niets meer op ijzers. Misschien zijn hoefschoenen een idee. Ben je verplicht zoveel over asfalt te rijden dat ze zo slijten of ligt het bv aan de manier van lopen? Je hoefsmid nog ideeën? Ach, eigenlijk ben ik zwaar jaloers ; betekent iig dat je lekker veel net je pony kunt rijden; top toch?

Pffff, vandaag weer afspraak, wil niet zeuren, maar ben er zo klaar . Maar goed, heb al een tijd vanalles uit gesteld, dus weer even doorbijten.
Verder ook leuke dingen op staan, langzaam zo ver in mijn hoofd dat we beginnen te wennen aan aanpassingen. Zo komen ze binnenkort ook kijken of ze mijn speciale bed ingepast krijgen in ons eigen bed en dan zou ik iig 's nachts weer bij manlief kunnen slapen! Volgende week testen voor aanpassingen aan de auto en uitproberen van starolstoel; hahahaha; nou kijk eens als we de positieve dingen opnoemen blijken dat er ook een hele hoop te zijn!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:29

Ow weer bij je man slapen zou fantastisch zijn. Hopelijk lukken alle aanpassingen.

Gup vond dat de dag om 05.30 wel kon beginnen. Ik uiteraard niet.
Dus die ligt in de snooze stand: in bed met wat speelgoedjes. Ik heb netflix op; belle en het beest :+:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:31

Hahaha; geweldig snooze stand! Heerlijk ventje hebben jullie, geloof ik!

Mooie dag, allemaal!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:40

Ja we hebben het getroffen. Heerlijk lief vrolijk open vriendelijk mannetje. Nog zoet met een kartonnetje van de werksokken van mijn man momenteel al een kwartier.
Hij zal zo wel klaar zijn met.snoozen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:39

Ik rij met hoefschoenen voor de wagen, al een jaartje of 10.
Beide shetlanders, de bonte heeft vrij grote voeten, dus had ik wat meer keus :)
Erg tevreden met de glove hoefschoenen.
Wel laat ik nu toch om de 8 weken de hoefsmid komen, maar dat is meer omdat de andere pony een chronische afwijking aan de hoeven heeft en ik dit graag goed bij wil houden.
Maar voorheen vijlde ik zelf de hoeven wat bij, of liet hem een tijdje op blote voeten lieten.
Als het echt scheef leek te worden, kwam de hoefsmid :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:51

Ava, veel plannen, leuk !! zou gaaf zijn als je iets kunt gaan doen idd tzt, knap dat je er al over nadenkt ! :j _/-\o_
hoefijzers....pff..we probeerden altijd zonder, maar met de buitenritten ontkom je er bijna niet aan, hoefschoenen kan ook idd....niet te veel door blubberplassen racen dan...daar raakte wij ze kwijt.. :+
Keet heeft een heerlijk mannetje, haha...wij ook, geweldig fijn is dat ! geniet ervan !! ;)
Tine succes met lesgeven.

Vanmorgen korte ronde gefietst,...en muffins gebakken voor bij de.. :9k kennis kwam even langs, was wel even gezellig...nu weer aan de schoonmaak en opruim...daaaaaaaaagggg... :evaw: :evaw: :evaw: :evaw:

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:54

Biancacoo schreef:
hoefijzers....pff..we probeerden altijd zonder, maar met de buitenritten ontkom je er bijna niet aan, hoefschoenen kan ook idd....niet te veel door blubberplassen racen dan...daar raakte wij ze kwijt.. :+

Wordt vaak gedacht, maar is niet mijn ervaring :)
Ook door blub en waterplassen blijven ze goed aan tot op heden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:07

Hier béétje druk op mijn manier bijgelezen maar ff geen verhaal :list: Y;( :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:30

Vandaag heel erg leuke dag gehad met asielkinderen. Heb diep respect voor de leerkrachten die daar werken. Ik had groep 1 tot en met 3, maar de andere klassen zijn 3-8, waarbij iedereen op eigen niveau en tempo werkt (afhankelijk ook van hoe het met het Nederlands ook gaat). Sommige lln zijn er een paar weken, maar maximaal 1,5 jaar.

Een jochie van 6 speelde af en toe mijn tolk, want mijn Arabisch is niet heel goed ;-).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:05

Respect _/-\o_ goed werk

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:48

Isapaardje schreef:
Biancacoo schreef:

Wordt vaak gedacht, maar is niet mijn ervaring :)
Ook door blub en waterplassen blijven ze goed aan tot op heden.

denk ik niet....dat is echt mijn ervaring....haha....maar ze zullen in de loop van jaren wel verbeterd zijn...mag ik hopen..

tine, goed bezig, leuke ervaring denk ik zo.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:31

Meest geweldige docentenwerk wat er is! Zou mooi zijn als je daar wat regelmatig kunt komen, geeft zoveel voldoening.

Pierewiet was vandaag ingebroken bij de shetlanderwei }:) hij had de hele boel op stelten gezet, vervolgens was hij samen met 2 van de 7 shetjes de schapenweides opgerend... gelukkig doet de stalhouder er niet moeilijk over. Ook geen idee waar hij straks bij in de wei moet hij rent gewoon hele erf over O:)
Met hem drooggemend langs de weg moest hij helemaal gillen naar de shetjes :') hij bleef verder wel braaf viel me niets tegen. En hem met een echte stokmaat gemeten, 't is 1.07 of 1.08 8-)

Ik hoor wel goede verhalen over bepaald soort hoefschoen, floating boots,dacht ik.zelf ervaring met oa marquis, vond het toch heel gedoe. Hoefballen gingen vaak stuk en ik verloor ze ook af en toe. Maar voor Piet is het op termijn misschien wel handig die heeft zulke ieniemienie hoefjes
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-04-16 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:33

Mooi maatje :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:38

Als ijzers al zo afslijten zal rubber helemaal snel slijten. Dat is toch zachter materiaal tenslotte

VHU: wat een boef die Piet. Gelukkig dat stalhouder er niet moeilijk over doet.

Vanmiddag tijdens de gitaarles van zoonlief (is een half uur), snel naar de winkels gelopen en 7 nieuwe kledingstukken gekocht. Nette shirts en vesten, kan ik allerlei combinaties mee maken, dus heb nu iets meer variatiemogelijkheden voor naar het werk, dat was namelijk nogal beperkt.
Als ik morgen niet hoef te werken (heb nog niets staan), dan wil ik nog op zoek naar nette broek en kijken voor schoenen.

Priveles van zoonlief ging niet door, dus eerst zoonlief laten mennen met Amerigo, lekker met vaardigheid bezig geweest. En daarna tegelijk Sam en Rembrand ohz gereden. Het was heerlijk weer.

Zometeen nog de struiken watergeven (bleh, geen zin in, kost bijna een uur, maar ja, het is voor het goede doel) en dan weer lekker mijn bedje in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:43

Maar hoef kan beter groeien zonder ijzer alleen al omdat er geen gaten in hoeven :)
Ja het is een handzaam maatje :D mini draak hahahahaha
Gelukkig gaan we de zomer in Tine is qua kleding net wat makkelijker

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:16

Baby op snooze stand hahah geniaal.

avaluna schreef:
@ls: hier niets meer op ijzers. Misschien zijn hoefschoenen een idee. Ben je verplicht zoveel over asfalt te rijden dat ze zo slijten of ligt het bv aan de manier van lopen? Je hoefsmid nog ideeën? Ach, eigenlijk ben ik zwaar jaloers ; betekent iig dat je lekker veel net je pony kunt rijden; top toch?

Is niet een probleem van nu want moet nu heel erg opassen voor mijn pees dat die niet knapt. Rij wel maar voornamelijk nog in de bak. We hebben droes dus het terrein is nog gesloten, buiten is Amadeus ook echt een idioot dat vind ie prachtig, niet te houwen die gek! Nee grapje is echt altijd een feestje met hem. Het licht aan de KM's die we maken en aan de manier van lopen. Hij stampt haha, heeft een driftig loopje, maar zoiezo kunnen ijzers maar 70KM over de weg, aldus verschillende smeden. Hoefschoenen moet ik eigenlijk niet aan denken, in mijn ogen zijn die nog slechter dan ijzers, bij een ijzertje kan de hoef eroverheen groeien, bij een hoefschoen gaat het strak zitten wanneer de hoef groeit en krijg je drukkingen/kneuzingen je zou dan zelf zou kundig moeten zijn om dit bij te kunnen houden door de hoef te veilen. Daarbij sleiten schoenen ook en kun je een zool dan niet vervangen maar moet je een nieuwe schoen kopen. Volgende minpunt van een schoen is, dat ik niet door me hurken/knieen kan/mag en het aantrekken van peesbeschermers soms al kundig genoeg is zegmaar. :)

Zou fijn zijn als je met aanpassingen weer bij je mannetje kan slapen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:45

Vhu...straks moet Pietje aan een stik..,hahaha....brutaal ding !
Keet snooze baby :+
LS moet voorzichtig doen met dr pees.
Ava, hoe bevalt je nieuwe rolstoel ? Al aan gewend ...? En weer naar jullie eigen slaakamer, dat zou echt heerlijk zijn ! _/-\o_
Ips, hoe gaat het met je paardjes, en is Fera al verkocht ?
Baudyh...hoe is t ?

Vanmorgen heb ik weer een rondje gefietst, deze keer 2 honden mee, lekker rondje gedaan, ze hebben zich goed vermaakt, en ik ook.
Morgen heeft zoontje koningsspelen op school, s ' morgens spel en s middags sportclinics.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:28

Hier morgen ook gezellig Koningsspelen!

Rolstoel is echt geweldig! Rijdt heel fijn en kan zitten! Klinkt gek, hihihi, maar zitten is gewoon lastig en alleen in rolstoel langer te doen.

Alkes is heerlijk om te doen met dit weer; ik heb Olympic maar eens goed gepoetst; de rest is al mooi glad.
Laatst bijgewerkt door avaluna op 21-04-16 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:29

Voorzichtig dan maar LS...
Twee honden tegelijk fietsen hoe doe je dat?
Piet is gewoon meer hond dan pony hij loopt niet weg maar banjert graag over het erf :7

Mijn vader krijgt volgende week donderdag een pacemaker, ben blij als dat achter de rug is.