[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 20:50

LinSa schreef:
Mijn vriend en ik hopen er 27 juni bij te zijn in Etten-Leur als vrijwilligers *\o/*
Ik neem m'n camera mee, dus als ik tijd heb kan ik misschien nog wel huis-tuin-keuken plaatjes schieten. :D

Leuk Leuk! Ik ben dol op fotos dus als je tum ziet schiet er gerust op los ( met fototoestel haha)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:21

L_Rivaldo schreef:
LinSa schreef:
Mijn vriend en ik hopen er 27 juni bij te zijn in Etten-Leur als vrijwilligers *\o/*
Ik neem m'n camera mee, dus als ik tijd heb kan ik misschien nog wel huis-tuin-keuken plaatjes schieten. :D

Leuk Leuk! Ik ben dol op fotos dus als je tum ziet schiet er gerust op los ( met fototoestel haha)

Hahahaha, ja met fototoestel dan maar he.
Geen idee of ik er tijd voor heb en of de foto's wat worden. M'n lens begint het een beetje te begeven dus we zullen zien.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:05

Dank voor de antwoorden. Ik woon zelf in Wageningen en de pony staat in het binnenveld in Bennekom. Dus redelijk centraal in Nederland.

Ja ik had het gezien van Etten-Leur. Maar helaas organiseer ik momenteel ook een mencursus en gaat mijn tweede groep die dag op enkelspan-examen. Dus ik kan het niet maken om op de examendag zelf niet aanwezig te zijn :+

Is er nog een andere mendurance in het verschiet die niet extreem ver weg is? Ik vind het prima om een stukje te rijden en ergens te vrijwilligen.

Heb redelijk vaak op gewone endurance wedstrijden gevrijwilligd of mensen gegroomd maar nooit van een mendurance.

Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuw tuig omdat ik niet helemaal happy ben met mijn huidige ideal webtech tuig. Joy is met haar lijf drastisch veranderd. Waardoor ik tegenwoordig van de strengen schuurplekjes op haar buik krijg. Lijkt door de gesp te komen.

Hierbij even een foto, wel is de stophaak net door het lamoen geschoten zie ik.
http://i1358.photobucket.com/albums/q77 ... foyips.png

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:08

Verkoop je dat webteck tuig?
rij jij ook met een oxer?

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:23

Dat weet ik nog niet of ik het verkoop, eerst een goede vervanger (anders kan ik zelf niet rijden :P wat ik toch wel redelijk intensief nu doe).

Jup rij met een oxer, maar die hebben we wel hier en daar aangepast. (zoals de ogen voor de broek nieuw verder naar voren gezet en wat andere dingetjes)

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:19

Welkom Merel! Vraag idd gerust als je iets wilt weten.
Ik organiseer in Hellendoorn de mendurance ( ongeveer een uurtje rijden vanaf Wageningen) dus als het leuk vind om te vrijwilligen om zo meer kennis te maken met de mendurance ben je van harte welkom!

Ik heb trouwens afgelopen zondag gevrijwilligt bij de marathon in Hellendoorn. Stond als schrijfster bij de dierenartsen. Erg leuk om te doen! Maar dat gaat toch wel een heel stukje anders als bij de mendurance zeg.
Veel gezien die dag!

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:24

Ha ja, dat is zeker een optie om dan te gaan vrijwilligen. Maar dat is dus pas 3 oktober? Dat duurt nog wel even.

Even een concrete vraag: ik zie in het reglement dat je dus mag starten met een sulky/tweewieler. Alles mag dus zolang het maar veilig is?? Geen spoorbreedte of iets dergelijks waar rekening mee gehouden moet worden?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:01

Spoorbreedte wordt inderdaad niet naar gekeken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:54

MCSchout schreef:
Ha ja, dat is zeker een optie om dan te gaan vrijwilligen. Maar dat is dus pas 3 oktober? Dat duurt nog wel even.

Even een concrete vraag: ik zie in het reglement dat je dus mag starten met een sulky/tweewieler. Alles mag dus zolang het maar veilig is?? Geen spoorbreedte of iets dergelijks waar rekening mee gehouden moet worden?

Je mag met de oxer starten.ik starte daar al mee voor het nieuwe regelement want het is geen sulky maar een 2 wieler.want je groom kan mee op de bok

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:34

Klopt helemaal. Tweewieler was al toegestaan omdat je daar met groom op kunt zitten. Sinds dit jaar is de sulky (voor 1 persoon) ook toegestaan.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:49

Nicole attendeerde me vandaag op de routekaarten die nu op de site staan, misschien handig voor de mensen die meerijden? Martin is nu heel druk bezig met het uitpluizen van de route, altijd een fijn werkje.

Welkom MCSchout, ik hoop dat je wat meer duidelijkheid kunt vinden over de Mendurance. Stel gerust je vragen.

Bij mij is nu de wedstrijd stress toegeslagen en dit betekent een dosis gezonde spanning op sommige momenten. Inmiddels ook een start gemaakt met het voorbereiden voor Etten-Leur. Gezien het weer wat natuurlijk nog erg kan veranderen, ben ik bezig met de zweet en regendekens te wassen. Zodat ik genoeg bij me heb voor drie rondes, ik wil niet dat hun spieren tussendoor afkoelen. Dan nog alle onderleggers wassen en volgende week de wagen en tuigen. Vrijdag beide heren scheren. Volgende week nog nieuwe ijzers en de masseuse van de pony's komt nog even langs.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:56

@NdV74 Zijn de routes van de mendurance op 27/6 ook beschikbaar in GPX-formaat?
Ik weet dat de route die dag netjes uitgepijld wordt, maar we vinden het prettig om de route ook op ons navigatieapparaat te kunnen zien/volgen.

EDIT: Sorry, ik moet beter opletten. Ik kan het GPX-bestand aanmaken op afstandmeten.nl.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:20

Hier druk met de jongens bezig te houden geen ritten deze week maar wel elke dag wat gym doormiddel van balkjes lopen, wandelen en vrij springen. Ze hebben de afgelopen week even genoeg meters gemaakt met de vierdaagse en pannenkoekenrit ze waren hun gras buik meer als kwijt. Deze week is voor hun dus even rustig aan en voor mij vrij al zit ik elke dag het huis te schuren en te schilderen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:03

Heb vandaag vraag gehad of ik iemand voor 3 shetten wist moeder dochter en zoon.
de moeder is aangespannen de zoon onder het zadel en de dochter is nog groen ze zijn onder de 10jr mogen weg tegen kleine vergoeding goed tehuis zeer belangrijk.
bij de merrie zat ook nog eventueel een 2 wieler of sulky met tuigje.
wie o wie weet een goed tehuis,staan in zuid limburg zijn rond 1m hoog

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:05

Ze hebben hun rust inderdaad wel verdiend Laura. Hoe gaat het met het huis opknappen?

Voel je je al wat beter VHU? Ik kan me voorstellen dat je nu niet zit te wachten op het groomen van mijn wedstrijd. Wel eerlijk zeggen hoor want je eigen gezondheid gaat boven alles.

Nee Keona helaas weet ik niemand voor die shetten. Ik hoop dat ze een fijne baas vinden.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:47

Ik ben weer aan het lezen/rondsnuffelen op het net naar informatie. Ik begin wel al een duidelijker beeld te krijgen maar toch onhandig dat overal alles zo verspreid staat. Ben ervan in de verleiding om zelf een site de lucht in te gooien. :') (ik ben online redacteur van beroep en hou meerdere websites in de lucht)

Ik vind het zo fijn dat dus ook de sulky en tweewieler mag. Dat maakt al zoveel meer mogelijk!

Aangezien Etten-Leur er dus aankomt, wat doen jullie in de laatste week. Ik verwacht vergelijkbaar met de gewone endurance. Of zijn er nog specifieke mendingen waar jullie nog aandacht aan besteden?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:10

De KNHS is daar mee bezig geweest maar dat komt niet van de grond.
Een menner heeft blijkbaar de domeinnaam www.mendurance.nl gekocht en wil deze niet danwel niet goedkoop afstaan (althans, zo heb ik het begrijpen bij het organisatorenoverleg, Nanda kan me verbeteren als ik het verkeerd heb).
Ze zouden daar nogmaals achteraan gaan, maar ik geloof niet dat dat prioriteit heeft bij de KNHS.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:21

Klopt Nicole, zo had ik het ook inderdaad begrepen.

Hellendoorn is idd 3 Oktober Merel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:23

Dat klopt inderdaad. Ik heb de facebookpagina opgezet. Veel volgers maar helaas niet veel meer nieuwe deelnemers daardoor. Ik ben eigenlijk al 8 jaar aan het promoten. Al 6 keer op Paard en Koets gestaan met een stand en op Paard Harderberg. Veel mensen gesproken de laatste jaren die wel intresse hebben maar niet aansluiten. Op mijn website www.mendurancedfw.nl is ook veel basisinformatie te vinden. Die staat ook hoog in de zoekmachines. Feit blijft wel dat je bewust op mendurance moet zoeken. Ook in de afgelopen jaren diverse artikelen geweest in de Mensport en oa de Ros maar daar ook niet veel respons op. Ik weet niet meer goed hoe het de moeite en kosten kan dekken om het toch goed onder de aandacht te brengen. Paard en Koets is leuk maar 4 dagen werk voor 1 of 2 deelnemers dekt de lading ook niet. Daarnaadt maakt de KNHS het financieel ook niet meer aantrekkelijk om te organiseren. Sinds we los zijn van de endurancevereniging moet ik bijna geld inleveren om te organiseren. De endurance en eventuele enjoy the ride eraan koppelen maakt het nog dat het financieel rond komt maar dat is bakken met werk extra.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:37

Dat is erg jammer, ik had gehoopt (maar misschien komt het langzaam wel) dat met de toestemming zonder groom op de wagen te rijden (dus met sulky mogelijk en tweewieler makkelijker mogelijk immers alleen erop is wel zo handig) het allemaal wat meer deelnemers zou trekken, zeker van de pony's.

@Barney het gaat wel elke dag wat beter. Maar verwacht van mij geen meerennen met in elke hand een jerrycan met paar liter water want dat lukt nog niet :+ maar denk dat ik best in / rond de vetgate goed kan helpen hoor. Of ff naar groompunt rijden en 't spul (vrijwel) stilstaand koelen dat lukt denk ik best. Kan niet snel draaien, tillen en hardlopen, het gaat er vooral om dat ik het allemaal rustig doe, dus oplet hoe ik het doe en niet te zwaar. Kan bijv nog niet met een kruiwagen met spullen sjouwen, dat gaat niet. Maar kan wel helpen in/uitpakken als het er eenmaal staat :D en aangeven enzo :7
Maar het is pas volgende week :)

Met Piet en de andere pony's gaat het steeds beter. Het is goed te merken dat zijn hormoon-huishouding verandert, hij is minder heftig in zijn reacties en de dames zijn niet meer zulke heksen. Nog twee weken en dan kunnen ze allemaal bij elkaar *\o/* ipv achter twee lijntjes (op ruim een meter afstand ertussen) kan het spul nu gewoon naast elkaar met een lijntje ertussen :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:22

Ik zou zelf dus nooit er voor kiezen om alleen te rijden,ik vind het zo veel gezelliger.daarom reed ik met enkelspan met een ligte 2 wieler met onze pony.
dus dat je hier door meer aanmeldingen zou krijgen ,dat denk ik niet

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:28

Dat is balen, ik ken het als je er vele energie in stopt en er komt zo weinig uit.

Wel jammer dat die website niet van de grond wil komen. Ik had die domeinnaam al namelijk gecheckt :+ en kwam toen uit op dat menteam, dus ik was al verbaast. Ik denk dat een algemene goed up-to-date website wel zou helpen. Maarja als de KNHS het moet doen dan duurt het wel even.

Ik denk zeker dat je meer mensen kan trekken met geen verplichte groom mee en dat je mag starten op de sulky/tweewieler. Maar ik kon dat in het begin niet snel een duidelijk antwoord hierover vinden. Pas toen ik het reglement door ging spitten wist ik het eigenlijk pas echt (had wel al zo'n vermoeden maar kon eerst alleen maar posts van voorgaande jaren vinden en wist niet of het reglement nog hetzelfde was in 2015). Ik heb het ook aan meerdere mensen gevraagd die gewoon endurance reden en die hadden trouwens echt geen flauw idee of je met een tweewieler mag starten.
Laatst bijgewerkt door MCSchout op 17-06-15 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:29

Ik zou nu dolgraag mendurance gaan rijden, maar met kleine spook is 29 km nog echt wel tever, dat kan ik niet maken. Tot de 20 km red ie nu wel maar meer moet ik echt eerst meer gaan trainen. Kyano is volgend jaar 4 dus misschien dat we die zomer voor het eerst wat proberen!

Is het trouwens zo dat je alleen met een sulky (dwz, 1 persoons tweewieler) alleen mag starten of mag dat ook met een tweewieler met bankje?

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:35

Toydoll schreef:
Is het trouwens zo dat je alleen met een sulky (dwz, 1 persoons tweewieler) alleen mag starten of mag dat ook met een tweewieler met bankje?

Goeie vraag, ik geloof dat je ook 1 persoon met tweewieler met bankje mag starten, maar ik weet het niet zeker.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:27

Klopt