[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:26

Gem schreef:
VHU: ik vind het wel prettig om gewoon regelmatig les te krijgen en zou niet langere tijd zonder willen. Bang dat er fouten in sluipen, pony vast gereden wordt enz. enz.

Ik heb spontaan hoofdpijn, de stress slaat toe :o .... startlijst staat online := . Gauw weer weggeklikt :o :x

Ik les zelden
Helaas.
Voor de kar nu 2x les gehad op 4 jaar
en onder het zadel euh.. 3 keer :P op 5 jaar _O-

Maar vorig jaar kon de osteo niet zoveel vinden bij paardlief.. Naja, zijn heupen stonden wat scheef, maarja we waren ook voluit over de kop geslagen :+

Wat overigens niet wil zeggen dat ik niet graag vaker zou lessen hoor! :) Heb ook gewoon geluk met een paard wat zich goed houdt, en rijd verder niet dwingend :)

Net nog een wasje opgehangen :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:33

gem toch.....zenuwen van alleen een startlijst... :j staan de maten van de afstanden van de letters niet in het proevenboekje?
je gaat met je wedstrijd gewoon zitten,sturen en vooral GENIETEN! *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:59

HT: ik heb geen proevenboekje, ik haal alles van dressuurproeven.nl want dan kan ik aantekeningen maken :)* . Maar de afmetingen heb ik inmiddels (hoekletters moeten 10 meter uit de hoek).
Zenuwen zijn het eigenlijk nog niet eens..... gewoon stress - hoofdpijn, maar zonder de hartkloppingen, rusteloos gedrag, uitflippen tegen anderen :o . Merkte vanmorgen al dat ik een keer onredelijk uitviel op stal :x .

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:05

Goedenavond allemaal!

@ Gem; lastig he die zenuwen! Wanneer is je wedstrijd ookalweer?
@ VHU ik heb hier nog veel senior priores staan, misschien dat maar weer gaan voeren! Goed idee!
@ Aks; je bent doe-het-zelver paardrijden :D

Net bij Roselinde geweest! Wat een lief klein poppetje. Mijn broer straaaalt helemaal. Schoonzus nog wat minder... Roselinde heeft wel een maagsonde gekregen, want ze moet nog aansterken. Ook krijgt ze antibiotica want ze had een infectie, gelukkig op tijd begonnen met de antibiotica. Ze wordt goed in de gaten gehouden, maar ligt niet in een couveuse, dat dacht ik in eerste instantie. Als alles goed gaat mag ze zondag naar huis.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:10

Frensie: heeft je schoonzus nog wat last? Fijn dat het allemaal goed gaat met het kleine poppetje. Maagsonde ziet er wel altijd meteen zo dramatisch uit :(:) . Zondag is wedstrijd *stopt hoofd onder fleece-woondeken*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:11

@Frensie wat fijn dat ze niet in de couveuse ligt. Even knuffel voor je schoonzus... als die een moeilijke bevalling of ook veel opstartzorgen heeft gehad die wordt haast een beetje 'vergeten'. Ik heb destijds met Han een hele zware bevalling gehad en je sleept je er wel doorheen bent natuurlijk heel blij en trots op je kindje, maar je voelt je dan echt niet fijn die eerste weken... fijn als ze zondag naar huis mogen.
Als ik trouwens door de senior priores wat (zeg maar 1/4)van die slobber doe van subli vindt ze het echt heel lekker :9 alleen zit in die slobber van subli haver, en da's niet handig (ook niet voor Gwin denk ik :7 ).

@Gem wat HT zegt, lekker genieten van jouw knappe pony en wat maakt het uit hoe het gaat, ik zeg altijd maar zo als je maar weer heel thuiskomt die eerste wedstrijden alles wat meer is is mooi meegenomen.

Oja, had nog een vraagje. We zijn wat aan het galopperen met Bente voor de wagen maar dan kruipt de broek wat omhoog, hebben jullie dat ook? We hebben het nu maar beperkt tot een paar galopsprongen / hebben het niet echt doorgezet want als die broek te hoog gaat dan weet ik zeker dat ze met haar staart gaat knijpen, want ze knijpt ook enorm met optuigen (en dan is het maar afwachten of er gebokt gaat worden). Laten jullie de broek dus wat zakken als je galoppeert of zal het zijn omdat Bente nogal 'hoog springt'??

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 07:56

Gem..die auto...ach ja heb nu een gesprek gehad, mijn vader is meegeweest als getuige, want mijn man kon niet.
Het is een logisch verhaal....maar niet zo handig.. -O-
weet nog niet of ik deze wel ga kopen, ga daar eens rustig een week over nadenken..
Hij heeft een aanbod gedaan voor een andere zelfde die rechtstreeks uit de fabriek komt, maar daar wil hij dan weer meer geld voor hebben...owkeee. weg is mijn vertrouwen in de dealer...waarom is die auto duurder dan de nieuwe auto waarvan we een deal hebben ??

Gem...wedstrijd, vooral veel plezier en gewoon voor jezelf rijden !!! ik heb mijn eerste "wedstrijd" met melody gereden toen had ik haar pas en had pas 10 x met haar gemend, dus wist absoluut niet wat ik van haar kon verwachten....maar ik heb zo'n plezier gehad die dag, een fijne groom bij me !! en .....voila ik was overall van dressuur, vaardigheid, en marathon 5e van de 11 deelnemers, dus nog steeds enorm trots !!!
daarna is ze kreupel geworden en heb ik niet meer kunnen mennen met haar, dus ........geniet er vooral van !!!!! *\o/*
met de marathon groot verkeer tegengekomen, mijn persoonlijke nachtmerrie...crossmotoren...ze gaf nergens om...tijdens die wedstrijd heb ik van haar onwijs veel vertrouwen gekregen !! superpeerdje !!
Maar veel succes, komt vast goed !!!

VHU weer lekker gelest met Bente...

Aks die nooit les met mennen, maar als je de foto's ziet van haar paardje voor de wagen, geloven wij dat natuurlijk niet ?

VHU...broek...misschien ietsje losser ?? dat hij iets meer ruimte heeft, of juist iets strakker dat hij minder ruimte heeft ?? ik heb het nog nooit gezien, dus kan er weinig zinnigs op zeggen vrees ik... :o

Frensie...dikke :(:) voor je schoonzus, ons zoontje had ook een sonde...de eerste 8 dagen van zijn leven... staat erg zielig..maar is vaak wel noodzaak.
maar wat was ik blij toen hij die niet meer nodig had..

Bicci lekker mennen vandaag..ik ben jaloers......

De paarden zijn gisteren uiteindelijk in het donker van het land gehaald, gelukkig, en toen kon ik alles openzetten...nu duimen dat de loonwerker lekker op tijd die weide's bemest en dat hij niet weg zakt of vast komt te zitten.. -O- er staat geen water op het land...maar is toch nog wel zompiger als ik gedacht had....oh wat zal ik moppers van hem krijgen als hij wel vast komt te zitten met een tank vol stront.. :+ dan kruip ik maar onder een steen denk ik....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:58

hehehe, ik duim mee dat de loonwerker zonder al te veel sporen weer verdwijnt Biancacoo! ;)
Hoewel.. Dat strontspoor zal goed genoeg te zien zijn :P

Maar met de wagen heb ik 2x les gehad van een vriendin :P Echt niet meer. Misschien als ik later groot ben dat ik eens een echte les wil :P maar dat geeft zo'n logistiek probleem...

Nou, netjes opgetut. moet zometeen naar Zaltbommel voor een afspraak met de opdrachtgever en een 3e partij. Die wilde graag dat wij erbij waren in verband met onze kennis. Altijd fijn ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:02

Goedemorgen, nou ja, bijna middag.

Heerlijk weer, echt genieten.
Vanmorgen eerst Rembrand gemend (gisteren vrij gekregen, want mijn hoofdpijn bleef vreselijk), hij was wel heel erg voorwaarts. Maar goed, beter dan te sloom. Daarna heeft springinstructrice op Thabor gereden. Het viel haar heel erg mee hoe hij liep (manlief had vrijdag nogal een gevecht met hem gehad bij de springles) Ze weet nu hoe hij loopt (ziet er moeilijker uit dan het is), dus hopelijk kan ze manlief morgen dan beter op weg helpen. Ben nu een appelcake aan het bakken voor het kinderfeestje morgen. Als zoon uit school komt, kunnen we hem dan mooi versieren met chocoladeglazuur en allerlei frutsels, en natuurlijk zijn naam en een grote 6 erop.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:06

Helemaal vergeten te reageren om jullie. Oeps. Maar even nieuwe post, anders kan ik niet scrollen....

Aks: mooi dat ze jullie kennis willen inzetten.
Bianca: klinkt vreemd dat andere auto duurder is. Dat het land nog zo nat is zeg. Hier is het kurkdroog.
VHU: ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen wat er dan gebeurt. Hier ligt broek bij allemaal gewoon stil. Dus misschien zit hij of te los of te strak of te hoog? Wat zegt Peter ervan?

Nou, ik ga vast warm eten (vanavond geen tijd voor) en dan naar bed.
Vanmiddag nog met zoon naar judoles en tijdens de les boodschappen halen. Als ik weer thuis kom, zoon aan oppas overdragen, pony op de trailer gooien en naar menles (sinds tijden, ben heel benieuwd of ik hem daar ook zo fijn kan laten lopen als maandag en dinsdag hier thuis) Dan bij thuiskomst keuken nog versieren met slingers en ballonnen, kado's klaar zetten.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:43

:D Ik kom maar weer even binnen wippen. :D Beetje erg druk. Arie mijn man wordt morgen 50 moet er nog van alles voor doen, zonder dat hij het merkt. De cursus hier thuis loopt weer volop. maandag examen jury vaardigheid, marathon etc all round.
wel lekker iedere dag kunnen rijden. zondag wedstrijd bij stal de ronde. ben benieuwd.
volgende week lees ik wel bij :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:46

Hoi, stiekem vanochtend heel snel naar stal gereden en daar lekker rondje bos gedaan het was te mooi weer (maar eigenlijk zou ik thuiswerken :o dus nu moet ik heeeeel snel nog van alles doen). Maar ik denk ik reageer even op de 'broek' vraag.

Peter zei gaatje laten zakken, maar tegelijkertijd zei hij ook dat hij het wilde uitvogelen, want hij wist het ook niet precies. Wat is het geval. Gewoon met stap / draf zit die broek prima. Maar als ze galoppeert springt ze nogal hoog, vooral als ze net begint. Dus dan gaat kont erg hoog en dan weer erg laag, tja het is nu een maal een tuigpaard, kan ze niets aan doen zeg maar. Dus dan zie je de broek verschuiven tijdens die sprong hoog/laag. En dan ben ik dus bang (Peter ook) dat hij op een keer omhoog schiet, te hoog dat ze met de staart hem kan gaan knijpen en eerlijk gezegd vrees ik dat we dan de poppen aan het dansen hebben. Duszz. :7

Het is ook wat moeilijk voor te stellen als je nog nooit zo'n type voor de wagen hebt gehad, Rizanta galoppeerde veel gelijkmatiger met haar kont en Snuitje bijv ook, die kont zie je bijna niet op en neer gaan. Maar die van Bente dus wel :+

Ik zou eigenlijk een broek moeten hebben met een elastiek }:0

Zo heeft ze ook behoorlijk veel knie-actie als ze beetje opgefokt is en dan merk je dat je wagen, wat begint te 'wiebelen'. Dat is niet omdat de wagen niet spoort, maar puur omdat die schouders dan zo op en neer gaan. Daar ben ik trouwens ondertussen al aan gewend.

Nou ik moet verder veel succes met de cake / versieringen Tine, altijd leuk om te doen!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:58

VHU, wat leuk dat je menles zo goed ging! Ik vind het ook wel fijn als iemand tegen mij zegt wat je moet doen, want dan blijf je echt bezig (heb ik onder het zadel niet). :)

Frensie schreef:
Hier ookal geinjecteerd, hebben er geen last van gehad, paarden staan in de paddock.

Gwin gaat maar weer minder voer krijgen... ik had gisteravond nog gereden en het buitenritje vandaag werd noodgedwongen een galopritje. Ze was veel te wakker. Gelukkig kan ik haar wel goed bij me houden. Maar toch even minderen in het krachtvoer. Hopen dat ze dan niet te bloot gaat worden, ze is nu net mooi.
Na het rijden lekker afgespoten en staart gewassen en toen in het zonnetje haar laten grazen en opdrogen en ondertussen de staart uitgeplozen. De honden waren mee en die hadden het ook goed naar hun zin op stal. Ze gaan niet mee op buitenrit, ik ben dan druk genoeg met paard.

Klinkt toch wel als een heerlijk ritje! Pff oohja staarten wassen moet ook weer gebeuren.

happytime schreef:
zoo lekker rustig hier...iedereen plat in de zon? 8-)
ik heb de zon al aardig laten schrikken.....deed mijn broekspijpen ff omhoog :wow: (witte melkflessen) _O-
die 2,5 jarige is een kwpnertje,moest ook erg lachen om tiamo toen ze de kwpner wilde filmen....tiamo ging er steeds voor lopen en recht naar de camera toe (kijk eens hoe knap ik ben..... := )boefje
maar snap die mensen ook wel een beetje,kijk eens op MP,2,5 jarigen die al aangespannen lopen en onder het zadel....ik laat ze staan,lekker veulen wezen

Goede keuze! :j Ja mijn beentjes moeten ook in de zon, maar ik neem daar geen tijd voor en ik word meer bruin van het paardrijden met een lange broek aan. :+

tine10 schreef:
Net terug van fysio, helaas nog niet behandeld, alleen maar bezig geweest met intake. Heb nu gruwelijke hoofdpijn, dus Rembrand maar teruggezet in de wei.

Bianca: vreemd verhaal in derdaad

Wat balen van je hoofdpijn zeg. :(:) Schiet ook nooit op zo'n fysio..

Zo ik ben ook weer een beetje bij!
Het is vandaag echt heerlijk weer! Wilde eigenlijk rondje mennen ofzo, maar helaas moeders kan niet met de trailer de wagen brengen dus zal maar een rondje onder het zadel worden. :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:46

Goh leuk fietsen met je zoon :-) Hij is halverwege in slaap gevallen, dus ondersteunt met mijn ene arm en sturen met de andere. Kan hem geen ongelijk geven. Normaal slaapt hij van 10 tot 12, maar was vanochtend op mijn stage om een opdracht door te nemen. Daar was te veel te zien. Daarna naar schoonouders geweest broodje eten en daarna naar het consultatiebureau voor prikje en wegen. Halverwege de terug weg viel hij in slaap. Heb hem nu op bed gelegd en hij slaapt verder. Hopelijk slaapt hij nog even.

Hier gaat het dus weer goed met hem. Zaterdag en zondag zat hij onder de vlekken dus 5e ziekte of 6e ziekte gehad. Hij is nu al weer vanaf maandag ontzettend vrolijk. maandag nacht een slechte nacht gehad, dit ivm een te drukke dag voor hem. De rest gaat goed.

Mennen ging even wat minder een tijdje, maar dinsdag weer les gehad en kwartje is weer gevallen (duurt soms langer nu de euro er is :-) )

Verder gaat hier alles zijn gangetje, schoonmoeder moet vanaf volgende week 16 keer bestraald worden. Wij moeten een aantal keren mee, maar dat is gelukkig te overzien. Stage gaat goed, heb een hele goede beoordeling gehad en de opdrachten voor school gaan ook goed.

Zit nu lekker in het zonnetje buiten opdrachten uit te werken en wat administratieve dingen te doen.

Tine alvast gefeliciteerd met je zoon.

Voor de rest wel bijgelezen maar even geen zin/ puf / tijd om te regeren

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:49

loonwerker is zonder al te veel sporen te maken helemaal klaar !!! *\o/*
ziet er goed uit gelukkig...

vhu lekker gemend, tine druk druk druk...tallechie gefietst en ....druk aan de administratie..

Tine morgen zoontje jarig...alvast gefeliciteerd !!

Vanmiddag hadden we kijkmiddag op school.....is echt gewoon lang me heen gegaan, ik had me wel ingeschreven...maar had het zoooo druk dat het er bij ingeschoten is......baal er ontzettend van, maar gelukkig is er morgen een toneelstuk van groep 1 en 2 waar ik dan speciaal vrij voor genomen heb !!!! dan kan ik de schade inhalen..gelukkig had ik zoontje niet verteld dat ik zou komen kijken bij hem in de klas en vond hij het niet erg, morgen ben jij toch aan de beurt mama ?? dus jaaaaa dan ben ik aan de beurt om te komen kijken !!

Ga nog lekker even naar buiten met zoon....groetjes.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:18

vanaf zondagal een forse migraine aanval. Jemig wat een pijn. En zo'n mooie weer en ik lig in het donker al dagen. GRRRRRR Vandaag naar de huisarts geweest, want Imigran hielp niet meer. Nu een zware pijnstiller gehad. De pijn is weg, maar ik ben zo suf en dizzy dat ik nog in bed lig. Janouk vindt het niet erg want ze hoeft nu niet te trainen.
Ik heb wel een onwijs lieve puber. Hij zorgt goed voor Mamma en heeft de honden uitgelaten zonder te zeuren en de paarden net uitgemest en gevoerd. <3 Hij gaat zo ook nog koken voor me. Hoe lief is dat

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:21

die heb wat nodig janouk , hihi

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:22

ai... :(:) sterkte janouk....ik hoop voor je dat het snel voorbij is..
geniet maar van je tijdelijk uitzonderlijk braaf gedragende puber,...superlief !!!! *\o/*

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:27

Beterschap Janouk :(:)

Zo ik heb net lekker gesprongen op Passootje :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:36

genoten vandaag ..

rondje liesbos met mn maatje;
Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:49

Janouk beterschap!!

VHU lekker stiekem ritje gemaakt!

Biancacoo oops kijkmiddag vergeten!

Tine lekker met Rembrand gemend en instructrice op Thabor!

Leuke stippelfoto van Bicci.

Handige Daan in slaap op de fiets!

Ik had vandaag een quilt workshop, helemaal in Etten-Leur, anderhalf uur rijden. Je moet er wat voor over hebben he ;) En nu heb ik dienst. Vandaag dus niet op stal geweest. Morgen vrij dus alle tijd.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:00

Succes met je dienst!

Heerlijke foto Bic! Het was ook echt lekker weer :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:05

ik ben zelfs btje verbrand,haha

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:52

Frensie schreef:
Ik had vandaag een quilt workshop, helemaal in Etten-Leur, anderhalf uur rijden. Je moet er wat voor over hebben he ;) En nu heb ik dienst. Vandaag dus niet op stal geweest. Morgen vrij dus alle tijd.

nou... dan had je toch echt bakje koffie moeten komen doen joh!!!! volgende keer niet pas naderhand zeggen hoor ;-)

Verder... ik lees wel bij, maar even weinig puf voor actief meedoen Y;(

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:21

HoiHoi!!

Sorry dat ik nooit meer mee klets, maar dat hou ik echt niet vol hier :P
Jullie zien me foto's vast wel eens voorbij komen en ik die van jullie :D

Ik wou jullie vragen of jullie alsjeblieft deze enquête voor mij willen invullen.
Heel belangrijk voor mijn afstudeeropdracht.
Alvast bedankt!!!
[STW] [ENQ] Afstudeeropdracht, segmenteren van de paardenwereld