[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:23

Ontzettend vervelend PrinsjeH dat je nog zo benauwd bent!!! Sterkte!

Ik smeer nu 2x daags een speciale mokzalf die de dierenarts gefabriceerd heeft en tussendoor ook nog sudocreme. Bijvoorbeeld net voor het rijden nog sudocreme gesmeerd en na het rijden die andere zalf. Plekjes zien er nu stukken beter uit vooral dankzij de sudocreme denk ik, een mokwondermiddel!!! Been is nog wel ietsie dik en warm, maar minder erg als vorige week. Zou het de goede kant op gaan... hoop het wel!

Lessen ging lekker! Wel zere polsen want soms wordt ze iets te sterk. Nu verveel ik me...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:27

Tine, super leuk een nieuwe uitdaging !! marathon is wel gaaf, zeker als je het zelf aandurft, in Leek zijn wel mooie ruime hindernissen idd om te oefenen. ik denk dat je er ook veel voldoening uit kan halen en een extra stuk ontspanning voor je paarden, lekker veelzijdig bezig te zijn ! super.
Naaltje, ik ga zo je topic bekijken !!
cylco, ik zie je paardje lange lijnen langs de weg. :D
Nouvel is weer druk,
vhu gaat aan de slag met de peerdjes en dan werken.
Bicci !! heel veel succes met de trail !!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
ipsilonka, lastig met het buigen en stelling en nageven....ow...het is ook zo veel tegelijk, en je hebt idd altijd te maken met bepaalde beperkingen van paardje, en daar moet je dan rijtechnisch mee om leren gaan.
Prinsjeh...beetje opgeknapt !! super, hoop voor je dat het zo doorzet en dat je je snel weer een heel stuk beter voelt.
Frensie les gehad.
Tass pony's bij de smid.

hier vanmorgen een nieuwe paal voor de brievenbus gemaakt en in de grond geplaatst, iemand was 2 weken geleden er achteruit met keren tegenaan gereden, hij of zij heeft schade aan knipperlicht :+ en krak paal door midden, dus moest nodig vervangen worden, alles staat weer netjes op zijn plek...
nu nog verder met stukje heining en gaas, voor de puppen, maar ga straks eerst even bammetje eten..of pannekoek van gisteren :+ :9 veel lekkerderrrrr +:)+

werkze vandaag, en veel plezier voor diegene die plezier gaan maken !!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:40

Oeehhh ik zeg pannekoeken :)).

Fijn dat de paal gemaakt is wel balen dat er iemand tegen de oude zat :roll:.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:41

Mijn arme Fioranotje zijn achter beentjes zijn niet helemaal recht :(:). Daarom loopt hij naar binnen achter :(:).

Als recht naar zijn achterbeen kijk aan de voorkant en je trekt een streep naar beneden moet die recht zijn bij hem zit er net een knikje in :(:).

Niks ernstigs zei de smid, het beste springpaard had ook geen rechte benen dusja :+.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:02

succes met het behalen van je winstpunt ipsilonka (heel lief van dennis dat je pony mag gebruiken :D) ik denk dat je niet te veel op het winstpunt moet focussen dat maakt het wss erg moeilijk voor jezelf.

verder bianca druk aan het klussen veel plezier en pannekoeken hmmm dat is tijd geleden goed iee :P

bij frensie gaat het beter met de mok +:)+ goed nieuws en lessen ging ook goed behalve iets te sterk ;( komt vast goed met oefening

sterkte prinsje hopelijk dat het vandaag beter gaat iig is eht weer al iets minder drukkend

tass slecht nieuws over fioranotje mjah is relatief he volgens mij staan er hele hoop paardjes niet helemaal recht en zijn die idd ok niet gelijk afgeschreven (positief blijven in het leven).

ik heb vanochtend niet veel gedaan regende hele ochtend dus plannen die ik had met ponys niet door gegan :( wel even gemeten en blue is 120-121 hihi ze lijkt toch groter ;)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:05

Ik wel hoor :D. De smid zei het is zo'n klein knikje dat het bijna niet opvalt maar wel de rede is dat hij naar binnen loopt :j.

Hij zei als ik hier naar alle paarden ga kijken hebben ze allemaal wel iets, maja is met mensen ook toch? :+.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:17

Hier heel snel tussendoorberichtje, moet zo weer verder }:0
@Dennis Ipsilonka heeft L+1 nodig voor instructeurs cursus. Dan moet je die L+1 behaald hebben met D pony of groter (waarom geen idee maar goed dat is de regel). Ipsilonka.... hoor graag hoe je het oplost / beter krijgt! Dat wat ik je vertelde zijn zo ongeveer 'mijn' puzzelstukjes die ik er zelf aan kan leggen, voor de rest ben ik ook erg blij met een fijne instructeur :j
@Frensie ook al aan de sudocreme en ook daar resultaat hoop dat het been langzamerhand minder warm/ellendig wordt!
@Tass iedere gek zijn gebrek, ieder peerd ook. Het scheelt wel een hoop ijzers moet ik zeggen als peerd wel recht op de benen staat.

Vanochtend als een speer naar stal vertrokken, opgezadeld, gelongeerd en daarna *\o/* direct in de grote bak opgestegen en gaan rijden. Ze was echt braaf, hele bak door gedraafd en gestapt linksom/rechtsom. Toen begon het na een half uurtje van motregen naar ongelovelijk hard te regenen en ben ik er maar afgestapt :+

Zo en nu als een speer door naar 't werk :evaw:

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:27

Oh ja, die D pony of groter regel, is waar ook. Ik ben ooit ook wel aan het kijken geweest, maar zelfs als je 30 shetten in het ZZ heb kan je nog geen dispensatie krijgen. Toen zochten ze het maar uit bij de KNHS :+.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:33

VHU: had jij ff mazzel,hier al vanaf half 10 regen -:(-
2 ponys gelongeerd in de regen,pessoa eraan en werken.
voor tiamo de eerste keer dat hij dat omkreeg....5 rondjes rodeo gehad door dat ding achter zijn kont(hij kan zo door naar de hogeschool in lippiza _O- )
voor ipsilonka de oplossing: pony van dennis op stelten....toch D maat! :=
ach Tass,die kromme benen....krijgen wij ook al we teveel paardrijden(als alle mensen die wat mankeren net zo gekeurd worden als paarden,was meer dan de helft afgekeurd :list: )
ben ik op zoek naar een tuig...nu 3 opties....ha ha zo zoek ik me rot.....zo 3 tegelijk(zelfs 2spantuig zat erbij)
(dus als iemand nog ideal maat shet zoekt?) :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:36

Ik lees straks even bij.

Heb een heerlijk ritje met alwyn gemaakt, een nieuwe route, ging super. Ook 2 foto's.
Daarvoor al les met veale gehad, ging ook super.

Nu broodje eten en in de loop van de middag foto's

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:37

Tallechie fijn dat het zo goed lukt met alwyn, ben ontzettend benieuwd naar de foto's.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:02

@ Tallechie: ben ook heeeel benieuwd naar foto's!!! fijn dat het met alletwee zo lekker ging
@ VHU: lekker gereden
@ Tass: peerd met kromme benen.
@ Bianca: we hadden al een veelzijdig paard, maar dan wordt hij straks nog veelzijdiger. Mensen in de hindernissen zullen wel geduld met me moeten hebben :D , duurt lang denk ik voor ik klaar ben hahah. Maar dat kan me niets schelen.
@ Bicci: heel veel plezier en succes met de trail
@ Prinsje: hopelijk krijg je snel meer lucht
@ Ipsilonka: succes met je wedstrijd (wanneer?) Was jij ook alweer diegene met die "opknap" Haf? Zo ja, hoe gaat het met hem??
@ Janouk: bedankt voor je schema!!

Nou, zoonlief is erg teleurgesteld. Na de zwemles zou een vriendje meekomen en blijven logeren. Zegt die moeder nergens van te weten :? |o :n 8)7
Terwijl we echt vorige week hebben afgesproken, na de zwemles mee en in de loop van donderdag weer opgehaald. Had tenslotte ook complete uitleg over insuline apparaat gekregen. Nou, ik heb er even genoeg van. Zo maak je geen afspraken.

Vanmorgen alle mannen gemend. Ik zit helemaal in de wolken. Pony ging werkelijk fenomenaal. :)) <3 Als ik dit toch eens weet vast te houden.....
Daarna Rembrand, die ging op zich ook fijn, maar de bodem is erg glad, dus kon niet teveel doen. Maar goed, wat we deden ging fijn. En tenslotte ons puppy, die gaat ook al lekker over de rug. Op linkerhand is buiging en stelling nog niet echt aanwezig, maar goed, we hebben lekker geoefend. Manlief heeft ook nog poosje gestuurd en die krijgt hem ook al beter nageeflijk.

Nu ga ik mijn bedje in. Straks appelmoes en appeljam maken. We hebben echt mega veel appels. De paarden krijgen dat echt niet op tijd opgegeten (ze krijgen er ieder 2 per dag, meer durf ik ook niet aan), dus dan maar wat inmaken/invriezen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:08

@VHU ze heeft ook mooie hoeven. Maar ik heb haar pas ruim 4 maanden, daarvoor werd ze voornamelijk in de bak gereden. Toen ik terug kwam van vakantie (23 juli) heb ik haar laten bekappen, gewoon even de hoefjes weer mooi maken. Die week ben ik veel met haar gaan mennen, en toen is het te snel gegaan! Dus ze staat nu zo'n 3 weken al dik te worden op de wei helaas. Nouja geef haar wel zoveel mogelijk beweging hoor.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:30

Ach met Fiorano komt het wel goed :j. Precies als iedereen gekeurd zou worden worden ze ook afgekeurd, naja de helft :P.

Iedereen al lekker dagjes gehad lees ik :D.

Tine10: Wat zielig voor je zoon. Heeft hij zich er zo op verheugd gaat het niet door :(:).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:52

@ Happytime; regen????
Hier begint het nu pas iets te miezeren.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:56

@Tass: haha, die gekke Fio gewoon kromme beentjes :+ Hoe bedoel je trouwens naar binnen lopen???
@SCW: hoe komt 't dat ze al drie weken stilstaat (sorry, misschien heb je dat al keer geplaatst, maar ik weet het niet meer)??? Bedoel je dat hoefjes te ver waren afgesleten??? :?
@Tine: fenomenaal met pony gemend *\o/* en gaat lekker verse appelmoes maken :P Balen van die afspraak voor je zoontje -O-
@Tallechie: ook hier benieuwd naar de menfoto's met Alwyn!!!
@HappyTime: slachtoffer in de regen :+ Maar wel lekker aan het werk gezet dus!
@Dennis: klaar met KNHS :+
@VHU: ging als een speer vandaag hahaha :D Sterkte met alle gesprekken!!
@Cyclo: heeft gemeten... haha Blue is 120 cm
@Biancacoo: ook zin in pannekoeken :~ JummieJummie
@Frensie: thnks en succes met strijd tegen mok, hopelijk helpt de sudocreme bij jou ook zo goed!!!
@Ipsilonka: gaat dit weekend op jacht naar het winstpunt, toitoitoi alvast!

Wij zijn vanmorgen ff naar Har gegaan, heb geprobeerd met twee longeerlijnen te werken, maar dat was voor ons allebei erg wennen, hij liep er wel heel mooi op maar was beetje gespannen alsof hij het eng vond die lijn bij de achterhand, terwijl hij toch pessoa gewend is... Na tien minuutjes was ik zelf buiten adem van de benauwdheid en dus maar gestopt helaas, maar goed, beter dan gisteren!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:05

Prinsje: Hij loopt met mijn hoefjes naar binnen, binnenkant slijt sneller :j.
Zoals mensen ook met hun voeten naar binnen kunnen lopen :j.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:44

@PrinsjeH, haar hoeven zijn inderdaad te kort gesleten. Ik ben al even op zoek naar goede hoefschoenen maar het duurt allemaal zo lang voordat ik het binnen heb... Ik ga wel met haar wandelen, heb met haar gesprongen (aan de hand) maarja, het echte 'vet verbranden' is niet aan de orde, en ik kan er moeilijk een uur op gaan zitten om dressuur te rijden, dat gaat ze toch niet leuk vinden :P Longeren vinden we allebei niks aan.. Maar ga ik van de week toch even doen maar.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:44

cyclo leuke foto's in het 'tuig'
nouvel met conditietraining

tine het verkennen is dan trouwens op 2 september. Dag van te voren.
Normaal heb je een speciale proef, wat ongeveer L niveau is, maar in zuidlaarderveen is het een gewone menproef

proeven typ ik over, maar controleer alles nog wel een paar keer. Proevenboekje koop ik nu ook niet meer

Alwyn staat nog steeds aan de stik, hij kan nu een rondje van 6 meter lopen, in het midden staat een stok. Hij blijft
ontsnappen. We gaan de wei nog aanpassen, maar staleigenaar heeft het druk

Leuk voor P en vriendje. Altijd spannend inderdaad. Komt vast goed.

De eerste paar keer ging ik ook in stap of gedeeltelijk draf door de hindernissen. nu durf ik wel af en toe in gallop
te gaan.

Frensie heeft les gehad

Ik heb de tijden gewoon uit de regelementen gehaald en kan zo per wedsdtrijd het op schrijven. Die kan ik eventueel
voor je kopieren.

PrinsjeH vervelend van de benauwdheid

vhu heeft het druk gehad

jeetje je hebt de laatste tijd wel pech. Super van pony

Ik ben weer bij. Ga de foto's uploaden

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:55

Mijn vader kan overduidelijk geen foto's maken. Zijn dus niet super :-)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:05

Goeiemiddag! Wij zijn aan het genieten van een weekje weg met de vier pony's en Bart in Zorgvlied. Kunt hier prachtig buitenrijden.

Aankomende maandag ga ik naar Gran Canaria, vandaar dat ik er weinig ben.

Tot na de vakantie :wave: :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:13

poeltje veel plezier nog!

nou toch wel leuke foto's hoor tallechie!

tass, Fifi loopt ook iets naar binnen achter,waardoor de binnenkant iets sneller slijt of scheurt...

prinsje geoefend met 2 longeerlijnen...
balen van je benauwdheid...

tine wat balen voor je zoontje zeg...
wel lekker dat je zo fijn gemend hebt!

vhu fijn gereden, super hoor!

ipsilonka, die ene punt zal je vast wel halen hoor!
leuk dat je de cursus gaat doen, dat zou ik ook nog wel eens willen, maar een beetje tijdgebrek hier...
waar wordt 'ie gegeven?

frensie, fijn dat het beter gaat met de mok!

zo thee is op, zo omkleden en richting stal...
ben net langs de Welkoop gereden uit m'n werk en heb een zak omega 369 mix gehaald, kijken of ik Fifi daar iets ronder mee kan krijgen zonder dat ze brok of muesli hoeft te krijgen...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:14

Nouvel: Ik ben blij dat Fiorano niet de enige is :+.

Tallechie: Leuke foto's hoor :D.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:15

Even snel vanaf mijn werk, die Wieneke <3 wat ziet hij er lief en tevreden uit! Leuk!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:15

@bettepet: Wat? Ik lees het nu NET.Kun/wil je daar in Bronneger niet meer blijven staan? Ik dacht dat mijn ex-Shet nu een goed HOME had gevonden.
Neem alsjeblieft even contact met mij op: aan die paar tientjes meer kan 't toch niet liggen?
Via PM of telefonisch, hier moet uit te komen zijn. Ook als je ergens anders heen wil. Wil graag weten hoe 't in mekaar steekt en hoe ik jou/jullie kan helpen.