Laura jammer van je wedstrijd, maar kan inderdaad een stukje spanning zijn. Ik vind je punten trouwens netjes hoor. Meer ervaring en dan komen de punten wel. En net wat Tine zegt je kan spanning overbrengen op rivaldo.
Ik had in Roden ook bijna de fout gemaakt. Ik kon veale niet meer houden en op de gok ben ik naar de startlijn gereden in de hoop dat ze zouden bellen. Op het moment van bellen ging ik net door de startlijn. Met veale heb ik gewoon veel ruimte nodig om te draaien en te groeten, vooral omdat hij dan niet stil wil staan.
*meeleesmodus uit* Heb een boel gemist, sorry dus geen volledige samenvatting. Las wel over Rembrand en Veale die niet goed zijn. Balen! En heb supergoeie wedstrijdresultaten gelezen. En net geen wp's, maar ach alle begin is moeilijk!
Gaan er hier veel naar de Noordelijke Kampioenschappen? Ik start in de L met Charmer, staleigenaresse start in de B en L met een andere pony. Dus wie ga ik tegenkomen??
Nee, ik woon nu ergens anders, en rij zelf wedstrijden en mijn vriend start onder het zadel. Ik was op den duur ieder weekend onderweg en moest mijn eigen wedstrijden afzeggen ivm het groomen bij T. Dus daar ben ik aan het eind van dit seizoen mee gestopt. Ik start nu zelf dit jaar dressuur en vaardigheid en ik rij verschillende oefenmarathons onder andere in Leek en ik mag starten in Bronneger op de tweedaagse in de hobby klasse. Dus heb het zelf druk genoeg en ook mijn vriend start nog wedstrijden.
AnneloesF
Geplaatst: 13-02-11 21:06
lanouska schreef:
@ royaltjuh mij groom bij 2 en 4 span arabo's
Ah leuk. Als je mij herkent moet je me maar ff aanspreken. Heb wel foto's in mn profiel staan
Heb alles gelezen, maar kom net thuis en ga rennen voor boer zoekt vrouw .
Ik vond het vriendelijk van de jury dat Laura op nieuw mocht starten. Er liepen 2 pony's L en 1 M. Rivaldo en Whit L en Roos M. Whitney is de enige (pony's en paarden bij elkaar) geweest die foutloos was . Met Whit had ik 2 winstpunten in de vaardigheid en een 1e plaats. Met Roos 2 balletjes. Het was echt enorm krap gebouwd en als ik Roos krap voor een hindernis moet draaien word ze onzeker omdat ze dan wel een pion in een flits ziet, maar niet weet waar hij staat. Roos ziet heel weinig, zet ik haar in een langer parcours er recht voor kom ik meestal makkelijk foutloos rond met haar. Maar het stond nu dus echt extreem krap.
Dressuur met Whit ging super, beste proeven tot nu toe in het M . Ze word echt beter, maar had 2x 175.
Op naar volgende week, dan indoor marathon in het tandem en dan trainen voor de districts kampioenschappen over een maand .
Start jij in april ook Leek? Ik wilde die wel starten, maar ben 2 weken voor die tijd uitgerekend dus ga ik niet redden. Ik hoop in aug of sept nog een marathon mee te pakken
@ tallechie ja daar groom ik bij en train ook zijn paarden in het enkelspan ik ben eigenlijk in het naseizoen er in gerold omdat hij een groom gebleseerd had en nadat ik me eigen pony had verkocht ben ik fulltime groom geworden
wij rijden schildwolde en leek als oefenmarathon
dan meteen ook even een ego post: heb gister bij ons op de vereniging ( de drentsche aanspanning) een clinic (over hartslagmeters) gereden met een paard van H.S en het paard liep super en stond er super bij hoop een foto te kunnen plaatsen binnekort maar weet nog niet of ze gelukt zijn
Dan heb ik jou vast ook wel een keer gezien. Kom H.S. regelmatig tegen.
Schildwolde heb ik vorig jaar gereden, stond ik vast in de waterbak en moest mijn vader in de waterbak van de wagen af. Die komt dit jaar helaas te vroeg.
Ja daar was ik ook. dAar had ik 1e prijs in de dressuur.
L_Rivaldo
Geplaatst: 13-02-11 22:20
Hihi keek net ook boer zoekt vrouw .. gijsbert is onze buurman op stal .. komt wel eens op ons erf en heeft mij ook is geholpen met rivaldo toen ik moest omkeren op de dijk omdat hij er langs wou met de giertank. Hele aardige gozer ..
Tine: vervelend van je band, onze trailer liet vandaag ook 2 banden met uitdroging zien dus die willen we vervangen. Beter te vroeg dan te laat. Ik denk dat je over de spanning wel gelijk hebt, na de vaardigheid ging gewoon alles fout en ik ben een persoon die het dan snel opgeeft, mijn pa zei toen ja daaaggg dan rijd ik voor niets .. daar had hij gelijk in. Toen kwam een meneer heel lief naar me toe dat hij voor mij geregeld had dat ik nog een keer mocht. Was een beetje overstuur en geschrokken vooral omdat je iets fout deed en je stond in het middelpunt van mensen die het zagen. Bij de dressuur merkte ik vooral dat ik misschien wel teveel gespannen was in mijn handen.
Maisie: gefeliciteerd met je punten! Het is inderdaad het begin er stond veel dingen op waar ik wel iets aan heb. Ook iets wat ik weet waar we aan moeten werken.. Rechtsom vind hij het moeilijk om in te buigen. Meer stelling zeiden ze ook, dit was helaas iets wat ik liet omdat ik hem meer voorwaarts wou hebben. Ik denk ook dat het komt omdat we altijd buiten rijden of buiten op het land. De buitenbak was lekker groot.
Dennis: gefeliciteerd met je punten! De lijnzaadolie vonden de peerdjes erg lekker Waar start je de volgende keer?
Vorige keer liep hij veel vlotter, maar ook iets minder.. maar de middendraf kwam er ook toen beter uit.
Wat ik wel raar vond dat ik tussen de paarden reed en ook tijdens de prijsuitreiking samen was. Is dat normaal? Dacht altijd dat pony's en paarden 2 aparte rubrieken waren. Kan het fout hebben natuurlijk
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 13-02-11 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Susanne
Geplaatst: 13-02-11 22:23
Marrianne ik heb gereageerd. Chiel is echt helemaal mijn type paardje, lekker sportief dier hij is gaaf. Je boft dat je hem mag verzorgen/mennen. Zijn naam spreekt me trouwens ook helemaal aan. Ik hou echt van 'mensen namen' bij paarden.
Volgende week indoor marathon met het tandem in Middenmeer. En over 4 weken weer in Wormerveer, indoor dressuur kampioenschappen. Voor spek en bonen hoor, we zijn nog steeds niet echt M klaar .
VHU inderdaad niet de bedoeling maar Wienepie kon Chicko niet weerstaan evenals Candy. Verder sluit ik me aan bij de smanevatting van laura. Balen dat Veale en rembrandt niet lekker lopen. Foto's maken verschild per da wat het kost, voor Wieneke was ik in Someren 450 euro kwijt, daar betaal je per foto. Bij Jimmy was ik inclusief echo en uitgebreid kreupelheids onderzoek nog geen 200 kwijt. Bij een da een een vaste prijs heeft ongeacht het aantal foto's, want zo zegt hij beter een foto meer maken en zeker weten dat daar niks zit wat de klachten veroorzaakt dan een foto te weinig.
Nouvel
Geplaatst: 13-02-11 22:30
jee jullie gaan veel te snel... iedereen die weer wat puntjes bij elkaar heeft gereden, gefeliciteerd! goed gedaan weer!
wij zijn dit weekend weer naar achterhoek geweest, op de terugweg ook weer even bij m'n zwarte ventje wezen kijken, geen actie deze keer, ze wilden aandacht en bleven dus lekker bij het hek hangen...
we waren om half 5 thuis, gauw naar stal gescheurd, Fifi uit de paddock gevist en ingespannen, nog net even van 't weer kunnen genieten voor 't donker was!
tine10
Geplaatst: 13-02-11 22:33
Laura: bij dressuur mogen ponys en paarden gewoon bij elkaar. Bij kampioenschappen is het wel apart, maar verder dus niet. Bij de vaardigheid zijn paarden en ponys wel apart.
Net paarden op stal gezet. ik had het idee dat Rembrand in stap goed liep. Ik hoorde niets. Morgen vroeg zet ik hem buiten, kan hij eerst paar uur in de wei voordat ik hem ga longeren. Heb morgen om 9 uur eerst les met Amerigo. Daarna heb ik pas tijd voor Rembrand (ervoor lukt niet ivm zoon naar school brengen) Zal zo wel wat meer moeite kosten om Rembrand te vangen, maar voor zijn been beter hoop ik.
Nou, ik duik het bad en bed in. Welterusten.
Edit: wat een lekker koppie
L_Rivaldo
Geplaatst: 13-02-11 22:40
Aha vandaar
Wil bij de slotruiters gaan vragen of ze daar menwedstrijden kunnen organiseren ( ze hebben namelijk voorheen wel een menclub gehad en dacht ik ook wedstrijden georganiseerd) zou wel erg leuk zijn ivm dat dat lekker in de buurt is. Eerst hadden ze het ook over lessen organiseren.
Nouvel wat een knapperd is het toch, blijft hij zwart?
Nouvel
Geplaatst: 13-02-11 22:47
tine, sterkte met rembrand!
thanx! hij blijft zwart inderdaad... tenminste dat is de bedoeling...
VanHuisUit
Geplaatst: 13-02-11 23:14
Hoor berichten van Lanoeska en Bettepet plus Tallechie over een zekere H.S. en T, echter geen idee om wie het dan gaat (ben niet nieuwsgierig ). Net drie pagina's doorgelezen en beetje duf van heen en weer rijden naar Meppel en terug naar Rotterdam dus hier even geen complete samenvattingen maar wel even hart onder de riem voor Laura, want dit was toch nog maar je eerste 'officiele' wedstrijd? Nou zijn dan toch keurige punten? En die vaardigheid is ook kwestie van ervaring opdoen, meid ik zou niet weten wat ik moest doen met al die pionnen Dennis mooie resultaten met Whit, Roos even lastig met haar oog . Mijn Roos/Rizanta zou dat ook niet goed kunnen, ze moet ook enorm kijken (of als dat niet lukt met haar oren naar de grond wijzen) naar de dressuurbordjes of bijv onduidelijke dingen langs de weg, ze kan heel slecht zelf inschatten of ze ergens tegen aan gaat lopen of niet, moet ze mij dus echt vertrouwen. Ligt denk ik echt aan dat ze aan een oog blind zijn.
@Nouvel aahhhhhh wat ziet hij er lief en ook al grote jongens achtig uit!
Rembrand misschien blauwe plek op de bil...heb je iets als Traumeel of zoiets? Helpt altijd erg goed bij dat soort dingen. Of Arnica gel / tabletjes? Kan trouwens zowiezo geen kwaad.
Marianne helemaal blij met Chiel, leuk hoor, komt je toe.
@Sonjim, dus twee veulentjes bij jou dit jaar? En dat is van Chicko? Is hij wel erg snel geweest want mij staat bij dat je hem eigenlijk direct hebt laten castreren? Of is hij erop gesprongen vlak na het castreren. Ben je er wel blij mee of is het vooral lastig?