[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:29

Vanmorgen eerst dus op buitenritje geweest. Zoonlief heeft gisteren nieuwe (leren) laarzen gekocht (van zijn wedstrijdgeld) die moesten vandaag natuurlijk ingereden.
Afbeelding

Daarna even met Sam gemend en gespeeld in het water. Wat is het toch een brave pony <3

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:27

Wat wordt Patrick ineens lang, heeft hij een groeispurt :oo ?

Baudy, waar kom jij vandaan? Ik ben geboren en getogen in Voorhout. Van HT en Janouk wist ik idd wel :j .

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:57

Mag ik mee komen kletsen (bij tijd en wijlen, want weet bij voorbaat al dat ik niet alle dagen tijd heb om alles te lezen en iedereen te volgen :o )
Openingspost wel gelezen, de overige 98 pagina's niet echt (bladerend).

Ik men recreatief met Yoblin, shetlander ruin van 113 cm, dus lekker groot en opvallend met zijn bonte en vaak erg smerige vacht :+

Heb er lange tijd met hem uitgelegen, vanwege een scheur in zijn ellebooggewricht. Maar inmiddels rij ik weer rustig in het bos met hem, nou ja rustig ... hij draaft en galoppeert het liefst.

Afbeelding

Verder nog een iets kleinere zwarte shetland merrie, met de nodige gebreken, dus die staat lekker al bijtijds van haar oude dag te genieten. Maar daar ben ik mee begonnen met mennen zo'n 17 jaar geleden alweer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:14

zo.. :oo P word echt lang Tine....moooooie laarzen hoor ! :j en Sam braaf door het water, goed zeg !
Welkom isapaardje, leuk is Yoblin !!

LS_fotos

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:18

Wat lijkt Americo klein zo!!

Denk je alles gehad te hebben, heeft mijn kleine schurk droes.. Arm ventje. Hopelijk is hij de laatste.. Maar Amadeus staat er pal naast (ze staan in stal met schot). Hoop dat hij het niet krijgt, en als hij het wel krijgt, dan heeft hij het igg gehad... Dat Buck het nu krijgt (12 jaar) valt me wel vies tegen.

Verder ben ik weer uit de opname, maar ben er nog lang niet, pols zit in het gips pezen door en moet er erg voorzichtig mee zijn. Echt zo zonde dat ze niet eerder ingrepen. Ik wist niet eens meer wie wie was...
Wil weer lekker mennen, ritten rijden etc maar dat zal nu nog wel even duren met die droes.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:22

Hij wordt inderdaad groot. Maar de foto vertekent een beetje want ik zat op Rembrand
Ls balen van de droes. Helaas kunnen ze dat ook op oudere leeftijd gewoon (evt zelfs weer ) krijgen
Isapaardje welkom

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:34

Ls gisteren nog aan je gedacht...wat naar van de droes..je hoort het veel momenteel...en je eigen pols in t gips...sterkte. .hoop dat het snel geneest..hebben ze nog iets asn je pezen gedaan ? Of komt dat nog ??
Sterkte met alles..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:48

ls :sterkte
tine: viel me ook al op dat hij groot aan het worden is(hoewel op de shet valt het mee) ach wel gezond dat hij zo groeid :j
en sam die heerlijk door het water ploeterd
welkom isapaardje, leuke pony heb je,veel leesplezier hier
ik heb een longeerochtendje gehad,eindelijk gaat het kwartje een beetje vallen bij julia hoe het werkt om rondjes om de baas te lopen....jane gaat al wat schakelen aan de longe(meteen dezelfde commando's als sun erop zetten) en sun....krijgt er nieuwe woordjes bij...ik riep in galop "groot"en ze gaat toch mooie sprongen maken.....handig voor in het Z met midden/uitgestrekte galop. die houden we erin...nu nog commando "klein'voor langzamer _O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:30

Gem schreef:
Wat wordt Patrick ineens lang, heeft hij een groeispurt :oo ?

Baudy, waar kom jij vandaan? Ik ben geboren en getogen in Voorhout. Van HT en Janouk wist ik idd wel :j .

Geboren en getogen in Roelofarendsveen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:00

Goedemorgen

Gistermiddag toch maar besloten mijn werk van vandaag af te melden. Ik hoop voor de school dat ze gister iemand anders hebben kunnen vinden. Ik vind het eng om nog zo'n eind met de auto te moeten rijden. Als ik dan onderweg met pech kom te staan, wordt het helemaal een toestand. Zometeen om 8 uur maar gelijk met de garage overleggen hoe en wat. Hopelijk kan het eenvoudig gerepareerd worden en hebben ze een leenauto voor me.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:06

Vervelend om af te zeggen en bslen dat de auto niet meewerkt. Heb het afgelopen week ook gehad. Baalde goed.
Heb een nieuwe auto gekocht (was ik al van plan) maar die is pas volgende week klaar :(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:46

Waardeloos van de auto Tine..hopelijk heel snel en eenvoudig klaar...
HT, wat leuk dat Jane en Julia zo goed gaan aan de longe! En Sun is een topper <3
Succes bij de werkweek maar weer allemaal.
Baudyh, hoe gaat DB ? En de veulens ?
maisie, hoe gaat het met Robin en Cardi ?
Vhu, wat voor wagentje heb je voor Piet op het oog, of heb je al een wagentje ?
Ava, hoe is het gegaan na de aqua training.....? En hoe gaat t met Coco bij de cursus ?
je dochter al gewend aan dr spitzen ?
Gem,...je ging toch bij een paard kijken ? ...... was het wat je zoekt ?
Keet....kruipt je kleine al rond ? En nieuwe auto, spannend !
Lanouska druk met de paarden ? Zag mooie foto's van je moeders Butterfly, mooi is hij hoor !
ehm....als ik je vergeten heb..sorry.. Y;(

fijne dag vandaag.. :9k

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:04

Nee :+ en dat frustreert hem. Inmiddels wel vaak op handen en knietjes maar schuift dan nog achteruit.
De ontwikkeling van een kindje is zo bijzonder. Het gaat zo hard. 9.5 maand alweer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:26

Biancacoo, jazeker! Helaas waren de omstandigheden om hem te laten lopen slecht (zware bagger), dus zijn gangen waren eigenlijk niet te beoordelen. We gaan Tweede Pinksterdag nog een keer terug.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:05

Keet,...dat vooruit race knopje gaat ineens om hoor....haha...en dan kun je erachteraan rennen....superleuke tijd, al vliegt de tijd soms..niet te geloven dat onze knaap al weer 9 is.... :+
Gem...oehhhh *\o/* *\o/* spannend !! *\o/* *\o/* ik duim voor je !! _/-\o_

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:21

Balen Tine van je auto, hopelijk valt het mee.
Db gaat op zich goed. Maar gewoon weinig tijd om hem te doen. Omdat hij nog zo druk is doe ik hem nog niet alleen dus gerrit moet helpen en jij dat word soms lastig. Maar goed als we hem aan de gang hebben met longeren gaat het opzich goed. Alleen is hij gewoon nog heel stout. Gaat wel netjes stappen maar met het commando draf explodeert hij uit elkaar. Had laatst mijn handschoenen niet aan nou miste gewoon een stukkie vel. En ja ik heb een soft lijn. Maar stug volhouden. Na 20 min krijg ik meestal wel een normale overgang.

Met de 2 veulens gaat het goed. Met één van de merries ( van het eerste veulen) nog niet helemaal. Ze is heel erg kreupel en er kan weinig aan gedaan worden. Iets met de weke delen waarschijnlijk. Ik ben bang dat ze een beetje op is. Maar ja ze heeft een heel levendig veulen dus lastig. Ze staat aan zware pijnstillers maar dat doet niet genoeg. Helaas. Ik probeer al wat brok in het veulen te krijgen. Altijd handig als ze dat al kunnen.

Ik wacht nu op het laatste veulen. Volgende week uitgerekend maar het kan zo komen. Hoor veel nare berichten van dode veulens in de buurt dus het blijft spannend.

Verder druk om de telefoon, internet en tv weer aan de gang te krijgen. De hele zooi gaat vandaag over naar zo een alles in 1 pakket. Eerst ff een nieuwe telefoonkabel gaan kopen anders word het hem niet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:58

Baudyh ,....stoute db ! En nog wachten op 1 veulen,..ik duim dat alles goed gaat ! T'is idd wel heel spannend allemaal, idd veel sterfte onder de veulens..heel triest... wat naar voor jullie merrie dat ze zo kreupel is...

Vanmorgen even lekker gefietst met 1 van de honden, was lekker.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:05

Ik heb inmiddels de Telefoon en intenet en wifi aan de praat. Nu eens buigen over de tv.

Ja het is echt balen dat die merrie zo kreupel is. Ze kan niet eens draven en ja dat is lastig met een heel levendig veulen dat bokt en tegen zijn moeder op springt. Ze komt ook niet meer bij de hengst. Ik hoop dat ze dit veulen nog groot kan brengen en nog lekker een zomer op de wei kan.

Echt waar in een straal van 20 km om ons heen ken ik al 9 doden veulens dat is toch veel. Heel apart dit jaar. Erg nieuwsgierig wat daar nou de oorzaak van is. Er kan natuurlijk rhino zijn maar het zijn veel al veulens waarbij de eigenaar later wel gezonden veulens krijgt.

Lekker Bianca gefietst met een hond. Het is fris maar heerlijk weer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:31

Waardeloos voor de merrie Baudyh....niet leuk..is ze al oud ?
gisteren geloof ik een Friese merrie waarvan dr veulen gestorven is....triest hoor..

De zon scheen, was erg mooi in het bos, ..en het ruikt nu zo lekker naar verse sparren !
Kon 2 weken niet fietsen ivm lijf,,...nu weer proberen....was 7,5 km...vind het zo op papier een stom kippestukje, maar voor mij al een mooie afstand, en Zief vind het heerlijk ! Die geniet om mee te gaan, eerst met de auto naar het bos, en dan rennen voor de fiets. Groot plezier.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:43

Ik had er de laatste weken al een raar gevoel over, nou het klopte. Mijn bijrijder komt voorlopig (haar woorden, ik denk helemaal) niet meer. Haar dochter is van pony afgevallen, heeft arm gebroken. Daar moet moeder nu tijd voor hebben om dit te verwerken :?

Het ging ook al te lang goed natuurlijk. Arme Rembrand!!!

Baudy: DB is nog steeds druk, maar gaat wel beter. Balen van de merrie! En eng al die dode veulens.
Bianca is lekker in het bos geweest
Gem heeft binnenkort 2e date. Spannend
Bianca: mooie samenvatting en vragen!

Mijn auto is morgen gelukkig weer klaar. Heb nu leenauto, dus kan morgen gelukkig wel gaan werken. En ben voor woensdag gebeld voor invalwerk bij anderstalige kleuters. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Helaas hebben ze nog steeds die afspraak niet bevestigd, dat is dan wel weer een beetje jammer.

Nu maar even rusten ofzo. Alle paarden hebben weer getraind, dat is dan weer een voordeel bij een nadeel ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:27

Dat is triest Baudyh met de merrie ;( duimen dat jullie laatste veulen snel gezond ter wereld komt is dat ook klaar. DB denkt dat ie alweer beter is *\%/* niet handig...
Biancacoo wat goed van je overnemen _/-\o_ en Keet heeft een achteruit race beeb zo grappig :+
Interessant Tine de anderstalige kinderen, wat balen van de auto bij jullie ben je daar ook echt wel van afhankelijk... En balen van de bijrijdster zeg waardeloos.
LS sterkte met Buck hoop dat het snel over is vrees wel dat Amadeus het ook zal krijgen het is zo besmettelijk }:)
Isapaardje welkom!

Gisteren zeer geslaagd feestje gehad was erg gezellig.
Vandaag Piet weer voor de sleep deze keer over het erf met allerlei ondergrond wat flink wat lawaai maakte. Hij draaide één keer rond vond het wat eng maar daarna echt heel braaf ben erg trots op hem :D

Dit weekend gaan we eensupermooie luxe Cavalier tweewieler ophalen zo leuk *D en dan volgende week denk ik inspannen =:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:55

Ik lees veel leuks en ook minder leuks...
Dikke knuffel!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:15

Tine, o echt dacht dat ze het maar 1 keer krijgen konden.
Bij Buck komt het uit zijn neus..

Balen van de auto, maar met pech staan is ook niks!

VHU wat voor Cavalier tweewieler?

Biancacoo schreef:
Ls gisteren nog aan je gedacht...wat naar van de droes..je hoort het veel momenteel...en je eigen pols in t gips...sterkte. .hoop dat het snel geneest..hebben ze nog iets asn je pezen gedaan ? Of komt dat nog ??
Sterkte met alles..

O echt wat lief! <3 Momenteel is alles ontstoken, mijn been zit een enorme jaap, mijn pols en voet. Van de week wondcontrole gehad maar zag er nog niet te best uit, wanneer het gips eraf is en t geheeld is zonder alle pus en etter vermoed is dat er wel gekeken gaat worden want het gevoel is minder. Donderdag mogen de hechtingen eruit na 2 weken, laatste controle zat t allemaal nog niet mooi en goed.. En t is erg pijnlijk. En dat terwijl ik echt nooit zomaar iets voel..

Typen met gips is lastig dus ik hoop dat jullie de korte postjes snappen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:22

Ls, dacht ik ook altijd, maar schijnt niet zo te zijn.

Tip voor je wondverzorging. Sintjanskruidolie erop. Het is vrij prijzig, maar werkt heel goed bij wondherstel, blauwe plekken, dikke bulten enzovoorts. Je kunt het bij een goede drogist bestellen. Ik had heel lelijke wond na operatie aan carpaal tunnelsyndroom, door veel te smeren met de olie is daar bijna niets meer van te zien.

VHU: klinkt super. Dat vraagt wel om foto's straks!!

Zonder auto kun je hier inderdaad heel weinig. Maar goed, ik heb nu even een witte bus.Baal er wel van dat ik mijn werk moest afzeggen hoor, maar goed, langs de kant staan met pech is nog veel vervelender. Heb de school nog wel even gebeld voor de zekerheid, er was gelukkig andere vervanging voor ze geregeld.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:04

Ls je post is volkomen duidelijk, hoop dat je wonden goed en vlot genezen ! En je weer snel met je paardjes wat kunt gaan doen, maar neem goed de tijd voor herstel, hoe rot ook... :(:)
Tine gelukkig leenauto...ik moest zonder doen..en werd ook niet even thuisgebracht... haha..kon gaan lopen..bij vorige garage was dat super geregeld...
Vhu. Wat leuk een cavalier 2-wieler ben heel benieuwd !!