[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:31

Hallo allemaal! {:}
Wij gaan deze week voor ons doen erg lekker. Hebben al wat kilometertjes flink doorgewandeld in het kader van een afslankcursus voor pony's :D Helaas wel stevig last van hooikoorts, maar hopelijk gaat het straks even keihard regenen, dan is dat ook weer uit de lucht en de weide weer een beetje nat :)

Hoe gaat het trainen bij jullie? :)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:55

Wij zitten nog in Otterlo. Gisteren veertig km gereden met ze en vandaag en dinsdag tien km. Vandaag heel kalm gedaan over die korte afstand want ik vind het te warm. Morgen nog een ritje samen met iemand die hier zijn zwarte Shet op pension heeft staan.

Van de week zijn we thuis en dan gaan we nog vier keer voor ritjes met het enkelspan. Daarna kalm aan want dan is het tijd voor Etten-Leur.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:19

Conditie zit vast wel goed Barney, nu kwestie van wat in beweging houden en vooral geen blessures op het laatste moment. Op naar Etten-Leur!

Linsa lekker aan het wandelen. Hoop dat ik volgende week in ieder geval ook weer ff stukje kan wandelen met Ollie. Merk wat wel dat het elke dag wat beter gaat maar kan nog niet echt veel :7 Wat goed zeg dat ze gewoon 'rad' liep wat heerlijk. Hoesten geen pollenallergie of zoiets? Het is momenteel echt giga stoffig en er zijn heel veel pollen ... sorry lees dat je last hebt van hooikoorts dan weet je dat natuurlijk wel maar pony kan daar dus ook echt last van hebben.

Hier stond ik vanochtend vroeg al op de wei, ff pony's kijken :+ water bijgevuld en aai gegeven :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:30

Vervelend dat je zo weinig kunt zeg! Hoe gaat het met de pijn?

Ja, dat grapte de hoefsmid ook al inderdaad. Het zou wel kunnen want heb 2 wilgen op de weide staan. Die pluizen zo heerlijk, echt genieten haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 20:40

Goede pijnstillers, probeer nu wat af te bouwen. Vooral ook omdat ik behoorlijk beroerd ben van die krengen, ondanks de maagbeschermers.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:32

Beterschap!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 19:01

Nog beterschap VHU!

Wij zijn weer terug gekomen van de Eper paardenvierdaagse.
Heb 4x in de massa tweespan gereden, wel heet en drammerig maar ze bleven goed bij me.
Was dit keer echt voor het eerst ontspannen ipv steeds te vloeken op ze ;)
Zo gave foto van ons gemaakt, die ik wil gaan bestellen.

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 19:04

Ik heb vorig jaar Etten leur op hoefschoenen gedaan en was blij toe, was anders met tum zijn dunne zolen niet gegaan, nu staat hij op ijzers dus laat me verrassen ;) ga me nog snel opgeven dit weekend.

Nu auto leeg halen van de volksverhuizing haha

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:04

Mooie foto Laura!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:02

Waaauw! Dat ziet er echt geweldig uit zeg! <3 _/-\o_ en jullie hadden vast heerlijk weer!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 00:27

Gaaf is hij he!!! Vind ze zo stoer ervoor lopen.
Ja was echt heerlijk weer, niets te klagen

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:42

Die foto is wel lijstwaardig! Knap span ook.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:51

waauww die foto laura!! Inlijsten!!! :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:33

Vette fioto hoop dat ze in etten leur ook foto,s maken

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:46

Er is in elk geval 1 fotograaf aanwezig in Etten-Leur, misschien meer maar dat is nog niet zeker.

Staan er ergens ook foto's van Wateren online?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:03

Hele gave foto Laura.

Hoe gingen de vier dagen met de Vierdaagse?

Ik ga denk ik volgend jaar ook een gooi doen naar het inlopen voor Epe. Maar het hield me elke keer tegen omdat er zoveel deelnemers zijn, hoe verloopt dat tijdens het rijden?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:13

In Wateren zijn uiteindelijk geen foto's gemaakt. Mijn fotograaf heeft tweemaal een poging gedaan maar kreeg steeds een dikke bui op haar kop

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:14

Wat een gave foto *\%/* echt superleuk.

Ja die massa houdt me ook al jaren tegen. Ben een paar keer ingeloot en toen toch weer niet aangedurft. Had ook altijd nogal typische paarden / pony's werkt ook niet mee denk ik := nu met Ollie zou ik het wel aandurven ...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 09:19

Bedankt vind het ook echt een foto om te bestellen, ga ik van de week doen als ook de andere dagen gepubliceerd zijn dan kan ik misschien nog een paar meer bestellen.

De vierdaagse ging dit jaar erg goed jaren terug in span geprobeerd maar ze waren zo heftig op het inhalen dag ze elkaar steeds opjutten en zelf had ik geen geduld genoeg ervoor, dit jaar was het anders. Reden? Geen idee maar ik was zelf ook erg ontspannen. Tijdens de ritten is je tijd van starten ook belangrijk, wil je de drukte opzoeken start je vroeg hoe later op de dag hoe rustiger. De eerste dag ging ik om 1 uur dat doe ik nooit weer dat was file rijden en mocht er niet van ze langs, de andere dagen laat gestart en dan kom je af en toe iemand tegen echt heerlijk. Zijn echt leuke routes!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:36

Ik heb jaren met de vierdaagse in zorgvlied mee gedaan maar dat was vaak vechten met de pony's. Ik doe nu achter de schermen mee. Afgelopen weekend twee routes gemaakt.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:48

Mijn vriend en ik hopen er 27 juni bij te zijn in Etten-Leur als vrijwilligers *\o/*
Ik neem m'n camera mee, dus als ik tijd heb kan ik misschien nog wel huis-tuin-keuken plaatjes schieten. :D

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:05

Hallo, ik meld mij ook graag hier even.

Merel is de naam en men met mijn mini fjord fanatiek tegenwoordig (we komen van ver maar tegenwoordig rij ik zelfs met haar door het bos). Met haar moeder heb ik in een diep verleden ook veel endurance gereden.

Omdat we nu zo ontzettend goed gaan ben ik mij nu langzaam aan het oriënteren op de mendurance. Lijkt me geweldig om een keer te doen en nu de pony een gewoon menritje aankan begint het langzaam aan te kriebelen. (het is nu een serieuze mogelijkheid aan het worden terwijl ik een half jaar geleden dit mij niet eens had voor kunnen stellen)

Ik zit echt gewoon bomvol met allerlei vragen dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Dus mijn eerste vraag is eigenlijk gelijk: is er een gezamelijke website/plek waar ik algemene informatie over de mendurance kan vinden? Op de KNHS alleen het reglement gevonden... Is er meer misschien?

Alleen heb ik wel gemerkt dat ik niet zo'n fanatieke poster ben op forums. (excuus) Ik ben iets meer van persoonlijk contact

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:29

Welkom Merel. Leuk dat je interesse hebt in de Mendurance.

Helaas is er geen website met informatie over mendurance. Daar is ooit wel sprake van geweest maar dat is tot op heden niet van de grond gekomen. Er is wel een facebookpagina over mendurance (die is opgestart wegens het ontbreken van een website).
Op de site van de KNHS staat het wedstrijdreglement en (als het goed is) ook een overzicht van het wedstrijdverloop.
Op de websites van de verschillende mendistricten staat wat beperkte informatie.
Echt heel overzichtelijk is het niet als je zoveel vragen hebt.
Stel ze gerust hier, geen enkel probleem. Wij proberen zoveel mogelijk antwoord te geven.

Ik weet niet waar je ergens woont, maar je kunt ook altijd een wedstrijd bezoeken en eens rondkijken/rondvragen. Is ook geen enkel probleem.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 20:49

Welkom merel, eventueel is het ook leuk om te vrijwilligen bij een mendurance ze komen vaak vrijwilligers te kort en zo kan je gelijk meemaken hoe alles precies in zijn werk gaat.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 20:50

LinSa schreef:
Mijn vriend en ik hopen er 27 juni bij te zijn in Etten-Leur als vrijwilligers *\o/*
Ik neem m'n camera mee, dus als ik tijd heb kan ik misschien nog wel huis-tuin-keuken plaatjes schieten. :D

Leuk Leuk! Ik ben dol op fotos dus als je tum ziet schiet er gerust op los ( met fototoestel haha)