[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:40

Tine, ik zou ook dan denken aan de rug van Rembrand...misschien wat stijf omdat je juist niet veel kan trainen met hem....verkeerde belasting door rust/minder trainen...ik hoop in ieder geval dat hij snel opknapt..

Vhu, ik ben ook bezig om steeds iets meer aan conditie te doen, ben begonnen hardlopen..korte stukjes icm wandelen..gaat goed, maar moet uitkijken dat ik niet te veel doe.
gisteren hebben we met z'n 3-en gefietst..ruim 10 km..ging prima,alleen zijn nu mijn nekspieren helemaal stijf en gezwollen...van de houding op de mountainbike...balen !!

Jeskim..haha..ik vind het een stoere foto van Fjella,...zie haar idd ook al whoeppie...met licht karretje voorbij komen..haha..
ik had ook een fjord, spip had ik haar genoemd..was een superleuk dier, heeeul ondeugend, maar wel erg lief !

Voor diegene zonder fb..hier een fototje van vanmorgen, zoontje houd even de voorste hondjes vast..de 4e krijgt van mij nog even harnass om..vlak voor vertrek..beetje donker..maar het was echt bij zonsopkomst..wel genoten hoor....honderden ganzen vlogen over het natuurgebied, met het nodige gesnater,...zwanen trompetterden..en de schotse hooglanders stonden vlak langs het pad achter de omheining...fantastisch !
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:51

Ik lees en leef echt mee, maar dat typen zo -O-
Heb fysio ingeschaeld voor Rembrand, hoop dat ze snel kan komen

edit: fysio komt morgenochtend
Laatst bijgewerkt door tine10 op 27-12-13 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:00

Balen Tine... :(:) :(:) ik hoop dat je hand snel weer genezen is....maar ja...dat heeft tijd nodig...frustrerend is dat.......
Fysio, daar zal rembrand vast baat bij hebben, super !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:42

Fijn dat de fysio zo snel kan Tine! En die hand dat duurt nog wel even, kun je mooi afkicken van bokt :P

Jeetje heftige reactie van je nek Biancocoo..... :(:) grappig op die foto lijk je net een alien met alien hondje door de flits *D

Net weer flink eind gewandeld dus ben weer goed genoeg bezig geweest voor vandaag :) Wiske ook uitermate blij weer met mij }:0 ben ook erg blij dat we Wiske hebben want in mijn eentje ga ik echt niet wandelen, man- en zoonlief vinden het ook niets en onze Mies is gewoon erg oud en stram, die loopt veel te langzaam.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:38

Mijn nek is mijn zwakste plek,...en is echt wel eens vervelend.
Ik neem ook altijd een hondje mee....schijterd ben ik...

Super tine dat fysio morgen meteen kan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:34

Even een knuffel voor Tine en Rembrand :(:) :(:) , verder heel veel leuke foto's gezien, vond die van Jeskim wel echt wauw :j , verder heb ik een Leon en daar ben ik echt heel erg tevreden over :j . Heb voor dressuur in de bak, enkelspan, een Van der Mee dressuurwagen. Maar de Leon gaat prima op gras in vaardigheid e.d. en op de hei/in het bos, vind het een fijne, degelijke wagen, die goed getrokken word, zou je echt alleen maar marathons gaan rijden, zou ik een andere uitvoering nemen of misschien een ander merk oid, maar zo, echt vol lof, is ook echt heel goed qua lak e.d. :j .

Hier druk met feestdagen en nog veel meer, maar alles goed, hier :j

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:59

Balen van kreupele rembrand zeg..
Prachtige wagen!

Supergave fjord aan trekproef :) Wonderbaarlijk wat die monsters kunnen he. Krachtpatsers :)
Afbeelding
Afbeelding
Deed me hieraan denken :)
Mijn monstertje op een soort trekkertrek voor paarden. Kijken hoeveel gewicht ze van de plek kregen over 20 meter geloof ik ook :)
Wij zijn toen op 650 geeindigd dacht ik. Maar dat was met amper training, gewoon voor de fun (ook geen druk op de pony, alleen stem aanmoediging). Het feit dat we de sleep de bocht om moesten krijgen deed ons de das om, toen had Dids geen zin meer :) Te zwaar :)

biancacoo fijn aan het buitenspelen met de woefs :D

Een hoop over wagens.. Ik heb een el cheapo tweewieler :)) Zou graag wat anders willen, maar navenant ik het gebruik allemaal.. Niet nodig :)

Mijn kerst was top! ) 1e kerstdag uitgenodigd door 'n hele lieve vriend, samen met zijn broers, aanhang en zijn ouders kerst gevierd. Was echt heel erg leuk :)

Vandaag gewoon weer gewerkt, morgen ook weer..

En zondag misschien kijken bij mijn verzorgpony van 9,5 jaar geleden :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 08:14

Goedemorgen allemaal.
stoere foto Aks, haha sterke didd's !
fijn dat je een mooie kerst hebt gehad.

Wij hebben niets bijzonders gedaan eigenlijk..lekker met z'n 3-en thuis rustig..
daardoor is kerst niet echt kerst voor mij zoals vroeger,....weinig kerstgevoel dit jaar, ooit zal dat wel weer beter worden, maar dat komt door omstandigheden waar ik niets aan kan doen.

verder al vroeg op, straks lekker door het bos met de hondjes....

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:32

Tjee Tine wat balen van Rembrandt; zo vervelend als ze kreupel zijn zonder aanwijsbare oorzaak of dat je iets kunt voelen of zien aan het been.
Wat een trekkracht die fjorden zeg......
Gave foto bij zonsopkomst met de hondjes.
Moet hier ook echt wat gaan doen aan de conditie, daarnaast wil ik er zeker ook 10kg. af hebben. 8)7 eerst even moed verzamelen.

Kerstdagen waren weer druk maar gezellig. Gisteren is manlief alléén naar de paarden geweest. Heb het huis aan kant gemaakt want had even genoeg van de (schoon) familie. Niet slecht bedoeld hoor maar heb dan echt even een moment voor mezelf nodig na alle drukte....

Met paard van man lijkt het wat beter te gaan. Nu is mijn schoonvader helaas gevallen door hem. Niet echt slim ook dat die oude man dacht het paard wel even aan de hand te kunnen stappen terwijl de andere twee in de bak liepen... zucht. Paard trekt een sprint en schoonvader meesleurend die daarna voorover viel. Handig als je al twee nieuwe heupen hebt en bijna 75 bent. Gevolg vel van de benen en knieën kapot. Het viel gelukkig mee......

Zometeen naar de paarden en vanmiddag moet mijn nichtje afzwemmen dus nog even kadootje halen en dan op naar het zwembad. Fijne dag allemaal :wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:07

En de winnares van de zadelpoll is ons aller .... Gem :+ zadel is gewoon veel te lang (49 cm op de kussens), kan max 45/46 hebben (max). Duszzzz.
Verder op zoek.

Annemie begrijp je heel goed hoor met het (schoon)familie gebeuren :+ onhandige actie van schoonvader ... :oo

Zo zoonlief naar Eindhoven naar neefje brengen, daarna door naar stal. Hoop met Ollie rondje te doen met sulky of erop, maar heb vreselijke spierpijn ... dus denk eerder erachter dan erop :=
Vooral ook omdat we vanavond lekker uitgebreid uit eten willen gaan, anders ben ik zo'n wrak.

Oja en ben in mijn topicje van mijn onderschrift 'ontdekt' door een van onze studenten :+ voelde me haast betrapt hahaha.

Iedereen fijne dag!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:14

Och Annemie, die arme man.. Maar als je zo oud bent zou je inmiddels ook beter moeten weten toch.. :roll:
Gelukkig valt het mee..

Dids ook aan het werk!! Gaaf zeg!

Welke fysio heb je Tine? Hoop dat ze kunnen helpen!!

Kijk uit met je nek Bianca, klinkt erg pijnlijk!!
Joehoe, lekker met de honden op pad!!

@Ipsilonka. Hier doen we altijd één keer zo zwaar als het zwaarst moet, met de paarden waarbij dat verstandig is. Dit doen we uiteraard niet elke keer en ook maar een kort stukje.
Deze aanspanning was goed te vergelijken met het zwaarste trekken.
Je moet dit ook niet met elk paard doen, sommigen kun je ook bang maken met zo'n gewicht, die krijgen het dus alleen in de trekproef voor de kiezen. Bij Pablo wist je zelf waarschijnlijk heel goed dat hij het ging trekken, je kent het paard immers. Hier hebben we natuurlijk te maken met paarden die 7 weken voor de proef worden gebracht en dan train je toch anders.
7 autobanden en 2 jerrycans lijkt mij te weinig om me te oefenen, het is met Pablo gelukt, maar een ander zou zich helemaal de blubber schrikken als het daarna die remwagen aan de kont krijgt.
Met de leeftijd ben ik het met je eens, het heeft zeker niet de voorkeur om dit te doen met een 3 jarige, ik vond 4 ook al jong. Maar er wordt wel gekeken hoe het paard het aanpakt, als het niet gaat dan gaat het niet. Fjella deed het wonderbaarlijk goed, was zo'n beetje de sterkste van de groep die we in training hadden, die trok bijna net zo goed of beter dan de oudere paarden. Dat beest is echt beresterk zeg, had ik eigenlijk niet verwacht van haar. Die liep ook rustig nog wat om zich heen te loeren tijdens het trekken, beetje met de andere paarden bemoeien..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:33

Goedemorgen

Jeskim: mooie samenvatting. Kim Commies is al jaren mijn dierfysio. Ze is echt een topper, die ook nog een direct voor me klaar staat als ik denk haar nodig te hebben.
VHU: weer drukke dag
annemie; heel herkenbaar dat je even rust wilt. En beetje domme actie van schoonpa, zeker met 2 nieuwe heupen
Bianca: weer lekker met honden op pad. Hier 2e kerstdag maar met zn 2-tjes thuis. Was wel raar, maar wel lekker relaxed.
Aks: fijne kerst gehad enaan t werk. hoe is je lijf nu? beter na osteo?

Manlief is naar puppytraining met lika. ik mocht niet mee van hem -O- was bang dat ik teveel commentaar zou hebbe. maar ik wilde gewoon kijken hoe ze t doet met en in vergelijking met de andere honden, dat zie je beter als je erbuiten staat. maar t mocht niet -O-

straks komt fysio en vanmiddag ga ik naar soort workshop over braintraining bij honden

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:42

Maar esther, Pablo was een sterk paard in goede conditie.. slepen deed ik heel regelmatig over een langere tijd. In 7 weken iets opbouwen is naar mijn menimg te kort voor zulk zwaar werk. En inderdaad ik wist 100% dat hij niet zou gaan stoppen. Enige reden geloof ik dat we een A hadden was omdat ik een 7 had met inspannen. Zelf had ik niet zo'n vreselijk smal lamoen maar losse stokken. Maar goed hij heeft zo'n idiote rode veel te grote stempel erbij in zijn paspoort hihi.
Tine ik duim voor de fysio voor R.
Vhu betrapt, geweldig!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:58

VHU, :D ik heb een tijdlang tweedehands zadels verkocht via Marktplaats. O.a. voor een ruitersportzaak in de buurt, tot "waarde-artikelen" betaalde advertenties werden op MP. Heb dus best veel zadels in handen gehad ;) .

Tine, ik geef je man wel gelijk :D . Zou er ook geen pottenkijkers bij willen hebben. Btw, je pup zal toch zijn eigen ontwikkeling moeten doormaken. De één is veel langer speels en minder lang geconcentreerd als de ander. M.i. is vergelijken met andere pups dan ook niet eerlijk Y;( . Het is opvoeden, geen wedstrijd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:13

Gem t was ook niet bedoeld als wedstrijd, je begrijpt me hierin verkeerd. ik ben nu eenmaal hondentrainer geweest, dan vind ik t erg leuk om al die verschillen te zien. Datzie je niet zo goed als je zelf mee doet aan de les

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:24

Aha :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:38

Fysio kon niets raars vinden, hij is ook niet echt kreupel . Licht aan t werk. Dochter van fysio heeft lekker op Amerigo gereden. nu snel naar workshop

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:44

Dat inspan van de remwagen is een onding, qua breedte is hij prima, maar die zweng, los geval dat onder het lamoen hangt!! Toch onmogelijk!!
Gelukkig trekken wij met gareel dan hoef je daar niet mee te sukkelen!!

Het hangt een beetje van het paard af wanneer het in training komt.

Kun je niet stiekem in de bosjes gaan liggen Tine, hihi..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:31

Jeskim, ik kan niet autorijden momenteel, anders had ik dat vast gedaan. Net heel erg leuke braintraining workshop gedaan. Hondenriem aan de heuptas vastgemaakt, zodat ik mijn hand vrij had voor de brokjes

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:06

De serious request vraag kwam inderdaad van mij, Gem. Knap gedaan hoor, leven van allemaal sapjes! +:)+ Ik doe het je niet na.

Vervelend van Rembrand, Tine. Hopelijk laat ie toch snel wat verbetering zien.

Verder sluit ik mij even aan bij alle samenvattingen. Y;( Jullie zijn echt supersnel gegaan de afgelopen dagen in het topic. Ik leef een beetje onder een computerloze steen. Bij kerst onder andere een boek gehad en heerlijk zitten lezen de afgelopen dagen. Ook wel een fijne afwisseling na al dat beeldscherm staren, dus dat ga ik vaker doen volgend jaar (mooi goed voornemen, heb nog genoeg interessante boeken in de kast staan).

Ben net klaar met de eerste schoonmaakronde van mijn wagen. De ergste bagger is er vanaf, morgen de laatste rommeltjes eraf halen en dan goed inpakken zodat het ding schoon blijft :P

Hebben jullie verder nog last van het vuurwerk deze dagen? Bij ons gaat elke 10min al iets de lucht in, zucht. Gelukkig zijn de paarden tot nu toe nog vrij rustig. Alleen de katten zijn een beetje gestresst. Wel kalmeringsspulletjes voor alle dieren in huis, hoor. Van mij hoeft dat vuurwerk niet zo, of in ieder geval niet het spul dat alleen maar knalt. Ik kijk liever naar een show van siervuurwerk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:24

Marjola, ik ben eigenlijk al jaren niet thuis de dagen rond oud en nieuw. Weet wel dat ik op 30 en 31 december niet meer hoef te koetsen, dan zijn de velden het domein van de carbid schieters.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:27

Marjola: gelukkig wonen we erg buitenaf dus nog geen last van vuurwerk. Zal ook niet gaan gebeuren denk ik.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:40

Hier ook geen last van vuurwerk, gelukkig _/-\o_ , gaan dus ook gewoon buitenritjes maken e.d.
Vandaag met de pony's op stap geweest *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:02

Heerlijk Avaluna, wat was het ook mooi weer he {:}
Tine moeilijk met Rembrand...
Vuurwerk {:)-:( van mij hoeft het echt niet. We wonen midden in de stad dus honden en katten hier af en toe wel aardig rillerig :(:) ik schrik mezelf ook af en toe een rotje }>

Heerlijke buitenrit gemaakt met Ol, denk zo'n 16 km, iets van ruim 1.5 uur op pad geweest. Ze liep erg fijn.
Daarna Hero opgetuigd (incl strengen/broek beetje los eromheen), het was wat onrustig op stal en hij oogde ook wat gestresst dus ik had zoiets van we zullen zien := . Maar we liepen er zo mee weg. Zelf ook voor het eerst 'droog' gemend, hij voelde goed aan <3 netjes halthouden en weer voorwaarts en heel goed te sturen. Wel weer zo'n moment van 8-) als je voor het eerst achter je pony aanloopt :D

Hier bij stal gelukkig nog geen vuurwerkdingen. Nu maakt dat Ol denk ik ook weinig uit (zo'n beetje op afstand, niet vlak voor haar neus natuurlijk en, ja carbid daar zou ik geen risico mee nemen nee :7

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:16

Wat een mazzelaars (degenen die buiten wonen)! :D Wat een luxe dat je vandaag nog met de pony's op stap bent geweest, avaluna!

@VHU top van Hero! Kan mij voorstellen dat je dan even aan het glunderen bent :D

Wij wonen aan de rand van het dorp en er zit hemelsbreed maar een paar 100 meter tussen ons erf/land en de woonwijken (inclusief een Chinees restaurant - dus daar gaat altijd een mooie mat af ;)). Daarom kunnen we alles luid en duidelijk horen. Zeker als het windstil is draagt de herrie lekker ver. Daarom ook een tijdelijke winterstop voor mij, maar na volgend weekend ga ik weer opbouwen (zolang het weer het toelaat).