[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:40

Even gauw ivm zo weg moeten. Knuffel voor biancacoo met stoute step en wat gaaf!!

En aan vhu, ik heb zelf ook gebacht met dids omdat ik niet meer durfde. Ik.. Jij weet hoe dids is, en daarop was ik dan doodsbang. Gun het tijd? geen overhaaste beslissingen!..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:52

VHU: hier idd ook bang geweest op Thabor die geen stap verkeerd deed. Nu een jaar later gaat het steeds beter. Dus niet te snel opgeven. Op vorige stal ging het goed toch?
Dingetje: mooie samenvatting en geprobeerd Fries bang te maken wat niet lukte
Bianca: ook mooie samenvatting en wat een goed resultaat en stoere foto;s
Janouk: was vergeten te reageren op jouw fijne buurman. Gelukkig niets gebeurd

Zag net een rat in de paardenstal toen ik ging voeren. Bah, hoe kom ik daar nu weer vanaf. Muizen vond ik al erg genoeg eigenlijk. -O-

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:56

@ Tine, van die zwarte rattendozen neerzetten met vergif?? Zie ze bij mijn schoonzus op de boerderij ook her en der verspreid staan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:14

@VHU: zo lastig, angst heb je niet in de hand. Ik denk dat het nu ook de hele situatie is, nieuwe stal, het slechte weer, nu dus al zo lang niet kunnen mennen, je val in het voorjaar etc. Ik denk idd dat je eens een paar keer met een ervaren iemand soort van "buitenrijlesjes" moet nemen, vertrouwen opbouwen, want het is er wel (je hebt en doet al zoveel met haar), maar de angst overheerst nog, daarbij wat druppeltjes en dan komt het vast goed :j . Jullie zijn idd zo leuk samen en je was zo blij dat je weer een paardje had waarmee je ook ohz kunt rijden.

@Biancao: gefeliciteerd, wat gaaf, de foto's zijn ook echt super!

Ik rijd de laatste tijd ook weer wat meer ohz, trouwens en dat bevalt me supergoed.
Heerlijk, het slaat trouwens nergens meer op, doordat we er allebei zo lang uit zijn geweest, maar ik kan er dus echt van genieten.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:54

_/-\o_ _/-\o_

dank u allen :D

hier nog steeds een verrie bik smyl hoor :))

@ava, volgend jaar wil ik idd wel een gave outfit voor briez :))
ik dacht aan rode bandages met witte pluche randen,
rood dekje met witte pluche afgezet onder zn schoftje enzo..
ben benieuwd of ik het ook voor mekaar kan krijgen tegen die tijd :D

@tine, peerdje is "maar" 1,49 :D

@HT, sssssssssssssssssssssttttt
:+

VHU-tje :(:)
maar is herkenbaar hoor..
ik denk zomaar, dat het komt door de verandering voor jezelf,
peerdjes korter bij huis,
andere plek, feitelijk meer tijd.
je bent ook een gewoonte dier en door al die veranderingen uit je evenwicht gemikt.
komt echt weer goed hoor :))
in het begin was je te druk om goed te zorgen voor je dieren, dus heb je daar geen tijd voor.
en dat komt er nu uit..

@biancacoo, gaaaaaaave foto's man..
gaat wel kei hard met zo'n step he?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:55

zo, even beschikking over een pc ipv een telefoon ;)

@ipsilonka; wat een gááf geheel zo! Mooi! :)

@avaluna; lekker onder het zadel rijden. En hoe het eruit ziet, joh, boeiend :D aggemarleuthet (ofwel, als je maar lol hebt :D )

@dingetje; meer uren binnen het contract is nu niet echt mogelijk. Is een baantje naast fulltime studie namelijk :) alleen op zaterdag. Maar door de week loop ik nu 36u stage ( + voorbereiding afstudeeropdracht) en voor mijn afstudeeropdracht ben ik straks 42u per week bezig. Dus meer dan die 8 uurtjes kan helaas niet.. Maar, als ik nou meteen na mijn school nog niks kan vinden, heb ik in elk geval die 8 uurtjes al! :):)

Vraag me af hoe het met Jenkins gaat? hoe bevalt de baan?

En een fifi-status-update?

Een gwin status-update? Hoe doet de dame het met het verplicht kalm stappen? :) (en het vrouwtje, met de stukke-rug :(:) )

En verder ben ik nu druk voor stage. Over een uur een overleg. Hoop daar met een uurtje mee klaar te zijn, zodat ik naar huis kan en naar stal. Gisteren niet geweest, en dat valt me écht heel erg zwaar... Wat dat betreft begrijp ik VHU haar verhuizing wel. En dan staat Dids nog niet eens zó ver van huis..

Hopelijk vanmiddag lekker even een bosritje for fun. Mis m'n drakenkop en het leegmaken van míjn kop ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:00

@Bicci: hier hebben we idd zo'n set met pluche witte randen en rood en kerstmuts, gewei e.d., hahaha.

@Aks: hopelijk kun je op tijd weg en lekker naar het bos.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:04

keigaaf ava,

is die set evt leenbaar?
:D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 11:41

Goedemorgen Dames

weer eens beetje bijgelezen en ik zag een supergave foto van Bic, een hoofdmod(t)dot in ons midden :D , gave foto's uit Zeewolde, Aks met een contract en nog heleboel meer (maar was ook lang geleden ;-) )

@VHU: jee, wat rot dat je dit nu hebt. Snap het helemaal, in het bos / rust is zo ontspannen rijden en ik heb dat dus ook op buitenrit als er verkeer rijdt dat de angst me zo kan overvallen -O- Kun je anders je instructeur niet vragen keer op je nieuwe stal mee te komen helpen met mennen in de omgeving??? Die had je toch veel vertrouwen gegeven! Maar een ideetje natuurlijk. Zou toch wel sneu zijn als je Bente weg zou doen? Wil je niet verder met endurance enzo? :(:) :(:) :(:)

met de dubbele lijnen raakte Mick ook altijd wat opgefokter (paar rondjes erachteraan over de grond door de blubber-niveau zeg maar), maar gaat nu stukken beter. Met enkele longeerlijn is stuk relaxter, mss bij Bente ook? En als je flink overgangen oefent met longeren, of hindernissen springen, dan zet je ze toch behoorlijk in het werk.

@Bic: ik was zaterdag nogal moe dus heb je helemaal gemist doordat ik thuis in slaap was gevallen :Z

:wave:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:44

@Bicci: set is van dochterlief, dus ben er bang voor :D . Gisteren heeft ze met haar kerstdekje gereden :') .

@Smickey: hier hoop ik ook nog eens R. relaxt te hebben met dubbele lijnen, moet ik gewoon weer eens gaan doen, eigenlijk.
Nog een leuke piano kunnen vinden?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:52

geeft niks smikkeltje, snap ik best, en met de foto's toch beetje meegekeken toch :)
had je mijn smsje nog gehad?

@ava, dat snap ik helemaal,
zal wel eens rondkijken :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 11:58

@Ava: nee, nog niet verder op jacht geweest, we dachten dat het nu toch niet past met alle Kersttroep in huis ;-) En ik ben gaan twijfelen over de ruimte sowieso. Soms kan het me ineens zo aanvliegen dat alles 'vol' is, ik houd juist van ruimte, dus ben even in de twijfelstand, is toch hele uitgave, bent een paar duizend euro verder en dan wil ik zeker, zeker, zeker zijn van de zaak. Vriendlief wil erg graag, maar hij wilde ook perse een gitaar die nu al tien jaar op z'n steuntje staat zonder dat een snaar is aangeraakt ;-)

@Bic: ik zag 't toen ik wakker werd! Waar had je ons gezien, sorry, helemaal vergeten te reageren :o Dom!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:00

jullie reden met de kar vlakbij de sluipweg naar t sander.
maar ik denk dat jullie richting de rotonde gingen om rechts te gaan en dan weer rechts voor de straat van het sander :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 12:01

jaaaaaaaaaa, dat klopt! We hadden al hele rit d'r op zitten toen we daar waren! Waar waren jullie??? Nog in de auto dan? We gingen expres nog even door het verkeer, had je die tractor met platkar met in plastic verpakte kerstbomen nog gezien? Was hele uitdaging ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:17

@Smickey: wij hadden het geluk dat hier nog alles leeg is, piano is één van de weinige meubelstukken in een zeer ruime woonkamer, vleugel had ook prima gepast, maar wie weet, ooit :') . Is ook lastig qua plaats, ik vond ze ook erg duur en een risico of dochterlief wel zou willen spelen (is met een blokfluit toch ietsje anders), maar vind het zelf dus heel erg leuk om te doen. Les is hier altijd een stok achter de deur, soms heb ik een moeilijk stuk en als je het druk hebt is het gewoon lekker om bekende stukken lekker te spelen, maar die man staat natuurlijk elke woensdag op de stoep, hahahaha en dan wil ik toch wel wat laten horen. Dochter is nog jong, natuurlijk, die moet ik er nog vaak even aan helpen herinneren om te oefenen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:53

:wave:

Bianacoo en Bicci hele gave foto's!!
VHU wat vervelend dat je zo geremd wordt door je angst. Er zijn al een hoop goede tips voorbij gekomen!
Ipsilonka begint er goed uit te zien!
Aks gefeliciteerd met je contract.

Ik heb vandaag voor het eerst sinds 8 september op Gwin gezeten. Heenweg stappen ging goed, terug werd ze te druk, ondanks vetranquil. Dus terugweg ernaast gestapt, dan is ze rustiger.
Daarna ook nog bijrijdpaardje gereden, ging echt lekker. Dus we kunnen rustig zeggen dat de rug beter gaat, voel hem nog wel, maar kan weer een hoop meer.

Vanavond naar concert van Muse, zin in!

Nu even opwarmen in bad :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:21

Frensie, moet goed voelen er weer even op... Muse, doe je de groetjes aan mijn verloofde!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:45

Bedankt jullie allemaal voor de tips, ik neem ze allemaal mee in mijn grote hoed en als de tijd daar is zal ik eruit nemen waarvan ik denk dat het dan passend is {:) En ik ben blij om te lezen dat ik met van alles niet de enige ben :o

Bente is in omgang een super lief paard, zet echt geen stap verkeerd en in principe kan ik het uitstekend met haar vinden.
Maar gisteren was ik het zooooooo zat -:(- met mezelf en haar 8)7 geneuzel

Goede voornemens zijn al begonnen en het is nog niet eens Nieuwjaar :list:

Bijrijder is echt geen optie by the way daar begin ik echt niet (meer) aan, da's pas echt stress zeg maar := Wel was het zo bij vorige stal dat als ze zo voelde, want zo voelde ze wel vaker :\ ik mijn instructeur met haar liet mennen, flink aan het werk, dag erna stalhoudster met Bente aan de pessoa en dan stapte ik daarna erop kon ik er weer alle kante mee op. Nu ik die opties niet meer heb moet ik daar dus zelf mee aan de slag is mijn simpele conclusie :7 na nachtje woelen :+

Smickey aan de oefening met platkarren 8-) op wonderbaarlijke wijze krijg ik Bente nu dus probleemloos langs bussen, vrachtwagens plus aanhangers, tractoren, shovels enz dat dan weer wel }:0
Frensie wat fijn dat je even weer op Gwin hebt gezeten!!
Rest wel gelezen maar moet zo naar stal (heb vandaag gewerkt), met zoonlief naar hockey en ook nog boodschappen doen, eten en honden uitlaten dus laat het hier even bij Y;(

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:51

Ik bedoelde eigenlijk een lesgeefmens mee op de fiets, dat het in de bak wel lukt snap ik wel. :D
En bedankt voor de complimenten ik ben er zelf ook erg blij mee :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:03

@vhu
angst ja ik weet er alles van.Dat is ook de reden dat ik alleen maar men en niet meer rijd.Ik heb vroeger echt alles gedaan,dressuur,springen,endurance,cross enzo.Toen ik er tijdens een cross een keer goed af ging sloeg de angst me daarna om mijn oren.Ik heb jaren door gemarteld.Ging alleen maar rijden als er andere aan het rijden waren enz. Tot ik het mennen ontdekte en merkte dat ik daar helemaal geen angst bij heb.Toen ik dat door had heb ik echt mijn zadel aan de wilgen gehangen en ben er nooit meer op gegaan.Nou ja nog een keer op een tinker van een vriendin die echt kuiken mak is.Maar ja daar vond ik dan eigenlijk ook weer niks aan.......
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen dat als je echt angst heb overwin je dat nooit helemaal.Je kan een eind komen hoor maar het komt altijd weer om de hoek kijken ergens een keer.

Probeer het goed onder ogen te zien en je er niet voor te schamen.Ga inderdaad rijden als er andere bij zijn en ga anders lekker longeren.Het is nu ook de foute tijd van het jaar.En ja bente werd natuurlijk bij de vorige stal wel eens gedaan. dat scheelde voor jou weer.Ga niet toch stug alleen op der naar buiten je komt jezelf altijd weer ergens tegen.
Probeer of je toch weer iemand mee kan krijgen om te gaan mennen.En als je toch buiten wil onder het zadel kijk dan of er iemand met je mee gaat of op de fiets of met paard die ervan af weet en je kan helpen onderweg.
Schaam je er in elk geval niet voor...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:38

@Ips lesgeefmens mee naar buiten *check* is geregeld ik heb 29e weer training buiten staan :j maar als ik zo wiebelig ben als nu zeg ik die dus af, ik ga mezelf niet pesten...

@Baudyh het is precies zoals jij het beschrijft. Ik heb ook van alles gedaan op aardig niveau met verschilende paarden. Maar ik ga er ook niet vanuit dat ik het ooit helemaal overwin, zoals het vroeger was wordt het nooit meer. En dan bedoel ik niet van voor die laatste val hoor, maar van voor dat ik dus de 1e x zo enorm uitgeschakeld was.... (ik heb in 2007/2008 niet kunnen rijden/nauwelijks kunnen lopen maar ook toen ik nog veel en veel jonger was (en blond hahaha), toen ben ik erook een keer heel rot afgegaan en dus dik een jaar revalidatie / in de krukken...) er zit gewoon een alarm in mijn lijf en die gaat momenteel steeds af. Tussen er gewoon afgaan en er zwaar afgaan zit nog een heel verschil.... as you know... Daarbij zit in dat lijf nog van alles niet 100% naast naslepen van blessures dus tja, wat wil een mens he. Als ik het niet meer zie zitten, dus echt niet meer, gaat het zadel hier ook echt wel definitief de kast in.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:28

Een sproetje hier! :D
Wie weet er in de omgeving van Etten-Leur een stal? :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:45

hier wel een stalletje..en wei...maar....niet bij etten-leur..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:50

bij ons is een stal leeg.
weet niet of je dat wat vind?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:20

Waarom zoek je wat anders aks?

Heb net deel 3 uit van 50 tinten. Vond het echt prachtige boeken. Nu weer terug naar de
realiteit hihi.

Biancacoo gave foto's van jou en je hondenspan gezien !!
Bicci heeft een goede marathon gereden.

VHU succes met bente lijkt me zo'n leuk paardje jullie hebben gewoon even een dipje. Schiet
ook niet op met dit weer.

Dingetje heedt zin in de instructieweek. Ik weet nog niet of we gaan moet er dan 2 thuis
achterlaten en dat vind ik wel moeilijk.

Frensie heeft weer op gwin gezeten. Super dat gaat de goede kant op !!

Verder ben ik het even kwijt.

Hier lekker weekend gehad. Zaterdag robijn gereden en ferro gelongeerd. Gisteren weer
een spannende buitenrit gedaan met robin en vandaag ferro gereden en robijn gelongeerd.
Morgen heb ik les met robijn daar heb ik ook wel zin in !!

Zo nu ga ik nog even was ophangen en dan lekker tv kijken.