[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:41

Hopelijk nog puf voor rembrand tine! :)

@HT; wat een :x mensen...
Frensie lekker met de fiets naar d'r werk :)

Hier een uurtje extra in de ochtend, we hebben afgesproken een uur later naar school te gaan. Da's mooi, dn kan ik afwassen en stofzuigen! :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:36

Mogge,
@Akshay, lekker nog even aan de schoonmaak :):)

Vandaag lekker vrij... zo even ook even 'met de Franse slag' door het huis heen , even paardjes doen en vanmiddag zoonlief aanmoedigen bij het schoolvoetbaltoernooi, vanavond uit eten met mijn collega's en dan naar een Comedy Train... ik ben benieuwd....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:46

Lanouska en Tine: thanxx _/-\o_ ! Ik dacht zelf idd ook 10 meter, maar fijn dat het even bevestigd wordt :) .

Over Rhino: ik las op de KNHS site dat er jl weer een rhino-geval bekend was, maar omdat deze stal al 3 weken gesloten is, is besmetting uitgesloten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:55

goedemorgen
allemaal bedankt voor de complimenten...zoontje is er ook zo blij mee, nu laatste deurtje nog..bijna klaar.
Veel plezier iedereen die vrij is..
ik vanmiddag vrij, maar moet naar de dealer van mijn nieuwe auto..die mijn nieuwe auto waarschijnlijk niet word ^) ,...er zijn problemen...de auto blijkt in duitsland al een kenteken te hebben....vreemd verhaal, hij is echt nieuw...dus vanmiddag hoor ik hoe en wat..verder heb ik wel een koopcontract, dus de dealer zal zijn verplichting van leveren ook na moeten komen....maar baaaaaal wel vreselijk...echt weer iets voor mij... :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:42

Net terug van fysio, helaas nog niet behandeld, alleen maar bezig geweest met intake. Heb nu gruwelijke hoofdpijn, dus Rembrand maar teruggezet in de wei.

Bianca: vreemd verhaal in derdaad

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:44

balen dat je alleen een intake gesprek hebt gehad..... is de hoofdpijn bij jou een gevolg van je energie die ook te kort schiet ???
lekker tijd voor jezelf nemen en uitrusten...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:24

Doordat ik zo ontzettend moe ben, is mijn lichaam helemaal ingezakt, daardoor wordt nek overbelast (om toch recht vooruit te kunnen kijken). Dat geeft dan weer veel hoofdpijn. Heb al wel oefeningen voor mijn nek meegekregen. Maar nek en schouders zitten megavast, auwie dus.

Helaas vanmiddag druk programma met zoonlief. Vrees dat ik hem niet kan overhalen om maar een keer niet naar het zwembad te gaan. (Nou ja, is ook beetje mijn eigen schuld, ik wilde hem fanatiek aan het zwemmen, haha)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:03

Goedemiddag!!
Het is hier heeeeeerlijk weer!
Was mooi om 12 uur klaar met werken, daarna weer op de fiets terug, nog even wat spulletjes gehaald want ik heb morgen een workshop schaduw-quilten en had nog wat nodig.
Nu boterhammetje eten en dan naar stal, lekker het bos in. Vanavond naar Roselinde. Ze wordt nog goed in de gaten gehouden want ze is nog erg klein en wat zwak. Maar niets levensbedreigends gelukkig.

Tine wat vervelend dat de fysio je nog niet kon behandelen, heb je snel weer een afspraak?
Biancacoo wat raar van je auto! Hopelijk lossen ze het netjes op.
Aks een uurtje extra voor de schoonmaak vanochtend.
Ollie ook een leuk programma voor de boeg!

Nou, ik ga weer verder!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:17

Heb weer een afspraak voor volgende week, dus moet nog een hele week zien te overleven. Heb zoonlief wel kunnen overtuigen om maar een keer niet te gaan vrijzwemmen. Maar voel me daar dan gelijk ook weer schuldig over. Zou jammer zijn als hij daardoor net zijn diploma niet zou halen. Blijft lastig.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:02

zoo lekker rustig hier...iedereen plat in de zon? 8-)
ik heb de zon al aardig laten schrikken.....deed mijn broekspijpen ff omhoog :wow: (witte melkflessen) _O-
die 2,5 jarige is een kwpnertje,moest ook erg lachen om tiamo toen ze de kwpner wilde filmen....tiamo ging er steeds voor lopen en recht naar de camera toe (kijk eens hoe knap ik ben..... := )boefje
maar snap die mensen ook wel een beetje,kijk eens op MP,2,5 jarigen die al aangespannen lopen en onder het zadel....ik laat ze staan,lekker veulen wezen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:22

Wauw Tine.....dat klinkt me wel errug bekend in de oren auw auw auw....ik kan precies hetzelfde net alles weer lekker bewegen zonder pijn ....ik wens je erg veel sterkte toe... :(:)

2.5 jaar en dan al beleerd onder het zadel....hmmmm....neeej !! niets voor mij, wij hebben altijd gewacht tot ze echt 3 jaar of zelfs 3,5 waren.

Morgen worden de weide's als het goed is geinjecteerd met mest...lekkerrrr :+ maar de paardjes moeten dus wel even verplaatst, nu staan er ook 3 van andere mensen...dus moest even e.e.a. regelen, eigenaar was niet helemaal blij...maar is maar voor even voor je het weet, kunnen peerdjes er weer op.
En de mest heb ik wel nodig om te kunnen hooien enzo...

Frensie, wat fijn dat het met Rosalinde zo goed gaat nu, is altijd spannend, ons zoontje was ook zo'n uk..
nou...moet met zoonlief naar het zwembad...groetjes..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:50

Bianca: wat raar dat die eigenaar er niet blij mee was. Is toch ook in zijn belang? Groeit het gras weer beter van. Hier is het gister ook geinjecteerd in de zomerwei. Als de paarden straks over zijn, dan wordt de winterwei ook nog gedaan. Stinkt wel, maar goed, is voor het goede doel. Bovendien stinkt het hier nu toch wel, want er wordt overal geinjecteerd. Ze rijden af en aan.

Nou, ik ga lekker op de bank hangen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:00

Ik was laatst ook niet helemaal happy toen geinjecteerd werd bij ons op de wei. Maar dat kwam omdat ik het niet wist, de stroom er heel de dag af was geweest en alle palen eruit getrokken waren :P
Is wel opgelost hoor, en ik begrijp dat 't moet. Maar had het graag geweten :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:01

Hier ookal geinjecteerd, hebben er geen last van gehad, paarden staan in de paddock.

Gwin gaat maar weer minder voer krijgen... ik had gisteravond nog gereden en het buitenritje vandaag werd noodgedwongen een galopritje. Ze was veel te wakker. Gelukkig kan ik haar wel goed bij me houden. Maar toch even minderen in het krachtvoer. Hopen dat ze dan niet te bloot gaat worden, ze is nu net mooi.
Na het rijden lekker afgespoten en staart gewassen en toen in het zonnetje haar laten grazen en opdrogen en ondertussen de staart uitgeplozen. De honden waren mee en die hadden het ook goed naar hun zin op stal. Ze gaan niet mee op buitenrit, ik ben dan druk genoeg met paard.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:00

Biancacoo schreef:
2.5 jaar en dan al beleerd onder het zadel....hmmmm....neeej !! niets voor mij, wij hebben altijd gewacht tot ze echt 3 jaar of zelfs 3,5 waren.

Als ik een oogje heb op een paard en hij blijkt al op 2,5 jarige leeftijd beleerd, dan laat ik hem staan..... die hoef ik niet. Vind de kans dat ze op jonge leeftijd al blessures gaan oplopen en vroeg versleten zijn veel te groot. Als ik het niet weet, is het wat anders natuurlijk.
Vroeger bij ons op de manege (annex fokkerij / handelsstal) werd een paard of pony pas op zijn 4e jaar beleerd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:04

Wij zijn weer terug van voltige en ik heb nog lopen bitchen :o :o :o .
Goh, wordt nog wat met mij :') .

Ze moesten wat oefenen en nu zit Connor dit ook meteen buiten heel fanatiek te doen, hahaha, erg leuk om te zien.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:19

de mijne is met 4jr en 3 mnd door mij zelf OHZ gebracht
en 1,5 jr geleden door mijzelf beleerd aangespannen, hij word in april 14.

ik zou een paard dat niet tot zn 3,5-4jr groen is gebleven ook laten staan.
:))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:41

:wave:
Net terug thuis! :)

Vind dat ik nu wat lekkers heb verdiend en ik ga maar een leuk tvprogramma zoeken ofzo. Even lekker een avondje ávond houden!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:52

Bianca: hmmm, er zit een raar luchtje aan die auto!

Hier ook gewoon nog een 150 grams deken hoor.... het is 's nachts nog erg koud.

Vanmorgen fijn in mijn eentje een rondje gekoetst tussen de velden. Kwam nog een oldtimer - tractortje tegen met zo'n leuk takkeplof-motortje. Volgens mij heeft de man zelf paarden / pony's, want hij ging netjes aan de kant, liet motortje langzaam draaien, maar reed pas weg toen ik ruimschoots voorbij was +:)+ !
Ster was erg braaf, goed haar best gedaan, geen stelling-problemen. Ik kon alleen niet zien of ik haar goed nageeflijk had; ze is nl altijd licht in de mond, nageeflijk of niet. Moet het dan dus hebben van spiegelende ruiten of schaduwen, maar daar kon ik vandaag niet veel uit opmaken.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:58

alles goed gegaan aks?

morgen ga ik voor eerst zonder groom weg met pownie-beest.
dwz, goeiuh vriend gaat mee, maar heb nog nooit gegroomd,haha
mn vaste groom (manlief) is al in maanden niet meer van de kar gehoeven voor totaal niks, dus ik ben er ook niks onrustig over.
leker rondje liesbos doen , en heerlijk bij kletsen :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:03

Lekker bic!! :)

Jahoor alles ging goed! Lag lekker te doezelen in dat ding :D
Maandag de uitslag :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:04

En daar zijn we weer, gelukkig is er niet zoveel gekletst zo is het nog bij te houden :j
@Frensie Roselinde wordt nog in de gaten gehouden, fijn dat ze het wel goed doet, wat zal het een mooi kindje zijn zo'n ukkepukkie. Gwin & voeren, moeilijk kan dat soms zijn he. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de senior priores die Bente nu standaard elke dag krijgt (1,5 voerschep sp, wordt na weken plm 3/4 emmer, ze vindt het heerlijk en eet dan ook goed haar Subli omega 3/6/9, want dat doen we erdoor, anders laat ze het steeds staan :roll:). Ze eet gewoon niet meer hooi dan wat ze nu krijgt en van meer brok wordt ze stapelgek.
@Tine soms is het niet anders hoor, ik voel me ook wel eens schuldig als ik zoonlief niet naar sport laat gaan of bijv pizza haal omdat ik het gewoon niet red met het eten maar ja.... jouw energie niveau is voor het hele gezin erg belangrijk en je staat er door de week alleen voor dus je mag niet 'instorten' :(:) Hoop dat je nog ritje hebt kunnen doen op Rembrand? Het is nu zo lekker even naar buiten met dat prachtige weer, ook al stap je alleen maar is goed 'for the mind'.
@Gem eueuue dat was nooit mijn sterkste punt dat soort rekenkunsten, onze bak is 60x60 dus halve bak is 30x60 :+
@HT naja zeg 2.5 en verwachten dat je erop weg kunt rijden, die zijn gek.
@Akshay en liepen de paarden dan gewoon 'los' of hoe moet ik me dat voorstellen :oo ? Spannend hoor, de uitslag maandag...pfff....
@Ollie gelukkig geen hengstige merrie meer :7
@Gem wat dapper van je! En wat fijn als mensen meedenken als je eraan komt +:)+

Vandaag dus menles sinds lange tijd eindelijk weer eens. Zaten mooie stukken tussen 8-) en hele moeilijke :? . Maar dat is logisch want we zoeken wel de grens op. Was fijn om weer les te hebben :j ik weet ook nooit zo goed wat ik moet doen voor een wedstrijd dus dan is zo'n les ook wel handig ben ik tenminste gericht bezig met 'iets' :=

Nou 't is weer een lang verhaal, solly Y;(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:06

fotos VHU??? :D

Paarden liepen toen niet los hoor :) Ze hebben hun ''paddockje'' (verrot gelopen winterstuk) dat bleef intact. Maar onze 3 zomerweides waren de omheiningen van verdwenen (en de stroom dus van heel het perceel af)
Gebeurt er niks, maar toch heb ik dan zoiets van ''ik wil graag weten'' :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:12

VHU: ik vind het wel prettig om gewoon regelmatig les te krijgen en zou niet langere tijd zonder willen. Bang dat er fouten in sluipen, pony vast gereden wordt enz. enz.

Ik heb spontaan hoofdpijn, de stress slaat toe :o .... startlijst staat online := . Gauw weer weggeklikt :o :x

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:13

No pictures *-:) 'gewoon' lekker gelest :+

@Gem mijn instructeur ment haar regelmatig (toch gemiddeld wel eens in de twee weken) en er wordt ook regelmatig door hun aan de lange lijnen met haar gewerkt (gemiddeld 1x per week). We bespreken dan waar hij tegenaanloopt en omgekeerd, wat ik merk aan haar als ik men, dat geeft me ook wel veel input. Ook door naar elkaar te kijken, mee te gaan, met tweespan/vierspan e.d. leer ik wel heel veel ook al is het geen 'echte' les. Als ik zo druk ben moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook niet erg vind hoor, geen les, dan staat mijn hoofd er toch niet naar. Ik vind het dan heerlijk om zelf te prutsen. Tussendoor krijg ik best wel aanwijzingen hoor, of ik vraag eens tips.

Maar nu zo onderhand met weer het mooie weer, wat wedstrijden op de agenda, ja, dan begint het wel weer te kriebelen (en ik heb ook weer wat tijd, ook niet onbelangrijk :+ ).

Oh meid wat vreselijk he zo'n startlijst :=
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-03-12 22:33, in het totaal 2 keer bewerkt