[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:00

@ tallechie heeft veale dan niks in zijn rug.. ons paard was ook met regelmaat niet regelmatig en die had schijnende spieren in zijn rug vast zitten na een rustperiode prikken van de DA en een andere trainingsmetode is er nu niks meer aan de hand

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:02

Ik heb er al verschillende fysio's, krakers e.d. bij gehad. Hij zit dan wel vast maar na de behandeling is hij weer goed. Hij zit dan meer in zijn schouder vast.
Ik heb zelf het idee dat het probleem bij de knie weg komt. Daar is het nu ook dik.

Maar zou de kliniek dat ook kunnen achterhalen als het aan de rug ligt?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:07

Tallechie: ik ga altijd naar de paardenkliniek in Schoonloo. Ben ik heel erg tevreden over. En zijn ook niet zo prijzig. Ze hebben ook een website, maar bel gewoon even en leg de situatie uit.

SL: Romeo is inderdaad volwassener geworden. Leuke foto.

Fysio is bij Rembrand geweest. Het voelt aan alsof hij een flinke blauwe plek bovenop zijn bil heeft. Dus bijv bij het rollen wat lomp geweest of in de stal tegen voerbak of iets gestoten. Ze heeft hem behandeld, daarna liep hij al beter. Ik moet hem nu de komende dagen rustig longeerwerk laten doen en verder natuurlijk veel in de wei. Beweging is het beste. Ze komt donderdag in ieder geval weer. (ook als hij dan weer goed loopt, gewoon voor de zekerheid, wil geen risico lopen. Anders heeft hij gewoon nog lekkere massage voor de wedstrijd :D ) Met een beetje geluk kan ik dus vrijdag nog priveles nemen en zaterdag gewoon starten. Oke, ik ben licht optimistisch, maar het zou moeten kunnen. Rembrand is wel een paard dat er voor gaat. Toen ik net Amerigo aan het longeren was, was hij flink aan de wandel in de wei.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:10

@ tallechie wij gaan net zo als tine naar schoonloo daar hebben ze achter haalt dat het inderdaad aan de rug ligt zou eerst dat na laten kijken door de DA en dan pas foto's laten maken.

@ tine fijn dat rembrand al beter loopt en we hopen je zaterdag natuurlijk te zien
Laatst bijgewerkt door lanouska op 13-02-11 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:11

Trouwens, de pech zet zich nog voort. Mijn auto doet het dus al niet goed (ventilator doet het niet, dus geen verwarming), paard in de lappenmand, en ook nog een lekke band van de trailer. Echt perfecte planning. Maar goed, moet dinsdag toch al naar garage voor de auto, kunnen ze de band gelijk voor me maken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:13

lanouska schreef:
@ tallechie wij gaan net zo als tine naar schoonloo daar hebben ze achter haalt dat het inderdaad aan de rug ligt zou eerst dat na laten kijken door de DA en dan pas foto's laten maken.

Als je het verhaalt goed uitlegt, denk ik dat ze daar inderdaad ook zelf al mee gaan komen. Ik heb daar veel vertrouwen in de artsen. En ze zijn ook nog eens vriendelijk en behulpzaam. Toen we op buitenrit gingen met de kar in Schoonloo, ben je er langs gereden. Ze zitten aan de rotonde.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:14

[quote="lanouska@ tine fijn dat rembrand al beter loopt en we hopen je zaterdag natuurlijk te zien[/quote]

Ik start ook met pony, dus ik kom sowieso. Maar ja, dat is de vaardigheid. Dat zie ik toch meer als een spelletje. :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:16

Lanouska ik heb de dierenarts er al verschillende keren bij gehad en die kan niks vinden, net zoals fysio en ostheopaat e.d.
Dan bel ik schoonloo ook wel even. Is ongeveer net zo ver als wolvega.
Ik heb de site bekeken en kwam me inderdaad bekend voor.

Probleem is ook dat hij nu niet kreupel is, maar hij is ook niet goed.

Tine zit jullie ook niet mee. Hopelijk is rembrand op tijd klaar. Ik wilde nog komen kijken volgende week, maar ligt eraan hoe ik me voel. 's avonds vieren we onze verjaardagen voor de vreinden

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:50

tine, het zit jullie niet mee he?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:56

even snel bericht vanuit de auto helaas was het onze dag niet. rivaldo reed heel fijn en voorwaarts buiten maar als we naar binnen gaan kwam ht er niet uit hij viel bijna steeds terug uit de draf. Totaal niet rivaldo, leek wel of ik tum voor de wagen had. Daarom meer bezit geweest met voorwaarts houden dan stelling daar zijn de punten dan ook naar.

Vaardigheid d8 ik even richt voor de jury te staan en groet maar ging door de finish ipv start oke dat deed ik zelf.
Kreeg wel een 2de kans wat ze eigenlijk niet hoeven te doen daar had ik 3 balletjes dus best trots, ook daar wilde hij niet echt lopen.
Helaas door klagen van andere ben ik toch gediskwalificeerd. Snap alleen niet de moeite van andere ,want reed alleen tegen ciska en had geen Winstpunt. Maar zo zijn er altijd el mensen nietwaar?

Ik ben niet ontevreden maar na de vaardigheid was ik vooral erg boos op mezelf.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:02

Ahh rivaldo balen van de vaardigheid !! Maar iig wat geleerd voor de volgende keer goed kijken waar de jury zit en dan bekijken waar je gaat groeten (tijdens het verkennen). Wat waren je punten nog in de dressuur?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:03

@ L_Rivaldo is alleen maar een goede leer zo. Dat doe je nou nooit meer :D Maar raar zeg dat hij zo terugviel!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:04

174 en 176

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:08

oh dat valt best mee !!! volgende keer iets vlotter en je hebt je wp binnen !!
Als je maar wat kan met het comentaar op je protocol dan kan je daar aan gaan werken.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:11

@ tine: ik hoop dat het snel weer goed komt met Rembrand! Laten we hopen dat het maar een blauwe plek is en geen blijvend kwaaltje (of iets van langere duur).

Ik had trouwens nog een vraag: Een vriendin van me heeft een welsh hengstje van 8 maanden. Overlaatst heeft ze er nog een 2-jarige merrie bij gekocht. Nu begint het hengstje iets te veel interesse te krijgen in de merrie, dus heeft ze de twee uit elkaar gehaald. Ze twijfelt eraan om het hengstje al te laten castreren (ballen zijn ingedaald), maar ze is bang dat het hengstje smaller blijft als de merrie, ze wil niet dat het zo een enorm iel pony'tje blijft.
Haar dierenarts zei dat ze hem merriebrok kan geven, dat hij hier wel breder van zal worden. In hoeverre klopt dit? Zijn er misschien andere mogelijkheden om hem breder te laten worden? Of zou hij uit zichzelf toch wat breder worden met ouder worden?(als hij nu gecastreerd wordt)
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 13-02-11 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:13

Jammer van je wedstrijd laura. Ach volgende keer beter toch :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:26

Tine het zit je niet mee, maar Rembrand die al wat beter loopt ! super, dus ik zie je zowiezo starten zaterdag met de pony !!
Altijd leuk.

Rivaldo, De wedstrijd was voor jullie beide spannend en een uitdaging ! De punten vind ik knap hoor in de dressuur !! super, en die vaardigheid, dat komt wel, je hebt een supergave pony, na wat routine zijn jullie een team !
Zeurmensen op een wedstrijd zijn vaak wat jaloers op je paardje !! zie het zo maar ! zij hebben niet zo'n topper !! :j

Ik heb net een minivakantie op Texel geboekt !! *\o/* lekker even met z'n drie-en weg !
Melody blijft thuis, dat is nog een droom om lekker op menvakantie te gaan met z'n drie-en en Melody met kar lekker mee !
Maar Texel lijkt me erg leuk !! Maar duurd nog even tot eind april !

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:28

Texel is gaaf! Ik vind het een heerlijk eiland, ookal is het zo dichtbij hier :D

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:31

@bianca, Ik ben er ook, ik moet om 11 uur ong dressuur starten en om 19 uur vaardigheid. Zit dus een hele tijd tussen. Ga misschien in de tussentijd nog wel ff naar huis is gelukkig maar 15 min vanaf mijn huis / stal.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:37

Als ik wel kom laat ik het wel even weten, kunnen we even kennis maken. Mij herken je wel aan mijn dikke buik :-)

Daar zit inderdaad een hele tijd tussen.

Ik kan sowieso niet de hele dag blijven. Hopelijk kunnen we vrijdags boodschappen doen en dan kan ik zaterdag in de loop van de ochtend en middag komen kijken. Om 2030 komt de visite en wil eerst nog slapen dan

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:39

@tallechie, mij ken je wel. men met een vos shetje. We hebben al wel vaker gekletst. Maar is wel leuk ff komen kijken. En inderdaad wel verstandig om dan voor de visite aan nog even te slapen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:44

Heb jij bij T bij de marathon achterop gestaan? Dan heb ik in ten post ook bij je gestaan

Slapen moet ik dan inderdaad, vooral als ik veel gestaan heb en het wordt laat. Want zijn kameraden van mijn vriend die komen, de aanhang komt voor mij. Maar wordt sowieso wel een uur of 2. Dus dan is het wel lekker als ik even 2 uurtjes heb geslapen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:46

BR <3 die komt in mijn collectie haha

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Susanne op 13-02-11 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:47

Ja, ik heb bij T.C. gegroomd.
En ik heb inderdaad in Ten Post met je staan praten tijdens de vaardigheid.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:47

Bettepet: is fijn als je tussendoor naar huis kunt, want het wordt wel een vreselijk lange dag. Voor je pony ook fijner als hij op stal/in wei kan tussendoor. Vind ik maar niets als ze zo lang op de trailer moeten staan. Denk dat de prijsuitreiking pas rond 9 uur/half 10 wordt.

Rivaldo: dat hij terugkwam terwijl je de ring in ging, kan diverse oorzaken hebben. Spanning omdat het nieuw was voor je pony, maar hij kan ook reageren op jouw (onbewuste) spanning. Als hij flink in wintervacht zit, kan hij het ook gewoon erg warm gehad hebben, waardoor hij flink terugkwam.
Die vaardigheid is erg flauw. Ook van de jury niet juist. Als zij op dat moment beslissen dat je toch door mag, moeten ze je dat later niet gaan aanrekenen. Maar goed, is een goede les, die fout maak je nooit meer. Niet boos zijn op jezelf. Is pas je eerste wedstrijd. Ik heb laatst bij het indoorstarten ook een fout gemaakt. Outdoor groet je en tegen de tijd dat je bij de startlijn bent is er altijd al wel gebeld. Indoor gaat dat sneller, ik had er nooit meer aan gedacht (startte indoor eigenlijk nooit vh), dus was al gestart voordat de bel ging. Achteraf klonk het wel bekend, maar had er gwoon niet bij stilgestaan. Mocht gelukkig opnieuw starten.