[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:54

goeiemorgen
gisteravond even een jankmomentje gehad.. Ik ben helemaal gebroken, ik wil vakantie...

en ik heb 15 mggenbulten op mn benen. Er zijn hele schijven gekomen, schijven van 3 vingers breed... hele dikke plekken.. :\

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:01

Goeiemorgen allemaal!!!

Eerst even een hele dikke knuffel voor naaltje :(:)

Sun voelt zich wel even helemaal het heertje. Had hij zondag zich al van zn slechtste kant laten zien bij mn bijrijdster, gisteren kwam hij ook even proberen of hij de leiding bij mij ook over kon nemen. Jammer voor hem ben ik niet echt heel snel onder de indruk van een boze shetlander :Y)
Vandaag maar eens kijken hoe Storm het maakt na zn osteopaat-behandeling. Een vriendin gaat mee met de andere shetlander lekker aan de lange lijnen en dan gaan we al wandelend de buurt eens verkennen.

Groetjes, lacuna

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:47

L_Rivaldo schreef:
Millanka, ik ben helaas niet zo handig omdat ik het via een programma heb gemaakt op een site
Ik heb de bestanden al gekocht zeg maar en wil eigelijk:

Menteam Van Berkel uit Amsterdam

ik kan het wel voor je veranderen, als je toevallig weet welk lettertype het is. Heb je het op een mac of een pc gemaakt? dat verschilt namelijk per lettertype.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:14

Mooi dat de lessen goed gingen gisteren, dames!

Naaltje, nog even volhouden. Bijna vakantie. :(:)

Mooi logo, L_R. :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:12

Als je dat zou willen millanka, ik heb het op jpg en pdf (zeg ik het goed?) gemaakt. Lettertype is dacht ik times new roman. Maar dat zal ik even voor je nakijken. miss handig als ik de bestanden opstuur?

mooi dat de lessen goed gingen

Dankje poeltje :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:27

Het poetsteam met Tommy
Afbeelding

De meiden vonden dat ik ook maar op de foto moest met Tom :D
Afbeelding

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:50

L_Rivaldo schreef:
Als je dat zou willen millanka, ik heb het op jpg en pdf (zeg ik het goed?) gemaakt. Lettertype is dacht ik times new roman. Maar dat zal ik even voor je nakijken. miss handig als ik de bestanden opstuur?

mooi dat de lessen goed gingen

Dankje poeltje :D

Ja, de bestanden sowieso inderdaad op sturen en de jpg en pdf. en het is handig als je het zeker weet welke lettertype het is want ik schrijf dan het hele tekstje over nieuw namelijk ;)

ik zal ook even pb'tje sturen met mijn e-mail ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:00

laura, heb jij het niet warm met je haren los?

naaltje, aaahhh knuffel voor jou! heb je al bijna vakantie?

vanochtend al gement met wobbe.
toen was het nog te doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:02

Het wordt vrijdag en ztaerdag meer dan 30 graden ........ hoop dat de wind lekker waait langs het water.... anders wordt het wel héél onprettig op wedstrijd

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:32

Ik lees veel over het logo van Laura, en mensen die fietsen met hun pony's, Sun die zich heeft laten kennen bij de bijrijdster, Naaltje heeft veel muggenbulten (ik dacht ook dat ik er vol mee stond, maar nu ben ik er achter gekomen dat de plekjes zijn van de haartjes van de processierups, mijn ouders en zus staan ook helemaal vol), nog iets van wilgentakken, ...

Ik heb zondag een heerlijke dag gehad! Het was echt ongelofelijk zalig! Ik heb met een pracht van een haflinger mogen mennen. Beestje is marathons gewoon in het vierspan, het enige wat hij kent is gas geven :D Leuk hé om dan gehandicapten te gaan rondrijden :Y)
Ik kende het dier niet (wel al gezien, maar nooit mee gereden en amper aangeraakt :D ), hij is héél lang hengst geweest, dat zie je ook erg. De eigenaar van mijn vz-paarden zei vooraf: "Ik ga eerst wat mennen, daarna neem jij maar over." Toen we hem hadden ingespannen, zei de eigenaar: "Spring maar op de wagen en vertrek maar." Ik heb niet getwijfeld :+ En het is echt uitstekend gegaan.
In het begin volgde ik de andere wagen, maar dit was niet te doen. Na 1 ritje kreeg ik mijn vingers niet meer open, zo moest ik trekken aan de leidsels! Ik heb alles geprobeerd om hem rustig te krijgen, maar niets hielp. Als ik remde, gooide hij al zijn gewicht in het tuig en ging hij nog sneller, als ik de leidsels ontspannen hield (helpt bij héél veel paarden), ging hij nog sneller en sprong hij bijna op de wagen voor ons! Met de stem hem kalmeren hielp ook niet, hij negeerde het volledig.
Toen heb ik tegen de anderen gezegd dat ik de ritjes alleen ging rijden, en toen ging het wel prima. Vanaf dat moment was hij het fijnste paardje (of ja, haflinger) om mee te rijden! Hij valt niet te rijden op 2 pinken, maarja de eigenaar is een erg brede man, wat voor hem lichtjes in de mond rijden is, is voor mij sleuren met heel mijn gewicht :D Als die man met Romeo zou rijden, zou Romeo met zijn neus onder zijn buik zitten denk ik :Y)
Maar het was dus een geweldige dag :+

De dierenarts kon gisteren niet komen, hij zou vandaag dus tussen 9 en 10 komen. Ik speciaal voor hem opgestaan (ik was kapot, heel zwaar weekend gehad met weinig slaap), komt hij niet opdagen... Om kwart na 10 belde ik hem om te zeggen dat ik om half 11 naar de fysio moest, dus nu komt hij zo dadelijk tussen half 12 en 12. Ik ben eens benieuwd...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:36

Evelli schreef:
Het wordt vrijdag en ztaerdag meer dan 30 graden ........ hoop dat de wind lekker waait langs het water.... anders wordt het wel héél onprettig op wedstrijd

dat hoop ik ook voor je.
anders moet je tussendoor maar gaan zwemmen ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:38

IvysToeter schreef:
Evelli schreef:

dat hoop ik ook voor je.
anders moet je tussendoor maar gaan zwemmen ;)

Hier wordt het in het weekend tussen 35 en 38 graden... Dus dan valt 30 graden nog wel mee :Y)
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 29-06-10 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:40

@ Naaltje: dat zijn wel heel flinke bulten. AUW
@SL: blijft dus nog even spannend met da. Hoop dat je straks meer weet.

Als het echt zo warm wordt(er wordt al 34 graden voorspeld), ga ik zondag niet naar wedstrijd. Da's niet te doen om mijn paard dan in/bij een trailer te hebben staan. Hij moet nog een paar jaartjes mee!!!!

Nou, ga zo envelop met staartharen van Quincy in de brievenbus doen. Er worden mooie manchetknopen van gemaakt voor mijn man.

Vanmorgen weer met Amerigo gefietst. Hij kijkt me dan steeds zo schattig aan, alsof hij wil zeggen: wat doe ik het goed he? Maar ik vind het ook best spannend, zit niet echt relaxed op de fiets. Bang dat ik teugels loslaat als hij stil gaat staan (heeft ie nog niet gedaan hoor, maar als hij het doet.... hoe krijg ik hem dan weer gevangen) of dat hij tegen fiets aankomt. Heb een iets langer stukje gedaan en ook een klein stukje wat meer draftempo. Zo maar langzaam opbouwen. Kan zelf ook geen hele einden fietsen, maar goed, we zijn samen bezig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:41

staat ook meer dan 30 graden :P

Hmmmmn zwemmen zou een optie zijn, maar niet erg netjes aangezien ik aan het werk ben.
Ga de koelbox thuis wel ophalen en wat flessen water invriezen. Maar op die manier koel houden denk ik.

Net de hoefsmid voor mijn Lotje geregeld, die komt volgende week donderdag.
En als hij eens in de buurt van de kleintjes is belt hij even, want die moeten ook weer. En Ciska is net even te verweg om langs te laten komen. Deze smid woont op de hoek. (echt letterlijk om de hoek :+ )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:42

veel drinken etc.
je zit bij het water dat scheelt wel.
Ik moet zaterdag tot 4 uur werken... heb ik ook geen zin in.

eerlijk gezegd denk ik dat het hier bij ons in de buurt wel mee gaat vallen.
denk niet dat het tussen de 35 en 38gr word.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:44

Yup in een keet op het terrein. Hopelijk kunnen we af en toe buiten gaan zitten en waait het een beetje. 3 mensen in 1 bouwkeet is best veul

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:45

ja in die keet is het best warm.
maar ik neem aan dat je heus wel eens pauzes hebt.
en dat je heus wel eventjes tussendoor mag uitwaaien

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:57

tuurlijk wel :) we hebben ook pauzes, alleen aan het einde van de wedstrijd krijgen we het druk met het verwerken van alle papieren en protocollen :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:01

ventilator ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:04

Dan waaien alle papieren weg :P
Maar komt wel goed :D we redden ons wel :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:07

haha ik kom alleen maar met oplossingen ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:08

weet ik :) maar is niet handig als ik het water in moet om de dressuurprotocollen eruit te vissen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:12

Ja best wel warm zoveel haar :P.. loop eigelijk ook nooit vaak met los haar, heb het altijd in een rommelknot :P

Ik ga zo solliciteren gelukkig nog niet zo zenuwachtig, scheelt denk ik ook omdat ik er stage gelopen heb.

Misschien heb ik al een nieuw tuig een ideal webtech dubbelspan, hoef ik gelukkig ook niet zo vaak te poetsen (vind het vaak wel leuk hoor, maar om 2 zadels en 3 tuigsetjes te doen + alle hoofdstellen) zie ik de lol er niet zo veel meer in :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:36

De dierenarts is net weg. Toen hij in Romeo zijn keel kneep, begon Romeo te hoesten, toen zei de da opgelucht: "Ok dit is positief". Daarna heeft hij geluisterd naar de longen, en hij zei dat hij weinig tot niets hoorde. Volgens hem zit het dus volledig in de keel en is de keel chronisch verdikt. De oorzaak hiervan is hoogst waarschijnlijk een allergie. Romeo moet nu 2 maanden aan de cortisone en dan zou het voorbij moeten zijn. Ik moet ook alle stof vermijden, hooi ALTIJD nat maken, ookal hoest hij niet.

Ik heb ook verteld dat we naar de Veluwe gaan, en of hij het verstandig vindt om Romeo mee te nemen. Hij zei dat dit geen enkel probleem was, zeker omdat Romeo niet hoest tijdens het rijden. Dus nu ben ik helemaal blij *\o/*

@ Laura: succes met de sollicitatie!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:38

SL: dat is fijn nieuws!!!