[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:25

LinSa schreef:
Ja klopt, dat gaat enorm branden in de zon. Sabrina heeft een roze neus die vreselijk verbrand was ,pus liep tussen de korsten door. Bereklauw komt rond deze tijd op en in bloei, dus als je witte bloemen krijgt weet je dat het berenklauw is.

Hopelijk valt het mee en hebben er geen mensen aan je pony's gezeten!

Ja denk eerder dat het kinderen ofzo zijn geweest.want berenklauw verwondingen ziet er anders uit

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:05

keona schreef:
LinSa schreef:
Zou Berenklauw kunnen? Dat heb ik 2 jaar terug gehad met Sabrina en dat was geen pretje!

Maar zijn dan echt de mondhoeken alleen kapot want lijken echt van die bit wonden als iemand een enorme strenge hand heeft.dus vind het echt bizarre ga eens vragen of mensen daar wat gezien hebben toevallig want berenklauw staat er geloof ik niet.want daar krijg je blaren van toch

Ben het niet met je eens hoor.

Booster heeft het ook gehad. Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb.
Als ze berenklauw (of familie daarvan, er zijn meer planten die de lever zo overbelasten) eten, dan komen die stengels in hun mond hoeken als ze gaan kauwen, waardoor het sap daar terecht komt.

Booster had dus ineens, in zijn mondhoeken, waar het bit zit, een vrij grote wond. Waren echt geen blaren hoor. Ik dacht eerst WTF maar toen bleek bij dierenarts dat zijn lever overbelast was, duidde op vergifteging, en idd naast de sloot stonden familie van berenklauwen die dat kunnen veroorzaken.

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:29

Oke toydoll,wel gek als ze dat dan eten als het niet goed voor ze is.wel fijn dat het zo iets kan zijn en dat het dus geen kids zijn geweest.weet jij dan welk plantje dit doet?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:22

Heb het al opgezocht bedankt

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:25

Ik weet het niet meer precies, is alweer 3 jaar geleden. Hij was ook de enige die er last van had. Hij is vroeger ondervoed geweest en vreet letterlijk alles wat los en vast zit dus denk dat het daarmee te maken had.

Was echt grote, lelijke wond :( Kon zeker week of 4 geen bit in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:07

Ai wat naar Keona ... verhaal van Toydoll lijkt dan aan te sluiten ... bah.
Heb hier wel een keer een paard gehad met een door berenklauw (zag het gebeuren dat ze at) verbrande / soort van uitgedroogde / zwarte huid lip. Ze nam een hap, ging schudden met dat stuk struik in haar mond en spuugde het toen uit. Dag erna had ze een hele rare lip. Volgens DA was dat toen gevolg van die berenklauw actie. Heb er toen zilverzalf of zoiets, weet naam even niet meer, voor gekregen. Was natuurlijk ook midden in de zomer, felle zon, erg sneu.
Heeft ook wel ff geduurd voordat dat weg was...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:39

Ja weet ook al welke familie van de berenklauw in de weide staat en die eten een paar echt met smaak op dus zal daar wel van zijn.fijn dat ik dan weet waar het van is

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:21

L_Rivaldo schreef:
Ja was heel leuk is wist het bijna zeker dat je het moest zijn dus ook zonder er over na te denken naar je geroepen of je het was haha leuk om te zien wie er achter de bokt naam schuilt

Ja zeker leuk!!!! Ik kwam uit nachtdienst dus was net (of nog niet??:P) wakker haha dus had zelf nooit jouw herkent :D

Succes in Epe!

Keona : Nu die plantjes weghalen? Ik heb hem nooit meer op dat weitje gehad daarna....

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:13

Wat foto's van afgelopen weekend. Ik ree voor het eerst mee aan een georganiseerde rit van 20 km. Na een oproepje hier, kwam ik in contact met bokker (Napie) En hebben we gezellig samen gereden.
Het weer zat goed mee, prachtige uitgezette route. Incl. Fruitstop, lunch, en aan het einde van de dag een warm buffet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Trots op mijn uk, oortjes erop <3
Afbeelding
Finish
Afbeelding
Ben nog aan het nagnieten van deze prachtige dag. En de pony's genoten ook zichtbaar /3

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 06:35

Ziet er echt heeerlijk uit! Super! Mag ik vragen welke wagen jij hebt?

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:47

Ja was echt genieten! Ik heb een recreatie wagentje van Cavalier uit Hoofddorp.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:25

Weet er iemand over wat voor een grond de wedstrijd van Etten-Leur doorgaans gaat? Is er veel zware zand (cq bagger) grond?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:54

Afhankelijk van de weersomstandigheden (extreem droog of extreem nat) kunnen er hier en daar een paar zwaardere stukken in zitten maar over het algemeen is het in Etten-Leur geen zwaar terrein.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:21

NdV74 schreef:
Afhankelijk van de weersomstandigheden (extreem droog of extreem nat) kunnen er hier en daar een paar zwaardere stukken in zitten maar over het algemeen is het in Etten-Leur geen zwaar terrein.

Ik vond niet zwaar maar wel veel hobbels en knobbels met de koets merk je dat goed

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:41

Ik vond alleen de lus waar we vorig jaar in de klasse twee overheen moesten (vier keer) wel vrij heftig. Dat was best ploegen om er elke keer doorheen te komen. Ijzers zijn wel aan te raden in Etten-Leur. Het kan ook zonder als je de berm meeneemt maar zeker het begin stukje zit behoorlijk vol met keitjes.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:47

Wat genieten Tolbergfan {:} :j heerlijk!

EL idd wel ijzers, zeker als je aangespannen gaat want dan is berm nauwelijks te doen met paard denk ik.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:23

De hobbels is dan jammer voor mij(n rug), maar mijn paard zal er weinig last van hebben :P . IJzers heeft hij het hele jaar onder.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:31

De route gaat overigens dit jaar een andere kant op, dus grote kans dat dat pad waar jullie het over hebben er niet meer in zit.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:33

Ben wel benieuwd naar de route van Etten-Leur. Ken de omgeving daar echt helemaal niet... heb er geen beeld bij.
Zijn er veel onverharde paden?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:37

Het is leuk rijden,heb alleen een x zware tegen valler gehad.de boer ging op de route de koeien naar buiten doen op zijn gemak en ik kon dus niet door rijden heeft veel tijd gekost wat erg jammer was natuurlijk.maar dat zijn dingen die de organisatie niet kan tegen gaan,verder goed geregelde wedstrijd

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:42

Tja, die koeien. Dat was voor ons toen ook een verrassingen. Kwamen we ook die ochtend pas achter.
Daar hebben we dit jaar als het goed is geen last van ;)

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:09

Och dat is jammer inderdaad... Elke route blijft verrassingen houden, dat maakt het juist leuk...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:09

Ik vond de hoeveelheid onverhard erg tegenvallen vorig jaar. Ik rij ijzerloos en er was weinig berm mee te pakken. Net toen ik van planwas mijn groom te bellen om de trailer naar groompunt 1 te brengen werd het beter. Uiteindelijk gewonnen dacht ik met een hele mooie snelheid

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:19

De hoefsmid is geweest en ze liep prima! *\o/* alleen stond ze steeds te hoesten -O- als dat morgen nog niet over is maar een belletje richting dierenarts..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:40

Wat fijn,dat hoesten kan natuurlijk altijd he komt vast goed