LS zo nog een poown erbij dat wordt druk! Tine jullie zijn dus precies de andere kant op gereden onze zoon gaat ook nog even uit logeren zaterdag breng ik hem weg. Ik ben zooooooo benieuwd naar je wagen achter de peerden!
Biancacoo
Geplaatst: 26-12-13 08:39
Goedemorgen ,
Gisteren eten niet binnen gehouden....nu beschuit met thee. Ga niet trainen, verwacht te veel wandelaars in het bos, en viel me niet goed...hopelijk morgen.
Fijne dag allemaal.
Ls wat voor welshje heb je erbij gekocht
Vhu kieffer zijn fijne zadels..ik hoop dat het past..
annemie77
Geplaatst: 26-12-13 09:43
Goedemorgen allemaal Iedereen al een fijne kerstavond en eerste kerstdag achter de rug lees ik, en flink wat kilometers gemaakt... Jullie gaan weer erg hard, dus sluit me aan bij de samenvatting van Biancacoo. Prachtige wagen hoor Tine Ben jaloers, zo één wil ik ook wel. Rij nu met een oude maar degelijke trainingswagen, voldoet natuurlijk prima maar je moet wat te wensen hebben. VHU op zoek naar een zadeltje voor de pony's. geen ervaring mee alléén voor paarden en shetties. Succes. Voor Bianca sterkte met eten binnenhouden en te veel wandelaars om een trainingsrondje te maken, kan het me voorstellen. Ha ha ha die Janouk die vreemd gaat LS en SCC weer terug
Gisterochtend voordat we kerst gingen vieren met mijn kant van de familie eerst een kerstritje gemaakt met manlief en zoon. Thuis even caps af en kerstmutsen op voor de foto. Heerlijk genieten want het weer was prachtig bij ons. Foto heeft manlief gemaakt met telefoon en is niet van geweldige kwaliteit maar even voor de indruk van ons fijne ritje;
Maandag ook nog weer naar de kliniek geweest met paard van manlief. Was namelijk nog steeds niet goed en had nog vocht bij de kogel. Nogmaals gescand en op de foto maar zag er gelukkig allemaal goed uit. Heeft een drain gehad en nu toch de peesschede maar ingespoten (?). Verband erom en nu een paar dagen boxrust. Hoop dat het nu snel opknapt. Fijne dag allemaal!
Frensie: fijn dat alles zo goed gaat Annemie:leuke foto en heerlijke rit gemaakt Bianca: wat vervelend dat je ziek bent VHU: wij zijn elkaar vast gepasseerd vandaag
Hier schandalig lang, tot half 10, uitgeslapen. Zometeen kijken of we nieuwe wagen ahter Rembrand krijgen, T wordt ohz gereden en ik ga stukje wandelen met Amerigo.
Ik heb gisteren 3 dozen met boeken en legpuzzels meegekregen , dus hoef me niet meer te vervelen.
De wond van mijn hand deed erg veel pijn, trok erg. Mijn ouders waren zo slim om te zeggen dat ik er sintjanskruidolie op moest doen en nu dus afgelopen ncht niet meer wakker geworden, want geen pijn van trekkende wond meer
Maisie
Geplaatst: 26-12-13 11:47
Oeeee Hero in bruin tuig gaaf!! Maar idd de geldboom.
Voor jeroen hadden we ook een 17 inch zadel.
Mooie onderleggers gezien volgens mij van jibberjabber? Daar heb ik ze ook van.
Gisteren fijn met span gereden. Met de vorige wagen zijn we een keer aan de kletter gegaan dus vandaar dat ik een beetje huiverig ben. En ferro kan zo hard in de marathon dat ie robijn ongeveer onder de kar trekt. Maar ik ga het gewoon rustig aan doen dan komt het vast goed.
Iedereen veel plezier vandaag! Ik mag vanavond opdraven bij schoonfamilie maar eerst zijn de beestjes aan de beurt!!
VanHuisUit
Geplaatst: 26-12-13 12:50
Nou dan kan ik het me goed voorstellen Maisie. Ik ben met Rattan en Snuitje ook een keer zo'n beetje gecrasht dat zijn geen grappen Je wilt niet Robin en Robijn in tweespan doen? Of Ferro met Robin? Mooi Engels spannetje
Wat fijn Tine dat de olie hielp Biancocoo sterkte met je maag.... hopenlijk vandaag geen meer wat ellendig Erg leuke foto Annemie hoop dat andere paard snel weer opknapt. Gelukkig pees op zich dus goed maar geirriteerd of zoiets?
Nou ik reis zo af naar stal, man- en zoonlief hebben een vliegwedstrijd en zijn net vertrokken. Dus ik heb de middag voor mezelf (ben ik altijd wel aan toe moet ik eerlijk zeggen na Kerst en bij ons voor-Kerst gebeuren met familie en schoonfamilie. Allemaal erg goed bedoeld en gezellig maar ff nix is ook wel fijn ).
Fijne dag allemaal
Gem
Geplaatst: 26-12-13 13:53
Ik hoop dat jullie allemaal een fijne 1e Kerstdag gehad hebben! Moet weer ff nakijken wie het vroeg (Biancacoo? Marjola? Weet niet meer): ik heb mijn Serious Request afgemaakt tot dinsdagochtend 08.00 uur. Aan boord had ik geen bruikbare sappen e.d. en moet hier wel gewoon werken, dus heb precies 5 dagen meegedaan . Vanmorgen er alweer om 05.30 uit, schip losmaken en een uur later de eerste sluis van vandaag.
VHU: smal of niet, Engelse pony's hebben vaak een korte rug. De kleine maat Kieffers zijn vaak te groot of met te lange zweetbladen. Een 17 inch Kieffer paste iig niet op Ster. Je kunt ook eens kijken naar een Barnsby, een County of Global past. Die laatste is ook niet zo "enorm".
bicci
Geplaatst: 26-12-13 14:35
zo.n fun, hahahahahaha
Biancacoo
Geplaatst: 26-12-13 16:19
Annemie, leuke kerstfoto ! hoop dat het paard van je man opknapt ! Bicci...hahadubbelgevouwenstippelpaard...knap !
wij hadden een kieffer springzadel..zo'n heel plat kort ding op onze arabierruin.
Mijn maag houd het weer goed..geen idee waarom het gisteren niet meer ging..oververmoeid denk ik.. Frensie, ik zag zo'n mooie foto van jullie vandaag op FB, superlief !
Bicci leuk!! Knap hoor. Biancacoo fijn dat je weer wat eten kan. Tine zoon gedropt en gelukkig minder pijn in je pols. VHU een ponydag Maisie 2spankriebels. Logisch aan je verhaal te horen. Op naar een braaf rondje voor het vertrouwen! LS weer terug! Wat voor pony heb je gekocht? Ik zag Bambi al te koop op Sporthorses...
Iedereen ook heel erg bedankt voor alle karretjes-verhalen/ervaringen! Ik mende natuurlijk eerder altijd met een concourswagentje, vergeleken daarmee is elke marathonwagen zwaar. Er stond ook wel een Dutch wagen, maar die heb ik maar een enkele keer gebruikt voor een rondje over de weg, ik hou er niet van als ze zo'n moeite moeten doen om de kar door het zand te trekken. Hoe kan je dan een goeie dressuurproef rijden?! Iig... ik heb wel een "eisenpakket". Gewicht is punt 1, max is toch echt 175kg. Liefst minder... En daar doe ik dan ook geen concessies op. Verder wil ik graag een wagen met voorop mogelijkheid voor 2 personen, met een bokkussen die naar het midden verplaatsbaar is. Achterop hoef ik geen bankjes, liever beugels met 'kussens'. Enkelspan of 2spanwagen maakt me niet uit. Kleur het liefst zwart, of blauw of zilver/grijs. Qua model dus zo'n beetje het wagentje van Dennis, wat ik laatst al noemde... https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1380_n.jpg Even foto uit dr topic van laatst geleend...
Zo, zal nu gauw ff douchen en naar mn ouders voor 2e kerstdagdiner. Heb net nog even Bakira en Jort gereden en Vief en Angel geknuffeld. Dus moet wel ff onder de douche door haha...
Biancacoo
Geplaatst: 26-12-13 18:44
royaltjuh, bettepet heeft zo'n zelfde soort wagentje, dat is ook een heeeeel mooi model ! en bevalt haar volgens mij ook goed, ik heb er zelf ook 1 gehad, die beviel me ook supergoed ! Ik heb dat wagentje destijds rechstreeks gekocht bij Hr. Bakker uit polen, was binnen 5 weken bij mij thuis afgeleverd, zonder problemen....maar dat is enkel mijn persoonlijke ervaring. Dutch wagens vind ik doodeng....zijn niet zo goed degelijk in elkaar gelast enzo...
verder..hondjes weer eten op..en lekker in huis geweest, ze wilden graag weer naar buiten ivm houtkachel, paardje wat nog hier staat is verzorgd, dus staat er 2e kerstdag ook weer gezellig schoon bij.
LS, Bambi te koop...jammer, vond het een gaaf diertje.. Vhu, ponydag gehad, genoten zeker ?!!
VanHuisUit
Geplaatst: 26-12-13 20:13
@Frensie heerlijk dat het goed gaat, geniet ervan met je kleine mooie mannetje
@Gem ik hou de merken die je noemt in gedachten thanks Barnsby weet ik dat ik wel goed op zit. Is het uit te houden op het schip?
Biancocoo gelukkig weer opgeknapt en LS Bambi te koop, dat is jammer, leek zo leuk ... is er wat gebeurd dat je haar nu alweer kwijt wilt? Je had haar toch nog niet zo lang?
Ik heb zelf ook een Dutch gehad, vond het voor over de weg best een aardige wagen maar beetje bos of wat ruiger zand zeg maar liep het echt niet fijn. Toen ik hem kocht wist ik de ballen van wagens en ik vond hem er wel leuk uitzien
Heerlijke middag gehad. Ritje met 4-span dwz ik op Ollie en instructeur plus twee pensionklanten op de wagen met het 4-span. Is altijd erg mooi om het span zo bezig te zien. Ollie was zeer wat is het toch een heerlijke pony in het bos misschien dat ik ondanks het feit dat ze maar zo'n smurf is toch endurance met haar ga doen ... ze loopt zo makkelijk en met zoveel plezier.
Daarna lekker gerommeld met mijn andere kanjer Hero, even gelongeerd, hij moest even zijn ei kwijt hij is dan toch zo braaf, dan loopt hij om me heen te showen echt staart op de rug, blazen en heel groot draven, neem je hem weer terug naar stap, staat hij zo naast je van hallo baas, alles goed? In totale rust. Gaaf vind ik dat. Tuig weer helemaal opgelegd en wat rondgelopen.
Zit nu aan heerlijke wijn met heerlijk eten. Vrees dat ik er vroeg in lig
Jeskim
Geplaatst: 26-12-13 20:20
Biancacoo: Heb je dat vaker gehoord van Dutch wagens?? Ik ben namelijk ook op zoek naar wat anders, dus tips zijn altijd handig!! Gelukkig doet je maag het weer! Oververmoeidheid kan je wel slopen en dan doet mijn maag vaak ook een duit in het zakje, zou dus best kunnen.
Royaltjuh: Ik zoek ook zoiets, maar dan voor mijn fjord, dus die mag een maatje groter, hihi.. Goed rondkijken en dan hopen dat je tegen iets leuks aan loopt. Ik heb al wel iets gezien, maar duurt nog even voor we kunnen gaan kijken..
Bicci:. leuk dat je dat kan met je pony! En mooi setje, ben benieuwd hoe het staat!!
Gem: 5 dagen!! Super!!
VHU: Vliegwedstrijd?? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Toch niet met paarden hoop ik, hihi.. Even lekker rust is ook genieten. Je kerstdiner klinkt goed!!
Maisie, oh, dat klinkt wel eng met je tweespan, snap dat de schrik je wel in de benen zit. Opbouwen met stapjes maar, dan komt dat vanzelf weer goed!!
Tine, fijn dat de wond niet meer trekt, heerlijk die oude tips. Verder nog veel last van??
Annemie: Leuke foto!! Hopelijk knapt het paard snel op.
Oh, het is echt zo nat hier!! En het mennen is dan minder leuk, te glad en zeker met zo'n drukke granaat voor de wagen lijkt me dat wel spannend. Maar het mag ook gewoon niet meer, we rijden het land helemaal kapot en ik heb geen andere mogelijkheid. Elke winter hetzelfde liedje en dan kan ik me erbij neerleggen, maar wilde nu graag nog even doorzetten. Ik hoop dat het Fjella misschien wel goed doet. Ze heeft heel hard moeten trainen voor de Abop, zowel een landbouwbruikbaarheidsproef als een menproef en voor een 4 jarig paard vond ik dat nogal wat.
Was ik benieuwd naar, kom ik weer met een vraag.. Fjella heeft een landbouwbruikbaarheidsproef gedaan. Ik weet niet of jullie bekend zijn met het fenomeen. Het heet bij fjorden een Abop proef, bij andere rassen een Ibop geloof ik. Voor deze proef moeten de paarden voor een remwagen lopen en dus zwaar trekken.
Ze moeten met halster in de baan verschijnen, daar optuigen en aanspannen, het liefst allemaal alleen, dus zonder hulp. Hulp mag met inspannen maar dat kost je wel punten. Het bestaat verder uit 3 onderdelen: A. 4 maal 50 meter in stap afleggen, de remwagen wordt na elke 50 meter opgeschroeft. De eerste 50 meter vraagt hij een trekkracht van 65 kg, wat gelijk moet staan aan 650 kilo vracht. De laatste 50 meter wordt er een trekkracht gevraagd van 135 kg, wat gelijk moet staan aan 1350 kg vracht. We hebben dit geoefend met een platte wagen, twee ronde balen kuil erop en dan door het natte weiland. B. 300 meter ononderbroken in stap afleggen met een trekgewicht van 35 kg minder dan het zwaarst behaalde gewicht bij het vorige onderdeel. Dat is meestal dus 1000 kg. c. 375 meter in draf afleggen met een trekkracht van 65 kg, 650 kg.
Ik vind het echt enorm zwaar en lichtelijk prehistorisch, maar Fjella is ontzettend sterk en kon dit heel goed doen. Ben ook niet zelf aan het prutsen gegaan, maar een kennis doet elk jaar met een aantal paarden men- en trekproeven, dus we waren in goede handen.
Wat vinden jullie nu van zo'n proef??
Fjella tijdens de training:
VanHuisUit
Geplaatst: 26-12-13 20:24
Waanzinnig Jeskim ik heb totaal geen verstand / kennis / ervaring met Fjorden dus kan er niets over zeggen vind ik. Kan er wel wat van vinden maar dat is nergens op gebaseerd als ik zie waar ze met de training voor loopt, tjeutje! Dat krijgt mijn Ollebol echt niet van de plek hoor denk dat die in stilte ten onder zou gaan
Maar nu ik dat zo zie, is jouw wagen voor jouw paardjes gewoon niet veel te licht? Dat ze daarom zo drammen / in stap zo druk zijn? Dat ze zich dus vervelen? Als ze dit kunnen trekken stelt een gewone wagen natuurlijk werkelijk totaal niets voor.
Ls, fijn dat je mee kletst, maar waarom je kleine bruine dame verkopen? Of doe je ze beleren en weer doorverkopen? Ook prima, kun je misschien wat aan verdienen....hoe is het met buckje ?
tine10
Geplaatst: 27-12-13 10:50
Goedemorgen
Grrrrr , vandaag zou manlief menles hebben, maar het stormt weer
Rembrand is nog steeds kreupel, al 5 dagen. Niets te voelen/zien aan benen.
Biancacoo
Geplaatst: 27-12-13 14:14
Rembrand kreupel...dat is balen ! Ik hoop dat hij snel weer goed loopt. Waait idd flink. Ik heb vanmorgen wel mooi tochtje gedaan met de honden, ondanks harde wind. Andere kant van bos heeft manlief me weggebracht, en toen ben ik met hondjes en zoontje naar huis gereden, was erg mooi.
VanHuisUit
Geplaatst: 27-12-13 15:15
Leuk Biancocoo toch lekker met dat rotweer dat je dan even lekker eruit bent geweest. Hier is de wind nu wel wat gaan liggen, het regent ook niet meer zo, dus zo even flinke wandeling gaan maken. Ik probeer weer wat conditie te krijgen, die was de afgelopen maanden wat ingekakt. Bij mijn andere stal deed ik vrijwel alles zelf en ik fietste ook vaak heen (maar eindje, 8km heen en 8 km weer terug maar toch, als je dat 2, 3x per week doet merk je toch wel). En mijn spieren moeten goed blijven anders wordt mijn bekken/benen 'wiebelig'. Lastige alleen is altijd weer als ik dan teveel doe dat het ook niet goed is maar stevig wandelen of rustig fietsen kan geen kwaad. En doe momenteel om de dag wat yoga. Wel steeds spierpijn maar hoop dat het weer snel beter wordt.
Wat ontzettend vervelend Tine dat Rembrand kreupel is is hij kreupel of stijf/onregelmatig? Kan het te maken hebben met dat het land nogal zwaar is momenteel? Als ik kijk hoe hier in de omgeving het land eruit ziet? Op zich moeten ze dat kunnen hebben maar Rembrand heeft natuurlijk een verleden, wie weet trekt hij het letterlijk even niet?
Oja, Gem wat goed van je zeg 5 dagen op sap
Nou het regent weer, dus nog maar even aan de
tine10
Geplaatst: 27-12-13 15:42
VHU: in stap is er niets te zien. In draf zie je dat t niet goed is, maar niet wat/welk been. Denk niet dat t met t land te maken heeft, dat is wel eens slechter geweest. Zondag had man buitenrit gemaakt, aan einde liep R niet meer helemaal fijn. Hoop dat ie snel weer goed is, dit is niet goed voor zijn conditie. Hij zou juist deze 2 weken nog goed getraind worden, daarna is manlief weer van huis.
Jeskim
Geplaatst: 27-12-13 15:48
VHU: Hihi.. Denk dat dat wel mee valt, voor ze thuis kwam liep Fjella ook normaal voor een licht wagentje. Al moest ze soms wel even omschakelen. Als we haar de ene dag hadden laten trekken en de dag erna voor de dressuurwagen zetten ging ze wel eens flink in het tuig hangen om het zaakje van de plek te krijgen. Je kunt je misschien voorstellen hoe dat eruit ziet als er dan een licht wagentje achter hangt!! Oeps.. En lekker aan de wandel dus, december is bij mij qua conditie ook wel een dipmoment..
Tine: Balen zeg.. Misschien gewoon een spier verrekt? Kan even zeer doen.. En geen spierpijn van de extra training, of was die nog niet begonnen?
Bianca, leuk, met de hondjes door het bos rijden!! Lekker de kop in de wind!!
VanHuisUit
Geplaatst: 27-12-13 16:03
Iets in de rug Tine? Vind het erg vervelend voor je... bah.
Jeskim je vroeg nog naar het vliegen. Manlief bouwt modelvliegtuigen en daar vliegt hij mee, zoonlief doet af en toe mee. Zoon heeft echt talent, misschien van zijn vader ge-erfd, weet niet of dat mogelijk is, want doet niet vaak mee maar wint als hij meedoet heel vaak. Zo ook deze keer Heb beeld bij zwaar aan-trekkende Fjella
Jaaa, hier kom ik weer onder mijn steen vandaan Ik heb weekend, echt bijzonder 2 dagen achter elkaar vrij. Jeskim, Pablo heeft in 2010 de abop gedaan en het is echt wel zwaar. Maar Pablo was een volwassen paard en in vreselijk goede conditie. Ik zou het niet met een jong paard willen doen. Overigens heb ik met Pablo echt niet idioot zwaar getraind. Die hooibalen van Bart vind ik eigenlijk een stapje te gek als ik eerlijk ben. Je kent het paard ook, als hij niet stopt dan stopt hij niet. Met Pablo heb ik zelf een sleep gemaakt met 7 autobanden en daar deed ik dan 2 jerrycans met water op en soms ging er iemand opzitten . Meer niet en toch ook de A dik gehaald. Only english to VHU good luck! Tine, wat balen dat Rembrandt kreupel is zeg, helemaal omdat je niet precies weet waar het aan ligt. Biancacoo lekker met de honden op pad. Lief dat je man jullie afzet, leuk zo! Ik ga nu ff de paarden uitmesten en eten geven, appeltaart bakken, eten maken en naar les vanavond voor het eerst in 3 weken ofzo. Met mijn nieuwe karretje, kijken of het wat is