[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PippaLuca

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:12

Heb bijgelezen, alleen geen tijd om te reageren, moet nog aantal dingen voor school maken & m'n hoofdstel zit op een of andere manier vol schimmel, die moet ik ook nog poetsen. :O

Wil ook nog kijken voor iets waar ik m'n tuig in kan leggen/hangen, heb nu een kist, maar da's niet zo goed voor m'n tuig.( Te klein) Iemand ideeen? Behalve die tuigkarren van 150 euro. :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:18

handig iemand, een paar planken, een grendeltje, scharnieren en een tuigophangset? ;)
Ik heb mijn pa een kast laten klussen :)
Hangt een Cob-tuig in :) Enige nadeel is dat de kast iets te hoog staat, maarja, kleinigheidje blijf je houden :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:23

Thijs: dan gebruik je het tuig niet vaak genoeg en hangt het wrs in een niet gestookte vochtige ruimte. Onze tuigenkamer wordt ook niet in gestookt, maar tuig blijft schimmelvrij doordat ik het regelmatig gebruik.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:26

M'n tuig ligt in een kist, daar is tot nu toe geen schimmel, maar m'n hoofdstel hangt in zo'n electriciteits hok, dus dan komt het waarschijnlijk daardoor ja. :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:49

T_hijs, mijn tuig heb ik op een steekkar. Met een zadelsteun voor over een boxrand en een melkkratje onderop, heel handig :D

Afbeelding
Het hekwerk is af, ik ben zo blij *\o/* Eindelijk geen wapperend lint en omwaaiende paaltjes *\%/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:58

zo dat zier er mooi uit...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:02

kei netjes :))

laat het goede weer maar komen !!

niet dan Ips? :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:15

even wat voorlopige foto's tusen gevrommeld..
meer foto's zijn beloofd :D :))

*\o/* *\o/* 2duhsss!!!!!!!! *\o/* *\o/*

foto's volgen hopelijk nog via ng-tje :D

1ste ronde ging op een extra rondje na wegens stuur gebrek en een botsing met overstekende strobaal best goed :)
Afbeelding

maar 16 seconde buiten de tijd.

2de ronde ging heerlijk...
167 of 176 seconde (werkelijk even geen idee meer, hahahaahah)

het thuis oefenen met papieren (als hindernis-objecten) op de grond heeft zn vruchten afgeworpen,
ben niet 1 keer de weg kwijt geweest,
Afbeelding
en heb zelfs tijdens het rijden in de hindernis de route aangepast,
omdat het gewoon niet uitkwam .
Afbeelding
zo kwam ik dus nu niet stil te staan in de hindernis,
ik kende de hindernissen gewoon goed nu..
Afbeelding
dus route wijzigen ging top!

yup :)) voortaan leert bicci vanaf papiertjes :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:12

@Bicci: wat is stippel mooi versierd, volgend keer wel ook van die mooie gouden springschoentjes ;) .
fijn dat het nu zo goed ging.

@Akshay: gefeliciteerd met je contract!

@Ipsilonka: het ziet er echt prachtig uit, wat heerlijk dat zo allemaal aan huis *\o/* .

Hier ponydag, de één gelongeerd en wilde graag een ritje gaan maken, maar dochterlief wilde rijden, tja, haar pony :D .
Daarna maar binnen gezet voor de nacht, want weer wat regen, hier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:20

Prachtig wordt het Ipsilonka *D super gave foto's van Bicci =:) en Aks contract OT +:)+ en T_hijs zoekt naar tuigophang ideeen, ik heb dat van mij gewoon op zadelsteunen en op een tuigophangset in een kast. Wordt wel wat stoffig momenteel maar geen schimmel gelukkig :7

En ik weet het hier even allemaal niet meer met Bente. Ik moet kunnen mennen en rijden, ik kan niet 3, 4x per week fanatiek rijden. Maar dat heeft ze wel nodig -O- Mennen lukt niet echt momenteel. Dus vanmiddag weer half gewandeld/gereden ik durf dan niet door te pakken buiten... :\ in de bak nog wel even doorgereden maar leuk is anders....

Twijfel zeer of ik niet toch gewoon moet gaan voor mennen met de pony en dan het hele rijden maar vergeten ;(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:25

is dat gevolg van de verhuizing VHU?
je zou toch juist meer tijd en ruimte hebben voor mennen en rijden nu ze dichterbij staan?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:35

VHU, ik zou er eens over denken om er eens iemand op te zetten die wel doorpakt. Het klinkt me in de oren alsof ze je vreselijk aan het uitproberen is. Niet rijden is eigenlijk geen optie, ze moet gewoon luisteren!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:51

@Gem ze luistert wel, als ik wat doe :+ . Maar ik verstijf, ik ben bang om er weer zo hard af te vallen als in mei... wat nergens op slaat want daar kon ze toen ook niets aandoen... maar tja kan haar dan niet kwalijk nemen dat ze dan niets doet. Sterker nog, het is eigenlijk heel braaf dat ze niets doet. Ze kijkt alleen maar heel erg (heeft ze altijd gedaan) en dan gaat ze wat huppelen (heeft ze ook altijd gedaan) en als je dan gewoon rustig blijft en doordrijft is er niets aan de hand. Maar als je gaat zitten kl&*&^ten wat ik doe, tja, wat moet ze dan? Zij is niet ongehoorzaam, ik rij niet. Dat is het probleem.

@Bicci ik heb wel tijd maar geen goede bak of gelegenheid om te mennen (dan zijn er andere mensen in de bak bezig). Dus ik moet in verhouding meer rijden. Maar dan ook fanatiek rijden anders kan ze haar energie en werklust niet kwijt. Voor buiten mennen heb ik een groom nodig. A.s. vrijdag kan mijn 'vaste' groom weer, maar dan heb ik al weer zo lang niet gemend dat ik daar dus ook weer tegenop zie.

Ik weet het het is enorm mutserig en gezeur maar ik weet het dus niet meer. Ligt echt niet aan het paard maar aan mij. Ik ben gewoon bang.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:59

Dan ff geen vaste groom, maar een stand-in groom, vhu!
Maar wat doe je dan wél als je niet doordrijft tijdens het huppelen? En wát gaat zij doen waardoor jij bang bent te vallen? Omdraaien, bokken, overeind komen? Wat houdt je precies tegen om je handen te sluiten, diep gaan zitten, kuiten eraan, and the only way is straight forwards?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:09

Vhu kun je niet af en toe les nemen met haar? Al is t voor t vertrouwen, of iemand met je mee op de fiets? Die je erdoor praat? Zou zo zonde zijn, jullie zijn zo leuk samen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:10

@Gem Ze doet niets. Ze bokt niet, draait niet om, steigert niet. Ze kijkt alleen maar en gaat wat kortere pasjes maken in stap of draf. Ik weet wat ik moet doen, maar ik blokkeer. Buiten dan. In de bak heb ik haar gewoon gereden, stap, draf, galop, wijken etc doet ze keurig.

Komt gewoon doordat mijn lijf te veel ellende heeft meegemaakt (vergeet niet dat ik twee jaar (vrijwel) niet heb kunnen lopen ten gevolge van blessures (door het paardrijden) en andere ellende) en mijn hersenen dat lijf niet kunnen overtuigen.

Maar ik vind in de bak rijden niet echt geweldig en zeker niet elke dag. Plus dat mijn lijf 3, 4 x per week intensief trainen gewoon niet aankan. Maar goed, we gaan hier in beraad. Vwb het rijden moet ik gewoon voorlopig maar even eerst in de bak rijden en dan rondje uitstappen en zo weer wat opbouwen of zoiets. Ik weet het gewoon even niet.

@Ips samen met anderen heb ik het minder erg dat ik zo bang word. Dat klopt. Wel loop ik er erg tegenaan dat zij gewoon vlot stapt en de meeste mensen gewoon veel langzamer en slomer. Dat rijdt gewoon niet echt prettig. Maar dat zou ik wel meer op kunnen zoeken dat klopt. Les is in de bak dat maakt me niet uit. Ik heb me opgegeven voor een paar endurance trainingen is in een groep trainen buiten. Dus dat is ook soort les.

Pfff lucht wel op even erover te brainstormen :7
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-12-12 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:13

Kun je niet een aantal keer met iemand meerijden, lekker kletsen en zo ontspannen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:14

VHU: inderdaad les nemen en in uiterste geval toch terug naar oude stal. Zou toch heel zonde zijn als je gaat stoppen met Bente. Het ging zo lekker. Angst is waardeloos, weet ik alles van :o En hoe gaat longeren dan (echt longeren he, niet het rondslingeren) Edit: waarom ga je niet wat meer mennen dan? Kun je met overige pensionklanten niet een tijd afspreken dat je in de bak kunt mennen? Dan is dat voor je lichaam prettiger en paard krijgt toch beweging.

Ipsilonka: wat mooi geworden zeg!

Bicci: ziet er stoer uit. Ik dacht altijd dat je paard groter was, maar vind hem er nu best klein uitzien ;)

Avaluna: pony ingepikt (heel herkenbaar) en paarden op stal. Hier ook. Wei (en bak) staan hier zo'n beetje onder water, dus een nachtje droge voeten is wel lekker voor ze.

Hier geen beschimmeld tuig, heb verwarmde zadelkamer. Heb dus ook geen tips.

Aks: super van je contract.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:28

Terug naar oude stal is geen optie, ik kan dat a. niet betalen b. mijn rug trekt het niet en c . ik wil het ook niet meer want ik heb nu echt per dag 2 uur extra tijd voor mezelf of voor de paardjes (moet ik die tijd wel leuk door kunnen brengen natuurlijk :+ ).

Vaste tijd afspreken had ik maar toen ging mijn wagen stuk en ging het sneeuwen. Moet dat dus gewoon weer gaan doen. Alleen als het dan regent, sneeuwt of vriest dan gaat die week wel gewoon weer voorbij. Ik dacht er anders aan om een sleepje te maken. Dat ik met Bente de bak kan slepen, wordt ze ook wel moe van (hoop ik dan). En hebben mijn stalgenoten ook nog profijt van.

Veel meer mennen dan 1x per week op vaste tijd in de bak is volgens mij niet haalbaar. Dan is de bak gewoon door anderen bezet / wordt er gereden. Met dubbele lijnen longeren heb ik van de week gedaan en dat doet ze erg goed maar ze naait zich enorm op en dat imponeert me dan wel moet ik eerlijk zeggen....

Ik wil gewoon relaxed kunnen rijden en mennen en niet steeds met angst in mijn lijf bezig zijn. Jullie weten dat ik er veel voor over heb en ook al heel veel aan heb gedaan ik weet niet hoe veel ik er nog voor over heb eerlijk gezegd. Omdat ik dus ook weet dat het bij mij vandaan komt niet bij mijn paard.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:33

En even naar de hulpmiddelen grijpen, Valdispertje of spuitje Bach Rescue Remedy? Heb ik bij mijn allereerste wedstrijdje ook gedaan (een pilletje *naam kwijt, eindigt op "..zepam"*), heeft goed geholpen om het vertrouwen terug te krijgen :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:47

Daar heb ik echt nog nooit aan gedacht! Weet je wat zo stom was vandaag en van de week ook een keer. Dan heb ik zo'n zin om te gaan rijden, ga ik op pad zonder stress of wat dan ook (onder het zadel he, met mennen is dat wat anders) en dan pats boem in een split second slaat de angst toe en zit ik als versteend op mijn paard te klooien. Grrrr ik kan daar zo van balen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:55

ips:wauw wat een gaaf hek,ziet er echt mooi uit en eindelijk je bak af..... <3
bicci: je wilde vast extra stro in je box....stiekum meenemen en doen alsof je fout rijd he? := ha ha goed gedaan hoor en leuke foto's
VHU:ik nam op showtime bach bloesem rescu....en showtime kreeg het ook....allebei rustig(alleen hadden wij het in de bak nodig) >;) wij zijn ook niet meer de jongste,dus weet hoe je je voeld......daarom stap ik niet meer op een paard(alleen pony) _O-
aks:gefeliciteerd met je contract :list:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 07:14

VHU is het geen idee op zoek te gaan naar een fijne bijrijder, die Bente lekker doorpakt voor je? Dan is Bente op jouw dagen rustiger en bouw je ook meer vertrouwen op als je weet dat Bente de andere dagen lekker doorwerkt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:15

een hoofdmotje in het topic.
aks gefeliciteerd met je OT contract, supergoed.
vhu...in dubio wat te doen met Bente...ik denk een lesmeester of juf meenemen te peerd en les krijgen op buitenrit terwijl je blokkeerd...je bent een doorzetter en vind overal altijd een oplossing voor, dus ik ben ervan overtuigd dat dit je ook gaat lukken !!
tine..ehm..paardjes die niet naar binnen willen..
bicci supergefeliciteerd met je prijs, goed gedaan !!
janouk schrikt zich de pestpokken van buurman..haha..zie het voor me, fijn dat jullie gekoetst hebben.
tallechie..druk met bezichtiging vaele.
Ips...geweldig zo'n paardenparadijs ! met super omheining !
avaluna..nat en veel regen gehad..dochter lekker gereden, super !
Dalerboy heeft het goed gedaan.

hier ook druk geweest..wedstrijd in zeewolde..de caravan kon niet mee door dom gedoe met trekhaak, dus ik moest heen en weer rijden.
op zaterdag wat last van een medewedstrijdrijder gehad..die heeft me wat opgehouden, dat was wel balen..maar alsnog op de 2e dag opgeklommen naar een 3e plaats, erg trots op de hondjes, ze liepen als een trein de 2e dag !
er zijn erg mooie foto's gemaakt.
dit zijn wij: http://www.flickr.com/photos/ludo-grafi ... hotostream
en dit ook: http://www.flickr.com/photos/ludo-grafi ... hotostream
nu spierpijn...een wondje aan been door aanvallende step op dag 2...de step mankeerd niets..hij is wel voor straf even beide wielen kwijt vandaag....stoute step..verder..een supermooie wedstrijd gehad.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:29

:wave:

Een beetje bijgelezen :)

@ Aks gefeliciteerd met je contract, beter iets dan niets en misschien worden het snel wat meer uurtjes :D
@ Gem is hoofdmotje geworden, maar fijn dat je toch nog je neus hier laat zien :+
@ Vhu als eerst een :(:) vervelend is dat om je angst niet goed de baas te kunnen, idd Bach rescue of die andere tincturen werkt super goed :j Heb het Pown ook wel is een tijdje gegeven inc. mijzelf zodat we rustig bleven O:)
@ Ips, wat wordt alles mooi en een prachtig hek :j
@ Thijs, heeft een beschimmeld tuig, je kan bij Ideal van die tuigtassen kopen...die kosten ongeveer 35 euro dacht ik. Is dit geen optie? Dan neem je het mee naar huis waar of je het binnen hangt *\o/*

Ben vandaag aan mijn laatste weekje begonnen op deze functie, erg gek eigenlijk om alles zo langzamerhand op te gaan ruimen :(

Van het weekend lekker bij de paardjes geweest. De Fries gelongeerd en een beetje gekke dingen mee gedaan, dacht dat ze het misschien wel eng zou vinden, maar ze is super dapper :D
Pown ook weer een beetje opgepakt, die is weer lekker energiek.

Gister plannen gemaakt voor de meninstructieweek....heb er nu al zin in!

EDIT

@ Binacacoo, wat een gave foto's weer zeg! ~~}> stoute step in de hoek!