[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:23

iedereen druk druk hier. En het gaat ook snel hierzo.

20x40 vind ik ook altijd zo klein. Zou met een kar bijna niet te doen zijn.
Tine fijn dat ze weer zo lekker liepen. Hoe lang rijd jij dan per keer? Ik heb het meestal na 30-40 minuten wel gezien.

Zondag heb ik weer wedstrijd dus ga zo maar eens kijken wat ferro van een beetje dressuur vind.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:24

Maisie schreef:

Tine fijn dat ze weer zo lekker liepen. Hoe lang rijd jij dan per keer? Ik heb het meestal na 30-40 minuten wel gezien.

Zondag heb ik weer wedstrijd dus ga zo maar eens kijken wat ferro van een beetje dressuur vind.

Omdat ik thuis maar 17x34 heb vind ik 20x40 al ruim (met pony dan hoor, niet met Rembrand) en ik verzuip met pony in 30x60 hahah. Met Rembrand is 30x60 wel erg fijn, maar ja, ik heb gewoon niet meer. Als de paarden straks naar de zomerwei gaan, kan ik in de wei 25x50 uitzetten.

Ik rij meestal ook maar 30 minuten, vaak heb ik gewoon niet meer tijd, omdat ik tijdens schooltijden rijd. Maar omdat ik nu nog maar maximaal 2 paarden per dag doe kan ik nu wat langer per paard bezig zijn. Vandaag was het 45 minuten per paard. Hangt er ook vanaf waar ik mee bezig ben. Soms stop ik ook wel met 20 minuten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:52

Zoontje's kast deurtjes 2 van de 3 zijn klaar.
Afbeelding
Hij is er erg blij mee.

Onze bak hier was ook 18x38 dat mende met pony's wel goed, maar een groter paard lijkt me niet fijn.
Ik mende ook vaak in de bak niet langer als een half uur, op buitenrit wel.

Ik heb met zoontje lekker een stukje gewandeld in het bos en bij een bankje gepicknicked....beetje drinken, wat lekkers.
Dakota was mee, was wel even lekker !!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:07

Maisie schreef:

Wij mennen gelukkig in een bak van 4o bij 80(?), echt ideaal. Bij ons op stal hebben we gewoon een kleine bak en helemaal geen bos helaas..

Gem schreef:
:n , wel iemand naar Schaijk D+V, komend weekend? *zoekt veel handjes om vast te houden*

Schaijk is wel dichtbij! Ik geloof dat wij alleen nog opzoek gaan naar oefen marathons aangezien we geen startkaart hebben. :=

NienSCHaap schreef:
Ik rijd helaas geen wedstrijden, heb momenteel niks in het tuig ;) en *later als ik groot ben, wil ik tuigpaarden gaan rijden (mennen). dat is weer heel wat anders, ik ben meer van de tuigpaarden en hackney's :D

Tuigpaarden mooi om te zien, maar ik denk dat ik liever men met kleine ukkies :')

Poeltje, wat een leuke foto's!

Biancacoo schreef:
@ Tine heel herkenbaar wat je schrijft over je zelfbeeld.
ben dus niet de enige, haha...wil zo graag dat hij een zelfverzekerde jongen word, maar hij is 5 en doet het al veul beter als ik, dus er is goede hoop voor hem

Wiskybokjes..(hoe kom je aan zo'n naam :+ peerd die graag bokt ?? ) welkom hier..

Nienschaap, het is echt een supergave wagen, daar vind je echt wel iemand voor !!

Verder.....dipje is hier ook nog niet weg...weet nog niet hoe ik me echt moet gaan vermaken van de zomer, denk toch maar wandelen met husky's apart..want mennen dat word niet meer wat.
Trainen kunnen Dakota en Eagle nog niet vanwege leeftijd en temperatuur, maar ze kunnen wel lekker wandelen natuurlijk...en misschien kan ik dan rustig aan wat aan mijn conditie gaan werken.......nieuwe hobby ??? :7 ben ik nog niet over uit..

Dus ieder een dikke :(:) die die kan gebruiken en *\o/* of _/-\o_ of |( of :+ kies maar uit..

Mijn eerste pony heette Wisky, en ja toen is er bokjes achter aan gekomen? :o? :')
En wat jammer van je dipje :(:)

Wat een leuke kastdeuren!

Zo mijn schooldagje zit er op.. Rijden op Passoa ging gister redelijk, mevrouw was erg afgeleid. Nu even omkleden en paardje van mijn instructrice rijden om mijn zelfvertrouwen te verbeteren. :=

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:34

Even EGOpost
Vanochtend even na 09.30 uur is Roselinde geboren.
Ze is niet groot, 47 cm. Ze kwam wat moeilijk op gang, dus ze moet nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven ter observatie, maar het lijkt allemaal goed te gaan. Manlief kan vanavond niet weg en broer + schoonzus wonen helemaal in Rhoon, dus morgen gaan we op kraamvisite.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:46

Frensie, van harte gefeliciteerd !!! Roselinde, een mooie naam !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:04

*\o/* Roselinde inderdaad wat een prachtige naam, kijk dat heb je dan weer mee in deze wereld! Gefeliciteerd Frensie, leuk morgen kijken en dan zo'n ukkie <3

Wiskybokjes welkom :j
Biancocoo wat prachtig de deurtjes, wat kun jij dat toch goed (ben hier al blij als ik een poster netjes ophang := )
Onze 'Poolse-meneer-de-klusser' is vandaag bezig geweest met ons balkon en het ziet er alweer zo'n stuk netter uit, die man moet echt in een gouden lijstje. Hij mag straks ook nog aan de slag met het dakterras, kunnen we weer fatsoenlijk buitenzitten straks :D

Morgen heb ik eindelijk weer eens officieel menles. Heb tussendoor wel instructie gehad met tweespan en dus ook vierspan maar menles met Bente is geloof ik wel een maand of twee geleden.... vandaag is ze gelongeerd, ging weer lekker knap ding is het :D

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:07

Wauw gefeliciteerd zeg! Mooie naam idd :j

Succes morgen met je menles! Ik mag zaterdag weer aangezien ik morgen moet werken. :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:21

Frensie, van harte!! *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:23

@Frensie: gefeliciteerd *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:13

proficiat frensie!!!!!!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:24

Frensie gefeliciteerd !!!!!!! Leuke naam ook. Ik heb het geluk dat ik elke dag even kan gaan kijken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:28

proficiat Frensie!!! :)

@VHU; kun je je instructeur niet een camera in zijn handen drukken?? O:) :D Bentefotos! :)

Ik net thuis. Vanuit school thuisgekomen, omgekleed en naar stal. Heb een rondje van een km of 5 gefietst. Hij was zo lekker gek! :)
Gelukkig lijkt mijn plan met de leem op het abces te werken. Het is kleiner geworden! :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:28

Gefeliciteerd Tante Frensie :D !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:11

Net is toekomstige bijrijder langsgeweest. Lijkt een leuke vrouw. Door mijn volle agenda van de komende dagen (vrijdag een jarig kind en daarvoor dus nog alle voorbereidingen), komt ze maandag voor het eerst rijden. Ben heel benieuwd.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:28

Bedankt voor de felicitaties! Mijn ouders zijn net geweest en het is een mooi klein poppetje met een hoofd vol zwart haar! Ze ligt nog wel op de couveuse afdeling, maar alle waarden zijn goed.

Tine hopelijk wordt het wat met je bijrijdster! Fijn dat de eerste ontmoeting goed was!

Biancacoo wat een gave airbrush tekeningen op de kast van je zoontje!!!

Verder wel alles bijgelezen, maar ben beetje leeg. Vannacht dienst gehad en daardoor gebroken nacht gehad en hele dag aan het werk geweest, net naar stal geweest en gereden nu nu thuis. Gwin is rond deze tijd van het jaar altijd wat schraal, dus ze krijgt nu enorm veel kuil en veel krachtvoer, maar daardoor is ze ook erg wakker. Tot nu toe ziet ze er niet slecht uit gelukkig.

Nu uitrusten voor de tv, morgenochtend ook nog werken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:33

Frensie proficiat en inderdaad een mooie naam.
Tine ik hoop dat de bijrijder bevalt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:01

gefeliciteerd tante frensie en wat een mooie naam :j
zag weer een super mooie airbrush voorbij komen, wat een bofkont met zo"n handige mama!
hier een vandaag kijkers voor de 2,5 jarige gehad...ze wilde dat ik hem opzadelde, huh??? ze wilde hem wel ff testen !!!
hallo.....diertje is nog geen 3 jaar ! heb maar verteld dat hij niet zadelmak is (had ik ook duidelijk vermeld) maar dat ik wel al op zijn rug heb gezeten toen hij lag te slapen _O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:15

gefeliciteerd Frensie !!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:40

Nog even snel,

@Tante Frensie, van harte gefeliciteerd *\o/*
@VHU, veel plezier morgen met je menles :j
@Biancacoo, wat een gave airbrush weer :j . Ik vind het zoooooooo knap +:)+ +:)+
@Tine, wat fijn dat het klikt .......
@ _O- , zo heb ik ze hier ook allemaal zadel/en tuigmak gemaakt... gewoon slapende :z

Nou verders weinig te melden... daagje gewerkt, Brutus had een day off en ik heb nog wel even paard gereden... gelukkig was ze niet meer hengstig... pfff dat scheelde heel erg veel :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:20

En weer een vraag :) :
ik ga donderdag een dressuurring uitzetten van 30 x 60 m, met pilonnen op de hoeken en prikbordjes. Had bedacht dat a2 + b2 = c2, dus als ik beide diagonalen op 67,08 m uit weet te meten ik een rechthoek krijg :)* . Maar nu het plaatsen van de hoekbordjes (FMHK).... hoeveel meter moet ik deze uit de hoeken zetten in een 30 x 60 m rijring? Wie weet dat?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:27

frensie is tante. Gefeiiciteerd. *\o/* *\o/*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 08:21

goedemorgen

@ gem volgens mij is het 10. 20. 20. 10 dus van uit de hoek naar leter 10 M naar volgende leter 20 M dan weer naar volgende leter 20 M en dan naar hoek 10 M

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:24

Goedemorgen

@ Ollie en HT; dat is een makkelijke manier om ze zadelmak te maken, gewoon slapend ;) Wat een rare mensen HT! Neem aan dat je de pony niet verkoopt aan zulke lui!

@ VHU veel plezier met je menles!

@ Tallechie hoe gaat het nu met Daan?

@ Gem, ik weet het niet maar dat van Lanouska klinkt wel logisch!

Ik ga een ochtendje werken, heb het gister niet afgekregen. Ga lekker op de fiets erheen. Als ik een dag werk kan dat niet, want tussen de middag heb ik een uur om naar huis te gaan, de honden in de auto te gooien en naar stal te rijden om stalletje te mesten. Dat red ik niet op de fiets. Maar nu een ochtendje kan dus wel. Zal nog wel frisjes zijn buiten.
Hopelijk wordt het 's nachts ook snel warmer, dan kan Gwin zonder deken dag en nacht. Nu doe ik 's avonds haar deken nog maar weer op.

Fijne dag allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:38

Goedemorgen

Frensie: ik doe ze hier snachts ook nog deken om, maar is heel gedoe, want ze staan natuurlijk gewoon buiten.
Ht: wat een vreemde mensen zijn er toch. Neem inderdaad ook aan dat je daaraan niet verkoopt?
Gem: zoals Lanouska schrijft. B/E zitten op het midden, dus op 30 meter uit hoek, op 20 meter van hoekletters. Hoekletters zitten op 10 meter uit de hoek
VHU: lekker lessen
Bianca: prachtige deuren

Hoorde van mijn instructeur dat er weer rhino is uitgebroken in het noorden. Welke variant is nog niet bekend. Je hoort daar niets over via knhs. Toch beetje vreemd. Eerst zoveel ophef en nu niets meer.

Nou, zo eerst brigadieren en dan naar de fysio. Als ik nog puf heb iets met Rembrand doen. Wil eigenlijk even buitenritje ohz maken, maar de tractoren rijden af en aan. Nu is hij daar op zich niet bang van, maar ik zit natuurlijk momenteel niet zo stabiel, dus denk dat ik toch maar voor veiligheid kies en ga mennen in de bak.