[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:37

Even snel.

Voor de hippiade hoef je geen coupons op te sturen/mee te nemen. Tenzij dat dit jaar voor het eerst anders is, maar afgelopen jaren heb ik nooit coupons verstuurd.

Daan met tandjes, 8-)

Als ijzers (of hoefschoenen, maar dat vind ik eigenlijk geen optie, voet kan niet meer glijden) niet nodig zijn, niet onderdoen!!!

Ze hebben vast om je gelachen Naaltje, kan gewoon niet anders :D

Sudocreme werkt goed tegen mok, bedankt voor de tip, weet niet meer wie hem gaf, maar mok is bijna weg. *\o/*

Moet nu weer snel naar eten toe, ben patatjes aan het bakken :Y) (wel slecht maar ooooo zo lekker)

ps zou haast denken dat er fouten in uitslag van mendistrict noord zitten, dat het nog steeds niet volledig bekend is gemaakt

Ollie1

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:43

Goedenavond,

@Tine, als ik bij jullie mendistrict kijk of alle uitslagen mennen 20-08-2011 dan krijg ik geen uitslagen van jullie? waar hebben jullie ook al weer gereden ?
@IT, ik heb Brutus ook al geschoren omdat hij zo verschrikkelijk in het haar geschoten was en met het werk er echt last van had.
@Buckje, welkom terug

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:09

Citaat:
Sudocreme werkt goed tegen mok, bedankt voor de tip, weet niet meer wie hem gaf, maar mok is bijna weg.

*\o/* dat was ik.
Bij peerd van Frensie is het wat enger want dat been wordt steeds dik / is dik, maar als je 'gewoon' mok hebt of ook rasp (droge mok) echt binnen een week is huid 'schoon' en dan goed in de gaten houden zodra je maar een plekje ziet of voelt direct inmasseren en je houdt het ook weg ook.
Fijn om te horen Tine!
Mjammie, patatjes!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:09

@ ollie de uitslag staat op mendistrictnoord.nl en dan alleen nog maar van de dressuur maar ze schijnen problemen te hebben met het computer programma

maar ze blijven wel een beetje in gebreken want ons mendistrict had/moest gister alle deelnemers voor de hippiade aanmelden

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:10

ollie staat op de site van mendistrictnoord.nl en dan bij nieuws

wij hebben ook patatjes gehad.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:27

lanouska schreef:
@ ollie de uitslag staat op mendistrictnoord.nl en dan alleen nog maar van de dressuur maar ze schijnen problemen te hebben met het computer programma

maar ze blijven wel een beetje in gebreken want ons mendistrict had/moest gister alle deelnemers voor de hippiade aanmelden

Ik neem aan dat ze vast al contact hebben gehad met knhs, als ze problemen hebben met versturen van de uitslagen. Komt wel goed.

Ik wil 3 september in Zuidlaren naar SGM gaan kijken. Waar vind ik informatie over die wedstrijd? Kan niets op startlijsten vinden.
Ik wil eens gaan kijken of ik ook ooit sgmw zou kunnen rijden.

Heb je ook marathontrainingen? Heb vroeger ooit crosstraining gedaan, dat lijkt me met mennen dan ook wel iets.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:38

Zwaait snel naar Buckje :wave: welkom terug, hoe is het met buck en lizzel ???
Daan met tandjes..hihi, voor je het weet is het een mond vol met tandjes...
Tine : hier vind je info over zuidlaarderveen, enne gave foto van Bettepet !!!! <<)
http://www.de-mennerij.nl/

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:44

@ tine je bedoelt zeker zuidlaarderveen ? dan moet je even kijken op www.de-mennerij.nl

en echt marathon training heb je niet nee... maar als je de basis regels kent van het hindernis rijden kom je een heel end.. ik verwacht dat de dressuur en vaardigheid voor jou geen probleem is

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:55

lanouska schreef:
@ tine je bedoelt zeker zuidlaarderveen ? dan moet je even kijken op http://www.de-mennerij.nl

en echt marathon training heb je niet nee... maar als je de basis regels kent van het hindernis rijden kom je een heel end.. ik verwacht dat de dressuur en vaardigheid voor jou geen probleem is

Dat denk ik ook niet, maar ik heb de ballen verstand van marathon. Heb wel eens iets op tv gezien en ik snapte er echt niets van. Poortjes openen en weet ik veel wat ik allemaal hoorde. Maar het lijkt me leuk om volgend jaar eens een oefenmarathon te doen, maar dan moet ik natuurlijk wel eerst weten wat uberhaupt de bedoeling is :D

Bedankt voor de links

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:03

Welkom terug buckje!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:17

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:20

@ tine ik zal proberen het even snel uit te leggen en als je volgend jaar een oefenmarathon wil rijden zou ik je aanraden om in leek de oefenmarathon te rijden dit zijn mooie ruime hindernissen
proef A is de dressuur
proef B is de marathon
proef C is de vaardigheid

proef B bestaat uit 3 onderdelen
traject A een traject van een aantal km waar je in een vastgestelde tijd moet finishen BV 8 km traject en dan moet je tussen de 40 en 42 minuten binnen zijn
traject B is een staptraject van 1 km je mag alleen stappen en dan moet je in de klasse 1 (beginners klasse) binnen 10 min
traject E is het hindernissen traject met 6 hindernissen die je een dag van te voren mag verkennen.
in een hindernis heb je poorten van A t/m E of A t/m F die je op alfabetische volgorde neemt. poorten zijn gevormt door rode en witte vlaggen met een letter er op. als je eenmaal door een poort heen geweest bent heb je deze geneutraliseerd en mag je er zo vaak door heen als je wilt dus bv van A naar B en C dan weer door B en A naar D en E. omdat iedereen zelf mag weten hoe ie de hindernis neemt (als je de poortjes ,aar op de goed volgorde neemt) kan het voorkomen dat de 1 een andere lijn neemt dan de ander

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:22

idd tine, kun je niet groomen bij iemand die het regelmatig doet? :) Is het meest leerzaam denk ik :)

Nou, moet maandag naar school.. Donderdag om 17:00 komen de roosters als het goed is..
zucht... wat een organisatie daar..
Valt nog mee, dat ze ze niet volgende week dinsdag pas plaatsen, dat dan weer wel...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:25

Dames hier ben ik weer even :+ Even veel werken ivm vakanties van werknemers.
Tallechie, daantje die tandjes krijgt, ik vind dat altijd zo schattig als ze alleen die 2 tandjes hebben en dan lachen <3
Naaltje die naar de osteo gaat, voor paarden werkt t prima dus ik hoop voor jou ook.
Nouvel, wat gaat het toch tof met fifi, ik hoop dat je deze positieven lijn vast kunt houden.
VHU ik zag weer lieve foto's van Bente, ik blijf het zeggen, maar ze is zo leuk. En ik vind jou zo dapper met t rijden :o
Janouk ook in dit topic beland, welkom :D
Tine die misschien marathon wilt rijden, leuk zo'n wedstrijd kijken. Daarom was ik er in Zweeloo bij, om te kijken.

Ik had mijn twijfels over Det, die zijn nog niet weg. Ik weet t gewoon niet meer met rijden. Ze zakt niet, ik heb geen fatsoenlijke aanleuning, ze zweet heeeeel snel en veel (ook snel de aders erop enzo) Ook is ze af en toe aan t pompen, wat ze eigenlijk nooit heeft. Vorige week aantal dagen temperatuur bijgehouden, was iets hoger als normaal, maar ze was ook hengstig. Maar goed dit gekonkel duurt al ruim 2 weken. Vandaag maar de osteopaat gemaild of ze binnenkort tijd heeft. Ik weet t anders ook niet, ze eet goed, is attent en wil best werken.
Zaterdag in Aalsmeer op de open dag van de vereniging Paard en Recht een demonstratieles met haar gereden. Ik was zoooooo trots. Op vreemd terrein, in een vreemde box, geen probleem. Er lag toch eten :Y)
Met instappen over het erf allemaal knotjespaarden in de stress van mijn kar, Detje liep er fluitend langs. Na lang instappen was ik aan de beurt, het was in de binnenbak en aan 1 kant zat al het publiek. Ik stapte naar binnen weg van het publiek, ik draaide haar om en verwachtte wel een reactie, maar NIKS gewoon lekker kijken en niet boeiend. Ook toen Antoine door de microfoon begon te praten, lalalalaa. Tijdens de les verstond ik Antoine niet goed, dus ik hoorde m niet. Hij dacht dat ik zijn Belgisch niet verstond :P Hij sprong op de kar en pakte de leidsels over en binnen 3 minuten was ze helemaal recht etc. Applaus voor Antoine, uhuh, mijn paard is niet zo scheef misschien }> Maar goed toen ging het publiek klappen (zon 40/50 man) en Detje is showpaard, niks schrikken, gewoon bewegen <3 Wat was ik trots!
Maar goed dit past niet zo in het beeld van de rest van de week, echter in de les hoefde ik haar alleen maar recht te richten en voorwaarts te rijden. In mijn eigen training gaat t niet alleen daarom natuurlijk.
Foto's en filmpjes volgen morgen !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:44

*poging gedaan tot bijlezen*
--niks blijven plakken--

echt serieus meeeega druk nu,
vrijdag gaan we al verzamelen met het team, om zaterdag de trail te beginnen.

gisteraaf nog belletje van 1 overnachting, helaas, komt niet meer zo goed uit, grmbl...
vanmorgen gelijk mee aan de slag gegaan natuurlijk, gelukkig ander plekkie gevonden :))

maar super druk, dus op voorhand heel veel sorrietjes...
na de trail lees ga ik het weer netjes bijhouden.

nu meeleesstandje met helaas amper reactie-momentjes....
:o :o :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:47

Ik zal kijken als ik morgen van alwyn kan maken. Heb om 10 uur les met veale en gaan daarna alwyn inspannen. Zal me vader fototoestel in de handen drukken, weet niet al het wat wordt\

Tine mocht je wel willen rijden, mag je ook wel met mij mee om te verkennen. Je mag natuurlijk ook altijd achter op staan. Ik wil het je ook wel uitleggen. Laat het maar weten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:49

Succes met de trail Bicci.

@Ipsilonka bedankt voor de complimentjes :D

Wat je dus eigenlijk zegt is dat Detje super fijn recht loopt maar dat ze moeite heeft met buiging en aanleuning tijdens de buiging klopt dat? En dat je het vermoeden hebt dat er iets fysieks niet goed zit. Als je buiging en aanleuning hebt namelijk zakken ze meestal ook wel. Det is natuurlijk wel een tuigertje, dat wil zeggen dat die 'kop & nek' in principe erop staan, vanuit nature en niet zozeer laag/rond.
Longeer je haar ook regelmatig of wat voor werk doe je met haar eigenlijk zo in de week? En hoe lang?

Wat een knapperd zeg dat ze zo cool was met die dag!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 23-08-11 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:50

Ik heb het probleem met veale af en toe ook. Buigen wil hij wel, maar met het hoofdje niet naar beneden. Bij hem komt het door de rugspieren. Nu is hij weer bij de fysio geweest en gaat het goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:53

Die rugspieren zijn als ze zo tuigtypisch gebouwd zijn ook net het lastige punt. Ze moeten leren zich rond te maken, nog veel meer dan een meer rijpaardtypisch gebouwd paard. Als je ze ziet lopen in de wei, gewoon 'vrij' lopen ze altijd met hun 'kop' erop. Steert omhoog en gaan. Als je rijtypisch gebouwde paarden ziet zie je die veel eerder rond lopen, ook als ze 'vrij' lopen.

Leren rond maken kan heel mooi aan de longe / pessoa of onder het zadel. Ik vind het voor de wagen heel moeilijk / vrij onmogelijk om ze dat leren. Als ze het eenmaal kunnen is het een ander verhaal want dan voel je dat in die aanleuning/mond en kun je er naartoe rijden.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 23-08-11 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:56

Daarom zal ik met Veale ook elke 9 maanden ongeveer na de fysio moeten, ohz gebruikt hij zijn spieren op een andere manier dan gewoon in vrijheid en voor de kar. Dat gaf de fysio ook aan.
Wel is het bij Veale elke keer dezelfde spieren, dus dat is op zich wel een goed teken.

Maar het blijft een lastig punt inderdaad. Maandag ontspande hij niet genoeg, dan kan ik ook niet lekker zitten

* bezig met studieontwijkend gedrag, want heb geen zin meer *

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:00

VHU ze loopt voor een tuiger juist best mooi rond ipv onderhals en gespannen rug. En nu blijft ze hoger als normaal en achter de teugel. Ook met longeren krijg ik er niet zo mooi aan t marcheren als normaal. Iemand die haar niet kent zal het niet zien/merken, maar t zint me gewoon niet. De week wisselen we af met longeren/stapmolen/vrij/mennen. Meestal span ik 4 x in de week in. Nu heb ik dat een beetje terug geschroefd naar 3 vorige week. Deze week wel 4 of 5 keer ivm wedstrijd. Ik stap altijd ruim 10 minuten over het erf in op het harde. Dan pas de bak in. Hetzelfde geldt voor het uitstappen. Ik train in de bak ook niet altijd heel erg lang, gisteren een half uur. Verder staat ze op het weiland 24/7, behalve vorige week toen ik zo twijfelde dan laat ik haar gewoon 2 nachtjes ofzo binnen. Morgen doe ik mijn menneusriem er maar weer om, ik had een gecombineerde eraan ivm tong over het bit. Maar weer proberen en ik ga mijn borsttuig proberen een gaatje lager. Buiging is ook niet echt een probleem, eerder inderdaad de aanleuning en verzameling. En nu voor de L wil ik graag de overgangen terug netjes rijden, maar dat is dus echt draaaaaammaaaa.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:03

Ik zie trouwens op de site van de mennerij dat we een andere proef moeten rijden als de normale marathonproef???

Waarom is dit?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 21:09

omdat het een oefen wedstrijd is mogen ze het zelf weten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:11

Citaat:
Morgen doe ik mijn menneusriem er maar weer om, ik had een gecombineerde eraan ivm tong over het bit.

Misschien toch net te heftig voor haar?
Kan bit nog gaatje hoger anders? En gewone menhoofdstelneusriem (jeetje, wat een woord :roll: ) wat strakker? Of leidsel in de bril ipv sleuf, of zit het al in de bril?

Bij Bente maakt het echt enorm veel uit hoe het tuig zit. Is echt heel gevoelig. Borst zit bij ons vrij hoog trouwens. Als ik hem een gaatje lager had liep ze veel minder in de borst, dus dat ene gaatje maakt echt verschil. Zo ook de hoogte van de neusriem, zat eerst blijkbaar net iets te hoog.

Kan je haar wel in aanleuning naar voren rijden trouwens? Of heb je het alleen bij het terugrijden?

PS Tine, wat fijn trouwens dat Thabor lekker voelde met leidsel in 1e sleuf!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 23-08-11 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:11

Dan is het maar goed dat ik nog even kijk. Dan zal ik de proef nog even uittypen. Of krijg je dat van te voren ook nog te horen??