[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:24

Mijn doelen voor dit jaar:
Storm braaf voor de wagen in enkelspan
En in November de Snertrit met de vereniging mee kunnen rijden met mn tweespan! :D

Zo, nu na alle lanterfanteren van de afgelopen anderhalve maand toch weer de studieboeken verzamelen en morgen weer aan de bak (nja, halve dag maar hoor), haha. Heb er gewoon weer zin in! :D

Wat balen zeg, Tine! Is hij kreupel op hard of zacht of merk je daar geen verschil? Heeft ie de dag ervoor misschien iets raars gedaan, verstapt of spierpijn van een gekke actie in de wei ofzo?
Hoop in elk geval dat hij heel snel weer in orde is! :(:)

Hahaha! Een modderwobbe! Tjee wat ziet die eruit zeg! Sterkte! ;)

Groetjes, Lacuna

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:33

hihi bedankt voor je sterktewensen.... maar ik heb hem gewoon zo in de wei gegooid :P
morgen spoel ik het wel af voordat de osteopaat hem gaat behandelen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:50

haha, blubberpaard. Heel herkenbaar. Je moet ze hier ook eens zien als ze slobber hebben gehad. Beestachtig hahah.

Ik heb Rembrand niet gek zien doen in de wei, maar ja, ik sta er ook niet 24 uur te kijken. Kreupel op hard en zacht. Fysio is onderweg, verwacht ik ieder moment, dus ik weet straks hoop ik meer.

Menproeven zijn nog niet veranderd. Ze gaan er nog wel mee bezig, want sommige oefeningen zijn dressuurmatig niet correct. Mijn menisntructeur zit in het menplatform die daarover gaat. Zo blijf ik goed op de hoogte ;)

Ik koop trouwens sowieso geen boekje meer. Vaak blijken er dan toch weer fouten in te zitten (nu ook weer!) waardoor er toch weer aanpassingen zijn. Ik download gewoon de proeven die ik nodig heb van de knhs site, plastificeer de handel en klaar is Klara. :D

Wat goed dat Dribbel zo afgevallen is, en als het spugen zo verholpen is, is dat toch prima!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:30

@ VHU Ik zoek ze in webtech, en ik had gekeken.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:50

Hallo allemaal!
Ik heb weer een druk dagje gehad. Vanmorgen om half 8 opgestaan, vriendlief ging voormiddag fietsen. Half 10 ben ik vertrokken naar de hondenschool tot 12 uur. Toen snel wat gegeten en om kwart voor 1 zat ik op de bok :D Recordtijd denk ik! *\o/*
De hondenschool was heerlijk, enkel mijn handen hebben erg afgezien. Zhora is zo sterk geworden dat mijn handen vol blaren staan. In de pauze heb ik me snel een slipketting gekocht. Op mijn hondenschool zijn ze niet tegen het gebruik ervan, maar ze hebben liever van niet. Het leek hen wel een goed idee om een slipketting te gaan gebruiken, want Zhora luisterde niet als ik een rukje gaf aan de riem. Zij ging gewoonweg met mij wandelen. De tweede helft ging super, Zhora bleef netjes bij me en was zeer aandachtig. Het was echt heerlijk :D

Daarna dus menles gehad... Het was frisjes, maar wel nog mooi weer. Ik had ervoor gekozen om vaardigheid te oefenen, dat is niet Romeo zijn beste kant... Hij was eerst heel braaf, maar bij de galop bleef hij bokkesprongetjes maken (6 achter elkaar ofzo), waarop mijn instructeur de leidsels en zweep uit mijn handen nam en Romeo zelf eens hardhandig aanpakte. Ik denk dat Romeo zeker 5 minuten heeft gegaloppeerd(een zeer vlot tempo), maar hij heeft wel niet meer gebokt! Op het einde van de les zei de instructeur dat hij een enorme vooruitgang heeft gezien bij mij en Romeo, dat vandaag veruit de beste les was. Dus ik helemaal blij *\o/*
Ik had geen groom, dus er was ook niemand om foto's te trekken... Maar mijn vader is me komen helpen uitspannen (of ja, helpen om voor Romeo te staan terwijl ik uitspan :o ) en hij had dus nog even een paar foto's getrokken.

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:55

Leuke foto's!! t is een leuk dier.

Kim wat is wob vies :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:56

@ SL hoe groot is ie?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:04

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:16

Ik heb wel een boekje gekocht, zodat ik op stal ook altijd een boekje heb. Ik download ze ook gewoon.

Ik ben ook aan de studie en ondertijd voetbal aan het kijken. Loop wat acher op schema. Kan ik mooi in mijn zwangerschapsverlof mooi veel aan de studie.
Ik heb vrijdag een dag meegelopen op de creche. Echt wat ik wil.

ik heb 3 dozen met kleertjes gekregen, kast is straks dus lekker gevuld. Zal morgen even foto's maken. Ben nu niet thuis

Lekkere moddersmoel en nog meer leuke foto's

Mijn doelen: geen doel hebben :-) Ik wilde l starten en een wp in de vaardigheid en een marathon goed uitrijden maar ik weet niet hoe het nu allemaal gaat lopen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:21

Mijn doelen.. dat mijn mannetjes gezond en vrolijk blijven. Tweespan weer oppakken oja en niet te vergeten: starten met Kay.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:29

romeo ziet er goed uit! Hij lijkt een stuk volwassener of niet?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:38

Heeft iemand een idee hoe duur het is om een paard op de foto te zetten?

Zit er aan te denken om veale op de foto te zetten ivm regelmatig onregelmatig zijn. Mijn ouders vinden het onzin, die hebben zoiets van zal wel toeval zijn, maar straks is er wel meer aan de hand.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:40

Een kennis van ons heeft het laatste gedaan die waren 41 euro per foto kwijt.. excl BTW.

Romeo ziet er goed uit! lekker in de winterharen. :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:41

Buckje en je kunt het per foto doen. Dus foto maken en beoordelen en dan verder? En kan dat gewoon bij dierenarts of moet je al naar de kliniek toe?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:54

Ik was 250 euro kwijt aan 3 foto's en een kreupelheidsonderzoek (met uitverdoven, buigproef enz)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:54

heb jaren geleden foto"s laten maken door een mobiele rontgen firma,foto"s vielen mee, maar de reiskosten.... :(
(kon niet naar het kliniek, trailer was uit elkaar)
zag ook weer leuke foto van romeo,goed joh dat je les zo super ging!
wobbe die een moddersnoet heeft,zo trek in mijn ouwe paard ook steeds uit de wei,en dan langs mijn schone jas afvegen :o
vandaag tiamo een zadel opgelegd...hij deed niets,ja koppie omdraaien en kijken wat er op zijn rug lag :j
daarna ermee gelongeerd, stap deed hij niets, ik draf verwachtte ik rodeo van het geklapper van de opgestoken beugels....2 trappen naar achter en verder niets...ha ha hij is nu zadelmak! ;)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:58

tallechie schreef:
Buckje en je kunt het per foto doen. Dus foto maken en beoordelen en dan verder? En kan dat gewoon bij dierenarts of moet je al naar de kliniek toe?

Je kunt het aan stal laten doen dan komen ze met zo'n auto waar ze de apparatuur etc bij in hebben maar dit is echt heel erg duur... Dat kost al 100 euro aan voorrijkosten..
Gewoon op de kliniek heb je die voorrijkosten niet. En je krijgt na de foto inderdaad een beoordeling tenzij ze het niet goed kunnen zien en nog een foto willen maken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:59

Ik kan op zich wel naar een kliniek toe, heb trailer en auto dus qua reiskosten maak het niet uit.
Kreupelheidsonderzoek is volgens mij niet nodig, hij is momenteel namelijk niet kreupel.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:14

goedemiddag,

ff geleden dat ik hier wat gepost had, druk druk, inmiddels ook bijna 20 week zwanger....
maar weer vele leuke foto's gezien!

en las hier wat over foto's, zou zeggen: bel gewoon naar een dierenarts, de assistent kan je precies vertellen hoe duur wat is!!
en kreupelheidsonderzoek wordt vaak gedaan bij "niet"kreupele paarden die aangekocht worden, en er soms "kreupel"uit komen! dus dat zegt niks hoor!

want ze buigen dan nl zo dat zodra ze de hoef aan de grond zetten en jij direct moet wegdraven dat ze dan dus kreupel, of niet kreupel lopen. zo'n buigproef kost weinig, en zou ik er dan ook gewoon bij doen! maar dat stellen ze waarschijnlijk ook wel voor! want foto's maken op zo veel plekken van het been, dus de DA wil ook wel het 1 en ander doen zodat ze gericht foto's kunnen maken!

ken hier 2 dierenartsen die het in elk geval doen
kees de vries en DAP marum, is dichtbij jou in buurt in elk geval Chantal!

Ben benieuwd!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:18

kees is ook mijn dierenarts, ga hem geloof ik ook maar bellen, maar waarschijnlijk vindt hij het onzin hem kennende. DAP marum ga ik niet heen, slechte ervaring mee.

Kreupelheidsonderzoek heeft kees laatst al gedaan met beide achterbenen maar daar kwam hij goed uit

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:20

@ tallechie. In Wolvega zit ook een erg goede kliniek. Je wordt er altijd netjes geholpen. En als je toch met de trailer onderweg moet, zou ik persoonlijk liever daarheen gaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:22

bettepet heb jij ook een idee van de kosten dan? Heb inderdaad al op hun site gekeken, maar staan geen prijzen.

Heb het er laatst al met kees over gehad en die vond het niet nodig. Maar wil wel graag weten waar die onregelmatigheid weg komt iedere keer.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:32

nee, heb geen idee van de prijzen, maar weet wel dat ze daar niet idioot duur zijn,
K. vind zulke dingen vaak minder snel nodig.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:35

Ik bel ze maandag wel even. K. is altijd dierenarts van veale geweest en weet dus wat zijn verleden is. Hij geeft inderdaad het niet nodig te vinden. Maar ik heb veale in april 2 jaar en hij is regelmatig kreupel of onregelmatig terwijl hij niet super veel hoeft te doen. HIj heeft altijd marathons gelopen dus qua dat zou je zeggen dat het goed moet zijn. En dat onregelmatige moet toch ergens vandaan komen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:53

@ Rhine: Romeo is 1.25m

@ IT: dank je! Hij wordt ook al 5 dit jaar, dus het zou wel kunnen dat hij er volwassener uit ziet :D

@ Buckje: Inderdaad, nog lekker in de winterharen, en er komt niet 1 haartje vanaf! Ik kijk er zo naar uit dat hij begint te ruiven dat hij eindelijk terug een kortharig paardje is!

Over foto's maken weet ik niets, dus daar kan ik niets over zeggen.