[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:23

Ja zo'n menner ben ik ook... Of eigenlijk ben en blijf ik gewoon een amazone die, omdat de pony te klein is, er maar achter gaat zitten en dat toch ook wel leuk vindt :D :P
Marktplaats is ook mijn grote vriend op het moment haha. Eigenlijk meer om uit te zoeken wat ik wel en niet zoek, maar je weet maar nooit waar je tegenaan loopt hè...
Hoor idd slechte verhalen over Poland. Maar het modelletje is leuk, dus die onthou ik ;)

Haha en nee hoor je bent zeker niet de enige. Ben als 16jarige een keer zó hard van een jong dier afgeklapt dat ik sindsdien last van m'n heup krijg op vele zadels. Helaas pindakaas... Dus rij alle dieren zoveel mogelijk met m'n eigen zadels, die zitten fijn.
http://www.morrisandnolan.co.uk/

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:37

Royal: mijn wagen is een cavalier van mauris immink bij amsterdam in de buurt. Hij geeft wel antwoord op je vragen per mail!! Cavalier equestrian int. bv. te Zwaanshoek

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:44

Bij mij en happytime in het dorp. Maurits is lid van onze menclub.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:14

Ik heb een tijd geleden een topic gezien over ideeën voor 'kentekenplaten' voor op karretjes, met leuke teksten enzo. ((G)razend snel, HI-NN-IK) Weet iemand misschien nog welk topic dit was? Mijn moeder is benieuwd!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:03

Ik heb menkegels voor thuis besteld bij maurits. Beetje te laat voor kerst maar ja hihi.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:28

Ik open net mijn mailbox en zie dat Janouk vreemd gaat! ~~}>
En erger nog, ze hebben er foto's van gemaakt. }:)

Dus dat doet Janouk als wij niet opletten. haha Fijne kerstochtend :D

Met dank aan Quartel

Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:14

Karren van poland zou ik niet zo snel aan beginnen.

Ik denk dat er nu een leuke wagen bij Kraay staat voor jou royaltje! Een ingeruilde ergonomic.
Komt hier uit de buurt en zij hebben nu een nieuwe.

Ik heb ook de ergonomic vind het tot nu toe een superfijne wagen!

Zie net dat ik gewoon al 10 punten heb in de ZZ vaardigheid met robijn. Nou ja ik ga maar
voor de 30 denk ik haha. En daarna gewoon tandem vaardigheid starten ofzo. :D

Vandaag wel veel beter weer dan gisteren. Zo een flinke rit maken met 2-span want heb 4
januari wedstrijd met 2-span -O-

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:27

Maisie schreef:
Karren van poland zou ik niet zo snel aan beginnen.

Ik denk dat er nu een leuke wagen bij Kraay staat voor jou royaltje! Een ingeruilde ergonomic.
Komt hier uit de buurt en zij hebben nu een nieuwe.

Ik heb ook de ergonomic vind het tot nu toe een superfijne wagen!

Zie net dat ik gewoon al 10 punten heb in de ZZ vaardigheid met robijn. Nou ja ik ga maar
voor de 30 denk ik haha. En daarna gewoon tandem vaardigheid starten ofzo. :D

Vandaag wel veel beter weer dan gisteren. Zo een flinke rit maken met 2-span want heb 4
januari wedstrijd met 2-span -O-

met tweespan joh vertel wat leuk zeg

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:23

Haha, wat een leuke kaart Janouk! :D

@Royaltjuh mijn huidige wagen - Clever pony solo - is eigenlijk voor 2-span bedoeld (maar je hebt dus de mogelijkheid om er enkelspan van te maken om recreatief rond te crossen) waardoor ie 260kg is. Best wel zwaar dus, al is mijn pony net een slag groter dan andere kleintjes in dit topic (ongeveer 1.30m, met ijzers ietsje groter). Maar dat is nu ook wel de reden dat ik naar iets anders ben gaan kijken. Mijn nieuwe wagen gaat tussen de 180-210kg uitkomen, het exacte gewicht weet ik even niet. Inclusief het kunststof tuig wat er sinds september op ligt, gaat het al snel 80+ kilo schelen voor mijn pony. Dus waarschijnlijk ga ik volgend jaar iets sneller de baan door :P

Wij wilden trouwens niet lichter dan 170kg gaan, want dan wordt je kans op omslaan toch wat groter. Maar ik kijk ook met mijn wedstrijdbril op B-) Dan ga je toch met een hogere snelheid door krappere bochten heen dan als je gewoon lekker recreatief ritjes wil maken door het bos bijvoorbeeld.

@Maisie mooi puntenaantal al in de vaardigheid. Gelukkig heb je de mogelijkheid om tandem en tweespan te gaan doen :) Trouwens een wedstrijd rijden met het span is toch leuk? Het is nu ook heerlijk weer om even een ritje te maken!

Ook nog even banennieuws - omdat jullie zo fanatiek aan het meeduimen waren :) - wat ik gisteravond binnenkreeg. Er waren twee vacatures, junior en medior. Maar nu heeft internationaal besloten dat de junior vacature tijdelijk on hold moet. En 3x raden wie daar voor in aanmerking kwam... heel erg balen dus. Misschien komt de vacature weer vrij eind januari/begin februari (en dan ben ik de eerste) maar dat is nog niet zeker. Dus ik ga ondertussen weer verder zoeken. Dit is trouwens al het 2e bedrijf waar ik vlak voor de finishlijn door deze reden met lege handen sta. Dus hopelijk heb ik dit niet nog een 3e keer.

Ik heb in de banenzoektocht de pech dat ik een starter ben (incl. bachelor graad) met 1 jaar werkervaring en nog maar 24 ben, waardoor elk bedrijf knikkende knieën krijgt "want je bent nog zo jong". Ze willen liever mensen die gelijk alles kunnen i.p.v. investeren op de lange termijn. Dus ik zit precies in de groep jongeren, waar het werkeloosheid cijfertje rustig doorstijgt. Gelukkig word ik ondertussen elke dag weer ietsje ouder hé :Y)

Maken jullie je verder geen zorgen: gisteravond had ik even een baalmoment, maar vandaag ga ik mij focussen op de leuke dingen: kerst met cadeautjes {:) :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:29

Balen marjola, nu ligt alles even stil tot volgend jaar. Weet er helaas alles van. Ook druk aan het solliciteren. Maar juist weer heel ervaren en te oud. Grr het is nóóit goed

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:34

Jup, de vacatures zijn er ook met vlagen inderdaad. :j Mag nog wel ergens een business case maken en naar aanleiding daarvan word je wel of niet op gesprek uitgenodigd. Daar mag ik na de kerst mee aan de slag :)

Het is nooit goed inderdaad. Te ervaren en te oud vinden ze al snel weer te duur. Hopelijk heb je binnenkort wel beet!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:51

Fijne kerstdagen iedereen! {:)
Marjola, sterkte met de sollicitaties! Ik duim mee! +:)+
Janouk, wat een leuke kerstkaart!

Afbeelding

Deze foto kreeg ik net van een stalgenoot. Ik vermoed dat Abby besloot dat ook zij een kerstontbijt verdiende en als ze die niet zo snel mogelijk kreeg, die dan maar zelf op moest gaan zoeken... :')

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:03

janouk op pad met de kerstman.....
Marjola:2014 gaat echt jou jaar worden met een baan.let maar op :j
peer-appel een leuke foto van abby
royaltje: ik had eerst een marathonwagen maar vond hem te zwaar,nu een lichtere van een poolse bouwer (die bouwt niet meer) heerlijk wagentje en zal 170-180kg wegen,zwaar zat voor sun
cavalier heeft ook 2de handswagens staan :j weet niet hoe groot/zwaar je wagen moet worden?

hier een kerstrit door het bos gemaakt,rondje renbaan gedaan(snap nu waarom pikeurs een bril enz op hebben,overal nu zand := ) op de terugweg naar huis kwam ik een oud mannetje tegen,hij kijkt sun en mij aan en: spreid zijn armen en roept recht uit zijn hart: gelukkige feestdagen ! zo ik werd er emo van.....dat zie je alleen in films......het bestaat toch echt dat iemand dat je wenst +:)+ ik heb hem hetzelfde terug gewenst......en met een brok in mijn keel en waterige ogen verder naar huis gereden :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:43

Die van mij zit ook rond de 170kg. Kan er ook nog wel redelijk 2-span mee rijden. Maar dat komt
ook door de stabiele ligging. Grootste poown is hier ook rond de 1,30.

Tja 2-span wedstrijd zal wel leuk worden hoor maar ik ben zo'n schijterd. Maar ik ga het gewoon
doen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 18:32

Zwaai even snel....lees later bij...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:54

zo...bijgelezen..even samenvatting.
Smick..nog snel wens ik voor jullie ook fijne dagen samen, geniet ervan..
En Frensie, voor jullie als nieuwbakken gezinnetje ook heel fijne dagen samen geniet er van, ik hoop dat alles goed bij jullie is !!
jeskim heeft natte zooi thuis..balen, dan men je niet makkelijk meer..
vhu zoekt fijn zadeltje..vind je vast.
tine mooie wagen..ben benieuwd hoe hij bevalt.
bicci heeft vuurvast paard..haha..
marjola, mooie kerstkaart, en balen van de misgelopen vacature..ik hoop dat je wel wat kunt vinden, moet toch goed kunnen met zo'n opleiding !!
HT concourswagen is weg...
Gem op pad op schip, en idd ainsley zijn fijne zadels !
royaltjuh, wagens leon zijn best flink aan het gewicht....lemerij heeft lichtere wagens en ook voordeliger..
Mooie foto's royal van onder het zadel !!
baudyh heeft 2 repen chocolade gewonnen. :9 lekkerrrrr.
lanouska,haha..volgens mij hebben jullie wel plezier gehad met de kerstshow, leuk filmpje !!
Tine naar japanner wezen eten.
verder wagenszoektocht ! succes
HT kerstrit en rondje renbaan...haha..idd stofbril is handig, heb ik nu ook met de honden nodig..die schoppen in galop allemaal modder en zand naar achteren.
Ips nieuwe menkegels besteld, goed bezig !
Janouk the rednose christmashorse !
En te oud..en te veel ervaren voor banen...hoe kan dat nu ?? solliciteren..t'is niet goed of deugd niet..succes bij je zoektocht janouk, en jij ook marjola..
peerappel, mooie foto.
HT kreeg kerstwens, haha..toch leuk als er nog aardige mensen bestaan rond kerstdagen.
maisie gaat 2-spannen !!

Zo...bijgelezen en wel..
vanmiddag gestept met 2 hondjes..dat kan ik nu best voelen..haha..goed voor de spieren..
verder...morgen nog 2e kerstdag..niets gepland...ook wel eens fijn...

fijne dag morgen allemaal...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 20:14

wow, das nog eens een samenvatting..

hier ff tussen t kokkerellen door, fijne dagen allemaal!!

morgen rondje hobbelen en dan naar de schoonfamilie.

en kijk eens wat voor prachtig setje ik voor kerst krijg :D :D :D

vandaag kreeg ik de foto's , ze zijn klaar!!!
yesss

nu de postbode opwachten :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 20:55

Mooi bicci
Geweldige samenvatting Bianca

Ben aan het uitbuiken van de gourmet. Ppff

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:01

supergaaf Bicci, dat zal mooi staan !!
samenvattig is wel handig bijlezen voor iedereen dacht ik....alleen hoop ik dat ik niemand vergeten ben...
baudyh uitbuiken..tja..hier ook, toch eet ik altijd te veel rond deze dagen....stommmmm

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:03

Hallo allemaal !

sorry voor het lange afwezig zijn. eerst ziek en daarna te druk met school en helaas geen tijd voor bokt.

maar ik wens iedereen PRETTIGE KERSTDAGEN en alvast een GELUKKIG EN GEZOND 2014 !!! {:)

@bicci leuk setje onderleggers hierboven ! +:)+

@iedereen wat is een reëel gewicht van een marathonwagen voor stevige shetlanders van ongeveer een meter ? ik heb mijn nieuwe wagentje al wel een tijdje. en mijn 2-span kan er goed mee lopen. maar vraag me af wat 1 shet ongeveer mag en kan hebben aan gewicht.
* mijn shetten zijn in goede conditie en zijn goed getraind in 2-span maar vroeg me af of er ook gewoon 1 shet voor kan in enkelspan over de weg. heb trouwens geen idee wat hij weegt. (geen weeg mogelijkheid hier in de buurt)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:10

Mooie samenvatting Bianca!
Gaaf zeg, Bicci! Ben benieuwd naar een foto te paard! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:48

Ben ik ook weer na retourtje Groningen (dwz 284 km heen en weer 284 km terug...) en heel veel :Y) gemaakt door mijn lieve 79-jarige moeder die nog zo heerlijk ouderwets kan koken en dat smaakt zo lekker (je kent het wel oa van die heerlijke zelfgemaakte bouillon, stoofpeertjes, een kerstkonijn met pruimen en toe allemaal lekkere dingetjes als creme brulee en chocolademousse :~ :9 ). Kan geen Italiaan tegenop hoor wat mij betreft.

Thanks voor de mega samenvatting Biancocoo _/-\o_

Ga zaterdag kijken bij 17 inch Kieffertje hoop dat het op de pony lig, qua maten zou het moeten kunnen. Weet zelf dat ik er goed op kan zitten dus hoop dat het past. Als Hero licht ingereden is wil ik voor hem een mooi bruin zadel aanschaffen, eentje echt voor hem zeg maar, en mooi bruin bling bling hoofdstel *D <3 ach ja, waar was die geldboom ook alweer :')

Bicci ik vind ze mega gaaf! Dat gouden randje wat mooi *D zou ook erg mooi bij die knolliebollies van mij passen. Wie heeft deze voor je gemaakt?

SCC welkomt terug. Ik kan het heel moeilijk inschatten voor een shetlander, heb geen ervaring met dat ras. Misschien als je Dennis@bokt even mailt, zij heeft alleen shetlanders of Romy-Tessa? Die weten dat vast wel.

Ik vind die ergonomics erg mooi, heb met Ollie enorm zitten twijfelen over een 2e hands ergonomic maar vond het toch te veel geld voorlopig voor wat ik ermee doe (maar was bijna gezwicht :P ). Vind ze echt prachtig en het schijnen erg fijne lichte en stabiele wagens te zijn. Maar heb gelukkig een flinke D waarbij het trekgewicht minder van belang is dan bij een Welshje.

Ben jij een schijterd met tweespan Maisie? Naja zeg dat had ik echt nooit gedacht als ik zie hoe jij door het parcours vliegt enkelspan en wat je allemaal met je pony's doet?

Morgen gaan zoonlief en manlief een mannendagje doen, mag ik me lekker uitleven bij de poowns. Erg veel zin in!

Nou iedereen die nog aan het Kerstdiner zit eet ze :Y) en iedereen die het al gehad heeft uitbuik ze :7
:evaw:

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:02

:o ben ik nog welkom hier? Tijdje weg geweest want echt continue bijhouden lukt me niet. Maar merk toch wel dat ik blijf meelezen en terugkomen omdat er soms wel interessante dingen voorbij komen ook. Ik heb een nieuwe welshje en wil wat actiever de sport in. Hij is nu nog herstellende van een castratie en daarna ga 1x per week lessen op de club. :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:08

tuulk ls :)) post af en toe wat, das gezellig :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:25

Mooie samenvatting Bianca!
LS weer terug

Hier ook flink wat kms gemaakt, op en neer naar Sliedrecht. Bij mijn zus kerst gevierd. Was erg gezellig. Zoonlief is nu logeren bij mijn ouders en komt maandag pas weer terug.