[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:57

Gekke paarden hier. Wilde ze toch maar binnen halen, want harde regen en wind is niet leuk. Kwamen ze gewoon niet, stond ik daar in de stromende regen te wachten. Maar goed, ben doorweekt maar paarden staan op stal. Zometeen pony nog wassen en vlechten. Zoon hoeft pas om kwart over 12 te starten, dus ik hoop daarvoor de andere 2 wat beweging te kunnen geven.

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:40

i hope so smikkeltje :-D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:40

Bicci, vanavond gewoon nog even in de kamer op volle snelheid door het parcours :D Komt vast goed. In ieder geval vast veel plezier en natuurlijk succes.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:41

Pffff helemaal daas maar ik heb mijn deadline gehaald, heb alles geupload om 22.48 of zoiets.... ben toch wel erg lijk wel student hahaha.

@Frensie wij hebben zo'n ongelovelijk onattente schoonfamilie... van beide kanten he, dus als Bart jarig is wordt hij door mijn familie regelmatig vergeten en omgekeerd ook. We zijn er totaal overheen. Ik bel zelf op de dag soms met ze, echt, het geeft mij een goed gevoel, zo van he, ik ben jarig, :D :+ :x bij onze zoon Han is hetzelfde dus dan bel ik zowiezo en geef de telefoon aan zoonlief, die heeft dat tot nu toe niet in de gaten. Wie niet horen wil moet maar voelen. Maar leuk is anders >;)

Nou hier totaal maar dan ook werkelijk totaal geen ijzel of vorst maar wel vanmiddag enorme regen. Maar ik had een perfecte timing met de paardjes dus net voor de buien alles gedaan. Bente super gewerkt aan de dubbele longe. Moet gewoon met mezelf afspreken dat ik dat 1x per week ga doen. Daarna heeft ze van mij nog lekker mogen rondgalopperen door de bak, ze deed wel 10 rondjes achter elkaar, elke keer met van die versnellingen en bokken ertussen *\%/* en daarna nog uitgestapt met Wiske erbij in het bos, dus die heeft haar beweging wel gehad (zowel Wis als Bente). Blondie ook heel goed aan het werk gehad. En tja, buiten staan is hier denk max 2 uur per dag zo ongeveer? Ze vinden er geen zak aan want het is een grote baggerboel. Bente staat na 10 minuten al te hengelen (dwz krabt dan enorme kuilen, vindt het echt niets) en Blondie staat maar wat te mauwen met buurmannen of vrouwen =:) . Dus geen succes. Maar ja, dat is hier gewoon zo we zitten 7 meter onder NAP, is geen houden aan in de winter.

Bicci heel veel plezier en succes morgen, super leuk dat je weer wedstrijd hebt!
Tine ook heel veel succes met zoonlief (jij gaat toch niet begreep ik?)
Biancocoo zwemlessen, meid, ik ben zo blij dat we dat gehad hebben. Wij waren ook altijd degenen die geen extra aandacht kregen, net langer moesten wachten enz. Waardeloos. Eens komt er een eind aan...... bij ons vond zoonlief het wel vreselijk leuk, raar vond ik dat want ik vond het echt helemaal niets :x
Ollie ook extreem druk weekend met tussendoor dus nog wedstrijdje succes!!

Ips hoe is het met de ziekenboeg?
Aks wat een schattige foto van jou en Diddletje :+:
En Frensie aan de doping %) sterkte! Fijn dat Beer morgen even naar stal kan, kunnen ze zo heerlijk ravotten. Wel echt zwaar K dat je zo met je rug zit nu je net zo'n leuk bijrijdpaardje had gevonden.....

Nou ik ga aan de wijn :9k

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 01:16

VHU: nee hoor, ik heb pas in januari weer wedstrijd. Zoon lief mag morgen weer.

Ben het even kwijt wie zijn baan kwijt was en paard wilde gaan verhuizen, maar toch weer nieuwe baan heeft gevonden. Zo stom, kan er echt niet opkomen. Maar hoe bevalt de nieuwe baan?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 01:19

Jenkins bedoel jij. :)

Wat zielig voor je zoon Bianca!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 01:38

Sorry Jenkins, kon er echt even niet meer opkomen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:10

Goedemorgen.

Waar is iedereen? Waarschijnlijk buiten, genieten van de zon. Ik heb hier net de twee grote paarden gelongeerd. Zoonlief deed gelijk aan paniektraining, want die was met zijn plastic slee in de plassen in de bak aan het spelen. Rembrand vond het de normaalste zaak van de wereld. Thabor wilde het wel eens even van dichtbij bekijken. Gekke beesten. Dus mochten we nu ooit op buitenrit een drijvende slee tegenkomen, dan zijn de daar aan gewend :D Nu even pauze en dan naar de wedstrijd.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:29

Hier gewoon aan het werk hoor!
Ziekenboeg gaat niet vlot. Det haar been is weer tof en ze heeft gister uitermate haar best gedaan in de les. Zo heerlijk maar met zijn 2 in de verenigingsles. Eerst simpel gereden aangezien ze alweer een aantal weken stilstaat. Maar later toch wat kleiner gemaakt dmv keertwendingen, zo leuk om te oefenen!
Maar pony gaat nog moeizaam, babysteps vooruit. Ze loopt wat beter mee, ze eet wat meer hooi. Ze geeft wat makkelijker haar voetjes. Dus nog maar een flesje metacam, gelukkig van een vriendinnetje die nog wat had staan, lief lief! En we blijven ook doorgaan met de ascal, neutradex en tranquigel.

Hier nog wat goed nieuws, de omheining van de rijbak/paddock is gister mee begonnen en het word mooi!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:03

Ik was op wedstrijd vandaag. Liep weer lekker. Ook nog een derde prijs. Mooie beker en lint. Maar het belangrijkste weer een wp erbij. Nu 5 in de B. Na vier wedstrijden. Gaat goed dus. 189 punten vandaag. Zit op mobiel te tikken dat is ook niet alles.Lees later bij.fijne avond iedereen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:30

baudyh:top gedaan gefeliciteerd met je winstpuntje rebij
hoe is het bicci vergaan en dan doel ik niet op het thuis oefenen met papiertjes maar in het echie?
ik zag ook die kur op muziek aangespannen voorbij komen, leuk voor janouk,dennis, enz.....ik moet eerst de B nog door,wat niet opschiet met maar 1 of 2 wedstrijden per jaar op manege hier....
ik las ook in de paard & sport dat ze als je knhswedstrijden rijd,je ook op doping gecontroleerd kan worden, pony hier doping vrij maar ik?????
maar mail gestuurd en moet via dopinglijst maar eens kijken of ik dispensatie moet aanvragen(nooit bij stil gestaan) :n

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:10

Ips: wat fijn dat er schot in de rijbak zit. Sterkte met je paardjes.

@Baudy: gefeliciteerd!

@HT: zouden ze ook op menner/ruiter testen, dan?

Hier ondanks ziekjes, uiteindelijk toch opgezadeld. Vooral gestapt, maar allez.
Paarden ook al verzorgd, maar nu moet ik dus nog koken, maar daar heb ik geen zin/puf meer in/voor.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:33

*\o/* *\o/* 2duhsss!!!!!!!! *\o/* *\o/*

foto's volgen hopelijk nog via ng-tje :D

1ste ronde ging op een extra rondje wegens stuur gebrek en een botsing met overstekende strobaal best goed :)
maar 16 seconde buiten de tijd.

2de ronde ging heerlijk...
167 of 176 seconde (werkelijk even geen idee meer, hahahaahah)

het thuis oefenen met papieren (als hindernis-objecten) op de grond heeft zn vruchten afgeworpen,
ben niet 1 keer de weg kwijt geweest,
en heb zelfs tijdens het rijden in de hindernis de route aangepast,
omdat het gewoon niet uitkwam .
zo kwam ik dus nu niet stil te staan in de hindernis,
ik kende de hindernissen gewoon goed nu..
dus route wijzigen ging top!

yup :)) voortaan leert bicci vanaf papiertjes :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:38

@Bicci: *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:46

ben keiiiiii trots man :D

nu eerst happie eten.

onderweg naar huis reed er een auto voor ons uit,
achterwielen braken uit,
nam de berm mee,
kwam van de grond..
stuiterde wat
bestuurder had geloof ik niks, maar ik had onderweg naar hem toe,
112 al aan de lijn,
met centralist samen besloten dat we enkel politie nodig gingen hebben.
de man was niet verwond etc,
leek heel helder, maar toch ook weer niet.
zn moteriek was niks mis mee,
dus heb samen de politie opgewacht.
en de verantwoording qua die man zn gezondheid en hoe verder aan de politie gegeven.

nu honger :9

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:49

Bicci super gedaan ben benieuwd naar foto,s.
Wat jammer van je zoontje. Ook slecht van de zwemleraar. Je vraagt er nog naar.
Baudy super gedaan.
Tine goed bezig geweest

Hier net terug van stal veale was ontzettend braaf met inrijden super maar de wedstrijd bak vond hij eng dus slordige proef . 177 punten ben wel erg tevreden hij is bijna één jaar niet nee geweest.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:14

Afbeelding

Slaap lekker straks allemaal :z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:00

Ahhhh Detje toch :O :+ Fijn dat je weer met haar aan het werk bent. Ik moet / wil Bente ook heel graag weer gaan oppakken, voor de wagen. Laatste keer ervoor was met de herfst/snertrit, een maand terug dus ... moet even kijken wanneer de bak goed en beschikbaar is.... Hoop dat het in de Kerstvakantie gewoon lekker weer blijft als ik paar keer weer heb gemend heb ik het idee dat ik weer 'op regel' ben.
Fijn Tallechie!
En Bicci super bezig geweest dankzij thuis oefenen +:)+
Happytime met doping vraagstuk, volgens mij worden de ruiters/amazones niet gecontroleerd?
Baudyh met knappe Dalerboy fijne proef neergezet dus ook +:)+

Vandaag wel heel veel bij stal geweest maar niet echt paardjes aan het werk gehad. Vooral bezig geweest met stalletjes schoon, mijn 'voerhok' opruimen en hooi erin, werd nl weer voer bezorgd enzo. We doen ook weer een poging voor luzerne bij Bente, is zulk goed voer maar ze eet het nooit. Nu is er een nieuwe mix (ruwvoermix) van Subli, zit wat melasse in eens kijken of ze dat wel wil. Blondie eet het in ieder geval wel. Wel paard & poown lang buiten gehad in paddock en flink laten uitrazen in de bak *\%/*.
Daarna nog Blondie flinke poetsbeurt gegeven en met haar gewandeld / er naast /achter gelopen en halt/voorwaarts geoefend. Knap ding begint het ook buiten goed door te krijgen B-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:23

Even een teken van leven van mij :)
Ik heb vandaag eindelijk weer een keer kunnen longeren. Bak was uiteraard zeiknat, en Ster liet duidelijk merken dat ze het uitermate smerig vond om spetters op haar neus te krijgen. Daarna staart gewassen, spuit over de koets gehaald (was na de hectiek van vorige week en de vorst daarna natuurlijk niets meer van gekomen :o ), alles weer een beetje netjes voor morgen := .

Zie hierboven een heerlijk gapend paard :O !
Mooie wedstrijdresultaten gelezen en een slordige proef
Doping bij ruiters.... hmmm, morgen eens navragen aan lesmees. Altijd interessant te weten.

Verder allemaal even een :* van mij!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 06:05

@bicci gefeliciteerd, goed gereden
@ipsilonka: zalig zo'n ontspannen paard: blijkbaar goed naar zijn zin in de stal

Net als bij Gem is bij ons de bak eindelijk weer begaanbaar, dus kon hare majesteit aan het werk gezet worden;

Men neme een explosieve Haflinger en een buurman, die achter de coniferenhaag (3 meter hoog) beslist heeft, dat nu het moment is dat de toppen uit de coniferen moeten. In ene gaat een zaag aan achter de haag naast de bak, de eerste toppen vallen uit de boom richting de bak en daar is het hoofd van de buurman boven de coniferenhaag:
:evaw: hallo, lekker aan het rijden?
Haflinger reactie: :# *\%/* :):)
Nou niet echt meer, buurman.

Ik ben maar vrijwillig afgestegen, voordat ik geholpen zou worden tot zandruiter. ~~}>

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 10:07

Dat is niet zo fijn Janouk! Vandaag weer een poging om te rijden dan? :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:18

@Janouk: ik ging hier na meer dan een maand ook weer eens rijden, gisteren, wil ik opstappen (had manlief dus niet in de gaten) en net op dat moment laat manlief het water van het trampolinezeil af... Paard was lekker fit :D .
Gisteren heerlijk weer hier met zon en een droge bak, hoop dan ook dat de regen zo ver weg blijft.
Vrije zonda vandaag, want de springles gaat niet door, flink wat in huis rommelen, denk ik.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:41

Net rondje bos gedaan met de koets en veel overgangen getraind van draf naar stap. Ging super goed.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:55

Ik zie dat de reden van mijn minder aanwezig zijn hier (zoals laatst hier aangegeven) niet in de BNB van december opgenomen is. Is ook niet zo belangrijk ;) , maar ik wil jullie daarom hier maar even laten weten dat ik sinds een weekje als hoofdmoderator aangesteld ben. Dit brengt verschuiving van taken en extra werk met zich mee, vandaar dat mijn postfrequentie sindsdien lager ligt Y;( .
Maar ik ben niet weg, nee nee :D :):) !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:00

oh :o een hoofdmot! :D Gem ons motje ;)

Hier even een stress-inzinking ofzo >;) Kan vandaag niet naar stal. Moet morgen. En 2 dagen achter elkaar is niet haalbaar. Dus nu aan het werken aan stage. Kan ik hopelijk morgen rond een uurtje of 2 op stal zijn...

Wel een heel blij nieuwsbericht hier :) Ik heb een contract voor onbepaalde tijd gekregen. En daar ben ik echt onwijs gelukkig mee! :) Wel alleen voor de zaterdagen. Maargoed, da's toch al 8u ;)