[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:26

dag dames ik ben jullie aan het verwaarlozen. Ik ben meer aan het lezen en zo ipv achter de pc te kruipen, maar probeer regelmatig bij te lezen.
Kinderen qua opvoeiding heb ik voornamelijk te maken met kinderen die weinig zelfvertrouwen hebben en een redelijk zware achtergrond vanuit mijn werk en thuis. Dus ik ben echt van het belonen en motiveren. Manon heeft gezien hoe onze mup kan gaan huilen alleen maar omdat ze iemand even niet begrijpt. Gewone kinderen daar heb ik geen verstand van denk ik wel eens.
Fietsen, ik denk altijd laat ze maar dan gaan ze het vanzelf wel doen, maar wel veel samen gaan fietsen. Dus wel fietsen maar dan lekker met zijwieltjes, dan langzaam de zijwielen hoger zetten als het goed gaat, zodat ze steeds meer op 2 wielen rijden (zo deden mijn ouders dat althans) onze puk fietste met 3 jaar al los. Van wie en hoe ze het geleerd heeft weet ik niet.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:54

:wave: Goedenavond.

@PrinsjeH :(:)
@Ollie: Gave springschoenen hoor, erg blits. 8-)
@Frensie: Tante, wat leuk! Ben/word je voor het eerst tante?
@Maisie: Paardentandarts geweest, gelukkig niks ergs aan de hand. Nog lekker gereden?
@Tine: Jammer dat je bijrijdster vandaag niet kon komen. Morgen maar even rustig kennismaken, toch?

W.b.t. kinderen die niet willen fietsen, heb ik geen ervaring mee. M'n nichtje fietst nog met zijwieltjes rond.

En hier verharen ze ook ontzettend erg. Gisteren tijdens de indoor had ik gewoon haren in m'n mond en ogen. :Y)

@WB: He, jij ook hier? Las je verhalen al op FB, leuk dat je zo fanatiek bent met Troy en Passoa.

@Nienschaap: Gave kar heb je daar, maar voor mijn 1.22 hoge Peppie is die te licht.. Dan vlieg ik uit de baan denk ik. :D Onze kar weegt 250 kg en dat gaat prima. (Grote wielen rollen makkelijk)

@Buckje: Hier al voorzien van tandemspul, succes met verkopen.

Hier een druk weekend achter de rug. Zaterdag gestart in Middenmeer, in de finale een bal, maar wel tweede geworden. In de competitie ben ik ook als tweede geeindigd.

Gisteren in Franeker ook tweede. Al met al erg tevreden en relaxt gereden.
Met Bart waren we ook beide dagen tweede.
Met dubbelspan wat minder gereden. Eerste rondje in Middenmeer liep niet, tweede rondje snelste tijd, maar was niet voldoende voor de finale. In Franeker schoten de strengen los, dus strafpunten.
Verder ook nog bij een ander dubbelspan achterop gestaan, dat ging weer gruwelijk hard. Zand zat gewoon in m'n haar.

Kort gezegd: Weekend vol tweede prijzen. :D

Foto's van Franeker:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:55

Welkom WB! Ik had je post vanmiddag nog niet gezien!
Mijn paardje is ook nog maar een half jaar beleerd. En ik men zelf ook nog maar net.

Ben best druk met mijn dienst, haha. Weer eens wat anders. Maar nu lijkt de rust wedergekeerd.
Nog geen nichtje geboren.

EDIT: Poeltje leuke actiefoto's! Gaaf hoor.
Aan de kant van mijn man, heb ik 13 neefjes en nichtjes.
Maar aan mijn eigen kant word ik voor het eerst tante.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:03

@poeltje, voor de hackney moest ik echt geen zwaardere wagen hebben, hij heeft eenmaal voor een wagen gestaan idd van 250kg maar dat liep voor geen meter dus heb het gehouden bij dit gewicht.
Het was ook meer een parade paardje dan een werk paard _O-

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:05

NienSCHaap schreef:
@poeltje, voor de hackney moest ik echt geen zwaardere wagen hebben, hij heeft eenmaal voor een wagen gestaan idd van 250kg maar dat liep voor geen meter dus heb het gehouden bij dit gewicht.
Het was ook meer een parade paardje dan een werk paard _O-

Haha, dat werkt inderdaad niet. Peppie is zo ongelofelijk sterk. Die pony die trekt het met gemak. Ben bang dat als ik hem voluit laat gaan met een indoor of marathon met een kar van 125 kg dat ik ga slippen in de bochten met die snelheid. Al zou ik het stiekem nog wel eens willen proberen met een licht karretje. :Y)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:07

Nien: als jij die wagen nou wat groeihormoontjes door zijn smeerbeurtjes geeft, wil ik hem wel :D !

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:09

Haha ja dat wil je ook niet graag meemaken dat je op je kant gaat door de bochten.
Meneer was echt meer een showpony dan brute kracht maar als die moest dan deed die het super ;)
Ik zou zeggen kom het wagentje maar een keer proberen, zolang die niet verkocht is O:)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:10

Gem schreef:
Nien: als jij die wagen nou wat groeihormoontjes door zijn smeerbeurtjes geeft, wil ik hem wel :D !

:') Hahaha.
Zal het proberen bij zijn smeerbeurt :j wie weet helpt dat :P! haha.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:16

@Nienschaap: Zit trouwens even te kijken waar je woont, maar start jij ook in Vinkega 1 april? Of rijd je geen wedstrijden?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:18

Ik rijd helaas geen wedstrijden, heb momenteel niks in het tuig ;) en *later als ik groot ben, wil ik tuigpaarden gaan rijden (mennen). dat is weer heel wat anders, ik ben meer van de tuigpaarden en hackney's :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:20

Ah, op die manier. Zijn er hier mensen die naar Vinkega gaan? :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:23

Wil mijn KWPN merrie volgens jaar ook wel in het tuig hebben maar denk niet dat wij aan wedstrijden toe komen, veel te druk vaak met andere wedstrijden (tuigpaarden enz.)
Maar mijn vriend kan niet meer rijden vanwege zijn knie en daarom wil ik haar in het tuig hebben, kan hij er ook mooi mee weg ;) (eerlijk zullen we alles samen delen)
1 april is op een zondag dan toch? dan kan ik ook niet komen kijken :( balen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:24

:n , wel iemand naar Schaijk D+V, komend weekend? *zoekt veel handjes om vast te houden*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 07:48

nope sorry..
ik heb geloof ik 1 april wel een wedstrijd als kapstok/voorlezer/zenuwpaal :P
Maar da's OHZ :)

Zelf wil ik met ponylief ook gaan starten, maar pas na de zomer :) en voor de wagen :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:10

Goedemorgen allemaal!!

Hier nog steeds geen nichtje. We wachten rustig af.

Vandaag weer een dagje inventariseren op het werk. Tussen de middag even snel naar huis, honden in de auto gooien en naar stal. Daarna weer verder werken. Vanavond vrij, dus dan Gwin rijden of longeren.

Fijne dag allemaal en geniet van het lekkere weer!

Oh en het is officieel lente!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:37

Goedemorgen

Ik dacht altijd dat het op de 21e officieel lente was. Maar dat is blijkbaar veranderd. :o?

Frensie: nog geen nichtje
Gem: kan je niet helpen, veel te ver weg en dit weekend viert zoon zijn 6e verjaardag
Poeltje: ik ga ook niet naar Vinkega. Sowieso heb ik de dag ervoor wedstrijd (indoor kampioenschap), dus kan je me de dag erna bij elkaar vegen.
Mooie actiefoto's

Nou, heb zowaar vannacht goed geslapen. Als ik pony vandaag nu ook zelf zo kan laten lopen als gisteren in de les, dan is mijn dag helemaal top.

Ik ga eens paarden binnen halen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:37

Ik ben weer bij gelezen, alleen ontbreekt de fut te reageren :o

@WB: welkom!

@Poeltje: gave foto's altijd van jou/jullie 8-) :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:40

Goedemorgen allemaal, fijne dag!

Ik ga de hele dag in vergadering, fijn notuleren, dit keer via teleconference, dus lekker vanuit huis. Scheelt een hoop reistijd. Alleen is het de hele dag binnen, dat is wel jammer, want is zulk mooi weer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:42

@Prinsje: weet niet hoe of wat, maar even een dikke knuf en veel sterkte :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:18

Goedemorgen met dit prachtige weer op deze lentedag :D

Bijgelezen :list: gouden springschoenen *D verschillende dipjes/dippen :(:) zelfvertrouwen of niet hebben....da's vaak makkelijker gezegd dan gedaan...maak als studiebegeider ook mee dat ze blaken van zelfvertrouwen, zeg maar gerust enorme zelfoverschatting, is ook niet handig....nadenken over wat te doen deze zomer wij hebben het hier dan weer juist veel te druk met plannen wordt er soms helemaal onrustig van := ....

Ik heb dus 1 april een OHZ wedstrijd en zocht iemand als steun en toeverlaat :o en gevonden +:)+
Als Bente net zo loopt als gisteren :~ had 20x40 ringetje uitgezet (oeps, da's klein :+ ) en proefjes geoefend ging dus erg lekker (en dat is weer goed voor het broodnodige zelfvertrouwen). Maar heb echt geen idee meer hoe er gejureerd wordt / wat ik ervan moet verwachten punten-technisch gezien. Laatste proef van mezelf dateert van 2005, kun je nagaan.

Gisteren met Snuitje naar buiten gegaan. Hij was zo vrolijk :):) ook mezelf weer gedwongen stuk weg te doen (Biancocoo bij mij zit /zat de schrik er van de quads echt nog wel in hoor zo dapper ben ik nou ook weer niet, dus schaam je niet over jouw angst over die oliebol-auto die je zo passeerde :(:) , dat duurt gewoon even). Dacht het zo getimed te hebben dat ik de enorme tractor plus gierding niet tegen zou komen , nou je raad het al kwam er maar liefst twee tegen, ook nog twee tractoren en een enorme vrachtwagencombinatie (dus met aanhanger). Tjeutje. Maar mijn dappere mannetje gaf geen krimp en dan is het toch wel een superkereltje hoor :D natuurlijk moest er wel weer iets gebeuren en dat was nu aan het eind toen dacht meneer dat hij lekker doordrammerig kon blijven draven / stuiteren dus terwijl hij moest stappen >;) dus dat resulteerde in nog half uurtje dressuren in de bak want ik wilde dat hij normaal deed (voor zover mogelijk). We zijn dus goed geeindigd :+

En nu moet ik als een speer in de auto op weg naar mijn werk iedereen fijne dag, rij, werk, men ze en sterkte voor zover nodig :evaw:

Oja, Frensie sterkte met wachten op je neefje/nichtje, wat spannend!!!
Tine leuk dat eventuele bijrijdster toch langs wil komen ondanks dat ze niet kan gaan rijden, kun je toch alvast kennismaken, nooit verkeerd lijkt me.
Gem druk in de weer met D/V wedstrijd, spannend, als wij weer D/V gaan starten kun je me opvegen vrees ik hahaha.
NS 4-span met wagen van 125 kg da's echt wel veel te licht, heb nu met tweespannetje en mijn wagen al regelmatig dat ik het te licht vind, wagen is plm 150 / 175 kg, maar ik rol veel te snel erachteraan. Enkelspan drift ik zelfs ook soms als ik wat galoppeer.De trainingswagen van het 4-span welshjes van mijn instructeur is 225 (dat gewicht is ook prima voor tweespan welshjes), de wedstrijdwagen 300 kg. Je raakt je wagen wel kwijt hoor gewoon geduld hebben.

NOu doei!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:50

VHU: mijn laatste eigen dressuurwedstrijd is van 1997... :o . Ben blij dat ik weer een beetje in het "circuit" ben beland via Joëlle en Ster. Vind het nog steeds apart dat er nog maar 1 x gegroet wordt :P .
D+V: donderdag ga ik ook met prikpaaltjes een bak uitzetten en een keer goed proefje oefenen tijdens de les. Verder kan ik me er gelukkig nog niet heel druk om maken.... moet eerst achter verjaardagscadeautjes aan voor mijn dochter. Is ook zondag jarig, en is bang dat ik haar verjaardag vergeet door de wedstrijd :) . Wordt er dus 10-dagelijks aan herinnerd :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:06

Poeltje ik had afgelopen weekend dressuur in vinkega en zag inderdaad ook dat ze een marathon organiseerde. Van het zomer ga ik daar wel heen, maar rijd helaas geen indoors

Hoelaat moet je starten? Heb namelijk nog een verjaardag, maar anders kan ik wel komen kijken. Is maar een kleine 40 min voor mij.

Hier ook al druk bezig met voorbereiden van verjaardag. Duurt nog maar 10 dagen, dus cadeau's bedenken en andere dingen regelen. De dag er na indoorkampioenschappen dus vaderlief en zuslief gaan tuig en wagen poetsen en moeder van staleigenaar gaat veale vlechten. 's avonds hoop ik dat er geen visite komt en anders gaan die vroeg de deur uit. Wil zaterdag wel fit zijn.

1 april verjaardag van achternichtje van Daan, is op dezelfde dag geboren

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:17

VHU lekker gedressuurd in 20x40...klein he ?? vooral als je peerdje net lekker loopt...hahaha...moet je de bocht al weer om.
en die Snuit die toch de leidsels weer in eigen hoefjes probeerde te nemen....dikke ondeugd !!
Gem...haha dochter die bang is om geen kadotje te krijgen...maar dat vergeet je natuurlijk niet, haha..
Janouk, succes vandaag !!! vind ik echt vreselijk lastig notuleren...
Poeltje, super gave actie foto's !!
Buckje verkopen...alles van tandem....en dat gaat juist ook zooo gaaf !!!! kun je straks niets meer voor elkaar knopen...waarom bewaar je het niet...het eet geen brood, en jou kennende zet je wel weer iets in tandem in de toekomst....krijg je spijt van volgens mij hoor....Hoe gaat het verder met jou en je paardjes ...alles zijn gangetje ???
Frensie werkze !! en veel pezier vanavond..spannend nog steeds geen nichtje...maar jullie weten dus al wel dat het een meisje word !
Aks wat gaaf dat je wedstrijden wilt gaan doen mennen !!! super hoor, moet je zeker doen als je de kans hebt !

Met kids is het soms lastig al mag ik echt niet klagen met die superkanjer van ons !!
hij is qua taal en denken erg snel, waardoor hij dingen sneller door heeft dan sommige andere kinderen uit zijn klas, maar daartegenover staat dan weer dat die al kunnen fietsen zonder zijwieltjes en handig zijn in gymnastiek, en hij dus niet,
hij snapt dus niet waarom sommige kinderen hem niet begrijpen en gaat vervolgens lekker helemaal in zijn rol in zijn uppie zitten spelen en vermaakt zich prima.
wat voor ons buitenstaanders dan sneu over komt...maar hij vind het prima...als hij met een vriendje wil spelen dan geeft hij dat gelukkig wel aan.

volgens mij is het gewoon verschillend, is de 1 lichamelijk en in het motorische heel snel...dan is hij met denken en redeneren minder snel en andersom...een kindje kan zich maar op 1 manier echt snel ontwikkelen en niet op 3 verschillende vlakken tegelijk denk ik dan.

nou ik moet aan het werk...groetjes allen
komt vast goed, maar soms ben ik een overbezorgde mam's !! :o :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:49

Nou, ik heb vandaag weer lekker gedressuurd in 17 x 34. Eerst met pony, die liep bijna net zo goed als in de les gisteren. Zit hier nog steeds met een enorm wow-gevoel. Daarna met Rembrand en dat ging ook heel fijn.

Bianca: mooie samenvatting weer, sluit ik me graag bij aan. Inderdaad, ontwikkelt zich allemaal heel verschillend, komt uiteindelijk gewoon goed.
Tallechie: dat wordt dan een druk weekend 31/3-1/4!
VHU: gewoon lekker rijden, als jullie samen maar lol hebben en verbetering zien. En weer dapper met Snuit op pad geweest.

Sorry, geen tijd meer voor de rest, moet naar school.
Straks naar ziekenhuis met zoon ivm scan. En daarna pony met kinderen laten lopen.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:51

Nouvel schreef:
Gem schreef:
Heu :o? , ik zit ff terug te bladeren, maar kan geen bijpassende tekst voor ander wit spook terug vinden :D . Wie is dit tweede spooky monster :P ?

:D
dat is Ola, een andere witte Lusitano merrie die op dezelfde stal als Fifi staat.
Ze is vorig jaar uit Portugal gekomen en er was toen alleen nog maar mee gefokt...
Ik heb haar toen zadelmak gemaakt, afgelopen zomer heeft ze hier nog een veulen gekregen en daarna ben ik haar weer heel rustig aan op gaan pakken...
groentje dus nog ondanks haar 17 jaar... 8-) https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8095_n.jpg

Wauw, mooi paardje!