@Frensie hoe is het met het mokbeen van LG? Enne.... je hoeft niet altijd iets te vertellen te hebben hoor om mee te kletsen. Het is altijd fijn als iemand vragen heeft of met iets zit en iemand kan daar bij helpen
dus klets maar lekker mee.
Citaat:
Ze heeft super hoeven, hard, brokkelen niet! En ze staat 24/7 in de wei, dus in de winter zou ze dan kunnen uitglijden..
Als ze zulke goede hoeven heeft hoef je er ook geen hoefijzers onder te doen en ook geen hoefschoenen denk ik dan. Mijn welshjes lopen ook gewoon ijzerloos, ook toen ze nog zo ongeveer 10/20 km per week voor de wagen deden gewoon over asfalt/harde weg (meeste zelfs in draf). Als je het langzaam opbouwt en zeker als je niet steeds draaft maar ook stapt moet ze dan prima zonder wat dan ook te mennen zijn (als ze zo hard zijn als je zegt). Bij die van mij is het zo als ik twee weken niet over de weg men ik ze echt wel bij moet werken om ze niet te hard te laten groeien. En als je ze na het werken of als er even een scheurtje dreigt even bijvijlt, worden en blijven ze echt heel mooi (is mijn ervaring hoor).
Anders zou ik er wel een ijzertje onder laten zetten, als het winter is en glad wordt kun je die er zo weer onder vandaan halen, maar het is nu nog maar augustus / september, het vriest / sneeuwt nu nog niet. Kun je nog net mooi een setje ijzers 'verslijten' tot november zeg maar. En.... zoveel men je nu ook weer niet als het vriest / sneeuwt
dus dan kunnen de ijzers er zowiezo wel af natuurlijk.