[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:00

yep VHU. Het begon om half 11 pas flink te onweren :+
op stal had ik ook klap na klap. Ben echt de wei in getijgerd om de aspergeplanten maar hoger te laten zijn dan mezelf :')

Volgende week osteopaat, misschien kan die mij van m'n koppijn af helpen :)
hier schijnt nu de zon ^)

hmm.. daan is tallechie aan het afleiden... stout menneke ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:18

Pfoe nou ik heb wel heel lief alles meegelezen dit weekend en gister maar niks geplaatst..

Ik kan nog steeds niet lekker naar buiten de weg op met Luna, baal ik van. Kan helemaal niet mennen momenteel omdat we dan teveel over de weg gaan. Heb hoefschoenen nodig.. Heb uit wanhoop maar de Boa besteld, in de hoop dat ze passen (zou net - of net niet moeten gaan). We zullen het wel zien! Ze staat nu al ruim 2 weken op de wei en ik geef haar wel beweging, maar mennen is toch leuker.. vinden we allebei.

Ben momenteel niet vooruit te branden, ook niet voor de studie (net als tallechie)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:52

Zooo. jullie hebben het onweer hierheen gestuurd he ?? :( wat een prutweer zeg...
Ik ben met zoon hondenvoer wezen halen, zat met de oude hond wat te dubben, oude senior doet het niet goed op seniorvoer, blijft dun en doffe vacht, dus vandaag nog even ander soort voer voor hem gehaald, nu duimen dat het hem goed zal doen.
ook een blik met allerlei lekkers gekocht, was in de aanbieding, handig als straks de pupsels er zijn, en bij de DA ontwormingsmiddel voor de kippen, vorig jaar eentje laten inslapen omdat ie wormen had, ik wist niet eens dat dat kon.

xscwx kun je luna niet op ijzertjes laten zetten, als ze de hoefjes niet goed houd op straat ?
Zie je al gaan naaltje tijgerend tussen de aspergeplanten door, hihihi :D
Melody stond vanmorgen zo lekker te slapen, ze heeft allemaal appeltjes in haar vacht, zo gaaf om te zien !
Daan die Tallechie afleid, niet zo handig als je moet studeren.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:01

@Biancacoo, ja wil het eerst proberen met hoefschoenen. Ze heeft super hoeven, hard, brokkelen niet! En ze staat 24/7 in de wei, dus in de winter zou ze dan kunnen uitglijden..
En sommige senior honden (7+) doen het beter op gewoon volwassenen voer, dan senior voer. Het enige verschil is volgens mij dat er minder energie en eiwitten in senior voer zitten waardoor ze zich rustiger houden en niet snel aankomen (oude honden worden sneller dik), maar sommige senioren kunnen het nog prima op adult voer doen. Zoals jij het verteld, lijkt het mij alsof je senior nog geen senioren voer nodig heeft! Zeker kleine honden worden pas rond 9 jaar "senior".

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:03

Hier is het nu weer rustig. Dus denk dat het nu jouw kant op gaat.

Ik heb de hele dag al aan de studie, alleen wat huishouden en Daan tussendoor. Ik moet ook wel, want deadline komt aardig in de buurt.

Ik zit met dribbel in mijn haar. De therapie leek aan te slaan, maar sinds een aantal dagen begint hij weer meer te krabben. Ik denk dat ik vanavond maar even met hem heen ga, nog even overleggen met vriendlief.

Ik heb koppijn van achter de laptop zitten, voor de studie moet ik de antwoorden in word typen, dus ga even met mijn Nederlans bezig, dat moet ik alleen maar leren, uit een map, hopelijk gaat dat beter.

gaan er nog mensen kijken in Noordwolde?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:29

Een goedemiddag. Wat een geklets weer hier.

Hier is het nu nog aan het regenen, onweer lijkt voorbij. Ging wel even goed tekeer. Er zou een vriendinnetje komen rijden, maar die heeft afgebeld. Jammer, had gehoopt dat ze zonder het rijden nog wel zou willen spelen met zoon, maar het gaat duidelijk alleen om de pony. ;(

Manlief ligt nu even te slapen. Als hij weer wakker is ga ik boodschappen halen. Hopelijk kan ik dan vanavond nog even met Rembrand mennen. De andere 2 hebben al gewerkt. Vanmorgen was het hier prachtig weer. Eerst les met Amerigo. Hij liep heel erg goed. Liet dingen zien, waarvan ik dacht dat hij dat nooit zou kunnen. <3

Daarna Thabor ingespannen en alleen ik heb hem gereden, vanaf het begin ( o wat dapper :o ). Voor de 2e keer met de leidsels in bovenste sleuf (is in de bril bij dit bit). Hiervoor altijd in 2e sleuf (dus direct onder de bril) gereden (beleerman deed hem altijd in onderste, maar dat leek ons erg overdreven). Omdat hij nu nog heel sensibel is in de mond, wilde ik graag omhoog. Naar beneden kan altijd weer, omhoog wordt lastiger als ze eraan gewend raken.
Manlief kon niet meer mennen, want de visite was te vroeg.
Ik wilde Rembrand na de visite doen, maar het was al laat geworden, dus ik moest dringend naar bed, omdat vriendinnetje ook nog zou komen.
Tja, als je alles van te voren weet....

@ Tallechie: succes met de studie. Vervelend dat Dribbel weer last heeft. Fijn dat daan geen
@ Naaltje: alweer migraine. Heel veel sterkte. Hopelijk kan de osteopaat iets voor je doen.
@ VHU: plassentraining gedaan. +:)+
@ prinsje: beterschap

Verder weet ik het even niet meer.
Zit hier met een zombihoofd.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:03

ook een :(:) voor migrainehoofd van Naatje en zombihoofd van Tine
VHU heeft plassentraining gedaan en gekke Har stond lekker nat te regenen
Tallechie is druk met studeren
Biancacoo heeft alles voor de hondjes weer in huis
SCW wacht op hoefschoenen voor Luna

Ben aan het twijfelen of wij nog naar Har gaan, ik kan nog steeds nauwelijks adem halen en het paardenstofje werkt daar vast ook niet aan mee (ben allergisch, maar slik standaard hele jaar door anti allergenen omdat ik voor zo'n beetje alles allergisch ben, ook planten/bomen/grassen).

Niet de beste dag ooit zullen we er maar van maken |o

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:05

Hallo dames! heb me een tijd niet gemeld, spring er vanaf hier weer in goed ? :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:07

De Hippiade uitnodiging is hier binnen vanuit de KNHS. Alleen heb ik nog geen startcoupon hoeven inleveren. Jullie wel?
Ik heb maar even een mailtje gestuurd aan de KNHS.

Mijn KWPN Image had 2 weken geleden een hoefzweer (?). In ieder geval pulsatie/warm/reactie visiteertang. Alleen kon de hoefsmid geen zweer vinden. Nu is ze nog steeds kreupel en kon de hoefsmid vandaag weer geen zweer vinden. :(:) Balen, zou blij zijn als dat rot ding doorbreekt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:08

Opgelost: je mag je startcoupon op de Hippiade inleveren volgens de KNHS mail

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:09

:wave:
ik zwaai even snel, eten staat op, net uit m'n werk, na het eten richting stal, gelukkig nu weer droog, hopen dat het zo blijft vanavond!

janouk, voor de hippiade hoef je geen coupons in te leveren...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:14

jawel, want de eventuele winstpunten tellen mee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:19

ja maar je hoeft geen coupons in te leveren, of dat moet dit jaar veranderd zijn...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:32

}> vanaf dat ik thuis ben heeft het niet meer geregend of ge-onweerd....'t is hier zelfs stralend weer .... hopenlijk morgen ook nog dan...
Net Chili con carne achterover geslagen :9
Buckje weer in 't rijtuigje gestapt, hoe is 't met jou en de poowns?
Nouvel zwaait en gaat naar 't peerd :evaw:
Janouk twijfelt over coupons, gewoon setje meenemen voor de zekerheid lijkt me
Tallechie ik ben heel benieuwd naar je foto's van Alwyn voor de wagen!
PrinsjeH heeft gewoon maar hele dag slecht verklaard, lijkt me wel zo handig, hoef je ook niets meer van jezelf en Naaltje is volgens mij met hoofd en al even afgezwaaid....
En Maisie had gisteren nog M proef geoefend, vind dat wel erg knap hoor van Robijn!

Oja, onze plassentraining was maar een paar plassen hoor, het regende te hard hahaha.
Morgen in de herhaling <<)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 23-08-11 17:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:33

Ben ik ook weer even. Helaas nog niets met de pony's kunnen doen maar het is
nu droog dus ga zo nog een poging wagen.

@ tallechie bedankt voor het topic is idd Ferro.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:37

:wave:
ik ben weer ontwaakt.. Jammer dat het niet hielp ^)
Heb 't gevoel alsof er een trein over me heen gecrosst is :=

Hopelijk kan ik vanavond nog wat nuttigs doen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:37

Ik lees gezellig mee maar beleef vrij weinig dus niet echt interessante dingen te melden... dus stap iets meer over op de meeleesmodus denk ik zo...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:46

@Frensie hoe is het met het mokbeen van LG? Enne.... je hoeft niet altijd iets te vertellen te hebben hoor om mee te kletsen. Het is altijd fijn als iemand vragen heeft of met iets zit en iemand kan daar bij helpen :j dus klets maar lekker mee.

Citaat:
Ze heeft super hoeven, hard, brokkelen niet! En ze staat 24/7 in de wei, dus in de winter zou ze dan kunnen uitglijden..
Als ze zulke goede hoeven heeft hoef je er ook geen hoefijzers onder te doen en ook geen hoefschoenen denk ik dan. Mijn welshjes lopen ook gewoon ijzerloos, ook toen ze nog zo ongeveer 10/20 km per week voor de wagen deden gewoon over asfalt/harde weg (meeste zelfs in draf). Als je het langzaam opbouwt en zeker als je niet steeds draaft maar ook stapt moet ze dan prima zonder wat dan ook te mennen zijn (als ze zo hard zijn als je zegt). Bij die van mij is het zo als ik twee weken niet over de weg men ik ze echt wel bij moet werken om ze niet te hard te laten groeien. En als je ze na het werken of als er even een scheurtje dreigt even bijvijlt, worden en blijven ze echt heel mooi (is mijn ervaring hoor).
Anders zou ik er wel een ijzertje onder laten zetten, als het winter is en glad wordt kun je die er zo weer onder vandaan halen, maar het is nu nog maar augustus / september, het vriest / sneeuwt nu nog niet. Kun je nog net mooi een setje ijzers 'verslijten' tot november zeg maar. En.... zoveel men je nu ook weer niet als het vriest / sneeuwt :brr: dus dan kunnen de ijzers er zowiezo wel af natuurlijk.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:51

@ VHU thanks. Ga proberen mee te blijven doen. Mok is er nog steeds, been is nog wel wat dik maar niet meer zo dik als vrijdagochtend, dus gaat nog niet echt denderend... maar ook geen groot drama.

Mijn paardje heeft tijdens de winter geen ijzers, verder wel. Zij heeft ook harde hoeven, maar wel gevoelige stralen. Dus ijzers is ze wel blij mee als ik meer buiten rijd.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:55

Onze pony loopt 25/30 km per week over het alvalt en zet vrij kleine pasjes aan een hoog tempo, dus zij heeft wel ijzertjes.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:02

VanHuisUit schreef:
Als ze zulke goede hoeven heeft hoef je er ook geen hoefijzers onder te doen en ook geen hoefschoenen denk ik dan. Mijn welshjes lopen ook gewoon ijzerloos, ook toen ze nog zo ongeveer 10/20 km per week voor de wagen deden gewoon over asfalt/harde weg (meeste zelfs in draf). Als je het langzaam opbouwt en zeker als je niet steeds draaft maar ook stapt moet ze dan prima zonder wat dan ook te mennen zijn (als ze zo hard zijn als je zegt). Bij die van mij is het zo als ik twee weken niet over de weg men ik ze echt wel bij moet werken om ze niet te hard te laten groeien. En als je ze na het werken of als er even een scheurtje dreigt even bijvijlt, worden en blijven ze echt heel mooi (is mijn ervaring hoor).
Anders zou ik er wel een ijzertje onder laten zetten, als het winter is en glad wordt kun je die er zo weer onder vandaan halen, maar het is nu nog maar augustus / september, het vriest / sneeuwt nu nog niet. Kun je nog net mooi een setje ijzers 'verslijten' tot november zeg maar. En.... zoveel men je nu ook weer niet als het vriest / sneeuwt :brr: dus dan kunnen de ijzers er zowiezo wel af natuurlijk.

I agree.
Alleen als je het paard met ijzersterke goeie hoeven hebt wat ze amper laat bijgroeien kom je in de problemen :)
Ik kan met Dids lekker buiten mennen zonder ijzers, lekker buiten rijden. Maar er is een punt waarop zijn voetjes het niet aangegroeid krijgen helaas...
Ik heb er dus eentje die, met amper op de weg komen, maar 1x in de ruim 3 maanden naar de hoefsmid moet :+
Nou staat ie wel zonder, omdat ik zo weinig met hem buitenkom.. (en ik wil morgen heel graag een bosrit maken! Hopelijk krijg ik dat doorgezet..)

Waarom schijnt de zon nu trouwens? Zouden ze daarboven zo hebben moeten lachen om mij, tijgerend door de blubber en gillend bij elke donderslag? :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:10

EGOPOST
Daan heeft zijn eerste twee tandjes. Ik zie ze zitten :-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:21

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:22

nee dat mag pas vanaf 6 maanden ivm darmpjes

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:29

hij zal ze stiekem toch wel willen uitproberen op oren van knuffels, haar van mams etc? :oo
of niet? :D