[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 09:50

VanHuisUit schreef:
@Tine, enige wat je kunt doen is afwachten en volgens mij is dat nu juist niet je ding :(:) Het lijkt me als het een hoefzweer was dat je het ook had gemerkt met uit de box halen want binnen op de trailer zetten rad naar kreupel voor de wagen op wedstrijd lijkt me niet dat een hoefzweer ontstaat. Maar ik hoop voor je dat het er een is want dat is altijd vrij eenvoudig weer goed. Heb je zelf al flink zitten peuren in die hoef / eraan voelen waar het warm is? Als het op doorbreken staat en voel je dat wel. En anders dus niet...en dan kan het een paar dagen duren...en dan is het helaas geen kampioenschap -O-

Op zich vind ik wachten niet zo erg, maar juist nu wel. Een slechter moment kan er haast niet zijn. Ik ga zo met hem naar de hoefsmid. Meer kan ik even niet doen. Toen ik hem gisteren uit de box haalde dacht ik wel iets te horen, maar ik zag niets, dus dacht dat ik dingen hoorde die er niet waren. Bij het losrijden kon ik het zelf ook niet goed zien. Arme beest. Heb toch wel ongeveer 10 minuten met hem gereden. Voel me echt schuldig.

Nou, ik ga mijn haar even in model doen en dan maar paard in trailer en op pad.

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:02

leuk om te lezen wat jullie doelen zij hier wil ik tum goed doorrijden in enkelspan en veel lol met de beestjes. Winstpunt zou leuk zijn maar ga er niet vanuit.

Tine balen zeg ik d8 eerst ook aan een zweer maar wat vhu zei is ook weer waar hopelijk knapt hij snel op

happytime het gaat je lukken

sonjim fijn dat ze al weer beter loopt

om half 11 gaan we naar stal en daarna richting wormerveer
gisteravond is het best laat geworden tum ging rollen in de bak en riv wilde ook zo graag dat ik het niet kon tegenhouden omdat tum wel mocht erg ben ik he voel me dan schuldig als de een wel mag en ander niet. riv deed het wel 3x dus dat werd een latertje.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:06

leuk om te lezen wat jullie doelen zij hier wil ik tum goed doorrijden in enkelspan en veel lol met de beestjes. Winstpunt zou leuk zijn maar ga er niet vanuit.

Tine balen zeg ik d8 eerst ook aan een zweer maar wat vhu zei is ook weer waar hopelijk knapt hij snel op

happytime het gaat je lukken

sonjim fijn dat ze al weer beter loopt

om half 11 gaan we naar stal en daarna richting wormerveer
gisteravond is het best laat geworden tum ging rollen in de bak en riv wilde ook zo graag dat ik het niet kon tegenhouden omdat tum wel mocht erg ben ik he voel me dan schuldig als de een wel mag en ander niet. riv deed het wel 3x dus dat werd een latertje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:08

Ik giet m'n thee nu nog ff naar binnen en ga ook naar Wormerveer. Heb Whit haar benen net nog ff afgespoeld, die zal wel met natte benen de ring nog in gaan :+. Maar gister doen ahd geen zin, ze heeft vanacht gewoon buiten gelopen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:09

@ VHU hoe heten die riempjes :o?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:26

Ego post *\o/*

Heb gisteren hele dag wedstrijd gehad. (even tussendoor balen dat rembrand kreupel is tine)

Robijn was foutloos in de vaardigheid dus heb mn laatste puntjes voor de M binnen. Dressuur liep hij vooral
de 2e proef echt fijn had 177 en 188 punten dus weer een wp erbij.

Ferro was echt een drama. Die ging al door de losrijbak alsof ie de marathon van zn leven moest lopen en was echt
niet lekker te sturen en wou maar 1 ding hard !!! De schade in de vaardigheid nog beperkt kunnen houden had 1 bal.

Daarna had ik nog een 40 min voor de dressuur en heb ik m vol aangepakt. En hij maar rennen. Kreeg m gelukkig
op den duur iets rustiger maar linksom was echt een drama. Het zweet droop er echt af. Toen mijn 1e proef gereden eigenlijk
alleen maar in middendraf. Verder viel het gelukkig nog mee. 2e proef ging redelijk. Maar kreeg wel 182 en 184. Dat
betekend dat ik eindelijk naar de L mag *\o/* *\o/* *\o/*

Had ook nog de competitie gewonnen dus een mooie deken en nog een geldprijs. En we moesten nog op de foto
voor de mensport.

Was dus achteraf nog wel een geslagd dagje.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:34

goed zo maisie,die ferro lekker woest door de baan en winst halen(mag sun wat energie van hem,die is erg sloom,zeker winterdip)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:40

Maaike gefeliciteerd met jullie behaalde resultaten!

Mijn doel voor dit jaar is Patrick beleren ohz, denk dat hij of in het najaar aangespannen beleerd wordt of volgend jaar.

Iedereen die op wedstrijd moet succes

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:53

Mogge,

@Tine, wat vervelend zeg dat Rembrand kreupel is :(:)
@Maisie, gefeliciteerd met al je wp's en ik vond het gezellie gisteren. Ons tafeltje zat goed in de prijzen ;)

Zelf mag ik ook absoluut niet klagen en ik durf mijn punten hier ook haast niet te vermelden want ik ben er nog beduusd van :o

De vaardigheid heb ik gewonnen en daardoor mijn laatste punt voor het Z bij elkaar gereden. Helaas 1 balletje, maar Brutus was net zoals Ferro lastig te sturen. Ik denk dat het kwam door de oefenmarathon van 2 weken geleden en hij wilde alleen maar crossen. Als ik hem dan terug wilde nemen dan ging hij alleen maar slingeren :7

Daarna dressuur gereden, daar zaten naar mijn inziens best goede stukken in maar ook nog wel een aantal verbeterpunten. 1e proef ging minder dan de 2de maar ik had *schrik niet* 227 en 245 :roll: punten. Ik ben nu 2x gestart in het Z en al 8 wp's :o

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:08

WOW wat een punten SUPER gefeliciteerd!!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:15

Jeej Olga *\o/* *\o/* (doe even net of ik nog van niets weet :o )

Nee echt super. Heb je proeven helaas niet gezien maar brutus is zo gaaf.

Nu wachten of we ook nog een beetje leuk op de foto staan :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:20

Die foto's krijgen wij dan toch ook wel te zien of niet?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:20

wat mij betreft wel hoor !!!!!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:22

Maisie schreef:
Jeej Olga *\o/* *\o/* (doe even net of ik nog van niets weet :o )

Nee echt super. Heb je proeven helaas niet gezien maar brutus is zo gaaf.

Nu wachten of we ook nog een beetje leuk op de foto staan :D

Dat wordt lastig met mijn hoofd _O- . Ik hoop dat dan alleen Bruutje er op staat ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:23

Maisie schreef:
wat mij betreft wel hoor !!!!!

>;) uuuuhhhh dat ligt er aan :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:32

Ollie: super hoor. Lekker van genieten (roze wolk enzo)
Maisie: ook gefeliciteerd. Ik ben misschien wel heel brutaal als ik zeg dat je dan beter nog niet in de L kunt gaan starten? Je hebt je punten wel, maar als ik je zo hoor, is het niet heel fijn rijden. Dan denk ik dat je beter nog een poosje in de B kunt blijven en zorgen dat alles helemaal goed gaat en dan over gaan. Anders ga je het denk ik erg moeilijk krijgen in de L. Maar ja, ik ben ook een zeurdoos denk ik, ik rij doorgaans tot in de 20 wp voor ik overga naar de hogere klasse. Wat een luxe trouwens dat jullie 2 proeven kunnen rijden indoor. Hier is het overal maar 1 proef.
Rhine: broekriem
Dennis: succes!! En inderdaad, dan kun je niet anders dan smorgens voor de wedstrijd pas wassen.

Ben bij de hoefsmid geweest. Zit niet in hoef. Hij denkt dat het hoger zit, hij denkt aan heup. Fysio komt zometeen, dus ik hoop dat zij iets kan vinden en het kan behandelen (en stiekum dan natuurlijk ook nog dat het snel over is). Ben wel heel blij met mijn smid en fysio, dat ik zo snel geholpen kan worden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:43

Ik zit nu bijna 2 jaar in de B. De L proeven zijn veel beter te rijden minder overgangen enzo.
Ik denk dat dat voor ferro beter te doen is. Ga het gewoon proberen en dan zien we wel
waar het schip strand. Klopt dat er nog veel werk aan ferro is maar heb pas in mei weer mn 1e
wedstrijd dus we gaan lekker oefenen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:51

Jeetje wat een toppers hier zeg *\o/* Wij zijn ook zeer benieuwd naar de foto's :j Kan me wel voorstellen Maisie dat je nu naar de L wilt.

Rhine, even zelf zoeken he voordat je vraagt, als je kijkt op www.tuigonderdelen.nl ga je naar luxe ideal marathon tuig en dan zie je ze hier staan
http://www.tuigonderdelen.nl/ideal-broe ... 8p30em6as2 ;)

@Tine dat is niet fijn dat het geen hoefzweer is....
@Tallechie hoe is het met Veale?

Er ging nog iemand naar Drenthe vandaag? Wij dus ook, naar mijn zus die is jarig. Net bij poowns geweest, even verzorgd, en dan zo richting Meppel.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:05

Hier schijnt t zonnetje 8-) zo lekker even met de mannen tutten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:00

Gefeliciteerd met de punten

Ik ga zo weer naar hem toe vhu. Babykleertjes ophalen bij staleigenaar. En dan laat ik hem ook even lopen. Hij is niet kreupel,maar been is nog wel iets dikker.

Heb eindelijk weer een keer goed geslapen. Vanmiddag naar schoonmoeder, die kan zichzelf niet redden en schoonvader is weekendje weg. Dus daar eten en koffie drinken enzo.

Zal ook nog even een update over dribbel neerzetten. Heb hem deze week niet gewogen, maar hij was in 2 weken tijd een halve kilo kwijt. Je kunt het duidelijk aan hem zien, veel meer energie. Heb het idee dat de vacht ook beter wordt. Wel haal ik het bakje niet weg na een kwartier. Hij krijgt dus om half 8 eten en om 10 uur heeft hij dit op. En om 18 uur krijgt hij eten en dit heeft hij om 20 uur op. Ik heb het eten laten staan omdat hij zo veel aan het overgeven was en dat is nu verholpen. Hij krijgt nu 120 gr op een dag

Wedstrijdgangers succes
Tine succes met de fysio hopelijk kan ze wat vinden
Laatst bijgewerkt door tallechie op 13-02-11 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:05

Maisie schreef:
Ik zit nu bijna 2 jaar in de B. De L proeven zijn veel beter te rijden minder overgangen enzo.
Ik denk dat dat voor ferro beter te doen is. Ga het gewoon proberen en dan zien we wel
waar het schip strand. Klopt dat er nog veel werk aan ferro is maar heb pas in mei weer mn 1e
wedstrijd dus we gaan lekker oefenen.

Ik trek mijn opmerking in :D . Na 2 jaar ben je die proeven meer dan zat. Wellicht omdat de L iets moeilijker is, dat je pony dan beter gaat lopen. Rembrand vond de B ook oersaai (was wel braaf dan), merk gewoon hoe moeilijker het is, hoe meer hij zijn best doet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:08

Weten jullie dat trouwens of de B menproeven anders zijn geworden dit jaar? Heb een proevenboekje, dat vorig jaar nog goed was maar nu zijn er nieuwe proeven...
En ik wil morgen in de les de B proefjes gaan oefenen :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:12

Maisie & Ollie, gefeliciteerd! goede resultaten van jullie wedstrijden hoor :j

maisie, als jij denkt dat het voor ferro makkelijker te doen is, dan kun je het altijd gaan proberen/doen toch?

Tallechie, goed dat dribbel al wat afgevallen is en meer energie heeft!
ga zo door!

en zo zag wobbe er vandaag uit.
na een uurtje spelen met de fjord van mijn moeder in de losgooi bak.
de losgooi bak is nu erg blubberig, maar ze vinden het soms toch best leuk om erin te spelen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding\

en hier 2 filmpjes die ik van ver af gemaakt heb.
ik was in de schuur Rafiki aan het borstelen en hoorde ineens allemaal geplons.
dus ben stiekem om een hoekje gaan kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=BPUgPC_JQRQ
http://www.youtube.com/watch?v=1vdiRfZgmG8

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:20

whaha wat een blubberneus. Lekker varkentje zijn die van mij ook goed in.

Ja ben de B idd wel beu. Ga gewoon de L proberen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:20

@vhu de menproeven zijn niet verandert in het nieuwe dressuurproeven boekje dus je kunt gewoon de dressuurproef lekker oefenen