[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:01

brrr vind het nu echt veels te koud hoor buiten.

hier ook geen sneeuw. Gelukkig Haha!

Ik heb besloten om cindy te gaan verkopen. Ze is toch niet helemaal wat ik zoek voor in de marathon en
ze hebben hier helaas weinig dressuur wedstrijdjes. Een veulen fokken en opvoeden dan ben ik ook weer 4 jaar
verder. Dan maar een goed plekje zoeken.

Woensdag en vrijdag les. Omdat mijn burry's terug zijn naar de dealer om in te korten verplicht met 2 span.
Kan ik dat ook weer eens oefenen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 23:02

geen sneeuw in de haarlemmermeer,gisteren nog kunnen longeren, maar na een regenval van gisterenavond,alles glad.
zelfs de houtsnippers waren bevroren.
hoop morgen een betere dag, was eergisteren zo lekker buiten,echt een domper vandaag Boos!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:00

Maisie schreef:
Ik heb besloten om cindy te gaan verkopen. Ze is toch niet helemaal wat ik zoek voor in de marathon en
ze hebben hier helaas weinig dressuur wedstrijdjes. Een veulen fokken en opvoeden dan ben ik ook weer 4 jaar
verder. Dan maar een goed plekje zoeken.

Ander en beter, zeker... Wat is er eigenlijk "mis" mee?

Hier is er gisteravond sneeuw gevallen voor toch wel de volle 2cm. Meer moest het zeker niet zijn; nu ligt alles bevroren... Voor vannacht is -10 voorspeld; hopelijk loopt dat goed af.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:16

Ze vind de marathon niet leuk. Verder is het echt een super pony. Hoop nu iets te vinden wat beter bij ferro past. Maar heeft geen haast hoor. Voorlopig staat ze hier goed en blijf ik er lekker mee rijden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:34

knappe beslissing maisie, *gaat profielen kijken*
hier is alles ook ijzig.. ik ga vanmiddag richting stal glibberen als ik me beter voel Clown eerst aan het huiswerk..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:24

Moeilijke beslissing Maisie... Ach gut

Hier ligt ook sneeuw helaas...Ik vind er niet veel aan. Ik wilde zaterdag met de koets gaan maar durfde het niet aan vanwege de ijzel. Jammer, hopelijk dit weekend beter.

Zo is het nu bij ons:

Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:37

ja zeker een moeilijke beslissing.

Kreeg net wel een super mailtje !!! Mensen die op het dorp wonen waar cin nu ook staat en die nog een pony hebben. Willen haar hebben voor hun dochter van 10 en ook om met de kar te rijden en daar mag ik dan mee helpen.

mooie foto's van de sneeuw zeg !!! Hier nog steeds niets.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:48

Ja hier bij mij is ook nog steeds sneeuw Haha! ik ben blij met de sneeuw, bij ons valt dat ijzige wel mee gelukkig.
Vanmiddag ga ik samen met Eva een poging wagen om Dikkie of Romy voor de slee te spannen en dan wat baandjes over ons trainingsveld te maken, ze kennen sleetje trekken al wel maar is toch wel zeker weer 2 jaar geleden.
Ik neem mijn fotocamera wel mee dus hopelijk kan ik vanavond al wat foto's posten.

Mooie sneeuw foto idd Tong uitsteken leuk paardje ook Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:35

Hier ook geen sneeuw!

maisie, zou fijn zijn als je zo'n mooi plekje al zo snel voor 'r kunt vinden!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:48

Dat gaat wel ineens snel Maisie. Vind je andere pony de marathon wel leuk dan?
Het ziet er hier wel lekker uit buiten. Mooi zonnetje. Echter nog wel ijzel. Lekkere droge hoest overgehouden aan gisteren dus vandaag maar lekker warm bij de kachel (cq vloerverwarming)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:49

nou lekker vanmorgen,wilde de paarden voeren,slot van mijn auto bevroren,super slotontdooier gepakt,niets...maar op de fiets gesprongen.
en dan zeggen sommige mensen dat de paardensport geen sport is!
ze moesten eens een dagje meelopen!
mooie foto van de sneeuw,hier niets.
dan maar genieten van de plaatjes van jullie

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:07

Mijn auto is ook dichtgevroren, slot doet het maar de rubbers zitten vast. Paardjes verhuisd naar mijn ouders, benen waren bevroren (althans de haren en ze liepen op ijshakken) water wilde niet meer ontdooien, nu op stal gezet, met stromend water en licht, ideaal.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:19

mijn pony is uitermate gelukkig met dit weer Bloos dus ik geniet maar mee omdat hij zo gelukkig in de wei staat Tong uitsteken

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:03

ja ferro is echt een diesel in de marathon. Het gaat nog niet heel hard maar hij doet tenminste nog een eindsprintje. Met cindy moet ik al blij zijn dat ze blijft draven. Ben dan ook mijn stuur kwijt. Terwijl ze in de losrijhal lekker rondjes gallopeerd en druk is. niet wil stappen. Slaan roepen enz helpt niet daar regeerd ze dan helemaal niet op.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:38

Maisie schreef:
ja ferro is echt een diesel in de marathon. Het gaat nog niet heel hard maar hij doet tenminste nog een eindsprintje. Met cindy moet ik al blij zijn dat ze blijft draven. Ben dan ook mijn stuur kwijt. Terwijl ze in de losrijhal lekker rondjes gallopeerd en druk is. niet wil stappen. Slaan roepen enz helpt niet daar regeerd ze dan helemaal niet op.

klinkt beetje bekent Nagelbijten / Gniffelen maar die van mij is een supper schat met rijden zou echt geen andere willen (heb er nog geen echte marathons mee gereden maar wel vaardigheid en op zich loopt hij voor zijn doen lekker door en doet een galopje en een sprintje maar als meneer geen zin heeft blijft hij ook gewoon gerust lekker hard draven Nagelbijten / Gniffelen ach hij is pas net 5 moet nog veel leren en heeft pas net een wedstrijdje of 6 gelopen. maar is echt een dressuurpaardje hoor leidsels vast en koppie in de krul Lovers

wel moedig dat je nu de juiste beslissing neemt en haar te verkopen ookal zal het moeilijk zijn. hopelijk kan ze naar die mensen in de buurt is ze toch nog beetje bij je Ja (als het een ruin was geweest was het een goede voor naarst de mijne Knipoog ) haha

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:16

nou cindy is zo goed als zeker verkocht. ik ben wel blij ze gaat naar mijn idee naar goede mensen en ik ga helpen om ze verder wegwijs te maken in het mennen met cindy.

Ook heb ik een andere pony op stal. Hij heet jazz en is 7 jaar oud. Is nog niet heel veel mee gedaan dus die ga ik op het gemak beleren en eens kijken hoe hij het gaat doen voor de kar.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:18

fijn dat ze zo dichtbij gaat blijven Maisie! Lachen
Succes met het beleren en leren kennen van Jazz Lachen
ik heb net een mailtje gehad dat het bestelde tuig binnen is, proberen komende week op te gaan halen!! Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:06

Dat is fijn Maisie!
En een nieuw paardje op stal, ook leuk!

Ik baal nog altijd van het weer...Er ligt hier nog overal sneeuw. En met steeds dat vriezen overdag ben ik bang dat het op straat te glad is om te draven. Ook ligt er nog veel sneeuw op de binnenwegen waar ze niet strooien. Dus we zijn al even niet meer met de koets erop uit geweest...
Hopelijk zet de dooi snel in!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:12

Zag ineens dit topic voorbij komen.
Ik meld me ook maar even aan als ik welkom ben Lachen
Rij met mijn welsh a voor de kar, de bedoeling is dressuurwedstrijdjes. Maar ben nu even in een dip met haar, rij vooral veel buiten en ze is dus op hol geslagen en kliert nu alleen maar (sinds haar veulen geboren is).
Heb besloten van de zomer tanden op elkaar en aanpakken die hap en anders maak ik er een eind aan dit gevecht en gaat ze helaas weg. Verder heb ik haar veulen ook aangehouden en heb veel hoop in haar. Wilde ze uiteindelijk 2 span maarja als mijn ene pony niet meer normaal gaat doen dan kan dat niet.
Foto`s vind je in mijn profiel. Ga niet met mijn pony starten geen vervoer daarvoor wie weet ooit.. Rij zomers wedstrijdjes onderling op de manege hier aan het einde.
Ze rijd ook onder het zadel en dat gaat nu heel goed, dus gelukkig heeft ze toch nog haar beweging.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:43

Welkom Sanniej!
Leuke pony heb je en wat een bijzonder veulen! Hopelijk gaat het aankomend voorjaar weer de goede kant op en krijg je er weer plezier in.

Maisie, wat goed dat Cindy bijna verkocht is en nog in de buurt blijft ook! Ook fijn dat je er bij betrokken wordt en ze gaat helpen.
Ben benieuwd hoe Jazz het op gaat pakken. Veel succes ermee!
Bevalt je nieuwe wagen nog steeds goed?
De onze is al lang klaar, maar er zijn een paar andere wagens waar wat problemen mee zijn en die moeten op hetzelfde transport vanuit Polen komen. Nog even geduld hebben dus.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:44

natuurlijk ben je welkom. Heb even in je profiel gekeken. Het veulen vind ik erg leuk.

Jammer dat het binnen niet zo goed gaat met mennen. Hopen dat het goed komt en dat je een leuk 2-span krijgt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:52

hallo sanniej_ Lachen ik ben hier ook pas net Haha!
balen dat je pony zo vervelend doet, misschien komt het wel goed met het aanpakken Ja Lachen

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:21

welkom sanniej leuke paardjes hopelijk komt alles met het rijden goed Ja

maisie fijn dat cin naar een goed plekkie gaat Ja en nieuwe aanwist wel ff showen he Knipoog

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:34

Bij ons lag het sneeuwtapijt er dit weekend nog steeds. De sneeuw plakte niet, dus hebben we de slee er bij gehaald.

Afbeelding

Petra was braaf en blij dat ze nog eens aan het werk gezet kon worden. Na een half uurtje in de weide, zijn we de bos in getrokken. Ik langs haar en men zusje en broertje op de slee. Wat hebben we een pret gehad. Veel jaloerse blikken van ouders die zelf de slee moesten trekken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:41