[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:30

Lekker taart :9
Wat super dat je hebt auto gereden!
Geniet er maar van Keet heerlijke tijd. Onze zoon heeft heel lang op zijn knietjes rondgehobbeld geen gezicht :+

Net nog even Piet gelongeerd <3 hij kan geweldig draven
Honden zijn enorm aan het spelen in de tuin heerlijk dat we nu een tuin hebben :D

Keet

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:37

Hij schuift nu achteruit op zijn buik. Overal onder en dan met zijn hoofd vastlopen. Maar het is een heerlijk kereltje.
Hij gaat deze zomer mee naar Florida :+:

Jullie huis is prachtig vhu. Komen nog een keer logeren!

Avaluna had taart. Jummie

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:17

Keet heeft een ondernemend mannetje in huis. En heeft zo te zien vakantieplannen
Bianca en Ava: nu heb ik ook trek in taart. :~ Probleem is (nou ja, niet echt natuurlijk maar wel voor de lijn :Y) ) is dat ik dat ding zo goed als alleen moet opeten, de heren zijn niet zo van het gebak en de taart.
Ava: wordt nog meer mobiel met een auto/bus. Heerlijk voor je Had je nog veel napijn van het zwembad gebeuren? Zelf geen kruisbandellende, dus weet niet hoe het voelt. Wel een Akita gehad die aan beide knieen is geopereerd, maar was langdurig gebeuren. Zal bij mensen niet anders zijn vrees ik
VHU: heeft Piet flink aan het werk inmiddels. En weer druk bezig met het huis. Hier ook een huis dat nooit afkomt, maar ja, dat weet je als je oud spul koopt.

Vandaag heerlijke dag gehad in groep 6. Mag daar morgen weer heen, dus heb er al veel zin in.
Paarden hebben (weer) vrij gehad. De hoefsmid was tot iets voor 5 bezig, toen had ik echt geen puf of tijd meer. Bovendien hadden ze al de hele dag op stal gestaan, dus ik vond het wel geschikt. Morgen heeft zoonlief met Sam les, en hopelijk hebben we in het weekend tijd om naar het bos te gaan (als dat niet erg nat is tenminste; het heeft hier de afgelopen dagen goed geregend. Voor mijn plantjes heel fijn, hoefde ik niet te sproeien, maar verder heb ik wel behoefte aan wat zon)

Nu maar hopen dat ik vannacht wel kan slapen (het feit dat ik hier nu zit te typen is al een teken dat ik al een tijd wakker lag in bed ;( )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:25

Hup slapen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:41

Fijn dat je een leuke groep hebt Tine dan is het heerlijk werken :j

Haha dat buik schuiven is zo'n grappig gezicht :+

Piet vandaag weer voor het sleepje. Hij deed in het begin beetje tuttig niet door willen lopen denk wat is dat toch. Maar had strengen vergeten door strengophouders te doen dus ze schuurden erg strak tegen zijn onderbenen aan dat vond hij raar. Boel goed gedaan en toen ging het prima. Een keer met halthouden was ik er niet snel genoeg bij en draaide hij zich opeens om. Alles om hem heen gedraaid :') maar hij ging niet trappen of rennen. En eerste keer door stuk met nat zand gingen zijn oortjes naar achteren zo van wat is dat? Bij elkaar wel 20 minuten bezig geweest dat is voor Piets concentratie erg lang :-)
Dus weer veel geleerd en heel tevreden :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:01

Wat goed van Piet; altijd goed om te weten dat ze dan niet niet gek gaan doen.

Fijne groep om in te vallen voor Tine; dat zou dan wel fijn zijn vast/langere termijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:45

In de toekomst wel Ava, voor nu heb ik liever het losse werk.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:53

Ik meld me ook weer! Heb niet alles even goed bijgelezen, sorry!!

Tine is lekker aan het lesgeven, goed zeg!! En ook hier meer dan genoeg regen gehad, blegh!!
Avaluna in de auto, ook fijn!! En taart, mjum!! De operaties klinken dan weer minder goed, heel veel sterkte!!
VHU is aan de slag met Piet, fijn dat hij niet zo snel in paniek is ook al voelt het vreemd. En druk in huis, al gaat dat ook de goed kant uit!
Keet met een kleine gup. Geniet er nog van, als ze mobieler worden zijn ze zo ineens weg!!
Biancacoo, wat ik er van lees gaat het nog niet van harte.. Beterschap!

Hier gaat het zijn gangetje. Emas staat op ijzers dus weer lekker de weg op, ze is braaf maar alert. Moet wel zeggen dat het vertrouwen afgelopen winter wel gegroeid is. Ik vond het buitenrijden eerst wel heel spannend en gaf haar nog liever uit handen, maar nu lukt het allemaal zelf. Voelt een beetje gek, het is echt een superleuk en braaf paard, het ligt echt aan mijzelf dat het vertrouwen niet zomaar komt. Nou ja, kilometers maken!!!
Momenteel wel weer stap-issues, dribbeldribbel! Moet haar eigenlijk weer onder het zadel erbij pakken, maar de bak is zoooo nat!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:57

@jeskim; super dat het vertrouwen zo gegroeid is! Idd flink wat kilometers maken! Dribbelen is idd lastig; dat ken ik nog wel van de Welshkes.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:05

Jeskim: fijn dat het zo goed gaat. Dribbelen is lastig, maar gaat vast wel goedkomen.

Weekenden heb ik nodig om bij te komen, maar dat is vandaag niet helemaal gelukt helaas. Vanmorgen eerst boodschappen gehaald, daarna zoonlief geholpen met rijden op Sam, even proeven geoefend, ging heel erg fijn. Daarna naar de notaris om volmachten te tekenen. Sukkel die ik ben, vergeet ik mijn identiteitskaart, dus kan nog een keer heen. Toen gelukkig wel even kunnen slapen en daarna met zoonlief, Rembrand en Amerigo naar het bos geweest voor een ontspannen ritje. Nog wel even verdwaald door alle omgevallen bomen moesten we nogal wat afwijken van onze route, maar gelukkig is er niets mis met mijn gevoel voor richting. Daarna nog wei uitmesten, wasgoed, koken.... Pfffff.

Morgen hopelijk wat rustiger. Wel weer naar het bos, nu met Rembrand en Samoerai. Voor Sam is het al heel lang geleden dat ze mee is geweest naar buiten. We gaan kijken of het zoonlief lukt om achter Rembrand te blijven. Zij gaat veel harder, dus reed altijd voorop in galop, maar als zij meegaat naar ponykamp zal ze er ook achter moeten blijven ;-). 's Middags nog naar de beleerpony. Ik hoop stiekem dat manlief dan meekan, maar die is nog druk bezig met spullen uit de zomerwei halen.

Verder is zoonlief begonnen met een moestuin, dus hij heeft graszoden afgestoken. Morgen weer mee verder, dan omspitten en zaadjes in de grond stoppen, als er palen en gaas omheen staan. Anders zijn de zaadjes vrees ik snel weer de grond uit met onze graafhondjes.

Fijn weekend allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:57

Vanmorgen weer een heerlijke buitenrit gemaakt. Dit keer mocht Samoerai dus mee. Patrick vond het in het begin wel heel erg spannend, ook nog eens veel atb-ers en crossmotoren, daarna geoefend met Sam in stap en draf achter Rembrand houden. Dat is heel goed gelukt. Galop nog maar even niet. We kwamen ook nog de bomen tegen waaronder ik klem heb gezeten in november. Dat paste dus niet..... en zorgde voor zwaar gekneusde ribben.

Afbeelding

Op het einde heeft Patrick Samoerai zelfs een andere route gestuurd naar de parkeerplaats dan Rembrand. Sam vond dat wel een beetje raar en draaide om, maar Patrick zette door en stuurde haar weer de goede kant op. Trots!!!

Nu even lunch en wat slapen.

Fijne zondag verder

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:04

Wat knap, Tine; fijn dat het zo goed ging.

Gisteren met dochter haar eerste Spitzen gekocht; mijlpaal in het leven van een ballerina.
Vanmiddag demonstratie van voltige en voor mij de eerste keer weer naar de vereniging.
Manlief is nog even met dochter de taart af aan het maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:02

Leuk eenmoestuin. Onze zoon had een stukje moestuin op de basisschool het was verbazingwekkend hoeveel daar af kwam.
Tine wat lekker zeg. Op deze heerlijke dagen mis ik het rijden enorm. Dus vandaag flink stuk gewandeld en stukken gedraafd met Piet. Ook leuk {:}

Veel plezier vanmiddag Ava!
En ik hoop dat iedereen geniet van het heerlijke weer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:11

Ava, wat cool, je dochter en haar eerste spitzen !! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad vandaag.
vhu, met Piet aan de gang geweest, lekker.
Tine, relaxen in t bos met de paarden, fijn.

Wij hebben een extra tuinstoel gekocht bij Ikea vandaag,...was in de uitverkoop, echt mazzel, dus ook 3 kussentjes voor op de stoelen, veranda compleet !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:01

Super, Biancao; meteen ook prachtig buitenweer.

Was leuk om weer even een aantal mensen te zien en Coco te showen; hahaha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:28

:+ is echt belachelijk... €16,- voor en goede tuinstoel.....
Leuk lekker Coco showen, en jullie hadden heerlijk weer !
Janouk, wat een schitterende Anton foto's p fb, geweldig mooi paard is het !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:33

Echt, top; Biancao! Hier ook eens heel voordelig ligstoelen.

Echt heerlijk, die zon.

Verder helemaal blij met mijn jogjeans; nette broeken, die dragen als joggingbroeken ;-).
Vind het belangrijk om nu verzorgd uit huis te gaan, maar uiteraard zo comfortabel mogelijk ;-).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:46

Dat klinkt goed jogjeans !!.....ga eens kijken...ben zo onhandig met kleding...kan niks passends vinden...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:51

Hier horen jullie niks van mij omdat ik opgenomen ben... Psychose en daarbij ernstig.. Dus vandaar. Ik kan ook niet meelezen nu want ik weet toch even niet wie wie is. :') :*

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:53

jogjeans, nooit van gehoord! Ga straks eens even kijken!
En spitzen, een ballerina in spé in huis dus. Wilde ik vroeger ook zo graag.

Biancacoo. Mooie nieuwe tuinstoelen, nu hopen dat wat bijpassend weer houden!

VHU, maar op dat stukje moestuin van je zoon kwam ook een hoop paardenmest neem ik aan?!!

Samoerai lekker mee naar buiten, fijn dat het goed ging!

Ik heb gisteren weer eens onder het zadel gereden. Ging niet zo goed.. Niet zo'n goede communicatie, Emas was wel erg dwars en ik wilde wat te veel. Moet nog zo omschakelen van Tea naar Emas. Maar wel lekker een poos gestapt, en niet gedribbeld.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:59

@jeskim; je lijkt goed te reflecteren; knap hoor!

@ls; sterkte; hoop dat het gauw de goede kant op gaat.

Geen idee of je ze overal krijgt; hier inde buurt is een winkeltje, maar daar zijn ze bijna altijd uitverkocht; eerlijk gezegd leek het me niet zo veel, maar wilde ze proberen omdat die lage taillebroeken helemaal niks zijn als je zit en elastisch/losser is ook fijner; leuke kleurtjes, heb nu een nette zandkleurige aan en ik lig er nu dus lekker mee in bed en het is net een pyjamabroek qua comfort; top!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:10

Jeskim,..ik zit het hele jaar buiten hoor,...bij de husky's. ...in de zon of in de kou...maar, t me niet uit,. Hahahaha
Wat leuk dat je ook met Emas onder het zadel kunt rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:20

Top dat je fijne broeken hebt gevonden Ava. En wat heerlijk dat je eindelijk weer bij de club bent geweest +:)+

Komt echt goed met Emas hoor :j
En ja ik doneerde regelmatig mest aan de schooltuin maar niet alle groente mag mest, pompoen bijv wel en courgettes, maar boontjes bijv niet (naja dat is mij verteld hoor)

Verdorie LS wat K. Heel veel sterkte.

Hier heerlijk uit eten geweest en de marathonlopers die in ons B&B logeerden hebben allemaal de eindstreep gehaald binnen dat zoooo knap.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 06:14

avaluna schreef:
Gisteren met dochter haar eerste Spitzen gekocht; mijlpaal in het leven van een ballerina.
Vanmiddag demonstratie van voltige en voor mij de eerste keer weer naar de vereniging.
Manlief is nog even met dochter de taart af aan het maken.

Sweet memories. Mijn eerste spitzen hangen hier nog aan de muur.
Ik heb heel wat jaren ballet gedanst, totdat ik een pony kreeg.

Wat super dat je lekker op de club geweest bent, *\o/*

Vhu gaaf, dat je gasten hun marathon hebben uitgelopen. Zo knap.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 06:48

Y)(^) hiep hiep hoeraaaaaaa, voor Gem, gefeliciteerd! Fijne dag vandaag.