Nee dat nog niet! Maar het wordt een ergonomic in staalblauw (de kleur is vergelijkbaar met mijn huidige wagen - dus een donkerblauwe tint, maar ook weer geen zwart) met een zilveren bies en zwarte bekleding. Het 'gaaswerk' is rond (net als die van Tine).
Jeskim
Geplaatst: 23-12-13 23:50
@ Tine, wauw!!! Anders steek je ons even de ogen uit!! Wat een gave wagen!!!!
En Marjola ook een nieuwe wagen, ben ik ook benieuwd naar! Waar komt die van jou vandaan??
@VHU. Mijn merrie Tea heeft een nogal zware hals en dat was ook altijd een ramp met dekens. Ze heeft nu ook een klein wit plekje op haar schoft, valt niet zo op omdat ze ook witte manen heeft.. Denk niet dat ze buiten haar zweetdeken om ooit nog een deken om krijgt bij mij. Frietjes erin gebleven??
@Jeskim ik heb 'm bij Kraay in Nijkerk besteld. Mijn wagen heeft qua vorm wel veel weg van die van Tine. Het is niet helemaal hetzelfde type, maar volgens mij komt het wel uit dezelfde fabriek in het buitenland Het is af en toe ook een pot nat, net als bij auto's
Ben heel benieuwd hoe je wagen eruit ziet met paard ervoor Tine! Jammer dat je het eerste ritje nu moet missen door je hand.
Even een snelle zwaai,gekkenhuis in de winkel dus kom weinig aan bijlezen en reageren toe. Nog 1 dagje!
Allemaal fijne dagen gewenst !!
Biancacoo
Geplaatst: 24-12-13 11:28
Goedemorgen ! Fijne dag allemaal.
_Marjola
Geplaatst: 24-12-13 12:52
Goedemorgen! Voor de kerst vanavond echt begint nog even een kaartje. (Om in de kerststemming te komen een paar mooie sneeuwfoto's van vorig jaar )
Fijne feestdagen allemaal! (ook van mijn slaperige sneeuwtijger )
tine10
Geplaatst: 24-12-13 13:02
Goedemiddag
Marjola: mooie fotos. Ergonomic komt ind uit zelfde fabriek. Is voorlopr van anatomic. Mooie wagen en mooie kleur heb je gekozen
Helaas flinke storm hier, dus vrees dat de paarden vrij krijgen. Zelf zou ik gaan longeren, maar manlief ziet dat niet zitten
VanHuisUit
Geplaatst: 24-12-13 15:29
Hier begint de storm weer beetje te liggen. Wiske waaide vanochtend haast de vijver in Vandaag dus maar niet naar stal gegaan, kon toch niets leuks gaan doen en voor even paardjes kijken vind ik het dan te ver. Dus huis aangepakt, flink met mijn Engels aan de slag en net nog flink boodschappen doen. Het was niet eens druk, viel enorm mee dus maar een persoon voor me bij de kassa.
Zoonlief is gelukkig vandaag weer echt beter. Anders zo sneu met de feestdagen en in vakantie als ze zo beroerd zijn...
Ben enorm op zoek naar goed passend veelzijdigheidszadeltje voor de ponys maar dat valt nog lang niet mee. Zadel mag niet langer zijn dan zo'n 41/42 cm, pony's hebben beiden erg korte rug. Dan kom je dus snel uit op een 17 inch en dan Massimo met franse kussens, Thorowgood T4/T6 of Kieffer een Garmisch, die een beetje fatsoenlijk zijn en waarvan ik weet dat ik er goed in kan zitten. Maar ja, die zijn niet in grote getale aanwezig op marktplaats etc. Wel veel Wintec, maar daar krijg ik echt last van met mijn rug. Euroriding dressuur kan ik wel op zitten maar niet op de veelzijdigheid, dan krijg ik last van mijn benen. Stubben is te lang en ook last van rug, Tekna weet ik niet maar gezien de bouw van het zadel vrees ik ook voor mijn rug (moet beetje diepe zitting hebben en/of kniewrong) Dus mochten jullie er een hebben liggen die in die categorie valt die nog goed genoeg is, let me know.
Leuke kaart Marjola en super spannend je nieuwe wagen
Gem
Geplaatst: 24-12-13 16:18
VHU: ik heb wel een paar tips. Ik vind JC (de Saphir bijvoorbeeld) erg fijn liggen op jouw type pony's (in verhouding smal en korte rug). Verder heeft Belker hier op Bokt me ooit aangeraden het te zoeken in de Engelse zadels: Ainsley, Harry Dabbs en Jaguar. Zij heeft veel Engelse raspony's en kruisingen daarvan gehad en zegt dat ze altijd uit kwam bij Engelse zadelmerken. Iig geen keilkussens op korte ruggen.
Hier geen storm... maar ik zit dan ook Zuid Duitsland op dit moment.
tine10
Geplaatst: 24-12-13 17:00
Hier nog steeds storm en veel regen.Paarden en manlief dus vrij. Straks lekker naar de Japanner. We wilden eerst 2e kerstdag gaan, maar zoonlief blijft na 1e kerstdag bij opa en oma logeren. Omdat hi dol is op de japanner en vast niet blij zou zijn als we zonder hem gaan, dus vanavond uit eten. Voordeel is dat alles in kleine stukjes op mijn bord komt, dus dat zou met 1 hand moeten lukken
Hier is de storm ook erg actief. Vannacht geen oog dicht gedaan - letterlijk elk uur op mijn wekker gezien. Ik heb ook net de pech dat mijn kamer op de zuidwest kant van het huis zit. Daarnet leek het even rustiger te worden, maar dat was stilte voor de storm. Nu weer veel regen en aardig wat wind.
@VHU het juiste zadel vinden is inderdaad een hele kunst. Hopelijk heb je iets aan Gem's tips!
@Gem hoe is je serious request dieet afgelopen?
@Tine veel plezier bij de Japanner!
Wij beginnen kerstavond met gourmetten, morgenmiddag cadeaus gevolgd door uitgebreid dineren 2e kerstdag houden we het wat simpeler. Wel lekker eten, maar niet teveel rompslomp.
Jeetje jullie gaan zo snel! Ik zwaai dan alleen maar even om jullie alvast een fijne kerstavond en kerstdagen te wensen! En eetsmakelijk Marjola en Tine! Tine, prachtige wagen! Heb jij meerdere wagens? Marjola, leuke kerstkaart! Jij ook fijne kerstdagen! Ook een nieuwe kar, spannend. VHU, ik heb een Thorowgood Dressage T6 (geloof ik, is ouder type) Cob. Dus speciaal voor de brede paarden. Past paard en ach. Ik pas me wel aan. Is niet zo'n diepe zit, maar ik red me prima! Over materiaal ben ik zeer tevreden! Als het zadel vies is maak ik hem schoon met water en klaar is kees. Heb er ook al een keer mee door het water gereden en dat was geen enkel probleem. Je ziet trouwens ook niet dat het nepleer is.
tine10
Geplaatst: 24-12-13 18:20
PeerAppel, ja, wij hebben 2 wagens. Een voor Amerigo (A pony van 1.14) en een voor de paarden (1.68 en 1.64)
happytime
Geplaatst: 24-12-13 18:38
Voor iedereen hier hele fijne kerstdagen en een super sportief 2014 met de paarden,ponys,huskys en ezels
AnneloesF
Geplaatst: 24-12-13 18:39
Tine: eet smakelijk! Heb nog nooit japans gegeten haha. VHU: Ik heb laatst m'n allerliefste dressuurzadel verkocht. Frank Baines, een engels A merk. Echt superfijne zadels, had een 17,5 die kort viel. Hij lag perfect op de pony's, en in het begin ook op de paarden maar Viva is na de laatste dracht breder geworden, dus moest wat anders. Verder zal ik wel even ogen en oren open houden voor je, wie weet... Marjola wat tof dat je wagen er is!! Ik ben heel benieuwd naar een foto. Hoe zwaar is ie? En jou kerstvieren begint vandaag al, mooi op tijd haha En verder iedereen ook hele fijne feestdagen!
Hier ook storm en veel regen (goh, 'in de buurt' van Tine ). Moest ook nog werken, maar kon op tijd naar huis. Zal zo ff eten maken en dan naar stal, al ga ik niet in de zeikende regen rijden want heb geen zin om ziek te worden met kerst... Helaas, wat een K-weer Heb gisteravond eens rond zitten kijken naar een leuk wagentje voor volgend jaar... Heeft iemand ervaring met Leon wagens? Heb verder nog niet op Bokt gezocht hoor, maar wie weet is hier iemand. Had Hagedoorn-Linde gemaild maar kreeg met vragen maar kreeg terug dat ik maar even langs moet komen. Ja doei, ik mail niet voor niks. Geen zin in een rit die kant op om te horen dat die kar te zwaar is. Verkopers, zucht...
Oh en nog een oh zadel plaatje... voor de leuk Wedstrijd van zondag was ons dieptepunt, bah. Maargoed dan kan het in 2014 alleen maar weer beter...
Ja klopt was in Tolbert. Is voor ons 5 minuten M1 was dit nog. Ik heb Bakira enkel outdoor gestart, dus die klapt helemaal dicht nu ze voor het eerst indoor loopt. Kwestie van kilometers maken... Dus dat doen we nog even een paar keer in de M1, thuis is ze M2/Z1 klaar.
Ooh, nooit geweten dat jij zo dichtbij woont dan! Misschien zie ik je nog wel een keer op wedstrijd. Ik ga vrij vaak mee met een stalgenoot die in de L2 rijdt en haar paard klapt inderdaad ook helemaal dicht! Zo naar is dat, want het is zo'n topcombinatie! Gelukkig gaat het al beter, vorige keer 192 en een 2e prijs. En ook alleen met Indoor ja.
Ook ik wil iedereen fijne kerst wensen. Kreeg net 2 chocolade repen in de bus, gewonnen bij de postcode loterij. Lekker hoor.
Wat een zeik weer volgens mij regent het al de hele dag. Net echt mega hard. Hopelijk morgen wat beter.
VanHuisUit
Geplaatst: 24-12-13 20:01
Foto's zien er nog wel erg mooi uit Royaltjuh, inderdaad maar veel oefenen dan. Leon wagens hoor ik vaak van dat ze erg zwaar zijn, maar ik ken ze zelf niet. Achter jouw type pony'tje had ik zelf een Clevertje, was heel fijn wagentje. Mocht je ook eerst wel willen gaan voor een 2e handse dan moet je eens zoeken op Nobje hier @bokt, die heeft die van mij toen overgenomen en heeft hem nu te koop. Was super fijn lopend en stabiele wagen. Wel spoorbreedte 1.15 maar daar kun je dressuur mee starten mocht je dat willen. Of je kunt tegen die tijd iets anders aanschaffen maar haar met zo'n lichtere wagen beleren? Die wagen die Tine heeft van Cavalier bij Amerigo is ook een hele fijne wagen en volgens mij goedkoper dan de Leon. Zou bij zo'n kleinere pony echt goed letten op het gewicht.
Mbt de zadels zit ik met mijn belabberde rug en bekken/benen . 'Vroeger' kon je me ook overal op zetten maar helaas die tijd is geweest. Dus moet en passen bij mij en passen bij de poown Ainsley kan ik dus ook echt absoluut niet op zitten zo jammer want ik vind die zadels erg mooi . De andere merken die Gem noemt heb ik geen ervaring mee, maar zal er eens op gaan zoeken, en ook op de Baines, bedankt voor de tips! Alleen zijn mijn pony's niet echt smal Ollie heeft boommaat 32/33 van Euroriding (=medium) en wijd van Wintec. Hero moet nog uitzwaren maar denk dat hij nu al zeker tegen de maat van Ollie aanzit. Ach en ik vind het gewoon erg moeilijk want met de paarden heb ik altijd een Euroriding gehad dressuur en een veelzijdigheid die heerlijk zaten alleen die heb ik natuurlijk niet meer en op die veelzijdigheid kon ik gewoon ook niet meer zitten dus ben beetje zoekende zadeltechnisch gezien. Mijn huidige westernzadeltje zit heeeeeerlijk maar dat vind ik dan weer geen zadel om een pony mee in te rijden.
Naja, met veel zoeken zal het wel goedkomen hoop ik.
Wat voor zadel heb je nu dan Royaltjuh want je gebruikt een zadel zowel voor de paarden als de pony?
Ik wil iedereen een fijne kerst wensen En verder sluit ik me even aan bij de rest van de samenvattingen.
tine10
Geplaatst: 24-12-13 21:44
Lanouska: leuk!! Vhu: hier inderdaad fijne pinto van cavalier (142 kg) vwb zadels kan ik je niet helpen. We hebben hier voor thabor euroriding; voor Rembrand Fryso op maat gemaakt Baudy: leuke verrassing PeerAppel: nieuwe is voor Rembrand en Thabor Rotal: japans is erg lekker en favoriet van zoonlief. Hier heel slechte ervaring met Hagedoorn. Ga ik echt nooit meer heen. Ben daar geweest bij zoektocht naar marathonwagen. Volgens die man moest ik eerst maar leren mennen. Nu wet ik best dat er nog verbeterpunten zijn, maar als ik ZZ dressuur, Z vh en reserve distr kamp klasse 3 ben, ben ik toch geen super beginner meer
Weer heerlijk gegeten. En zooo trots op zoonlief, die eet gewoon hardop genietend van een volwassenen menu en eet nog alles op ook.
AnneloesF
Geplaatst: 24-12-13 21:58
Leuk Lanouska! Rianne hetzelfde!
VHU: 2e hands is ook zéker een optie hoor! Maar dan moet ik wel een beetje weten wat ik zoek. Eigenlijk weet ik dat wel, maar nu moet ik nog een merk/model vinden die er zo uit ziet. Max gewicht vind ik 150/175kg. Ik vind bijvoorbeeld het model waarmee Dennis ment heel mooi. Die is van Poland Carriages, daar hoor je dan weer wisselende verhalen over, vooral over kwaliteit en service. Dat ex-wagentje van jou is ook een leukje! Ik heb voor Viva (en Bakira) nu met een Hulsebos dressuurzadel. Op de pony ligt mijn vzhzadel waarmee ik met Vief ook sprong. Dat is een Morris&Nolan. Ook een Engels merk, kende ik voor die tijd niet maar ik liep er tegenaan en was verkocht. Ik kan ook op lang niet alle zadels zitten. Als ik langer dan 1,5u op mn dressuurzadel zit loop ik ook kreupel als ik eraf kom, maar m'n vzhzadel is gewoon fantastisch. Daar cross ik mee en reed ik de enduranceritten en vierdaagses op.
Tine: wat knap, zoon heeft grote honger Leuk dat ie daar zo van geniet! En jou wagentje is ook heel leuk! En die weegt maar 145kg? Dat is wel een heel mooi gewicht. Waar heb je die vandaan?
Nadeel is gewoon dat wat ik wil, ook best wat geld kost wat ik eigenlijk niet heb. Of iig niet voor een karretje. En zodra je dan een firma mailt voor wat vrijblijvende info en je krijgt het antwoord dat je maar langs moet komen want dat alles naar wens gemaakt kan worden dan lijkt het haast alsof je al een kar gekocht hebt zonder de rekening te zien
VanHuisUit
Geplaatst: 24-12-13 22:08
Als je zoektocht doet naar juiste wagens lijken de meeste wagendealers echt nog uit het stenen tijdperk met rooksignalen te stammen. Beetje fatsoenlijke info per e-mail is vaak te veel gevraagd, waardeloos is dat. Die van Poland schijnen vrij hopeloos te zijn als je lang bent, qua zithouding/lengte voor je benen.
Dat merk zadel ken ik inderdaad ook niet. En gelukkig ben ik dus niet de enige die niet overal op kan zitten
Nu heb ik nooit geld genoeg gehad voor een nieuwe wagen dus dat scheelt een hoop . Ik ben van het compleet uitpluizen van marktplaats, weken/maandenlang en dan loop ik wel ergens tegenaan. Maar ga met mijn ambitieniveau echt geen duizenden Euro's uitgeven aan een wagen. Kijk als ik regelmatig wedstrijden zou rijden, zeker op enig niveau, is het wat anders maar ik zie mezelf als een recreatieve rijder die af en toe een keer een wedstrijdje meepakt als de wind en de sterren goed staan wil wel betrouwbaar materiaal en dat ik vind dat het er fatsoenlijk uitziet maar daar houdt het dan ook mee op.