[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:17

Kinderen pikken die signalen gewoon op, ookal benoem je alles heel bewust en probeer je het tegendeel over te brengen, verbaal/handelen. Ik probeer er wel alert op te zijn en ook voordelen te zien, want al met al niet altijd fijn voor mezelf, maar ik kan wel met (bijna) iedereen opschieten/ben prettig in de omgang etc. Ben zelf ook heel bescheiden opgevoed, sowieso een andere tijd, natuurlijk, maar het tegenovergestelde zie je ook veel bij de kinderen van nu, alles wat ze doen/zijn is fantastisch en ouders zitten overal bovenop etc, kinderen vinden zichzelf en wat ze doen ook allemaal geweldig; dat is ook niet goed :n

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:56

Zware gesprekken hier..... maar ook herkenbaar! Over de zijwieltjes: gewoon erop laten. Ze komen vanzelf op een punt dat ze merken niet mee te kunnen komen met vriendjes, vooral in de bochten! Mijn dochter was echt erg...... ze vond het heerlijk dat papa haar vasthield, lekker hangen, maar hij merkte al gauw dat ze hem helemaal niet nodig had. Daarna verdomde die het om haar nog vast te houden; dochter boos en zei: "nou, als jij niks meer voor mij wil doen, dan doe ik het zelf wel!" Stapt op, fietst zo weg....... (okee, 1 x de prikkelstruiken in, en 1 keer tussen de bloemetjes in het keurige tuintje van onze op dat moment gelukkig afwezige buurvrouw :x ).
Biancacoo: wel een tip: zorg ervoor dat hij zowel met als zonder zijwieltjes met zijn voeten op de grond kan. Dat geeft zelfvertrouwen.

Avaluna: bescheiden opgegroeid, ook zooooo herkenbaar. Wij mochten vroeger nooit vragen om drinken of snoepje / koekje, en dat had vaak tot gevolg dat we bij oma de kleinste glaasjes limo kregen, de kleinste taartpuntjes..... en als er echt iemand overgeslagen werd, had mijn tante een goeie oplossing. Dan moesten we zeggen: "Oma, ik heb nog geen gebakje gehad, maar ik mag er niet om vragen!" :D .

Gouden springschoenen :+ , hier nog heulemaal nooit nie spingschoenen gehad :D ! Ik heb poown nog nooit zien springen :P .

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:02

Hihi, ik wou ook nooit zonder zijwieltjes! :D Doodeng!
Mij is toen beloofd dat ik een verrassing kreeg als ik het wel deed.. Wat hadden ze toch goed door dat ik kneiternieuwsgierig ben...
Toen ging ik zonder. En kreeg ik een uitvergrote foto van m'n kat. Die op mijn slaapkamer heeft gehangen tot ik.. naja het huis uit ging :D

Vandaag drukke dag gehad. Eerst op school gewerkt, en daarna nog met de opdrachtgever het projectgebied in geweest. Was heel interessant, maar nu wel weer heel veel info die nog verwerkt moet :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:06

@ gem springschoenen worden ook niet alleen voor het springen gebruikt. ~~}>
ik had mijn pony altijd vierkant in de sprinschoenen en och wat ben ik daar vaak blij om geweest. als ze in een harde galop zich helemaal uitstrekken en dus ook naar voren kunnen ze zich best de hoefijzers er aftrappen of op de hoefballen en dat zijn vervelende blessure's.
bij mijn pony kon ik elk nieuwe seizoen nieuwe sprinschoenen kopen omdat de ouwe gewoon af/kapot waren. ons is het ook wel is overkomen dat pony in een hindernis over het lamoen sprong en dat ik zeer blij was dat ze zo goed in de peesbeschermers en sprinschoenen stond.

dit jaar doen wij voor het eerst bij het 4 span beenbescherming en springschoenen om puur om blessure's iets te beperken omdat we steeds korter gaan draaien en harder gaan

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:16

op deze foto is redelijk duidelijk te zien dat ze altijd goed in de beenbescherming stond. deze pony vloeg echt letterlijk met haar benen alle kanten op
Afbeelding
hier kun je goed zien hoe dicht ze met de voor en achter benen bij mekaar komen in een harde galop
Afbeelding
op deze foto kun je goed zien hoe de benen van mijn pony alle kanten op vloog en hoe ver ze met haar achterbenen voorbij haar voorbeen gaat komen
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:34

Lanouska: weer wat geleerd :j . Het nut van peesbeschermers ken ik wel (heb ik thuis liggen, hoewel ik die ook nog nooit gebruikt heb), maar dat springschoenen daar ook voor gebruikt worden wist ik dan toch niet :) .
Heb zo'n idee dat Ollie haar gouden springschoenen niet voor het marathonnen gaat gebruiken :)) !

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:42

Gem schreef:
Lanouska: weer wat geleerd :j . Het nut van peesbeschermers ken ik wel (heb ik thuis liggen, hoewel ik die ook nog nooit gebruikt heb), maar dat springschoenen daar ook voor gebruikt worden wist ik dan toch niet :) .
Heb zo'n idee dat Ollie haar gouden springschoenen niet voor het marathonnen gaat gebruiken :)) !

@Gem maar zeker wel voor de vaardigheid... :j

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:43

Hallo mag ik mij hier ook melden? :o
Ik ben eigenlijk sinds kort ook gaan mennen aangezien moeders en zus zó enthousiast waren. :') Ik heb nu pas 4 menlessen gehad en ik begin het toch wel steeds leuker te vinden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:45

Ollie gaat haar gouden springschoenen voor alle prijsuitreikingen gebruiken! :D ;)

Verder wordt er diep gesproken hier over zelfvertrouwen. Ik had als klein meisje zelfvertrouwen, tot een klasgenootje zei dat ik eigen dunk had... weg alle zelfvertrouwen... Gelukkig weer redelijk goed gekomen.

Biancacoo hier geen kinderervaring en dus geen fiets-tips.

Hier nu dienst, net opdracht binnen gehad. Vanavond laat moet er nog een ambulance rijden om patient van de luchthaven te halen en naar woonadres te brengen, dus ga nog een nachtelijk telefoontje krijgen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:47

hey WB! :D Wat gezellig! :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:52

@WB, welkom
@Frensie, dat weet ik nog niet hoor :o ;)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:55

Ik zal mij dan ook maar even voorstellen.
Mijn naam is Marije, ik word vrijdag 18 jaar. Ik woon in Cuijk (noord-brabant) en zit momenteel voor de 2e keer in 5 havo. Ik heb 2 pony's namelijk Passoa en Troy. Passoa is nu denk ik een half jaar beleerd, maar doet het zo super! Ze heeft met de meninstructeur ook al een oefenmarathon gelopen in Nistelrode. Verder lessen we eigenlijk iedere week met haar zodat zij ook steeds meer bijleert. Verder wordt Troy ook binnenkort beleerd en daarna verkocht. Doordat ik nogal een angst heb opgebouwd met rijden vond ik mennen ook nogal spannend. Daarom heb ik zaterdag voor het eerst gemend met de Fell pony van de meninstructeur en dat werkte echt geweldig! Ik men nog niet met de 'officiele' manier, maar dat komt nog wel. :j Als er vragen zijn hoor ik het wel!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:06

Welkom WB :) ! Ga je zelf ook wedstrijden rijden? (dan heb je de "officiele" Achenbach - manier niet persé nodig hoor ;) )

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:08

Gem schreef:
Welkom WB :) ! Ga je zelf ook wedstrijden rijden? (dan heb je de "officiele" Achenbach - manier niet persé nodig hoor ;) )

Ja Achenbach dat bedoelde ik (wist even niet hoe je het moest schrijven).
Nou het begint stiekem wel te kriebelen, en dat komt mede doordat het zaterdag zo goed ging ook met poortjes rijden enzo. Dus wie weet! :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:12

Hihi, achenbach en ik zijn ook niet echt vriendjes....
Afgelopen week wel even gedaan. Aan de lange lijnen na het slepen. Had met slepen geoefend op stelling beide kanten op, hij was los, gedreven, voorwaarts. En toen kon ik zelfs de 90* bochten met stelling op 1 hand!
In stap :P

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:14

Goed, ik ga mij in een rijbroek hijsen en dan les op Passoa! Misschien tot vanavond :wave:

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:23

Mijn marathonwagen is niet verkocht, is is hij te groot en nu is hij te licht _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:24

hahaha, klinkt wel lollig zo NS :+
Hopelijk komt de juiste koper nog langs!
je ''TK'' valt wel weg nu in je onderschrift :)

@WB; rijdze! :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:28

Ja klopt, op me mobiel was dat niet zo, maar hier wel klopt :D zal dat nog even gaan veranderen.
Hij wou er 4 span mee gaan rijden, maar ging die me vriend dingen wijs maken :+ maar staat duidelijk +/- 125 kg dus licht gewicht :P
Baal wel, maar moet er wel hard om lachen ook :+ Ja probeer het zo en anders nog 10 andere mogenlijkheden hoor dat hij een plekje vind, maak me nu nog niet zo druk hij staat er 1 week op nu ofzo ;) tijd zat.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:30

Als je 'm over een jaar nog hebt wil ik! :D

:+

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:32

is goed :9 hihihi, als hij echt niet verkocht word ga ik hem er alvast op inruilen tegen een grotere voor tuigpaarden en mijn kwpn monster :P dus dat komt wel goed (denk ik)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:43

hey wissie!!!!

jou kent ikke nog wel...
dikke knuf van oma :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:00

@ Tine heel herkenbaar wat je schrijft over je zelfbeeld.
ben dus niet de enige, haha...wil zo graag dat hij een zelfverzekerde jongen word, maar hij is 5 en doet het al veul beter als ik, dus er is goede hoop voor hem

Wiskybokjes..(hoe kom je aan zo'n naam :+ peerd die graag bokt ?? ) welkom hier..

Nienschaap, het is echt een supergave wagen, daar vind je echt wel iemand voor !!

Verder.....dipje is hier ook nog niet weg...weet nog niet hoe ik me echt moet gaan vermaken van de zomer, denk toch maar wandelen met husky's apart..want mennen dat word niet meer wat.
Trainen kunnen Dakota en Eagle nog niet vanwege leeftijd en temperatuur, maar ze kunnen wel lekker wandelen natuurlijk...en misschien kan ik dan rustig aan wat aan mijn conditie gaan werken.......nieuwe hobby ??? :7 ben ik nog niet over uit..

Dus ieder een dikke :(:) die die kan gebruiken en *\o/* of _/-\o_ of |( of :+ kies maar uit..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:03

Welkom WB
NS jammer dat de verkoop nog niet gelukt is

Springschoenen heb ik nog nooit gebruikt, maar met longeren vorige week heeft Mick zichzelf behoorlijk vaak aangetikt, dus had m'n setje beschermers (weet niet eens hoe dat allemaal heet :o ) al weer klaar liggen.

Heb vergadering van vanavond afgezegd i.v.m. -O-

Oja, tandarts liep uit vanmorgen, dus de vulling volgt op 5 april (had ik ff mazzel) Wel bleek dat de ontsteking bij mijn kies weer lekker aan het opspelen is, hij zag het aan het tandvlees, dus foto gemaakt. Krijg antibiotica kuur (alleen door het kletsen ben ik het receptje vergeten :o )

Over zelfvertrouwen bij kinderen: volgens mij zei Avaluna het al... kinderen worden tegenwoordig wel erg vaak als prinsjes en prinsesjes opgevoed waardoor het hanteren van tegenslagen soms maar lastig is. Dat is binnen de psychologie/psychiatrie volgens mij ook regelmatig onderwerp van onderzoek als ik 't allemaal zijdelings zo mag geloven :j

Morgen een bijzonder zware dag voor de boeg ;(

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:10

Zoekt iemand hier nog tandem spullen ? Verkoop alles! ----> leidselklemmen, wienerhaken, dubbele leidselogen voor op t schoftje, ringen bij t hoofdstel. Liefst in 1 koop.