[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:31

Mogge,
@Tine, veel plezier met je les
@Naaltje, ik heb geen hoody's meer liggen....
@Tallechie, ik kan je me angst voorstellen... het hangt er natuurlijk vanaf of dat diegene 'ervaring' heeft.
@Biancoo, Simba krijgt tot woensdag nog pijnstilling en daarna wil ik hem weer rustig op gaan pakken. Hij oogt enthousiast en is heel erg aanhankelijk en op stal merk je er totaal niets van, dus laten we hopen dat het zo blijft ;)

Ik ben vanochtend lekker vrij en mag om 13.00 uur gaan werken. Nu eerst even :9k en dan de paardjes gaan doen... Zoonlief heeft na 1 week school al een studiedag 8)7

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:48

lekker dan, meteen studiedag :')
jammer dat je geen hoodys meer hebt ;)

Nou, ik heb me voor niks opgepept. PrinsjeH kan niet, dus niet mennen vandaag...
Straks deken wegbrengen naar epona. En dan even Dids checken. Verder daar maar bij houden voor vandaag.. :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:55

Ha, heb mooie te grote doos gevonden om "kunstwerkje" voor Ollie te versturen...
hihihi...morgen doe ik hem op de post !! wel pakketpost hoor !!
hoop dat Simba het straks goed oppakt vast wel, hij geeft vast wel aan als hij er nog niet aan toe is.
Naaltje....jammer dat prinsjeh niet kan !
Meteen studiedag..na een weekje school..jeey, balen..

Ben op mijn werk, zal eens aan de slag gaan met een stapel post...wil je niet weten..hahaha ;(

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:08

PrinsjeH loopt te stikken hier in huis ^) Zo klaar met die longen! Helaas is andere optie continue prednison met uitzicht op zuurstof... dat wil ik liever niet, dus ik sukkel met deze zware medicijnen door (er zijn geen zwaardere meer en ik heb de hoogste dosering, die ik soms nog kan ophogen als kuurtje, maar dat mag maximaal twee weken) Het is te doen, maar af en toe heb je zo'n dag (vooral na die benauwde dagen van zondag/gisteren) dat je gewoon het idee hebt dat je keel wordt dichtgeknepen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:17

Prinsjeh :(:) Balen zeg, maar, je gezondheid gaat altijd voor !!! je hoeft geen verklaring af te leggen...
Ik hoop dat je snel weer wat opknapt, en weer lekker met Har aan de slag kunt gaan !!
Het was ook zo vochtig en benauwd weer !!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:25

Ach ik kan zelf nog geen slok chocomel binnenhouden. Had nog op bed moeten liggen ook..

Zometeen m'n deken wegbrengen.. en hopen dat reparatie betaalbaar is

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:31

@Prinsjeh, beterschap :(:)
@Naaltje, jij ook een dikke :(:)
@Biancoo, ik kan niet wachten *\o/* en heb je een pb-tje gestuurd ;)

Het onweert hier momenteel en dat terwijl ik nog even wil gaan mennen voordat ik moet gaan werken vanmiddag :(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:32

Het is hier nog droog, maar niet lang meer denk ik.

:(:) voor iedereen die het nodig heeft

Ik ga aan de studie, straks komt fysio voor Daan

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:58

hier regent het al de hele ochtend.
en vannacht heeft het volgens mij ook al geregent...
nederland heeft weer enkele dagen zon gehad..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:06

Even een vraag trouwens.
wobbe heeft echt al een vacht alsof het al bijna winter is.
echt een hele berg pluisvacht.
ik heb het idee dat dta komt door het slechte zomerweer.
door het haar is hij nu na 20minuten voor onze doen fanatiek mennen al flink bezweet.
kan het zijn dat hij door het haar ook wat slomer is en minder uithoudingsvermogen heeft?
wat zou ik er aan doen? gewoon zo laten? of toch al een keer scheren?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:18

ik ben er ook weer

gister avond weer les gehad met uzma die vond het niet zo nodig dat dressuur rijden dus hebben we als vanouds weer wat strijd moeten leveren. woesndag dan maar weer even dressuur rijden voor de goede orde en weer menles natuurlijk.
vrijdag zouden we weer menles hebben op de manege na de vakantie stop maar H heeft feestweek in schoonebeek die heeft dus de menles afgezegt maar zondag hebben we een demo in klazienaveen met het 4 span op de opendag van een manege daar.

de prijsen van de stalling van bettepet vindt ik toch aanzienlijk hoog. mijn moeder betaalt 132,5 voor haar paard en dan hebben we:
-ruime stalling.
-wasplaats met warm en koud water.
-solarium.
-hooi, bix en stro.
-wel zelf uitmesten. opstrooien doen ze wel zelf iedere dag
-binnenbakje waar je kunt longeren.
-20x60 buitenbak.
-alle dagen weiland.
-paddocks voor de winter.
-stalling voor de kar.
-plek voor een zadelkast.
- een longeercirkel in aanbouw.

@ IT door het dikke haar kan ie inderdaad slomer worden en minder uithoudings vermogen hebben. en als jij denkt dat het nodig is zo ik hem een x scheren en ik denk dat je pony je dan heel dank baar is omdat ie nou ook niet lekker in zijn vel zit

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:32

@ naaltje mijn oma is ook goed in dekenreparatie. En mijn pa ook voor de winterdekens (naaimachine voor tenten enz) Maar ik hoop dat ie gemaakt kan worden.

Het onweert en regent hier als een gek. Nu heb ik al weer medelijden met ferro in zn zeiknatte vliegendeken. Ga nog een winkel proberen en anders bestel ik een amigo alleen die krengen kosten
over de 90 euro maar zijn wel super dekens.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:03

deken donderdag klaar. 25eur. Valt me mee. Ben nu op stal. Moet dids ontwormen. Maar het onweert zo dat ik niet de auto uit durf..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:10

hier schijnt tot nu toe de zon, maar voor hoelang...

Fysio is voor Daan geweest. Zoals het nu lijkt hoeft hij geen helmpje. Over 2 weken wordt er een meting gedaan

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:47

hier onweert het en regent het.
normaal ga ik op de fiets naar het werk.
maar fietsen met onweer vind ik een beetje eng... dus twijfel nog.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:52

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:53

Het begint hier nu wat te rommelen. Heb tv via de satelliet en die valt af en toe weg, dus dan zit er een onweersbui in de weg. Regent al wel een tijd, paard staat met vliegendeken buiten...

Heb alles bijgelezen, ben alleen slecht in samenvattingen.

Heb vanochtend eerst wat baantjes gezwommen en toen lekker in de bubbels gezeten. Daarna door naar stal, paard gelongeerd en nog even richting bos gestapt en weer terug. Nu lekker thuis beetje aanrommelen, straks paar boterhammen eten en dan slapen. Vanmiddag komt mijn moeder weer helpen schoonmaken. En vanavond bij de springles kijken en dan is deze dag ook weer voorbij...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:07

Ik kom even Prinsje beterschap wensen, iedereen een dikke knuffel geven en fijn dat Daan wss geen helmpje hoeft

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:08

Nouvel, ik was helemaal vergeten: wat super dat fifi weer voor de wagen heeft gestaan!
en dat ze het zo braaf deed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:27

PrinsjeH wat ontzettend vervelend zeg dat je zo benauwd bent :(:) Har stond de hele ochtend met zijn snufferd in de regen, gek beest (gewoon door het luik heen he, het interesseert hem niets dat hij nat wordt).

Nou zoals de meesten heb ik de hele ochtend naar de regen en het onweer gekeken -O- wachten totdat vooral het onweer op zou houden. Het was wel niet zo heftig maar toch flitste het steeds. Ben van 9.30 tot 11.30 bij stal geweest. Heb zadel en hoofstel uitgebreid gepoetst, Snuitje gepoetst, gevlochten, staart gepluisd hoefjes bijgewerkt, Bente zelfde recept *D wat zag ze er mooi uit zeg....toen nog even kopje koffie gedaan....en toen maar besloten dat het niets meer zou worden en weer naar huis gereden. Naja, alles is weer schoon. Morgen kan ik 'maar' een beestje doen, dus dan blijft Snuitje staan, helaas. Enige voordeel is dat ik wel flink plassentraining kan doen, Bente heeft een half uurtje op paddock gestaan toen het droog leek te worden, wat niet zo was :+ en liep zowaar dwars door de plas heen spontaan :D

Naaltje ik denk dat jullie anders toch ook niet hadden kunnen gaan mennen lijkt me met dit weer?

Het is hier nu in Rotterdam droog...saai dagje zo. Ben wel blij dat ik nog lekker heb kunnen tutten en Bente was met vlechten heel rustig dus dat zit goed.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:30

Hier is het nu over gegaan tot miezeren.
En volgens buienradar zouden de grote buien vanochtend om een uur of 10 ook weg zijn.

Ach ik zit nu strontmisselijk op de bank.. Dit is de 1e keer dat een migraine-aanval langer dan 1 dag duurt... wat een vooruitgang >;)

Dids zijn ontwormspuit in zijn keel geduwd. En 'n kusje gegeven. En toen ben ik toch weer gauw de auto in gevlucht :+ Open weide in onweer vind ik niet tof :))

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:49

Ik heb alles bijlezen maar geen tijd om te reageren sorry :o.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:51

Groot gelijk Naaltje, wat een ellende toch jouw migraine :(:) Zondag gaan we voor de herkansing :j
Citaat:
mijn moeder betaalt 132,5 voor haar paard

Daar stal je bij ons niet eens een geit voor }:0 en wat Nouvel zegt, 9 van de 10 keer moet je dan nog regelen dat je paard buiten/binnen wordt gezet. Of je staat in de file voor de paddock / rijbak. Ik ben ook zo blij dat ik mijn pensionstal heb gevonden!

Over scheren, IT, ik zou gewoon gaan scheren, als je denkt dat Wobbe het te warm heeft.
Snuitje zweet ook altijd enorm en Bente ook maar die hebben er verder geen last van (tenminste lijkt me niet gezien hun tempo := ). Ze zijn meestal na een half uurtje ook wel weer droog trouwens. Maar dat komt dan doordat hun vachtje natuurlijk nog mooi dun is. Ik ga deze winter ook gewoon scheren en onder deken als ik denk dat het te lang wordt hoor.

Het wordt hier zowaar zelfs nog aardig weer }> dat die buien om 10.00 uur over Breda heen zouden zijn klopt dan ook niets van he. Had het idee dat het juist tussen 10.00 - 11.00 op zijn ergst was.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:53

Het regent hier wel, maar nog geen onweer.

Ik zou vanavond naar stal, maar ze voorspellen hier dan slecht weer dus even afwachten.

Daan heeft last van tandjes en is dus beetje vervelend. Lastig als je zelf aan de studie moet

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:00

ben ik weer ;)

ik heb de laatste paar bladzijdes gelezen maar het quote doet een beetje raar.

Naaltje vervelend ik had het vorig jaar 3 dagen heb alleen maar in bed gelegen,
en naar de badkamer en alles moest dicht kon geen licht zien.

Zaterdag moest ik s'middags ons parcours verkennen voor een wedstrijd, dat had ik gedaan maar er zat wat in wat we nog nooit gedaan hadden ;).
dus s'avonds uitgelegd aan me vader en dat eventjes geoefend zodat we het toch een keer hadden gedaan.

Zondag vandaag hadden we onze eerste oefenwedstrijd, we hebben vaardigheid gedaan.
Het ging er goed alleen op sommige stukken slingerde we omdat we net wat te zacht gingen en toen moest hij een beetje zoeken.
de tijd was ook wel goed volgens mij 2.47 je mocht 2.30 en we hadden 9 balletjes,
maar we hebben wel een leuk lintje gekregen en zijn 13e geworden dus hij heeft het super gedaan :))