[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:59

@B485 een mooie samenvatting ;)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:01

Ollie1 schreef:
@B485 een mooie samenvatting ;)

Het is alleen maar omdat ik tijd te veel heb. ben alleen thuis. mag nergens naar toe (hoewel ik sewes stiekem even naar men pony ga) en kan niet veel doen buiten TV kijken, lezen, slapen en bokken. Begin dit nu na 5 dagen toch wel beu te geraken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:11

Handig af en toe van die samenvattingen ;)
Citaat:
@VHU; hmm, vervelend van het hoesten..
waren die van mij niet hoor, maar Romeo van S_L. Kan me voorstellen dat je de DA erbij haalt, als het zo erg is. Hier gelukkig geen hoestende poowns.
Met fietsen opeens stoppen.. kan me eigenlijk niet herinneren dat ze bij mij dat ooit hebben gedaan, heb altijd van die types die vooral doorrennen :o maar kan ook selectief geheugen zijn hoor.
'Mijn' tips zijn geen garantie voor een goed resultaat, ik aanvaard totaal geen verantwoordelijkheid :+

Vandaag echt te warm qua mennen. Wel in de schaduw alle pony's goede hoef-bijwerk-beurt gegeven inclusief gelakte schoentjes 8-) . Ze staan er weer heel mooi op. Alleen Simba niet, die krijg ik niet 100% naar mijn zin, maar had ik al eerder verteld. Het is nu wel een stuk beter, maar heb het idee dat het nog beter kan. Daarna met Freddy nog wat wandeloefeningen gedaan. Ben nu serieus bezig met halthouden en voorwaarts, die twee commando's. En moet zeggen, hij krijgt het al aardig door. Hij is echt razend slim dus staat echt met oortjes gespitst om bij voorwaarts voorwaarts te gaan. Halthouden vindt hij ontzettend moeilijk maar heeft het toch een paar keer goed gedaan...zit nu gemiddeld op ongeveer 4 / 5 seconden :+ Zijn concentratievermogen is nogal beperkt dus we zijn 10 minuten bezig geweest hahaha. Na ja, het begin is er. Het is wel beter dan toen hij nog hengst was toen was zijn concentratievermogen zeg maar 0,01.

Babs kan me voorstellen dat je er helemaal genoeg van hebt. Ga maar lekker veel bokken!

Straks lekker BBQ feestje met voetbal kijken.

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:15

ff snel gelezen.
Lig met een handdoek over mijn hoofd mobiel te intermeppen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:38

Ik kan zelfs niet fatsoenlijk bokken, omdat het zitten moeilijk is, been moet hoger liggen dan de rest. Bah, Ik ben het nu al beu.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:39

@VHU sorry! :) aan SL bedoeld dan :o

zo :) net thuis :) hebben rondje gereden met de cabrio <3 <3 wat ontzettend héérlijk met dit weer :D
Heb terug mogen rijden :D
We zijn pannekoeken wezen eten :) :9
op stal geweest, dids even ín de opendakauto laten kijken :)) hij vond 't best, mn vriend zat erin om 'm te aaien _O-

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:06

Hallo daar :wave:

Zijn we weer ;) Heb vandaag echt een heerlijk rondje gemend. Ponie heeft zich zo super gedragen. Een onzekere mevrouw was mee en mijn vriend en ze hebben allebei ook nog een heel stuk gemend en dat ging zo super goed!! Ponie had het wel zwaar in het mulle droge zand. Lekker ijsje gehaald en toen weer terug naar stal.
Tijdelijke aanwinst is vandaag gearriveerd. Een hele mooie Holsteiner hengst met een aantal problemen onder het zadel. Die ga ik nu een tijdje rijden en kijken of ik het kan verbeteren. Meteen al ruzie met hem gehad want hij vond het nodig om over mij heen te stampen en daar was ik niet van gedend dus meneer was zwaar beledigd. Eerst maar eens een paar dagen lekker laten wennen en in de opvoeding doen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:06

@Naaltje, ik heb de fiets niet gewonnen maar gekocht op MP voor 150 euries.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:07

:D same here ;) zelfde prijs ook :))

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:10

Jouke @ Dat was hij dus niet gewend :P Hopelijk krijg je er wat opvoeding in, maar je moet de mensen waar hij vandaan komt ook opvoeden, anders komt er als hij terug gaat geen verbetering in, dan heeft hij alleen respect voor jou.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:18

Ja niet alleen het paard nee maar ook de eigenaar zeker!! Die is veel te voorzichtig. Is af en toe gewoon echt gevaarlijk als die 2 bij elkaar zijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:11

Tjonge, ik ben drie dagen van huis geweest en moet een uur bijlezen hier ;-)

Leuke fiets voorbij zien komen en veel menverhalen, ook over ongelukken. Zo erg vind ik dat!

Veel leuke paardenrassen gezien op de Farm & Countryfair in Aalten en zelf daar drie dagen met onze winkelwagen gestaan. Het was erg warm, maar wel gezellig en met een beetje wind en schaduw ging het allemaal wel.

Vanmiddag even overleg gehad met de overbuurman. Die heeft paarden in de wei van een buurman om de hoek, maar heeft ook bijna geen gras meer. Hier is nog genoeg na vertrek van onze paarden, dus ik krijg morgen weer paarden in de wei.

Ben er zo blij mee, we hoeven ze niet zelf te verzorgen, we zijn ook veel te veel weg, maar die lege wei vind ik verschrikkelijk. Kijken wat er gaat komen morgen ...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:29

Gisteren naar Noord Holland vertrokken om op onze oude stal wedstrijd te rijden. Sinds een jaar weer een marathon met dressuur en vaardigheid. Dressuur (B proef) 204 punten. Pony's deden het braaf maar ik heb al weer in geen maanden tussen de bordjes gereden dus is kwam soms slecht uit (waar is de x? O, twee meter naar links)
Vaardigheid ging hartstikke goed maar poortje 15 kwijt. Toen ik die had gevonden ging ik er scheef door dus een balletje, wel ruim binnen de tijd.
6 hindernissen, geen wegtraject. Hoera, met deze warmte. Mannen gingen als een speer, makkelijk te schakelen en ik durfde zonder te remmen er door (volop vertrouwen in mijn groom dat we op vier wielen zouden blijven)
We hadden 7 spannen concurrentie. Paarden en pony's door elkaar. Kleinste 80 cm en de grootste 1,75.
Prijsuitreiking: iedereen werd opgenoemt en ik nog steeds niet:maar...... eerste! Ik ben nu de trotse bezitter van twee mooie halster maat full :D en een zak voer.
Twee wedstrijden in 8 dagen in twee verschillende disciplines en twee keer eerste

(einde van dit egobericht, ik ga morgen bijlezen)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:38

@Napie van harte gefeliciteerd +:)+

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:40

Vind net het muisje waar ik het laatst over had dood in het hok Y;( Ze was koud dus ze lag er al een tijdje... De planning was om morgen met haar naar de DA te gaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 22:53

Ga mee met de samenvattingen van hier boven.

Napie super hoor.

zielig voor het muisje.

Heb het weekend weer achter de rug, helaas weer de hele week werken. Morgenavond laatste menles, dan tot aan sept vakantie.

Zaterdag ochtend veale weer gereden, meisje wat er op rijdt merkt wel verschil in het nageven, maar toch is hij nog wel wat sterk. Zit dus nog veel werk in. Daarna in Roden geschreven bij de dressuur ohz. Ik kwam thuis om 1800 en ben op bed gegaan en heb tot vanochtend 930 geslapen. Was er echt aan toe. Vandaag verjaardag gevierd van mijn moeder, midgetgolf en wokken. Was erg warm maar wel gezellig.

Morgen werken, voetbal kijken en manege les. Ga dus ook zo naar bed

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:51

@napie, gefeliciteerd!

@milanka :(:)

zo :) ben net klaar met de badkamer poetsen en boodschappenlijstje maken :) morgen stofzuigen, dweilen, afwassen, was opruimen, boodschappen doen, taarten maken, koude schotel maken, keuken poetsen
langs dids
en nog ergens leren :=

nu eerst wat lekkere bessen-7up :9

Even mijn excuses voor evt missende letters in berichten vanmij.. (en spaties) Mijn laptop is de pijp aan maarten aan het geven :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 05:33

Naaltje gefeliciteerd met je verjaardag

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:33

Napie: helemaal top! Echt super gedaan. Wat zijn er bij het mennen (en blijkbaar dus ook bij marathon) toch belachelijke prijzen. Dressuurruiters en zeker springruiters zouden massaal wegblijven bij dit soort prijzen.
Milanka: :(:)
Naaltje: gefeliciteerd
Tallechie: jij hebt het ook weer lekker rustig aan gedaan :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:37

:D dankjulliewel :D
moet veel doen vandaag, geen uitslapen helaas :=

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:52

Napie wat een prestatie gefeliciteerd!

En naaltje ook gefeliciteerd!!

nu nog even 1 weekje naar school en dan lekker vakantie!=)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:10

@Naaltje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:30

Citaat:
Napie: helemaal top! Echt super gedaan. Wat zijn er bij het mennen (en blijkbaar dus ook bij marathon) toch belachelijke prijzen. Dressuurruiters en zeker springruiters zouden massaal wegblijven bij dit soort prijzen.

Vorige week was ik eerste bij de mendurance. Daar betaal je 30 euro startgeld en ik won een bak paardensnoepjes van 3,95
Gisteren 20 euro inschrijfgeld en ik won de zak voer, de twee halsters, rozet en 15 euro contant. Vond ik best wel wat. Ik vind een beker altijd toch het leukste. Probleem met artikelen is dat je met halsters, dekens enzo met maatvoering zit. Ik heb wel eens een vierspan mini-shetten gezien die won een geborduurde statiedeken maat 205. Het hele span kon er onder. Je kan het niet gebruiken maar ook niet verkopen. Zonde van de prijs.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:39

Naaltje, gefeliciteerd! Wat een gave fiets!
SL, vervelend zeg, van het hoesten. Kan het ook niet te maken hebben met warm, droog, stoffig weer? Ik hoop dat het snel beter gaat.
Napie: gefeliciteerd!! Shetten zijn gewoon de beste ;) Veel plezier met je twee iets-te-grote halsters. :+

Fietsen met je pony.
Ik fiets regelmatig met Storm en met de merrie die we straks gaan beleren. Het weiland waar ze staan is net niet leuk om 6 keer op en neer te lopen, dus ik neem ze naast de fiets mee.
De merrie heeft het inderdaad geprobeerd om opeens stil te staan, en toen moest ik ook even met een noodsprong van de fiets af. De keer daarna heb ik een zweepje meegenomen en die erbij in mn hand gehouden en haar daarmee op de flank bijgetikt. Dat hielp erg goed, maar dat vergt wel enige handigheid.
Ik gebruik of een hoofdstel of een touwhalster en een gewoon halstertouw anders heb ik veel te veel zooi in mn handen en ze moeten gewoon leren om strak naast me te blijven. Voor Sunny heb ik de eerste keer ff iemand achterop meegenomen met een zweepje om hem netjes mee te houden lopen. (dat was voor mij ook de eerste keer met een pony naast de fiets) Met Storm ben ik gewoon op de fiets gestapt, pony ernaast en fietsen maar :)

Wij draven dus wel veel langs de fiets, stappen doen we alleen maar om het commando te leren (dat leer ik ze liever naast de fiets dan aan de longe, omdat je dan niet gebonden bent aan een cirkel) en galopperen naast de fiets doe ik niet, omdat hij met mennen op de weg toch ook niet mag galopperen, en omdat zowel Sunny als Storm daar veel te enthousiast van worden en dan niet meer te houden zijn. (ben zo met Sunny in het prikkeldraad beland (ik, niet de pony, die galoppeerde vrolijk verder) omdat hij steeds sneller wilde en niet meer reageerde op mijn inhoudende hulp. En dan ben je helemaal nergens meer)

Vanmiddag nog ff duimen voor mij... mn autootje moet op voor de APK. :)
Sunny en Storm staan deze week op rust, dus hier niet zoveel men-nieuws deze week.

Hoewel ik wel net het bertha enkelspantuigje besteld heb om daarmee de merrie te beleren en voor volgend jaar voor Storm, en daar kunnen dan mn bijrijdsters lekker mee gaan mennen zodat mn mooie tuigje gewoon goed blijft. :) Hopen dat het snel binnen is.

Groetjes, Lacuna

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:54

Citaat:
Veel plezier met je twee iets-te-grote halsters. :+

Ik zei al: wat leuk, een nylon tweespantuig