@janouk; als een ree zich shuilhoudt en bij nader inzien toch vindt dat je te dichtbij komt gaat ie vaak alsnog er als een haas vandoor toch
mooi moment biancacoo!!
@vhu; lekker nog naar de ponies geweest
een voor avaluna. Merry Xmas ook aan jou!
Vandaag lekker gemend onder toezicht van ouwe troelapony
Biancacoo
Geplaatst: 22-12-13 22:36
wat een leuk plaatje Aks !! Genoten dus samen met Didd's !! topper !!
idd wel een heel bijzonder moment...altijd jammer dat ik dan op zulke momenten niet zo'n hands free camera op mijn helm heb....haha...had het graag nog eens terug gezien....zoooo close....
tine10
Geplaatst: 23-12-13 10:20
Goedemorgen
Biancacoo
Geplaatst: 23-12-13 10:41
goedemorgen allemaal.
Jeskim
Geplaatst: 23-12-13 11:00
Zou me rotschrikken van zo'n ree!! Gelukkig sprong het erover en niet er tegenaan!! Was wel gaaf geweest als dat op film stond!
Dids voor de wagen en oude pony op de achtergrond, leuk!!
Ging met Hero dus weer goed! Fijn!! Ollie een beetje stout, maar hopelijk komt dat ook helemaal goed!
Blijft je tuig wel mooi schoon Avaluna. Ik heb mijn tuig maar mee naar huis genomen om het even grondig schoon te maken. Het is nu zo nat in het weiland, mag daar niet meer mennen, dus Fjella heeft nu echt wintervakantie. In het voorjaar maar weer zien hoe ze het oppakt, maar ben wel blij met de extra weken dat het kon dit jaar. Mijn tuig was ook wel lichtelijk ranzig, dus werd ook wel eens tijd, hihi..
Leuk Tine!! Ik wilde af en toen ook wel eens dat iemand mij kon helpen met de paarden, wat beweging geven e.d. Die pony is echt cute!!
@ Peerappel, een droom kan je dus ook motivatie geven. Ik zal er maar niet aan toegeven, droomde vannacht dat ik weer lekker met mijn kleine omapaard aan het rijden was.. Dat zullen we Jeskim op het moment maar niet aan doen. Die mag hopelijk vandaag zelfs door de wasstraat, die heeft jeuk!!
@VHU, ik had gelukkig ook de mazzel dat ik een onwijs fijne leerschool had qua mennen. En je moet inderdaad ook openstaan voor advies van mensen die meer ervaren zijn. Kun je een hele hoop van leren en dan hoef je niet alle fouten eerst zelf te maken!! Heb je helemaal gelijk in!! Hengstenhouder waar ik vaak ben adviseerde mij om voor het koetsiersbewijs te gaan en dat heb ik ook gedaan, dan heb je in ieder geval een mooie basis ook met kennis van tuig e.d. Om nou te zeggen dat ik daar heb leren mennen, nee, maar wel veel andere dingen geleerd!
Gaan er nog mensen naar de Lemerij richting oud en nieuw? Die hebben open dag ofzo?? Ben op zoek naar een andere wagen, geen nieuwe hoor, maar om te oriënteren wel leuk!
VanHuisUit
Geplaatst: 23-12-13 12:48
Jammer dat het nu te nat is Jeskim nog enige kans dat het wat bijkomt voor het voorjaar? Dat je toch nog af en toe kunt mennen? Ben je ook van het lange lijnen longeren ed? Blijven ze ook wel lekker soepel mee enz.
Ollie denkt gewoon ze zijn niet achterlijk natuurlijk. Toen 't meiske paar keer ingreep op juiste moment deed ze het al (vrijwel ) niet meer.
Vandaag hier helaas dagje zonder pony's, morgen ook en overmorgen is het 1e Kerstdag, dus zie ze pas weer ... donderdag. Zou vandaag wel heen maar zoonlief is helemaal niet lekker , hij zou eigenlijk naar een vriendje toe vandaag, manlief is vanmiddag ook weg en ik zou dan naar de poowns, alle drie een uitje
Ter compensatie vanochtend enorme wandeling gemaakt met Wiske, het is hier zulk heerlijk weer Zo met mijn Engels aan de gang, moet huis natuurlijk weer opruimen, boodschappen doen, ach ja de dagelijkse zooi. En met deken van Hero naar de schoenenmaker/kleermaker hoop dat die hem nog kan redden, zat enorme scheur in een gesp eraf (beetje ruig aan het spelen geweest met stalgenoot). Is jammer want deken is op zich nog goed dus hoop dat hij nog te redden is.
janouk
Geplaatst: 23-12-13 12:49
trouwens het is hier onverwachts zo'n lekker weer . STilte voor de storm. Lekker zonnetje, de zonnepanelen draaien. Lekker even met de Haflinger gereden, even meepikken, voordat de storm losbarst
Iedereen helemaal klaar voor de aanstaande feestdagen???
Ik wilde jullie even allemaal hele fijne Kerstdagen wensen
Verder gaat alles goed, het is genieten met ons lieve meiske, een top-baby die prima slaapt en niet huilt en eigenlijk altijd vrolijk is. Weinig te melden over het paardengebeuren aangezien ik er helemaal niet mee bezig ben.
tine10
Geplaatst: 23-12-13 14:45
VHU niet naar de ponys, maar wel lekker gewandeld. Wil hier ook lekker wandelen, maar Lika mag nog niet zo lang lopen helaas. Jeskim: lemerij komt hier vandaag aan huis. Nieuwe wagen wordt thuis bezorgd Zo jammer dat ik em niet zelf kan testen..
Van morgen hebben man en zoon met hun eigen pony menles gehad. Rembrand loopt helaas niet helemaal goed, dus die heeft vrij (straks nog wel inspannen om alles op maat te maken natuurlijk)
bicci
Geplaatst: 23-12-13 15:45
wauw!
soms heb je van die momenten dat je denkt, wauw!!
vandaag voor mij zo'n moment, wilde nog ff kort hobbelritje meepikken voor t ga regenen en de kerst er al is, dus, pown uit de wei, borstel erover, was niet vies dus zo klaar. zadel hem op en in gedachte had ik al meerdere scenario's in mn bol, want op de boerderij werd boerderij-afval verbrand en ik "moest" erlangs. (aan die kant liggen mn opstap-stoep-tegels-op-een-stapeltje en via de andere kant moet er zo op zien te klimmen. helaas heeft de ouderdom mij ingehaald en dat opstappen wil niet zo vlot meer,hihi)
dus, naar mn opstapstapeltje , daar ging het al anders dan gedacht, hij bleef staan normaal houd ik hem tegen als die al begint te lopen als ik nog niet echt goed zit, maar nu liet ik hem , want zn enthousiasme kon positief zijn als we bij het vuur dichterbij zouden zijn. dat vuur zag hij al bij de opstap-stapel, dus trots was ik al, dat ik er zonder enig probleem op kon klimmen. nou, daar gingen we hoor, in mn hoofd met 80km/u en wat denk je, in werkelijkheid, gewoon in stap, man man man wat is die sproet toch een ongelooflijk braaf, moedig, stoer en lief dier
toen lekker rondje van klein uurtje gehobbeld en naast t vuur toen we trg waren even stil gestaan en snoepje gegeven
Kom net terug van hallo jumbo. Wat een drukte. Morgen nog ff het bestelde bij slager en bakker halen en de kerst kan beginnen.
Jammer dat je je kar niet gelijk kan testen Tine. Mooie janouk met zon, die hier echt niet is. Saai weer.
Manlief is afrastering aan het plaatsen ver weg. Bij Lochem in de buurt. Geen idee of hij op tijd terug is en ik dus naar les kan.
Kom ik net thuis van de supermarkt is mijn schoonmoe met boenwas in de weer geweest. Gelijk knallende hoofdpijn. Kan ik echt niet tegen. Hopelijk zakt het weer.
Maisie nog gefeliciteerd, was ik vergeten geloof ik.
Nog meer mensen aan het stoeien met de smw 2014. Wil een lijstje maken welke ik wil rijden. Maar dat is nog niet heel makkelijk.
happytime
Geplaatst: 23-12-13 15:59
janouk: de zon was inderdaad ff genieten,veel klusjes in en om de stal gedaan en ondertussen op mensen gewacht die voor de concourswagen kwamen kijken en.......slik....nu is ie weg ! was best wel een emo-momentje.....ik had er toch mijn punten mee gereden
VanHuisUit
Geplaatst: 23-12-13 18:14
Ahhhh HT's wagentje weg Nou hier is nog steeds geen storm hoor, wat vlagerig maar geen storm (gelukkig).
Deken heb ik zelf weer in elkaar geknutseld, gelukkig. Deken ligt erg goed. Heb nog een hele mooie bijna niet gebruikte deken maat 1.65 te koop, zo'n regendeken met fleece erin. Erg fijne deken maar helaas, helaas net iets te groot waardoor hij soort van 'afzakt' op de schouder/schoft. Denk dat het een 1.70 is qua maatvoering (maar er staat 165 in...) of dat de Amigo's in ieder geval kleiner uitvallen ten opzichte van de HKM (die ik te koop heb ik een HKM).
Verder niets te vertellen, zo patatjes eten , enige waar zoonlief zin in had, kan het in ieder geval lekker zout maken, is wel goed voor hem, nu maar hopen dat het erin blijft..
Hele gang ruikt wel enigszins naar paardendeken (had ze koud gewassen bij de wasserette en thuis laten drogen ). Vind het wel gezellig.
tine10
Geplaatst: 23-12-13 18:53
Oeps, hier ook patat op bord straks. Manlief was vergeten vlees uit vriezer te halen.
Nieuwe wagen is bezorgd, zooooooooooooooooooo mooi. Ze hadden helaas geen tijd om op maat te maken, dus dat moet morgen maar. De heren hebben weer les, dus als t weer niet te slecht is maak ik wat foto's
Jeskim
Geplaatst: 23-12-13 19:01
@VHU, ik vind dat wel vaker lastig met die fleece gevoerde dekens. Als die niet helemaal mooi liggen gaat het hele zaakje zo schuiven bij de schoft, trek je sommigen bijna binnenstebuiten. Doe mij maar een deken met een gladdere voering. Helaas, heb geen bak o.i.d. Alleen weide en dat is nu juist te nat en glibberig. Mag het ook niet stuk rijden. Elke winter hetzelfde liedje.. En dan af en toe vind ik niet handig, dan jaag ik haar weer in de stress en heeft het geen meerwaarde. Geef haar liever dan echt vakantie en weer verder als ik ook weer door kan pakken. Tea kan ik wel zo pakken als ik wil, die pakt het ook altijd prima weer op, geen gedoe. Die mag ook voor de slee als het ooit nog gaat sneeuwen deze winter.
@ Baudyh, was vanmorgen ook bij de supermarkt, C1000, poe wat een drukte. Het zal morgen wel rustig zijn, denk dat de hele stad zijn boodschappen vanmorgen heeft gedaan!!
@Bicci, oeh, lekker!! Soms kunnen ze je verrassen. Fjella had zo'n moment met de Abop (bij andere rassen wel bekend als Ibop). Ze kan zo druk en ongeduldig doen dat ik absoluut geen heel goed resultaat voor ogen had. Staat ze daar ineens alsof ze het dagelijks doet en er helemaal niets is om je druk om te maken. Kreeg ze voor zowel de men- als de trekproef een A!!! (Was wel fijn geweest als ze eens wat vaker liet zien dat het ook zo kan, )
@Tine, oh wat jammer dat je hem nog niet kan testen!! Geduld is een schone zaak.. Je kan er misschien wel al even op gaan zitten!!
Biancacoo
Geplaatst: 23-12-13 19:25
vhu..frietjes...hmmmmmm..lekkerrrr..maar hoop je dat ze erin blijven bij zoon...is hij ziek ?? heb ik gemist...beterschap dan !! Tine..wauw, je wagen is er,...supergaaf !! ben heel benieuwd naar foto !!
zoontje moest vandaag naar ziekenhuis naar oogarts..hij moet een bril, hij klaagt vaak over hoofdpijn en heeft moeite met kleine letters en cijfertjes... gelijk maar een bril uitgezocht bij opticien....en dan hopen dat hij over een half jaar al zonder bril kan...hoogstwaarschijnlijk is het tijdelijk..hoop ik dan voor hem ! maar goed....ik heb ook een bril, en mijn man 1 lui oog..dus zou kunnen dat hij toch een bril moet houden, ligt eraan of het verbeterd of niet. zal wel even wennen zijn voor hem, maar t'is eerst alleen voor het lezen, dus hoeft hem niet de hele dag op.
verder..gisteren in de trein naar groningen geweest, zoontje vond het geweldig ! zo leuk !
Foto bij de fabriek. Morgen hopelijk met paarden ervoor
happytime
Geplaatst: 23-12-13 20:59
Tine heeft haar wagen....yehhhhhh veel veilige snelle kilometers ermee
Biancacoo
Geplaatst: 23-12-13 21:23
Baudy...hoofdpijn..balen zeg..beterschap Ht wagen verkocht...is je nieuwe er al? bicci, wat een top paard heb je toch, soms kunnen ze je zo verbazen ! Geniet er van! Janouk, heerlijk gereden! Super fijn. Ips is heel druk. Volgens mij vergeet ik allemaal mensen.....sorry, heb wel bij gelezen...
Bic wat heb jij toch een heerlijk peerd als het nodig is is ze er altijd voor je Tine wat een op z'n Rotterdams gezegd r*tegave kar zeg ben heel benieuwd naar de foto's! Leuk he Biancocoo met kind in de trein. Onze zoon was gisteren hele dag beroerd en overgeven, vandaag nog beetje wiebelig maar vanavond wel redelijk gegeten en het zit er nog in. Hopen dat het ergste is geweest. Jeskim ik vond het juist wel lekker zo'n fleecje erin, net wat meer dan een regendeken zonder vulling. Deken is op zich ook prima, nu ook weer helemaal schoon, maar net een tikje te groot. Ben altijd erg bang voor van die enge drukplekken.... moet gewoon Amigo of Bucas hebben die zijn altijd goed. En dan die deken die nu vrijwel gesloopt was, dat was een BR, maar die past ook erg goed.
Nou net samen met zoonlief alles geinventariseerd wat we hier in de omgeving hebben van playground t/m toyshop en large lawns t/m riding school. Was grappig hij weet al heel veel in het Engels. Was bij ons wel anders toen we 11 of 12 waren. Wat een verschil is dat eigenlijk met 'vroeger'. (sorry, ben oud )
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 23-12-13 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
_Marjola
Geplaatst: 23-12-13 21:47
**Egopostje** Net een mailtje binnen dat mijn nieuwe wagen in Nijkerk is aangekomen We gaan 'm vanwege de feestdagen pas in het eerste weekend van januari ophalen, maar ik kan nu al niet wachten
@VHU haha. Ik kan mij nog herinneren dat de hele klas in de paniek schoot tijdens de eerste Engelse les op de basisschool toen mijn leraar zei "we are going to continue in Dutch" o.i.d. want "Duits kunnen we toch al helemaal niet?!" Kinderen van nu zijn inderdaad zoveel verder qua taal en techniek (computers etc.).
Verder sluit ik mij even aan bij de samenvattingen