[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:38

@ Bicci die kadootjesfunctie naast mijn naam heb ik uitgezet :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:40

-O- das juist t allerleukste van bokt :))

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:24

frensie gefeliciteerd.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:26

dan ga ik jullie vast zien lanouska. Wij zijn 18 jan met onze jonge hengst op de hengstenkeuring ook op paard 2013.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:34

Wij rijden op de avond.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:38

Frensie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag
Je verdient wel een kadotje bij je naam ! Ik zeg aan zetten !

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:53

@Frensie, gefeliciteerd! Maar beterschap met je rug! Hopen dat het gauw over is... Staan er nog wedstrijden op de planning?
@lanouska, wat gaaf dat jullie een show geven! Word het dressuur of marathon?
@bicci, jeeetje succes! Is het een moeilijke route? Een kennis van mij had altijd iemand mee die de route opnoemde. Beetje jammer dat ze moeite met links en rechts heeft, dus het span zwieberde vaak elke kant op...
@ollie, zo druk bezig! Nog genoeg te doen dus! Heb je daar niet zo'n handige man voor?

Vandaag voor het eerst gespeelt met Cas! Wat een braaf ding is het! Was wel wat druk want zijn maatje (blind aan 1 oog) stond te roepen en die kou onder zijn billen gaf ook flink wat energie. Eerst een rondje zonder slepen op het veld, daarna sleepte ik zelf de kleine pallet zodat hij aan het geluid kon wennen. En daarna er achter gehangen en een rondje naast hem gelopen. Eerst wat onwennig maar na 5 stappen liep hij rustig te kauwen. Een rondje gedaan en toen was het wel weer genoeg voor het guppie.

Hebben jullie de paarden zelf beleerd of laten doen? Ik twijfel, op stal kan ik hulp krijgen van 2 menners, waarvan 1 zelf zijn paarden beleerd. Casanova zelf heeft soms een Chineze handleiding. Hij is over het algemeen heel braaf, maar door zijn verleden reageert hij soms anders in situatie's. Hij is heel gevoelig, wil nog wel eens in paniek raken bij dingen die hij niet snapt. Alles moet heel voorzichtig en duidelijk worden uitgelegd. Ook heeft hij een enorme angst voor de zweep. Vorig jaar mende ik al droog met hem, met zweep. Dat ging toen heel goed. Maar toen ik het een paar maanden terug weer wou oppakken was hij volledig in paniek... Wat er in de tussentijd is fout gegaan weet ik niet.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:07

@ juangi van allebei een beetje.. eerst een stukje dressuur en daarna het gas open.. en natuurlijk netjes in de rode bandage's met oortjes en springschoenen. En teamkleding natuurlijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:28

Jullie gaan te snel -O-

Lanouska: gaaf vooruitzicht
Juangi: ik heb het alle keren uitbesteed. Is echt een vak apart. Als je goed kunt mennen, wil dat nog niet zeggen dat je goed kunt beleren. Zeker als je paard zo angstig is, een zeer ervaren beleerder inschakelen, althans dat is mijn mening.
Bianca: wanneer laat je weer eens van die mooie airbrushdingen zien?
Frensie: van harte en balen van je rug
Bicci: ik zie het helemaal voor me hoe je in de kamer aan het oefenen bent. Ach, als dat voor jou werkt, is dat toch super.
Thijs: wij hebben voor de zomerwei zo'n ding op zonneenergie, maar het zonnepaneel is te klein en het laat niet voldoende op. Denk dat dat in de winter niet voldoende is, maar goed, wat ik schreef, ons paneel is te klein (de originele was voor in gebruikname al stuk, hebben we een andere gekregen, maar die bleek veel kleiner. Omdat wij eigenlijk nooit stroom op het lint hebben, het maar zo gelaten)
Ollie: mooie samenvatting en verder erg druk. Hier ook veel te weinig uren in een dag (en te weinig dagen in een week :D )
VHU: wat een oenen die dierenartsen daar zeg.
Aks: maakt lekker eten :9 en kans op extra uren

En verder kan in niet scrollen en laat mijn geheugen me uiteraard in de steek.

Vanavond voor het eerst zonder groom naar menles geweest. Ging super. We hebben het vanwege de kou (-5 nu) wel rustig aan gedaan. Maar inspannen en opstappen ging super. Hij bleef keurig stilstaan, ook toen de hulp weg was. Les ging heel fijn. Lekker ontspannen. Heb zelfs gevraagd of juf wat pilonnen wilde neerzetten om te kijken hoe hij daarop deed. Maar deed hem natuurlijk niets (bij springles gebruiken we eigenlijk ook altijd pilonnen) en bij het uitspannen ging het ook super (nu was hij niet bezweet omdat we heel rustig aan gedaan hebben en dus hoefde hij ook niet met zweethoofd te schuren, maar toch *\o/* )

Heb de kar op de vereniging gelaten, morgenochtend ga ik met Amerigo en Rembrand weer heen, neem ik de kar van Amerigo mee op de trailer. Na het werken laat ik dan menkar van Amerigo op vereniging en gaat die van Rembrand weer mee naar huis. 's Avonds mag manlief na de springles met Thabor dan de menkar van Amerigo mee terug nemen (meer mag hij met zijn auto niet trekken) Wat een georganiseer. Zou fijn zijn als ik straks gewoon weer thuis aan de slag kan.

Ga nu nog even sinaasappeltje eten en dan naar bed.

O ja, nog over meisje uit Staphorst. Heel erg triest. Toch snap ik het aan de andere kant ook niet helemaal. Ik ben vroeger ook (jarenlang) heel erg gepest, maar het is echt niet in mij op gekomen om er een eind aan te maken. Als alle mensen dat zouden doen, die erg gepest zijn, zou het gewoon leeg worden in het land. Want helaas werden en worden er nog steeds heel veel mensen gepest. Zal ook iets zijn, vrees ik, wat nooit zal verdwijnen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:36

Tine10: Ik vind het erg lastig, hij is namelijk ontzettend eenkennig en angstig voor mannen. Ik merk al dat er maar 1 ding fout hoeft te gaan, of hij is een een hele lange tijd ontzettend bang. Inrijden heb ik toen ook zelf gedaan, ik stond toen voor dezelfde keuze. Bij mij ging het toen erg goed, maar zodra er een andere ruiter zat raakte hij volledig in paniek. Kennen jullie toevallig iemand uit Friesland die hier verstand van heeft?

Super dat het zo goed ging met de menles! Brave pony dus! Was het niet glad op de weg? Zo, dat worden flinke ritten dus! Wel ontzettend leuk dat jullie allebei zo in de paarden zitten! :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:55

frensie: wat ben jij een boefje om je kadootje uit te zetten :j van harte gefeliciteerd,ben je goed verwent?
tine: top gedaan zo zonder groom naar les(ik doe dat altijd met sun,maar vrees met tara straks wel hulp nodig te hebben)
Juangi: doe wat je denkt wat het beste is met beleren.
T_hijs:wij hadden vroeger van die paddestoelen,maar ponys wisten snel genoeg wanneer batterij bijna leeg was....hele draad plat op de grond, nu electra aangelegt en helemaal blij,want de geiten blijven nu ook binnen het hek! (grootste ontsnappers)
bicci is aan het oefenen,wel leuk dat je je voor opkikker heb opgeven met de kermitdeKIKKERwagen! :=
hier gewoon vandaag niets meer gedaan alles is keihard vastgevroren ,tijd voor dooi

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 05:57

Frensie schreef:
@ Bicci die kadootjesfunctie naast mijn naam heb ik uitgezet :D

Tsja hoe moet ik dan weten dat je jarig bent :(
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 06:43

happytime schreef:
frensie: wat ben jij een boefje om je kadootje uit te zetten :j van harte gefeliciteerd,ben je goed verwent?
tine: top gedaan zo zonder groom naar les(ik doe dat altijd met sun,maar vrees met tara straks wel hulp nodig te hebben)
Juangi: doe wat je denkt wat het beste is met beleren.
T_hijs:wij hadden vroeger van die paddestoelen,maar ponys wisten snel genoeg wanneer batterij bijna leeg was....hele draad plat op de grond, nu electra aangelegt en helemaal blij,want de geiten blijven nu ook binnen het hek! (grootste ontsnappers)
bicci is aan het oefenen,wel leuk dat je je voor opkikker heb opgeven met de kermitdeKIKKERwagen! :=
hier gewoon vandaag niets meer gedaan alles is keihard vastgevroren ,tijd voor dooi

_O-
hahahaha
zo had ik hem nog niet eens bekeken, lol *\%/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:09

Goedemorgen.

volgens mij is het hier aan het ijzelen. Betekent wel dat heel mijn planning op de schop gaat. En ik dus ook niet thuis kan mennen later vandaag, want de grote kar staat nog op de vereniging (ik kan alleen smorgens vroeg mennen op de vereniging, later zijn er allerlei ruiters die gaan piepen) Maar moet denk ik niet het risico gaan lopen dat ik met afgeladen trailer ga schuiven over de weg. Nou ja, genoeg te doen hier thuis. Is een bende :o .

Edit: nu is het heel duidelijk aan het ijzelen -O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:43

Goedemorgen, ik ga even mee met de hele mooie samenvatting van Tine.

Verjaardag was niet echt een leuke dag... Van de familie van mijn man ben ik alleen door 1 schoonzus en 1 neefje gefeliciteerd, de anderen (5 zwagers en 6 schoonzussen in totaal) hebben niks laten horen. Moet er wel bij zeggen dat ik mijn verjaardag niet vier, maaaaaaar een belletje of smsje had ik wel kunnen waarderen. Mijn rug gaat echt slecht, ik kan mijn eigen broek amper aan krijgen dus dat maakte de verjaardag ook niet echt leuker. En als klap op de vuurpijl is zelfs mijn eigen moeder, die altijd wel attent is, vergeten te bellen of sms'en....

Zo genoeg geklaagd en getreurd!

Mijn marktplaatshandeltje gaat goed! :D

Juangi ik heb Gwin deels zelf beleerd en deels laten doen. Ik heb zelf het longeren met dubbele longe gedaan (met instructrice erbij eerste keren) en daarna lange lijnen werk gedaan en beetje met slepen bezig geweest. Daarna ook wennen aan tuig etc. Daarna is ze maandje weggeweest om te laten wennen aan de wagen. Gwin heeft echt een rare gebruiksaanwijzing en er waren meerdere mensen die vroegen aan mijn beleerder of hij soms dood wilde omdat hij Gwin voor de wagen ging zetten 8)7 Maar het ging prima!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:51

Juangi: voorbereidende werk deed ik net als Frensie inderdaad zelf. Dus longeren met dubbele longe, wennen aan tuig, dan longeren met tuig, wandelen achter paard met tuig om. Maar daarna dus door ervaren iemand laten doen.

Nou, ik ga zo naar school glibberen. Is hier echt spekglad geworden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:48

Heel voorzichtig dan maar Tine.... wel weer balen van de wagen zeg, denk je dat je het goed regelt krijg je dit weer. In de winter mennen is altijd erg aanpassen maar jij bent behoorlijk fanatiek en wilt gewoon goed trainen, kan me dan wel voorstellen dat je baalt hoor. Ik hoor niet zo vaak meer dat je lange lijnen doet, anders ga je dat lekker doen met ze? Blijf je zelf tenminste ook warm bij :brr:

IK moet echt een deadline halen vandaag....is zo stom het is niet eens zo moeilijk wat ik in elkaar moet zetten (handleiding voor studenten voor de volgende periode) maar ik hik er al weken tegenaan.... en nu moet het echt af, anders doe ik mijn collega's te kort. Stomme is dat ik het zelf coordineer, dus iedereen achter de broek aan heb gezeten voor materiaal. Dat is er nu allemaal, keurig op tijd maar nu moet ik zelf echt aan de bak anders ben ik natuurlijk totaal ongeloofwaardig :7

Gisteren zo'n leuke muziekuitvoering van onze zoon. Het is zo mooi om al die kinderen van allemaal verschillende achtergrond samen muziek te zien maken. En allemaal bevlogen docenten. Echt genieten en doet je gewoon goed tussen alle rottigheid op sportvelden en scholen. Zo kan het dus ook.

De prut die bij Tine is komt ook onze kant op maar dan in de vorm van regen alleen moet ik dus eerst dat stuk afhebben anders mag ik van mezelf niet de deur uit.

Dus ik sluit me op :wave:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:55

@Frensie: :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:01

Frensie schreef:
Goedemorgen, ik ga even mee met de hele mooie samenvatting van Tine.

Verjaardag was niet echt een leuke dag... Van de familie van mijn man ben ik alleen door 1 schoonzus en 1 neefje gefeliciteerd, de anderen (5 zwagers en 6 schoonzussen in totaal) hebben niks laten horen. Moet er wel bij zeggen dat ik mijn verjaardag niet vier, maaaaaaar een belletje of smsje had ik wel kunnen waarderen. Mijn rug gaat echt slecht, ik kan mijn eigen broek amper aan krijgen dus dat maakte de verjaardag ook niet echt leuker. En als klap op de vuurpijl is zelfs mijn eigen moeder, die altijd wel attent is, vergeten te bellen of sms'en....

Zo genoeg geklaagd en getreurd!

awhhh...

jij kan wel een dikke hug gebruiken..

:(:) :(:) :(:) :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:20

Jeetje Frensie: niet leuk zo'n verjaardag.
VHU: lange lijnen gaat hier ook niet. Thuis is de bak knoerthard bevroren. En naar de binnenbak is met die ijzel dus geen optie. Heb de paarden zelfs nog binnen staan, want stukje naar de wei is ook spekglad. Nu kan ik natuurlijk wel een zak zout openmaken, maar als het goed is gaat het vanaf vandaag dooien en dan is dat ook weer zo zonde van die zak (het restant zout wordt dan heel nat in de zak) En aan de slag jij ~~}>

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:52

:(:) frensie
Balen van je rug hee.. Is het nu iets van je oude blessure, of iets spit-achtigs? Goed warm houden, goed aan de pijnstillers hielp bij mij met spit altijd.. :(:)

Tine heeft rotweer. Ik was vannacht ( :P ) ook even bang.. het neerslagde, en was op de thermometer 0,2 graden (dus op de grond kouder) maar dat bleek heel erg mee te vallen gelukkig := Ik moest nog naar huis namelijk

Wbt beleren. Ik wist niet zeker of Diddle beleerd was (en hoe) ik heb destijds zelf de verschillende stappen doorlopen (hoofdstel met oogkleppen, keer erop tuig, keer erop bandje slepen, keer erop voor de wagen) hij was met alles zo ongelooflijk in zijn hum en gehoorzaam dat hij haast wel beleerd moest zijn :)
De eerste keren mennen durfde ik alleen niet :)) Wilde wel mee op de wagen, maar durfde niet zelf te sturen :P

Afbeelding
Foto van toen :) Waarom toen met rijhoofdstel ingespannen.. Dat weet ik al niet eens meer :o Maar toen dufde ik in het bakje wel een rondje ;) (djiez, wat was ik een sprietje toen :oo :P )

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 11:42

@Frensie: Nog van harte gefeliciteerd en :(:) :(:) :(:) voor rug en familie die jou vergeet.

@Aks: leuke foto en grappig ik herkende jou er niet in, daar lijkt je haar donkerder

Koud buiten! En knus binnen, dus ik kies voor die optie vandaag :D

Nu terug naar HB 1a (hunebed)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:43

Aks ik kreeg vandaag een mailtje van onze rijvereniging met verzoek of we een enquete wilden doen :D Jouw enquete :D
Ik denk dat het spit is, het schoot er ook echt ineens in. Heb er goed last van, net eventjes op stal geweest, maar zit nu weer thuis. Beer is helemaal hyper maar kan nu niet wandelen met hem. Hij breekt nu het huis af samen met Zhazha ;) Maar even de tuin in gooien...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:48

Frensie schreef:
Aks ik kreeg vandaag een mailtje van onze rijvereniging met verzoek of we een enquete wilden doen :D Jouw enquete :D
Ik denk dat het spit is, het schoot er ook echt ineens in. Heb er goed last van, net eventjes op stal geweest, maar zit nu weer thuis. Beer is helemaal hyper maar kan nu niet wandelen met hem. Hij breekt nu het huis af samen met Zhazha ;) Maar even de tuin in gooien...

*D 8-)

Ruig van die enquête! :D Hij wordt doorgestuurd dus, heel erg fijn! :) Heb 'm in zeeland, limburg, zuid holland, utrecht en gelderland ook uitgezet omdat dat de ''vakantiedoelgroep'' is voor noord-brabant. Dus een onderscheid tussen de ''locals'' en de vakantiemensen :D

Oh, hond uitlaten met spit is indd.. euh.. kansloos.. Als er dan 1x een misstap is lig jij daar en heeft hond een fuif.. :=

@smikkel; ik verfde mijn haar toen wel eens :) Wilde ik nu eigenlijk ook doen, zo rond kerst. Maar 't is zo duur om heel lang haar te verven :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 11:57

@Aks: is idd duur, I know, ben helaas genoodzaakt om te verven ivm raar postduivengrijsgedoe :D