[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:29

@Jouke, tja en dan maar zeggen dat er veel ongelukken gebeuren met mennen, alleen op pad is niet slim, zonder zweep in zo'n situatie is ronduit dom en weglopen bij aangespannen paard om wat uit de auto / stal te halen is echt .... :x

Onze husky zit weer in haar halfjaarlijkse verharing, alles stuift hier, moet nu 2x per dag stofzuigen en dan nog zie je na een half uurtje al weer van die pluizen....

Iedereen veel succes & plezier vandaag! En dat er maar flink wat foto's / filmpjes worden gemaakt *-:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:06

@ IT: ja ik weet dat haver haver is, maar Romeo krijgt een mengeling waar geen haver in zit. Wij noemen het gewoon mengeling, geen idee wat er allemaal in zit.

@ Buckje: wat een lieve Buck <3

Ik geef Romeo trouwens ook 1,5 tot 2 balen hooi per week. Hij is erg kieskeurig in het hooi dat hij krijgt, maar het hooi waar hij tevreden mee is, betalen wij 1,5 euro per baal.

@ Tine: bah! muizen in je poetskoffer! Ik had heel de stal bij elkaar geschreeuwd denk ik :D

@ jouke: tja kan altijd gebeuren hé... Die man zijn been was waarschijnlijk nog steeds gebroken als hij een groom bij had, maar die groom had snel iemand kunnen bellen en het paard in veiligheid brengen. Voor hetzelfde geld gaat hij ergens in een bos rijden waar net die dag niemand komt wandelen, gebeurt hetzelfde en daar ligt hij dan met een gebroken been... Er kunnen verschrikkelijke ongelukken gebeuren, het is erger als een paard met wagen gaat lopen ipv met enkel een zadel op de rug. Ik heb met het idee gespeeld om alleen op pad te gaan, maar voorlopig doe ik het nog zeker niet. Romeo is nog niet bomproof genoeg om dat te proberen.

Iedereen die wedstrijd heeft: succes!

Ik ga vandaag mijn wagen en tuig eens onder het stof uithalen... Het wordt hoog tijd dat ik het eens wat poets!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:23

De nieuwe jubileum website van HCA
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
http://www.hcakoetsen.nl/

Wij hebben de ijsregen getrotseerd en zijn wel 3 km even op pad geweest met melody, was 3 maanden geleden, dus ze vond het erg leuk, en liep te snurken, maar zooooo braaf !!!

Was even lekker ontspannen.

Gaaf fototje van Buckje !!

Verder voeren wij hooi van eigen land geperst in kleine baaltjes.
Als krachtvoer heel klein handje meusli, is voldoende.

Verder ga ik nu op jacht naar een caravals pak voor mijn zoontje !! :j

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:30

zie dat de sulky's 575 kosten dat is een mooie prijs wil er zeker gaan kijken naar mogelijkheden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:32

Dat paard heeft zich volgens mij gewoon netjes aan de verkeers regels gehouden een paard mag toch niet door een bussluis of ben ik nu gek. Balen dat het zo naar afloopt voor de menner, maar ondanks alles blijkt wel dat het een braaf paard is. Ik wil niet zeggen dat je dat dan ook maar moet uitproberen, maar bijv Jimmy heeft alleen maar kuren uitgehaald als er iemand bij was. Die eiste dat ik alleen maar met hem bezig was en met een groom praat je ook wel eens dat werd direct afgestraft door maffe kuren. Ik denk dus dat het aan het paard ligt of je alleen gaat of niet. Ik heb Jimmy zelfs alleen beleerd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:36

Zo ik ga ook zo naar de pony's. Moet robijn nog even wassen en vlechten.
En dan kan ik ook nog even de stallen doen. Moet er pas om 1 uur zijn en het is 20
min rijden dus kan lekker op t gemakje doen. Wordt al wel een beetje zenuwachtig hoor
hoop dat ik mijn 3e vaardigheid in de M ook 2 wp ga halen dan heb ik er 6.

Hebben jullie trouwens nog doelen voor dit jaar. Ik heb maar besloten dat ik Z vaardigheid
wil worden met ferro dit jaar :D En met robijn M dressuur. Verder gewoon lekker genieten.
Laatst bijgewerkt door Maisie op 12-02-11 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

zie dat de sulky's 575 kosten dat is een mooie prijs wil er zeker gaan kijken naar mogelijkheden.

sander_lotte

@ sonjim: als je er zelf het volste vertrouwen hebt (wat ik bij jou overduidelijk merk) is er ook niets verkeerd aan om alleen op pad te gaan. Maar als ik mezelf nu bekijk, ik ben er erg onzeker over, en dat zou ik overbrengen op Romeo.
Ik weet niet wat een bussluis is, dus ik weet niet of je daar door mag. Het feit dat het paard gewoon is blijven staan, wil inderdaad zeggen dat hij ontzettend braaf is.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:37

zie dat de sulky's 575 kosten dat is een mooie prijs wil er zeker gaan kijken naar mogelijkheden. oh dat is voor 1 zitting die tweewielers zijn gelijk 5x deze prijs weten jullie of hij iets ertussen heeft?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:57

Hier vanmorgen mencursus gedaan, was nog lekker weer met een zonnetje erbij maar die ging al weg jammer genoeg.
Was leuk en het ging wel goed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:02

zonnetje????

die heb ik hier vandaag niet gezien, wel regen... :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:06

hihi hier hetzelfde hoorde dat het morgen wel droog is zal fijn zijn met losrijden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:17

Je kan morgen gewoon binnen losrijden hoor.
Maar dat neemt niet weg dat droog weer wel fijn zou zijn ;).

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:35

Hehe, alle shetten weer gedaan.
Heb ze nu alledrie Immulon in spuit gegeven, en de rest van de week krijgen ze dat op brood en dan zou de weerstand weer netjes op pijl moeten zijn. Krijgen ze donderdag een nieuw bad met sebacil, dan nog een week SilSterk. En dan 2 weken voor ze de wei opgaan krijgen ze een reinigingskuur, en dan zijn ze weer helemaal schoon en frips! :D

Tine, volgens mij hebben mijn jongens inderdaad met jou jongens gepraat, alleen wel verkeerd om! Ze bleven vandaag middenin het (zeer natte, modderige en drassige, GROTE) weiland staan... Heb verdorie zelfs modder in mn oren zitten!
Bah!

Hooi, wij doen met drie shetten 2 dagen over 1 pak. Toen het zo koud was kregen ze 1 pak per dag.

Jaja, zonnetje hebben we hier ook gezien. Probeerde tussen de wolken door de piepen, maar het was al snel gedaan. En toen ging het weer regenen... _-:(

Ik ga gauw douchen, omkleden, huis aan kant maken en dan alles verbouwen zodat de visite vanavond kan komen.
Groetjes, Lacuna

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:45

hier de hele dag al regen of miezerregen...
net wel een rondje aangespannen over de weg gedaan, bak en gras is allemaal nat en bagger, heeft ze in ieder geval weer even beentjes kunnen strekken!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:57

Heb wel bijgelezen, maar geen puf om te reageren.
Vandaag een ontzettend slechte dag terwijl ik best veel wilde gaan doen. Heb ontzettend slecht geslapen.
Foto's komen later, gordijnen moeten nog opgehangen worden.

Oja, net ook even bij veale gekeken, die loopt nog steeds niet goed.

Ik ga even op de bank liggen

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:01

Hier is het wel droog,maar erg somber.
Ik ben de binnenbak ingegaan,weet ik zeker dat ik droog blijf.met Dandy ga ik ook wel alleen op pad,met Lotte had ik dat niet in mijn hoofd gehaald.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:23

Wij hebben weer een mijlpaal geplaatst met Rizanta, want vandaag na zo'n drie kwartier heerlijk dressuren in de bak naar buiten gegaan en nog een stukje door het bos van een half uurtje bij elkaar *\o/* ze moest vooral langs de weg wel ongelovelijk overal naar kijken en we kwamen nog langs twee zeer irritante fjordjes die zo mee gingen stampen }> waardoor Rizanta dus ongeveer 2x zo groot werd (en ze is al zo groot :+ ), maar alles is goed gegaan, ze gaf me een goed gevoel en ze was dus eigenlijk weer heel knap!

@Biancoco, Melody gaat goed he, super hoor!

Citaat:
Hebben jullie trouwens nog doelen voor dit jaar. Ik heb maar besloten dat ik Z vaardigheid
wil worden met ferro dit jaar En met robijn M dressuur. Verder gewoon lekker genieten.

Haha, mooie doelen Mais :j
Ik heb ook een paar doelen.
a. vooral ontzettend genieten van ons tweespan en mijn grote vriendin
b. starten in mendurance of met poowns of met peerd
c. starten in dressuur, met 't peerd
Wat de resultaten mogen zijn geen idee, maar alleen al weer een keer echt aan een wedstrijd meedoen lijkt me erg fijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:47

Lacuna schreef:
Tine, volgens mij hebben mijn jongens inderdaad met jou jongens gepraat, alleen wel verkeerd om! Ze bleven vandaag middenin het (zeer natte, modderige en drassige, GROTE) weiland staan... Heb verdorie zelfs modder in mn oren zitten!
Bah!

Oeps, ze hebben duidelijk gegevens uitgewisseld :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:51

Ik had hier 2 uur geleden heel verhaal getypt. Net toen ik ging versturen was ik verbinding met internet kwijt.

Geen zin alles weer te schrijven. Maar ik heb een enorme baaldag. Kwam op de wedstrijd, zag heel veel slechte proeven, dus dacht: nou, ik zou nog wel eens dik kunnen winnen. Loopt Rembrand kreupel bij het losrijden |( |o :( _-:( -:(- . Heb hem nu 2,5 jaar, en op verlamming na, heeft hij nooit iets gehad. En dan uitgerekend nu!!!! Ik had vandaag zo graag de proef willen rijden, puur om te oefenen voor de kampioenschappen. In een bak van 17x34 is het met zo'n grote jongen toch best lastig om de Z dingetjes te doen. :D Maar ja, deelname aan kampioenschap staat nu ook op losse schroeven. Heb nog nooit een kreupel paard gehad, maar kan me niet voorstellen dat dat binnen een week weer over is. Been is niet dik of warm, hoef is ook niets aan te voelen. Gisteren liep hij nog heel fijn in de les.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:55

@ Tine: wat balen zeg dat Rembrand kreupel loopt!

Bij ons heeft het voormiddag even willen regenen, maar na een paar drupjes was het gedaan. Toen is het zonnetje doorgebroken en die schijnt nu al sinds 11 uur, afwisselend met wat wolkjes.

Ik heb mijn doelen voor vandaag bereikt, heb zelfs meer gedaan dan gepland! Mijn wagen was er wel erger aan toe dan verwacht... Ik heb hem niet onder het stof uit moeten halen, maar onder de schimmel *schaam* :o
De laatste keer dat ik had gereden regende het heel hard en kon ik de wagen niet meer afspuiten, heb hem dus gewoon opgeborgen. De wagen zelf hing helemaal onder de modder en de zeteltjes onder de schimmel, echt vies! Jeetje zeg, zo erg laat ik het toch nooit meer komen!
Ik heb de wagen zelf afgespoeld met water (niet super grondig maar ziet er wel redelijk netjes uit) en de zeteltjes heb ik daarna ook behandeld met ledervet. Mijn tuig was er niet erg aan toe, dat heb ik een klein beetje afgeveegd (had niet veel nodig) en is dus ook weer klaar om mee te rijden.

Ik heb de wagen ook nog wat in orde gebracht: schroefjes bijgedraaid, banden opgepompt enz. dus ben ik klaar voor morgen!
Daarna heb ik Romeo ook nog even gelongeerd, zodat die de beentjes ook nog eens heeft gestrekt voor de les morgen (uit zijn eigen zal hij anders niet te veel lopen :D )

Op het weerbericht zeiden ze dat het vandaag regenachtig ging zijn en dat het morgen wel mooi zou worden met veel zon, dus nu ben ik eens benieuwd hoe het morgen gaat worden :D Ik heb morgen voormiddag hondenschool (van 10 tot 12), dan snel eten want mijn 4 grootouders komen middag eten, dan is het altijd meer dan snel iets in de mond steken :D en om kwart na 1 begint mijn les, ik moet dus om 1 uur ten laatste op de bok zitten. Jeetje zeg, ik vraag me af hoe ik dat klaargespeeld ga krijgen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:00

Balen Tine.
Geen zweertje oid? Daar kunnen ze vanuit het niets heel beroerd van worden.

Mijn doelen dit jaar, hmmmm.
Roos Z vaardigheid met winst en misschien zelfs ZZ startgerechtigd.
Whitney M vaardigheid met winst en Z dressuur met winst (word dit jaar gedekt, dus word volgend jaar nauwelijks gestart).
Lotje een paar puntjes in de L dressuur en een paaar puntjes in de L vaardigheid (is nu dragend, dus dat word pas na de zomer dat we fanatiek aan het werk gaan).
En Benno eens meenemen in de hobbyklasse.

Druk, druk, druk dus. Moeders met hun kinderen.
En wie weet nog wat hobbyklasse in het span starten. Roos en Lotje naast elkaar, Benno en Whitney naast elkaar of Roos en Whit achter elkaar.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:10

vhu, wat goed zeg! je zal een heel fijn gevoel hebben nu?

laura geloof me, de sulky's van HCA zijn heel erg fijn.
en er zijn zoveel mogelijkheden.
andries en zijn vrouw zijn ook heel aardig.
je zou eens kunnen mailen met wat jij graag wilt en wat hun voor jou kunnen betekenen.

vandaag weer lekker een ritje gemaakt van 5,5km

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:11

Heb fysio en hoefsmid al gebeld. Van beiden verwacht ik een telefoontje terug. Nu maar hopen dat het snel opgelost is.

Mijn doelen dit jaar:
Rembrand Z kampioen worden (ja, ik weet het, klinkt wel heel erg he, maar hij gaat zoooo fijn. Een mens moet wat te wensen hebben he?) en als het aantal wp in dit tempo doorgaat ZZ starten aan het eind van het jaar
Amerigo L dressuur en M vaardigheid starten
weer wedstrijden M1 onder het zadel starten (en fatsoenlijk scoren natuurlijk)

Trouwens, lees over zonnetjes. Hier vriest het nog net niet. En tijdens het losrijden begon het te sneeuwen en dat is pas net weer gestopt. BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Nou, ik ga mijn auto eens leeghalen, schot weer in de trailer zetten en dergelijke

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:13

Zonnetje hier ook niet gezien.... Het regend hier de hele dag. Heb dus ook geen staartjes kunnen wassen.....

Ga me zometeen maar weer de regen in storten. Misschien nog een stukje wandelen of fietsen met Judith en voeren.