[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:53

Ondanks dat ik de laatste tijd hier niet meer ben geweest wil ik wel iedereen in dit topic een
Gezegend Paard jaar toewensen.

Ben de afgelopen tijd niet echt actief geweest op gebied van mennen vandaar ook mijn afwezigheid.
Voornemens zijn om dit jaar wel weer actiever te gaan mennen met onze ruin [paard].
Nu nog een fatsoenlijke vierwieler met een rem aanschaffen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:55

Goeiemorgen!

Ik ben ook niet echt trouw aanwezig geweest hier de laatste tijd... Bloos

Zal proberen weer wat vaker langs te komen! Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:01

Allemaal de beste wensen!!

Vannacht stond ik iets na 12 uur bij de paarden op de paddock, valt er ineens een vuurpijl op de grond Boos!
Normaal wordt er bij ons eigenlijk geen vuurwerk afgestoken, maar dit jaar helaas wel...En ik laat de paarden altijd op de paddock, Tosca is niet graag opgesloten met zo'n dingen.
Straks gaan we dus maar even naar de overburen om te zeggen dat dat niet zo fijn was...

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:52

Ook vanuit het verre Belgenland een gelukkig 2009 gewenst!

Mijn goede voornemens: drie extra paardjes beleren in enkelspan en eindelijk eens beginnen aan tweespan. Verder moet de kar ook eens een groot onderhoud krijgen...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:08

SuSEQ schreef:
drie extra paardjes beleren in enkelspan en eindelijk eens beginnen aan tweespan.

Stiekem geen vierspan-aspiraties?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:10

zou moeten lukken met 3 extra paardjes! Haha!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:17

BlackDevils schreef:

Aspiraties zeker wel, maar ik denk dat het veiliger is om eerst eens met een tweespan te leren omgaan. En dan bedoel ik niet op mijn zijkant gaan liggen... Haha!

Ik heb er al twee met enige ervaring in enkelspan, dus een tweespan zou snel gevormd kunnen zijn. Dat zijn dan wel twee groene samen (eigenlijk 3, met mij erbij) en ik weet niet of dat een goed idee is. Met twee van die drie extra AR-haflingers zou ik dan een mooi vierspan kunnen bouwen. Nu enkel nog een tuig vinden. Heeft er iemand nog iets onder zijn kerstboom liggen? Lachen

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:38

Dus je hebt er vijf als ik het zo tel?
Dan moet het toch zeker gaan lukken. Een eenvoudig tuigje voor de voorpony's moet toch wel op de kop te tikken zijn...

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:05

In totaal lopen hier 5 haflingers en 5 andere paardebeesten... Dieren genoeg, maar ik mankeer dus een tuig. Ik heb één goed enkelspan tuig, maar mankeer als student op dit moment de financiële middelen om te investeren in meer. Vandaar: eerst tweespan met een geleend tuig van mijn oom en ervaring opdoen. Later staat er zeker een eigen tweespan tuig op het programma en als het even kan een extra tweespan tuig om met 4 te kunnen rijden. Lachen

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:12

Paloushaboy ff vragen, die hebben het "ouwe" tuig van Bert van Lent volgens mij te koop.
Maar ben bang dat je dat als student iets te hoog gegrepen is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:24

Goede voornemens, tja, ik doe er eigenlijk niet zo aan. Maar heb zeker wel doelen om naar toe te werken.
Roos wil ik graag ZZ mee worden. Whitney en Judith prestatie. Dat 1e gaat wel lukken. Die 2e dame's prestatie maken hangt van 1 moment af. L met winst gaat ze beide lukken komend jaar, maar die IBOP is toch wel lastig. Whitney heeft al een B'tje met 2 punten te kort voor een A'tje. Met Roos dacht ik een paar jaar terug ook dat dat een makkie was om in de 2e poging wel die punten te rijden, maar dat viel vies tegen.

En meer met m'n 2span rijden en met een nieuw tandem beginnen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:37

Goede voornemens? Weer een leuke mendurance organiseren in augustus. Klasse 2 starten dit jaar en hopelijk een keertje als eerste eindigen lijkt me ook wel leuk.

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:00

Meestal doe ik niet aan goede voornemens, wel wil ik volgend jaar wat dingen gaan proberen.
Waaronder:
- Pony's in tandem proberen
- Van de zomer met een ervaren vierspan pony rijder 4 span rijden, met de 2 van mij en 2 van hem
- Een paar (2 of 3) menwedstrijden in de hobby klasse rijden Haha!
- Maar vooral, ontzettend genieten van elk uur dat we rijden!!!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:19

SuSEQ schreef:
BlackDevils schreef:

Aspiraties zeker wel, maar ik denk dat het veiliger is om eerst eens met een tweespan te leren omgaan. En dan bedoel ik niet op mijn zijkant gaan liggen... Haha!

Ik heb er al twee met enige ervaring in enkelspan, dus een tweespan zou snel gevormd kunnen zijn. Dat zijn dan wel twee groene samen (eigenlijk 3, met mij erbij) en ik weet niet of dat een goed idee is. Met twee van die drie extra AR-haflingers zou ik dan een mooi vierspan kunnen bouwen. Nu enkel nog een tuig vinden. Heeft er iemand nog iets onder zijn kerstboom liggen? Lachen

haha wij hebben/ hadden wel wat liggen maar weet niet of het al verkocht is, moet je ff mailtje sturen naar de manege (manege@chardon.nl) is vd wiel tuig.. en weet eigenlijk ook niet wat ze ervoor willen hebben..

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:44

Ja, ik had rond kerst gemaild, maar nog steeds geen reactie op gekregen... We zien wel wat 't geeft; ik zal tevreden zijn als ik mij een tweespan Ideal tuigje kan permitteren. Haha!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:38

iedereen gelukkig nieuwjaar !!!!!

Mijn voornemens.

Veulentje uit cindy fokken. Dus op zoek naar een leuke hengst.
2 span wedstrijden gaan rijden en verder gewoon lekker veel wedstrijdjes rijden en veel plezier hebben.

We beginnen goed. Morgen is onze eerste westrijd voor dit jaar.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:42

Veel succes morgen Maisie!

mijn goede voornemen voor dit jaar is lekker veel met de koets erop uit en lekker genieten van Tosca en het mennen Lachen

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:44

Hallo! Ook van mij iedereen de beste wensen voor 2009!!

Ben even niet aanwezig geweest hier....Heb erg drukke dagen achter de rug. Zal morgen alles bijlezen....

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:07

Hallo iedereen hier ook de beste wensen, en een gelukkig nieuw jaar Haha! !!!!!
Hopelijk word het een mooi jaar voor iedereen en hun knollies Tong uitsteken

Tijdje weg geweest in dit topic, goede voornemen, weer wat actiever te zijn hier Tong uitsteken;)
Andere goede voornemen, lekker door oefenen met mennen en dan vooral op wat drukkere weggetjes of 50 km wegen, hopelijk zit er deze zomer een keer een leuke dagtocht met picknick bij Tong uitsteken

Leuk momentje in het nieuwe jaar, ik heb weer gement sinds een tijdje Haha! door school heel weinig tijd gehad elke keer dus heb zeker 2 maanden niet meer gement met de pony's.
De 2e dag van 2009 was het moment daar dat ik eidelijk weer kon rondrijden, klein rondje gemaakt door de kou Tong uitsteken maar met een leuk geruit plait viel de kou best mee (al voelde ik me ergens net een oude oma Nagelbijten / Gniffelen) pony en ik hebben samen genoten van ons kleine nieuwjaars ritje Haha!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:08

Owja BD mooi filmpje trouwens!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:37

palousa_boy schreef:
zou inderdaad wel lekker zijn als ze verwarmd zijn, maar volgens mij ben je al het gevoel kwijt of niet?

Heb het van de week even voor je nagevraagd, gevoel is een stuk beter dan met ijskoude handen was het antwoord! Haha!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:41

Vaak moet je er gewoon even doorheen.
Soms ben ik het gevoel even kwijt in mijn vingers/handen maar als ik dan mijn handschoenen uit trek en een beetje beweeg worden ze weer warm en kan ik verder rijden zonder handschoenen en koude vingers.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:48

Een jaar met niets dan goeds voor jullie allemaal!

Ik wil eindelijk eens mijn twee Welshkes eens regelmatig samen gaan inspannen.
Romeo ook nog in enkelspan.
Zelf mijn tweespanbewijs gaan halen.
Een licht concourswagentje aanschaffen voor het geval dat Rome het netjes doet in enkelspan...

Poeh, zeg wat een voornemens, alleen al op mensportgebied...
Het jaar zal het leren...

Zo nu gauw naar stal, want er komt een potentieel ruitertje voor de zwarte Welsh

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:34

Nouvel schreef:
palousa_boy schreef:
zou inderdaad wel lekker zijn als ze verwarmd zijn, maar volgens mij ben je al het gevoel kwijt of niet?

Heb het van de week even voor je nagevraagd, gevoel is een stuk beter dan met ijskoude handen was het antwoord! Haha!

haha ja dat zal ongetwijfeld zo zijn Haha! bedankt voor het vragen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:35

graag gedaan Haha!

avaluna, succes met je nieuwe ruitertje! Knipoog