[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjaR

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:21

Ik rijd ook mee in Etten-Leur.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:53

Moet goed komen dan.
Hij word wel steeds fanatieker gelukkig.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:31

Wat een feest, toen ik vanmorgen op stal aankwam stond mijn band nog vol met lucht! Na een week oorzaak zoeken. Het is waarschijnlijk een klein vuiltje geweest op het ventiel. Dus niks lek! Wat een giller. Vanmiddag gelijk een ritje gemaakt, ondanks de donkere lucht die steeds boven ons hing, heerlijk gereden!

Alle (m)endurance deelnemers van afgelopen weekend zullen vanavond lekker nagenieten van hun prachtige kilometers!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:42

Das fijn Tolbergfan, kun je nu weer kilometers maken!

Mocht er nog iemand stalling zoeken voor de mendurance of endurance van Etten Leur, wij hebben nog boxen vrij. Overnachten is bespreekbaar, het is met de auto 15 minuten rijden naar het terrein.

Pony kwam vandaag weer jolig uit de stal, alsof hij gisteren niks gedaan had. Wat een pony is het toch.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:51

Morgen gaan we weer voor een langere ronde
Heb er net 1 uitgezocht van 20,8 km
Ben benieuwd wat de kleine uk ervan gaat maken

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:48

confetti schreef:
Das fijn Tolbergfan, kun je nu weer kilometers maken!

Mocht er nog iemand stalling zoeken voor de mendurance of endurance van Etten Leur, wij hebben nog boxen vrij. Overnachten is bespreekbaar, het is met de auto 15 minuten rijden naar het terrein.

Pony kwam vandaag weer jolig uit de stal, alsof hij gisteren niks gedaan had. Wat een pony is het toch.

Voor overnachten moet je toch bij fam..jochems zijn he. Wij willen misschien vrijdag al komen moet effe kijken maar dan kunnen we gewoon in tent slapen op het terrein toch en pony,s in paddock of heb ik dat nu verkeerd?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:18

Ja hoor, dat kan zeker. Inderdaad even contact opnemen met de fam. Jochems.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:48

Super Confetti daar doe je het voor he *\o/*
Ben benieuwd W_A, goed bezig :j
Keona lekker logeren, leuk hoor, echt zo'n mini-vakantie *\o/*
En Tolbergfan een volle band gelukkig maar :)

Hier verder geen nieuws :7 vroeg me wel af hoe het met L_S foto's is, na alle ellende ...

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:13

Ik vind jullie trainingsschema's en het verhogen van het tempo ed. heel interessant! Maar hoe doen jullie dat dan? Trainen jullie max twee keer in de week om zo ook steeds de drie rustdagen mee te pakken?

Edit: Etten Leur is niet zo ver weg! Misschien kan ik wel komen kijken of helpen! Wanneer is de wedstrijd?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:15

Ik vind echt heel goed dat iedereen echt een schema heeft en er ook mee werkt. Ik zelf rij gewoon wanneer ik zin heb,ook ligt het aan de tijd of ik lang of kort ga.ben ik tijdje niet geweest rij ik natuurlijk niet meteen als een gek. Maar ik heb dus echt geen schema

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:44

LinSa schreef:
Ik vind jullie trainingsschema's en het verhogen van het tempo ed. heel interessant! Maar hoe doen jullie dat dan? Trainen jullie max twee keer in de week om zo ook steeds de drie rustdagen mee te pakken?

Edit: Etten Leur is niet zo ver weg! Misschien kan ik wel komen kijken of helpen! Wanneer is de wedstrijd?

27 juni, als je zou willen komen helpen, graag!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:45

Wij hebben afgelopen zaterdag in wateren voor het eerst mee gereden in klasse 1. We waren er toch een weekje op vakantie dus vond het wel leuk om het eens uit te proberen met mijn tweespan.
Helaas kregen we meteen een fijne vuurdoop, regen, hagel, wind alles kwam voorbij tijdens de rit. Voor mijn ponies werd het parcours door alle modder en plassen al snel loodzwaar. Net toen ik op wou geven kwam gelukkig de weg terug :)
Of ik het snel weer ga doen dat weet ik nog niet, het was in iedergeval een bijzondere ervaring :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:48

Letsdunit schreef:
Wij hebben afgelopen zaterdag in wateren voor het eerst mee gereden in klasse 1. We waren er toch een weekje op vakantie dus vond het wel leuk om het eens uit te proberen met mijn tweespan.
Helaas kregen we meteen een fijne vuurdoop, regen, hagel, wind alles kwam voorbij tijdens de rit. Voor mijn ponies werd het parcours door alle modder en plassen al snel loodzwaar. Net toen ik op wou geven kwam gelukkig de weg terug :)
Of ik het snel weer ga doen dat weet ik nog niet, het was in iedergeval een bijzondere ervaring :)

Dat geloof ik dat het een bijzondere ervaring was met dat weer.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:53

letsdunit: Jeeetje wat balen met zulk weer zeg!! Dan is het inderdaad wel heel zwaar :( :( :(

Hopelijk heb je er nog een keertje wel weer zin in met beter weer

Ik heb vandaag voor het eerst met Spook gereden :D
Afbeelding

Het was sowieso wennen voor ons alletwee :P Sulky is te groot, ik moet een 16 inch kopen.
Spook is al een jaartje niet echt meer gemend (op paar momenten na) dus vloeiend ging het allerminst, maar het was wel HEEL LEUK! En dat kleine gekke ding is verschrikkelijk enthausiast, geweldig! Wil alleen maar verder en harder XD

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:06

Leuke foto vind je sulky best gaan achter deze uk

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:08

NdV74 schreef:
LinSa schreef:

27 juni, als je zou willen komen helpen, graag!

Moet ik wel even mijn vriend zo gek krijgen en vrij vragen. Laat het nog weten, okee? Zou je een pb'tje kunnen sturen wat je van mij (of ons) verwacht?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:27

Leuk, Spook, ik vind de sulky ook prima passen hoor :j
Ojeetje Letsdunit, die weersomstandigheden waren ook wel erg zo te lezen :oo hoop dat je het nog een keer aandurft :j

Vwb schema's, ik heb wel wat in mijn hoofd, wat ik graag zou willen rijden / doen. Heb ik altijd al gehad, ook toen ik dressuur reed of sprong. Is gewoon een trainingsschema. En hoe meer km's je doet, dan moet je toch wel beetje 'gericht' aan de slag gaan, vind ik dan :o
Ons idee voor dit seizoen was een fijne mooie klasse 2 rijden (endurance). Dat wil dan zeggen een 50/60 km. Daarvoor zijn we bewust 'in opbouw' vanaf januari zo ongeveer.
Voor ons geldt die opbouw ook voor mezelf. Heb een lijf wat niet altijd meewerkt, dus ik moet zelf ook aan mijn conditie werken en 'goed' zijn. Denk eigenlijk dat mijn pony al makkelijk een 3 aan kan.... maar of ik dat zelf ooit kan geen idee.

Schema is absoluut niet heilig hoor. Is allemaal erg afhankelijk van hoe de week / maand loopt, hoe pony aanvoelt, hoe ik mezelf voel etc.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:38

In draf stuiterde hij in de lichtogen, de hoek is niet groot genoeg dus, hij staat dus te recht. Moet dus echt kleinere wieltjes onder, en dan heb ik ook liever een stoeltje met leuning en dicht lamoen. Eerste met lange afstanden dat ik ook even kan 'uitrusten' in stap, en dicht lamoen is veiliger.

Kan ik allemaal wel aanpassen aan deze ook maar dat kost meer dan een nieuwe gok ik. Neem ik meteen een andere kleur XD

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:39

Toydoll schreef:
In draf stuiterde hij in de lichtogen, de hoek is niet groot genoeg dus, hij staat dus te recht. Moet dus echt kleinere wieltjes onder, en dan heb ik ook liever een stoeltje met leuning en dicht lamoen. Eerste met lange afstanden dat ik ook even kan 'uitrusten' in stap, en dicht lamoen is veiliger.

Kan ik allemaal wel aanpassen aan deze ook maar dat kost meer dan een nieuwe gok ik. Neem ik meteen een andere kleur XD

Oke dat kan maar dat zien wij op de foto niet dan moet je inderdaad een andere,

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:44

Nee dat kan je op de foto's niet zien haha. In de bak leek het ook wel mee te vallen, maar op het asfalt was t duidelijk. Beetje achterover leunen lost het nu wel op maar zo wil ik niet blijven rijden natuurlijk :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:50

Toydoll schreef:
Nee dat kan je op de foto's niet zien haha. In de bak leek het ook wel mee te vallen, maar op het asfalt was t duidelijk. Beetje achterover leunen lost het nu wel op maar zo wil ik niet blijven rijden natuurlijk :D

Nee niet prettig

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:32

Ik rij niet mee in Etten Leur. Dat is de enige week dat we samen vakantie hebben dus ik zit in de pyreneeën
Jammer om te horen dat de menner die zaterdag is omgegaan heel lang uit de running ligt. Door haar dystrofie hebben haar verwondingen grote gevolgen voor haar. Jammer ook dat de atb rijders die aanwezig waren niet geholpen hebben en door gereden zijn. Dat verbaasde me ook al van de menners die ik tegenkwam dat we het span zochten. We kregen van hun te horen dat ze problemen had en hulp nodig had maar die hulp was ook door hun niet geboden. Ze kon zelf niet verder mennen en haar groom had het over genomen maar die kon ook niet mennen. Ik heb het laatste stuk haar span overgenomen zodat de menner in de auto naar de lokatie terug kon. Gelukkig kon haar man vanaf de lokatie met de mensporttrailer ons oppikken in het bos op een parkeerplaats

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:34

Opvallend was wel dat de snelheden vrij hoog lagen maar dat veel paarden na het staptraject alsnog boven de 70 zaten met de hartslag. Er is dan toch slecht management geweest onderweg want dat is gewoon een hele hoge hartslag wanneer je al een kilometer harde weg en een km stap heb gehad

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:29

Wat vervelend zeg! Bizar ook eigenlijk dat mensen hun eigen resultaat boven de gezondheid van een andere menner zetten!
Hopelijk knapt ze snel op!

De hoge hartslag en snelheid komt misschien wel doordat mensen haast hadden ivm het weer?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:34

Napie schreef:
Ik rij niet mee in Etten Leur. Dat is de enige week dat we samen vakantie hebben dus ik zit in de pyreneeën
Jammer om te horen dat de menner die zaterdag is omgegaan heel lang uit de running ligt. Door haar dystrofie hebben haar verwondingen grote gevolgen voor haar. Jammer ook dat de atb rijders die aanwezig waren niet geholpen hebben en door gereden zijn. Dat verbaasde me ook al van de menners die ik tegenkwam dat we het span zochten. We kregen van hun te horen dat ze problemen had en hulp nodig had maar die hulp was ook door hun niet geboden. Ze kon zelf niet verder mennen en haar groom had het over genomen maar die kon ook niet mennen. Ik heb het laatste stuk haar span overgenomen zodat de menner in de auto naar de lokatie terug kon. Gelukkig kon haar man vanaf de lokatie met de mensporttrailer ons oppikken in het bos op een parkeerplaats

Beetje vreemd van mensen.snap zo iets niet.