[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:24

Zal ik dennis dan maar vragen langs te komen? :+
Ik ga ervan uit dat mijn staleigenaresse wel aardig wat verstand ervan heeft :o
Meerdere ponys beleerd en altijd gereden en gemend.
En zo niet dan gaat ik op zoek naar instructie :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:26

Rianne1994 schreef:
Zal ik dennis dan maar vragen langs te komen? :+
Ik ga ervan uit dat mijn staleigenaresse wel aardig wat verstand ervan heeft :o
Meerdere ponys beleerd en altijd gereden en gemend.
En zo niet dan gaat ik op zoek naar instructie :)

ik zou zoiezo dennis vragen, die is goed en heeft inzicht.

je staleigenaresse miss ook wel natuurlijk, maar die kennen we hier dan weer niet.
das lastig adviseren.

bij dennis ben je in goede handen :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:28

mwa.. om me er in te mengen..
de hoogte van de broek is wel van het minste belang in dit specifieke geval...
Dier trekt niet met het borsttuig, lijkt me wel zo prettig voor 't beestje..
Niemand reageert om je lol te vergallen, maar om je te laten inzien dat het beter kan. Ook als je niet veel geld hebt.

Overigens heb ik inmiddels 5 jaar geleden een voor mij redelijk prijzig tuig gekocht (maar de meeste mensen in dit topic vinden het qua prijs een lachertje :)) ), maar er nog altijd veel plezier van. Wél eerst door een tuigmaker laten bewerken om het mooi pas te krijgen :) Kostte toen 25 euro ofzo, dus dat was het ook niet :))

---------------------------------

Merry Christmas to you all! :*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:30

Gave foto's Aks! Jij ook fijne feestdagen! :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:32

Dennis heeft al heel wat tips gegeven ;)
Fijne feestdagen Aks!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:39

Maisie van harte gefeliciteerd
Mooie abby-foto gezien,veel lammetjes bij janouk volgend jaar,aks heeft mooie kerstfoto's,rianne heeft tuigenstress,natuurlijk wil je het allemaal goed doen en niet iedereen heeft een geldboom om zijn hobby te bekostigen,maar veiligheid gaat voor.....ik had zelf een merkloos tuig waarmee ik begon met mennen,ging goed met een lichte concourswagen,maar deed het schoffie op bij een jonge pony,die schrok van iets en zette zijn buik uit.....pang.....singel geknapt,gelukkig was het aan de longe gebeurt en niet aangespannen......
En ja ik maakte met mijn verzorgshet vroeger ook met longerlijnen een tuigje voor de slee,en pony was niet aangespannen beleert,wat gingen we hard....pffffff

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:03

En een goedenavond :)
Wat is er weer veel gebeurd :list:
Ga niet herhalen wat er al gezegd is :7 , maar Maisie van harte! Zie mooie prijzen, mooie ritten, veel belevenissen, winderig en koud of juist warm. En werkelijk prachtige kerstfoto's van Aks *D
Plus een mysterieuze zoefie man <<)

Moet nog ergens een foto hebben van een op merkwaardige wijze ingespannen brave Simba, was 1e x dat ik hem zelf had ingespannen. Zoonlief zei toen nog, mama, volgens mij deed die mevrouw het vorige keer anders :o :+ tja...

Je hebt een ontzettend brave pony Rianne, that's for sure.

Oja, ons eerste tuigje kwam bij de pony, ons tweede tuigje kostte 100,- Euro incl alles en daar heb ik best lang mee gereden voordat ons eerste Ideal webtech tuigje kwam.

Vandaag Hero helemaal opgetuigd. Vond hij totaal niet eng, dus rondje gelopen met volle bepakking en toen voor de sleep. Eerste weglopen ging prima, alsof hij niet anders had gedaan maar de bochten bleek toch andere koek := meerdere pirouettes en slidingen van het geheel aanschouwd :wow: uiteindelijk weer paar goede stukjes. Toen nog even rondgelopen met alleen tuig en zonder sleepje en toen rust er weer goed in was gestopt.

Dit moet Hero dus nog wat beter gaan snappen. Maar hij was ondanks z'n gedoetjes wel erg braaf hoor. Niet slaan ofzoiets, hij snapte het gewoon niet en wilde rennen, of stilstaan, daarna vooral stilstaan (lijkt op zijn moeder :(:) ) en later viel het kwartje weer een beetje.
Komt met oefenen vast helemaal goed :j

Daarna wilde ik lekkere rit gaan doen met Ollie maar wat een baggerweer >;) alles piepte en kraakte in het bos dus maar weer teruggegaan. Nog wat in de bak gereden maar hield niet over allemaal. Ze liep wel erg lekker.

Nu maar zo naar bed :z

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 08:32

Goedemorgen allemaal.. :wave:
Aks, wat een mooie foto's !
Vhu, knappe Hero, en wat een woei in het bos he ?!....gisteren met de hondjes, viel er pal achter ons een dun boompje op het pad...was ik blij dat we er al onderdoor waren... := ik had hem ook niet zo scheef zien staan ofzo...een #) is ook niet fijn...
Tine, hoe gaat het nu met je hand ??
Knappe Abby foto en toetsweek achter de rug !! +:)+

Er missen idd heel wat mensen, die zitten onder de kerstboom natuurlijk {:) {:)

lanouska, hoe is de kerstshow gegaan ?
hier weer trainen straks, gisteren een lange route gedaan...op mooie snelheid, we hebben alle 5 genoten, was een mooie route !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:06

Eigenlijk ben ik sinds ik op de Pannenhoef sta nog nooit het bos niet ingegaan om de wind maar het was een rare wind vond ik .... met van die hele harde vlagen. En op het aardbeienveld naast het weggetje waarop je naar het bos gaat hadden ze hele grote lappen plastic over het land gespannen. Dat golfde zo op en neer met bijbehorende geluid, vond het echt eng. Da's niet zo handig voor mijn coole pony (die deed er namelijk niets op) dus toen maar terug. Ik ander weggetje genomen met minder bomen en volgens mij geen obstakels, dus die met nog een lusje erbij gedaan, kom ik op de terugweg uit die weg, staan er in het huis tegenover de uitrit drie enorme wapperende spandoeken, waarvan een zo half los plus een Sarah in de tuin :)) ík schrok met rot :wow: Ollie niet die keek even (vroeg zich waarschijnlijk af wat dat daar deed :O :roll: ) en stapte net zo dapper weer door.
Die pony is gewoon zo betrouwbaar en 'steady' :+:

Zo knap als ze trouwens buiten is zo'n draak is het af en toe in de bak, daar wilde ze niet galopperen, doet ze niets meer he, gewoon staken, vier benen in de grond en kop naar beneden :x moet ik dan wel om lachen (kreeg de boel wel weer aangeslingerd maar ze blijft het gewoon proberen hahaha heeft ze al vanaf de 1e keer dat ik op haar zat, toen ik bang was om erop te gaan ivm fratsen voormalig peerd, wat doet ze: niets, werkelijk niets en dan ook echt niets :') )

Lekker zo trainen Biancocoo =:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:20

Goedemorgen

Bianca lekker trainen
VHU: lekker met ponys bezig geweest
Aks: mooie fotos

Hier gister drukverband eraf gehaald. Bleek nog flink gebloed te hebben, dus verband onder was een grote harde bloedprop die vast zat aan de wond. Na overleg huisartsenpost onder e douche de boel losgemaakt. Onderste deel wond is keurig. Bovenste staat open, daar was het vochtig en huid helemaal wit en dus niet aan elkaar gegroeid.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:24

Goedemorgen allemaal,
Wat gaan jullie hard zeg. Nog gefeliciteerd met de verjaardagen en sterkte gewenst voor wie dat nodig heeft.
Heb alles weer helemaal bijgelezen maar te veel om op alles te reageren. Aks; heel veel sterkte nog toegewenst in deze moeilijke periode.
Tine; Veel succes met het herstel. Wel pittig hoor zo lang niets doen.
Ben bij de eerste pony ook begonnen met bertha tuigje maar na een jaar een tweedehands ideal gekocht. Nu bij het paard een ideal eurotech en ben er heel blij mee.
Gisteren inderdaad raar weer met erg veel wind. Toch paard ervoor gehad en buitenrit gemaakt. Bospad ging niet want daar lag een boom. Paardje weer erg fris en schrikkerig. Is natuurlijk ook niet raar met dit weer. Wel lekker gereden en ze was gehoorzaam ondanks dat ik mijn handen eraan vol had. Verder niet zoveel meegemaakt; erg druk op werk en thuis. Alléén maandag nog werken en dan heerlijk bijna twee weken vakantie. *\o/*

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:42

Mijn eerste tuig was ook niet veel soeps, merkloos en geen goede kwaliteit. Voldeed voor toen nog wel, maar toen ik echt verder wilde met mennen heb ik een beter tuig gekocht. Iedereen is ooit begonnen met paarden en mennen en allemaal hebben we wel wat flaters denk ik. Of dingen die achteraf beter hadden gekund. Al doende leert men.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:18

@Tine wat vervelend zeg... zal daar nog iets aan te doen zijn dat het wat sneller weer bij elkaar komt?
@Annemie met stuiterpaardje op stap :):)
@Jeskim dat is ook zo. Het is ook zo als je luistert naar ervaren rotten en goed om je heen kijkt en veel vragen stelt je snel kunt bijleren ;)

Zou vandaag niet naar stal, maar verveel me nu al := zoonlief ligt nog in zijn nest (we waren gisteren eten met vrienden was laat thuis), manlief is aan het bouwen met zijn modelvliegtuigen en ik zit braaf te niksen }:0 vanmiddag laat moeten we weer weg. Denk dat ik toch zo nog even op en neer tuf :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:27

Morning! :)

Ikga zo ook naar stal, dids voor het eerst sinds 4 weken? Weer eens voor de wagen zetten :) beetje loswerken, rest van de week weer veel te druk..

Ik voel me lichamelijk nog steeds een ouwe oma, na de osteo behandeling.. Maar er beweegt nu een stuk rug.. Dat heb ik lang niet gevoeld ;)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:01

@VHU, leuke nieuwe profielfoto! En echt super dat het zo goed gaat met Hero! Ik heb jouw sulky volgens mij ook nog voorbij zien komen, gaaf ding!
@Biancacoo, bedankt! Oei, wat eng zeg. Zo'n vallend boompje...
@Tine, oooh! Klinkt ernstig zeg. Ik zal er wel overheen gelezen hebben wat er gebeurd is, maar toch veel beterschap!
@Aks, veel plezier op stal! :D

Ooh, ik heb toch zo'n leuke droom gehad! Abby stond weer voor de kar en we waren in het bos. Voor wat foto's wilden we even een stukje op een grasveldje wat serieuzer dressuren. Dus hop in draf het veldje op. Bleek het toch niet zo'n leeg veldje te zijn. Het was vrij leeg, maar er stonden ook wat auto's. Maar dat bleek geen probleem want we gingen zo zig-zag tussen die auto's door. Ik was vet trots op Abby haar snelle reactievermogen en mijn stuurvermogen. En toen reden we lekker verder en ik heb geen idee hoe de droom verder ging.
Ik denk dat mijn geweten mij probeert te vertellen dat we maar weer eens een ritje moeten doen. :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 11:16

Goedemorgen.

Kerstshow was weer geweldig.. heb wel gefilmd maar is wat bewogen.. (hoop dat YouTube dat kan verbeteren)... Op het moment niet thuis dus pas dinsdag of woensdag kan ik wen filmpje erop zetten...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:46

Afbeelding

Rembrand en Amerigo worden ook vandaag weer voor me getraind

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:32

Wat een service Tine. Lekker hoor dat de mannen dat doen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:53

Ik ben weer onder de steen vandaan :):) :):)
Tentamens gehad, dus heb mn sociale leven weer terug.

Ik heb wel wat meegelezen maar hier en daar ook wel dingen gemist.
Tine wat fijn dat de paarden gewoon beweging krijgen, en ook dat je zoon weer op de pony zit! Sleutelbeen gaat dus goed?
Akshay heeft weer beweging in dr rug! Héél fijn!
VHU verveelt zich... gauw naar stal haha.
Peerappel droomt leuke dromen.
Lanouska had een super kerstshow.
Annemie veilig een buitenrit gemaakt.
Biancacoo bijna geplet onder een boom(pje) in het bos!
Rianne heeft de pony aangespannen gehad wat nogal wat stof tot discussie opleverde. Ik heb niet alles meegekregen en de foto maar even teruggezocht. Ik hou me er buiten, heb er natuurlijk ook wel een mening over maar heb niet het idee dat dat in jou straatje past dus ik hou me stil. Je hebt iig een doodbrave pony!

Over tuigen... ik mende voorheen ook met het merkloze spul van iemand anders. Nu heb ik voor Angel een mooie Ideal tuigje (overgenomen van Maisie). Ga na de jaarwisseling es rustig met haar bezig dus dan zullen we tzt ook wel 'Angel in tuig' foto's langskomen.
Verder net weer een springlesje gehad met Jort. 3e keer dat ie onder de man sprong, maar hij vind het superleuk en wordt echt enthousiast. Hij kan ook fijn springen, sprong vandaag een 'parcoursje' (3 hindernissen) van 50/60cm. Superleuk!!
Vanavond nog op wedstrijd met Bakira en dan ist weekend alweer voorbij.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:03

Ik heb globaal even bijgelezen, zag een discussie, daar houd ik me altijd heel mooi buiten :') , foto van Abby, goede resultaten van DB, de mannen van Tine die de paardjes trainen, mooie kerstfoto's etc.

Ik heb hier al zeker anderhalve maand nieuw tuig liggen (heb jaren getwijfeld over de investering :o ), maar geen tijd om het te gebruiken, het ligt mooi te pronken in de zadelkamer; komt nog wel.

Hier gigantisch druk en aan het eind van het jaar zijn we beiden ook gewoon niet fit, maar goed, nog even en dan is het iig Kerst. Met ons pensioenpaardje gaat het prima, het is echt een schatje en hij doet het hartstikke goed, helaas vandaag alweer storm, dus maar even niet het dak op om de dakgoten te doen, maar dat nog en dan is het dak ook helemaal is.
Dochter is lekker druk met haar pony <3 .

Ik weet niet of het lukt om nog langs te komen, dus wens jullie alvast heel fijne Kerstdagen, met veel rust, veel liefde, geluk en lekker eten met fijne mensen :* .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:49

Dank je Avaluna same for you :*
Wat voor tuig heb je zo prachtig liggen? Wordt het ook niet vies :) want jeetje wat wordt het vies op het moment :+

Erg leuke foto Tine, wat fijn dat ze zo toch wat beweging krijgen, lekker naar buiten langs de weg helemaal top! En zoonlief er ook weer op. Zit je zelf toch ook net wat minder }> thuis toch?

Knappe Jort! En PeerAppel erg grappig droom :):) heerlijk als je zo droomt! Lanouska heeft Kerstshow overleefd {:)

Lekker naar stal gegaan, gelukkig maar want het is hier nu echt vuil weer zeg, veel wind, van die regenbuien waar je echt niet blij van wordt. Lekker binnen de rest van de dag :9k en :Y) met familie. Kan het nu wel aan :+

Hero mee gefrummeld, tuig op/af, wandelen, beetje freestyle, ging helemaal goed en lekker relaxed. Hij is toch zo grappig, zag ML en manlief in de kantine staan, door de ruiten heen, hij helemaal :o? hij is dan echt blond hahaha.

Ollie mocht even met dochter van ML erop wat doen in de bak, ze was nog knap aan het uitproberen :x wilde steeds teugels uit handen trekken van het meiske. Gelukkig leek ze niet onder de indruk. Zou leuk zijn als het wat wordt met die twee, we zullen het zien de komende tijd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:50

Avaluna, hij ook fijne dagen alvast toegewenst voor jouw en je familie !
Discussie en foto houd ik me buiten, ik ben nooit zo tactisch...
Vhu verveelt zich....toch nog naar paardje s toe?
Tine ik hoop dat je hand moooooooooi dicht groeit.
Gem. Hoe is het met moos wondje, oh ja, je gaat op het schip mee hè.

Hondjes hebben super fijn gelopen, we schrokken alle 6 flink...ree spring over mijn voorste hondjes heen terwijl we toch 24 km.per uur gingen.....min zoontje was ookk mee.... Verder op staken er nog 4 reeën over.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:52

Yep lekker even uitgewaaid en getut. Doet mens en dier goed he.
Jeetje joh wat heftig een ree over je honden? Schrik je je echt een ongeluk :oo :wow:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:25

Toch raar dat je reeën tegenkomt, terwijl je met zoveel honden bent. Je zou denken dat ze zich schuil zouden houden.

Vanochtend in het bos redelijk droog gereden. Er werden film opnames gemaakt van Janouk in training, voor demonstratie film.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:25

Ik zie regelmatig reeën, de honden blaffen ook niet, dus ze horen ons ook niet aankomen.
De kar maakt ook geen geluid, maar idd....schrok behoorlijk..was wel moooi om te zien.
Denk dat die ree ook flink in de stress zat.