[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:23

ik slaap niet tussen de middag,maar neem wel een broodje-met -laptop-op-schoot-pauze(van ongeveer 1,5 uur),omdat ik anders gewoon door ga en mijn lichaam de volgende dag niet meer wil. :(
prinsje: regen? huh? ik zat heerlijk tot half 5 in mijn korte broek en hempie in de tuin te lezen :j
geit moet een prik,agosieee,als het maar goed komt en nog jaren mee mag gaan(hier ook old-timers geiten,die je nog steeds kunnen laten vloeken met hun grapjes)

bettepet

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:41

slapen tussen de middag, zo in mijn vakantie slaap ik wel eens ff een uurtje lekker in het zonnetje of met de hond op de bank heerlijk. Maar normaal geen tijd voor, als ik aan het werk ben.

Hier helaas nog steeds geen uitslagen van de districtkampioenschappen, toch wel erg jammer.

Ook hebben wij er weer een probleem bij. Onze pensionstal gaat de prijzen met 20 euro voor de paarden verhogen, van 190 naar 210 en voor mijn shetten van 125 naar 130. Dit terwijl hij alleen maar een 20x40 buitenbak heeft met verlichting en een tuinslang om je paard af te spuiten, ohw en een zadelkamer waar je je zadel liever niet in hebt liggen omdat er verschrikkelijk veel muizen wonen.
De zadels van mijn vriend liggen dus ook in de auto.

Nu dus op zoek naar een nieuwe pensionstal voor onze 2 rijpaarden en 2 shetten, en dat valt nog niet mee. Al wel een aantal bekeken, maar ja ook de afstand speelt dan weer een rol.
Dus als iemand iets weet zo ongeveer 25 km rond Nieuw Buinen, dan houdt ik me aanbevolen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:42

he bettepet! dat zijn dingen die je niet graag voor je neus krijgt...
:(:) helaas krijg ik niet eens verzonnen waar nieuw buinen ligt, dus ik kan je niet helpen :o

heb fotootje van dids
Afbeelding

slapen tussendoor.. Ik had het vandaag moeten doen, zit een migraine-aanval te azen..
maar heb het niet gedaan.. :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:45

Hier een aantal jaar ook vaak pauzes gehouden tegenwoordig niet meer bewust, gaat erg goed sinds een jaar ofzo. Ben daar erg blij om. Weet wel precies wat ik moet doen om mezelf 'kapot' te krijgen hoor dat is zo gebeurt |o :o

Vriendinnetje had twee LEGO bouwwerken waar zoonlief heel lang over had gedaan laten vallen, zoonlief werd echt boos, en nu zitten ze heel zoetjes alles weer in elkaar te zetten O:) dus de boel is weer genormaliseerd.

Geweldig, krijg net een SMS'je van mijn stalhouder dat ze met Bente tractortraining hebben gedaan (Bente vindt de tractor van stal erg eng als hij aanstaat). Peter aan het slepen in de bak en Riette in de bak longeren met Bente. In het begin vond ze het eng, later was ze rustig haar rondjes aan het lopen. Goed he!

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:47

erg vervelend inderdaad.
Nieuw Buinen ligt in Drenthe, vlakbij Borger.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:58

@VHU: dat is erg handig, die tractor training. Ik weet ook precies wat ik moet doen om in te storten, maar ja, soms heb je weinig keuze. Ik leef maar 1 keer en wil niet als een kasplantje leven. Maar te druk om niet te slapen, dat lukt me gewoon niet meer. Dan moet ik het dagen bezuren.
Fijn dat ze nu samen de boel weer opbouwen.

@ Bettepet: ik vind het erg raar dat ze die uitslag nog niet hebben geplaatst. Zoveel werk is dat niet. Op de wedstrijd hadden ze ook geen lijsten en we willen natuurlijk wel zien hoe slecht we geeindigd zijn. :o
Wat een ellende met je stalling. Weet geen alternatief voor je. Waarom zoveel duurder geworden? Vanwege dure hooi en stro?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:10

@Bettepet vervelend. Maar de prijzen die jij geeft mesten ze daar ook voor uit en zetten ze je paard/poown binnen en buiten? Een beetje all in pensionstalling (waarbij ze dus voeren, mesten, je een bak hebt en met een beetje geluk een paddock/longeerring) kost hier gauw 250,- / 300,- euro per paard. Als je dan nog iets extra's wilt (paard binnen/buiten zetten, wat ander voer, binnen- of grotere bak of zoiets) zit je hier al snel vaak op 350,- of zelfs nog duurder. En dan heb je van die stallen waar soms 40, 50 of zelfs meer paarden staan... moet je nagaan wat een drukte (waar ik totaal niet van hou, ik ga naar mijn peerd/poown voor de ontspanning).
Dat is ook een van de redenen dat ik 'helemaal' in Rijsbergen sta.... de prijs die ik daar betaal daarvoor heb ik hier nooit die service en die faciliteiten.

Er wordt altijd gezegd dat het stro/hooi duurder wordt. Als het goedkoper is hoor je er niemand over ;)

Arme geit, dat die zo boos tegen elkaar kunnen doen zeg, dat wist ik niet :7

Begrijp het Tine, zo ben ik ook een paar jaar geweest. Ben ook zo blij dat het nu wel weer beter gaat. Die chirurg die mijn knie heeft gerepareerd, die man verdient een gouden lijstje :j

Ik vind het zo grappig dat ze daaraan denken bij mijn pensionstal (Bente's tractortraining). Merk je dat ze echt met je paard begaan zijn en het graag goed voor je willen doen, stel dat enorm op prijs.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:21

@ tine en bettepet idd vreemd dat er nog geen uitslag is.

VHU fijn dat je zo op de hoogte wordt gehouden. En tracktor training is altijd handig.

Naaltje balen van je deken zeg !! Hoe kan dat nou zo opeens.

Zo ik heb een M proef geoefend met robijn en remko er ook 1 laten rijden. Robijn kan zn uitgestrekte draf
echt super en middendraf ook. Maar die verzamelde draf en uitgestrekte stap zijn wel moeilijk hoor. En nog meer dingen dus we gaan lekker oefenen. Vanmiddag ook nog met robijn gereden en straks ga ik nog even ferro longeren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:53

zo ben ook weer thuis, theewater staat op, paardjes verzorgd, en nat geregend... :+
longeren van vosje maar tot morgen uitgesteld, wel wandeling met Fifi en hond gedaan, want die moesten beide toch uit... 8-)

ik weet nu al dat ik het hier niet meer bij ga houden nu ik weer aan het werk ben, jullie kletsen echt teveel... :D

zag wel gave dids foto's voorbij komen, die aan de dubbele longe is echt onwijs gaaf! *\o/*

over stalgeld (hier heb je geen volpension onder de 300,-, daaronder moet je altijd wel iets zelf doen, en vaak gaan de paarden ook niet of nauwelijks naar buiten...), over tracortraining, handig!

dan las ik wat over M proeven oefenen en robijn die dat goed kan!

uitslagen die maar niet geplaatst worden...

lego bouwwerken die ingestort zijn en herbouwd moeten worden (wat klinkt dat toch bekend... :+ )

middagslaapjes die gedaan worden...

zelfgemaakte popcorn, jammie! :9

zielige geit eddy...

prinsje in de regen op strand...

kapotte dids dekens...

gave foto's van tass!

en verder heb ik het wel gelezen, maar weet ik het even niet meer...
ga nu eerst mijn thee even pakken!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:06

Mooie samenvatting Nouvel :j

Ik ben weer terug van les met Thabor. Ging best goed, voor het eerst ook galop gedaan. Instructrice was wel tevreden daarover. Maar verder deed ik het geloof ik niet zo goed. Maar ja, heb vannacht ook maar zo'n 4 uur geslapen. Dat komt mijn houding bepaald niet ten goede. En ik vond het ook wel weer wat spannend. Thabor heeft erg veel herrie gemaakt. Maar ja, was natuurlijk ook al weer een paar weken geleden (5 ofzo) dat we naar de laatste verenigingsles zijn geweest. Mijn oren tuten nu nog.

Man, die boeren zijn me hier een partij aan het haasten om de graanoogst en stro op tijd binnen te krijgen. Scheuren als idioten af en aan. Snap het wel met de weersverwachtingen maar op sommige plaatsen best gevaarlijk. Zijn tegenwoordig bijna allemaal van die giga tractoren en machines.

Ben benieuwd of ik morgenochtend kan lessen met pony en of de kinderen kunnen ponyrijden, weer zou erg slecht worden. Lang leve de zomervakantie. -O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:11

jee stoer dat je al aan het galopperen bent zeg! +:)+

ik ben toen het eten op stond maar even crea aan de handwerk gegaan...
wist niet dat ik dat ook nog kon, waar zoiets toch weer niet goed voor is... :=

en ik heb iets gecreeërd wat we eerst maar eens uit gaan proberen, wie weet werkt het voorlopig even... 8-)
ik had nog een nieuw neusbontje, maar die was net te smal voor de streng, dus daar heb ik een extra strookje klittenband aan gezet zodat 'ie wel precies om de streng past, ik kan 'm goed strak zetten zodat 'ie hopelijk niet gaat glijden...
ben echt benieuwd of het gaat werken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:15

Gaat vast werken :j

Tjonge, nog steeds geen uitslagen. :( -:(- :?

Was les ohz he, geen menles hoor. Galop voelt in de bochten wel erg eng, ben bang dat ie omvalt :o
Die menles gaan we donderdag voor het eerst meemaken. (Zie wel op tegen het inspannen, want hij is zo druk met ander paarden en herriemaken en kijken enz enz) Mijn man wil eerder gaan om in te spannen (maar dan zijn er nog steeds andere paarden van manegeles). Ik zou liever wachten tot de instructeur er is. Maar goed, niet mijn paard (wel mijn tuig en kar :\ )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:17

ow ik dacht menles, vond het al tamelijk heftig... :=
maar onder het zadel vind ik het ook al heel knap zeg! :j

ik denk ook dat bontje vast even gaat werken, we doen voorlopig toch alleen nog rustige ritjes rechtuit, dus weinig extra druk van de streng...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:22

Sinds jaren inderdaad niet meer zo'n vreselijke natte zomervakantie meegemaakt .... pfff ben haast blij weer aan het werk te zijn en zoonlief weer op school.

Top samenvatting van Nouvel +:)+ en weer natgeregend -O-
Ziet er goed uit die bontjes!

@Tine vind het super knap dat je hebt gegaloppeerd *\o/* en dat met zo'n gillende hengst, heb al moeite met mijn huppelende merrie haha.

Zoonlief hebben we afgelopen vakantie regelmatig woordjes laten spellen en opschrijven want was lichtelijk drama. Nu hadden ze een test met hem gedaan (om te kijken of hij extra oefeningen mee moest of dyslexie getest moest worden e.d.) en.... hij had vrijwel alles foutloos :D knap he.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 22-08-11 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:22

goed geoefend dus vhu! :D

dat wordt geen dyslexie verklaring... 8-)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:26

@Nouvel, wat een super samenvatting :D en wat ben je toch super handig :j . Komt helemaal goed zo met het wondje en het superbontje +:)+
@Tine, je bent écht te streng voor jezelf (vind ik) probeer te genieten van de dingen die wel goed gaan. Moet je kijken wat je al in korte tijd bereikt hebt met Thabor en het is nu eenmaal wel een hengst +:)+

Zo ik heb alle paardjes uitgebreid gepoets , staarten geknipt en gewassen want bij Hans mijn shet zat er allemaal stront in :o . Nu weer heerlijk schoon en lekker ontklit _/-\o_

Net even Brutus gelongeerd en hij liep heerlijk. Even wat stijfjes met opstarten maar zo lekker licht in mijn hand ik ben helemaal trots op mijn paardenmarktpony <3 . Moet wel zeggen dat Simba het niet leuk vind die verplichte rust... hij is enorm aandachtziek en kan het niet hebben als ik met Brutus bezig ben >;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:32

Nee juf vond het inderdaad niet nodig om verder te testen of te toetsen, we denken dat hij gewoon een soort dipje heeft gehad vorig schooljaar eind van het jaar. Mannetje is ook enorm gegroeid en hij kan ontzettend goed rekenen en lezen dus denk dat dit even wat minder aandacht in het koppie heeft gehad. Dyslexie komt erg veel voor in onze (beide) families maar ik had echt zoiets van gezien zijn andere schoolprestaties (kan enorm goed lezen en rekenen) volgens mij is het echt geen dyslexie.

@Ollie ik vind het altijd zo grappig als je dat dan leest waar Brutus gekocht is. Wat een wereldpony heb je er toch aan.

Tine: hoor je wat Ollie zegt ;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 22-08-11 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:37

ollie, haha jaloers kunnen ze zijn he?! :D
fijn dat 'ie zo goed liep!

vhu, super dat 'ie het nu zo goed doet! :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:48

@VHU, ik kan er helaas niets anders van maken := , maar het maakt niet uit waar je paard/pony of wat dan ook vandaan komt, zolang je ervan kunt genieten is het helemaal +:)+
Wat knap van Han dat hij zijn 'toets' even foutloos gemaakt heeft *\o/*

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:01

OMG watgaan jullie hard, ik kruip in de meelees hoek, sorry, kan nu ik weer volop werk jullie helemaal niet bij houden! Vind het wel erg gezellig hier, dus ga gewoon gezellig meelezen :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:02

:wave:

Nouvel ik ben helemaal vergeten te reageren op jouw supermooie foto's van Fief voor de wagen, werkelijk ontroerend en een prachtig zicht, ben blij voor jullie!!!

en dan supersamenvatting gemaakt :D

Morgen met Naaltje kennelijk naar de ruitershop... haha, daar kan ik vast helemaal niks vinden :+
VHU blij met resultaten testen die met zoonlief zijn gedaan, geen dyslexie, gelukkig maar!
Tine heeft gegaloppeerd, +:)+
Ollie Brutus gelongeerd en daardoor werd Simba jaloers :-)

Harley heeft ook net aan de longeerlijn gelopen, maar dan alleen aan halstertje ivm wondje van gisteren. Was niet veel meer van te zien, maar is vast fijn voor 'm om dagje geen bit in te moeten :D
Hij was zo vrolijk <3 wat heeft ie leuke bokkesprongen lopen maken aan die lijn, echt heerlijk om te zien, helemaal niet uit narigheid, maar echt met oortjes naar voor en ondeugende blik op dat koppie... heb hem maar even de ruimte gelaten om te genieten van de frisse lucht :D

Morgen meeten met Naaltje, heb er zin in, ga nu ff onze mailwisseling napluizen op telefoon en adresgegevens :+

EDIT:
oja, wij zaten dus in Vrouwenpolder nu de weersverwachting goed was... bleek dat ff een misser te zijn... uiteindelijk maar in de zee gezwommen, toch al natgeregend }:0
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 22-08-11 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:02

Nou mijn wagen wordt volgende week uitgebreid geinspecteerd en ik krijg prijsopgave voor 'verbouwing', ben benieuwd....
't Is verder hele fijne wagen dus ik hoop echt dat dat remprobleem nu wordt opgelost....

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:04

gaat weer lkkr snel hier :D

ik ken die papieren zakjes met mais wel hoor die hadden we regelmatig toen ik nog bij mijn ouders in NL woonde mjah hier in belgie zijn die er dus niet.... :( (dus ja rhine ik woon in belgie, maar mis NL toch soms hoor toch beetje anders hahahaha := )

mooie foto van dids en echt heel vervelend van je deken zeg ;( hopelijk kan hij nog gered worden. Ben erg blij dat mijn welshje het red met enkel derfen smeren om de 3-5 dgn afh van weer want die dekens vind het maar een gedoe

hele creatieve nouvel, hopelijk werkt het

lego weet alles van mijn broertje was ook fan van :+ heel knap van je zoontje goed geoefend

super gezegd ollie ben het helemaal met je eens waar een paard/pony vandaan komt maakt niet uit zolang je er maar van kan genieten +:)+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:05

fijn vhu, kun je er niet gewoon nieuwe remmen op laten zetten ofzo?

har lekker aan de longe gespeeld! *\o/*
en morgen gaat prinsje meeten met naaltje, veel plezier!

cyclo, niks mis met belgie toch...
ik vind het wel een leuk land hoor! :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:11

Ik gebruik ook derfen maar gebruik ook een deken. vind het super werken.

Hier nog mensen die weten waar ik een regendeken met hals 0 grams maat 155,160 kan vinden?

Vanavond ferro nog even aan de longe gehad. Hij wou linksom niet buigen dus even het touwte wat strakker.
Toen werd ie een beetje boos -:(- ~~}> maar hij moet het toch leren. Was trouwens nu niets meer te zien
in zijn mondhoeken dus denk dat ie daar gewoon gevoelig is en dat het snel wat rood wordt.

Handig bontje voor rond de streng nouvel !!