[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:15

Alle starters morgen heel veel succes!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 23:22

Ik lees nu net het bericht van Martine. Heel veel sterkte met het verlies
Ik denk een juiste beslissing, maar het maakt het er niet makkelijker op.
Het zal voor Erik en patrick ook moeilijk zijn, hopelijk kunnen jullie het
een plekje geven.

sl die een geit heeft gevangen en die heeft geprobeerd te zwemmen

ik zal ook nooit alleen gaan rijdenm, dus als ik tijd heb en er is niemand op
stal ga ik gerust een uur longeren. Ik ben erg afhankelijk, plan ook niks
van te voren en ik zie wel wat ik ga doen

veale komt ook altijd als ik hem roep

rivaldo die wat problemen heeft met tum
en laura die gaat verhuizen

martine als je er geen goed gevoel er bij hebt moet je het zeggen, ook al heb
je in je enthousiaste iets gezegd wat je eigenlijk niet wilt. Ik had iemand
die veale ook reed en dat beviel me niet, heb haar dat gezegd en ze wilde
niet alleen verzorgen en longerenm, dan komt ze mar niet.

Ik zou morgen ook gaasterland rijden maar die heb ik dus afgezegd omdat mijn hand nog niet voldoende genezen is.
volgend jaar maar weer een poging voor de marathons

ben weer bij , zal proberen het weer bij te houden maar heb het druk met school, werk, veale, huishouding voetbal e.d lees wel bij maar het is plannen om alles af te krijgen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 23:59

Martine ik wil ook wel een keer met je mee hoor. is altijd weer leerzaam, als je het van te voren weet kan ik het wel plannen

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:10

Ik sluit me aan bij de samenvatting van Tallechie :)

Ik heb voor Sun 2 bijrijdsters. 1 ervan is lekker serieus bezig, de andere hobbelt lekker wat aan. Sun vind het zelf zo te merken wel fijn, bij mij moet hij toch altijd zich aan bepaalde regels houden, maar voor die twee meiden heeft hij gewoon absoluut geen respect en dat levert heel grappige situaties op waarbij Sunny echt compleet in een deuk ligt (en ik ook ;) )
Zolang dat zo goed gaat, vind ik het prima. Voor Storm is het anders, die moet nog ontzettend veel leren, en heeft nog wat consequente opvoeding nodig. Daar komt voorlopig niemand aan, behalve mijn instructrice die mij gaat helpen volgend jaar met beleren en zadelmak maken/inrijden.

Ollie, welkom! Wat een knappe jonge pony heb je zeg! :D Je andere pony is natuurlijk ook heel knap, maar dat koppie van je 3-jarige blijft hangen bij me :D

Zometeen gauw naar stal. Osteopaat komt vandaag eerst voor Sunny, dan voor mn bijrijdpaardje en dan voor Storm :) Tegen 12 uur vanmiddag ben ik dus weer arm, en zitten mijn paardjes weer lekker in hun vel. ;)

En dan vandaag nog spannend, want een van de merries waar Storm staat gaat vandaag voor de keuring. We hopen dat ze vandaag stermerrie wordt, dus duimen jullie mee voor haar?

Groetjes, Lacuna

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:59

Goedemorgen!

olga, welkom hier
ik vind je 2e pony op de foto een erg mooi dier om te zien zeg!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:59

lacuna, ik zal mee duimen voor die merrie

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:21

@Ivystoeter, dank je wel! Ik ben ook erg blij met mijn pony's :P . Deze heb ik (geheel onverwachts) op de hengstenkeuring gekocht dit jaar :o . Manlief was er niet zo blij mee met weer zo'n mormel op stal. Maar nu is hij ook helemaal gek van Simba :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:25

hihi mannen zijn soms makkelijk te overtuigen

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:31

IvysToeter schreef:
hihi mannen zijn soms makkelijk te overtuigen

Ik had gebeld dat ik hem graag wilde kopen en dat mocht niet van hem.... toch gedaan en ik zat 's avonds met hartkloppingen op de bank en totaal misselijk te wachten tot hij uit zijn werk kwam... Ik dacht die is razend dat ik ondanks zijn mening toch mijn zin heb doorgedreven... zegt hij 's avonds heel droog: 'Ik vind het niet slim, maar ik snap wel waarom je hem gekocht hebt' _O-

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:42

VHU: wat een leuke foto's! leuke ervaringen allemaal zo

Manon: jammer dat ze allemaal te ver voor je zijn.. Had je hier gewoont dan had je zo altijd mee gemogen (als je hier niet woont ook hoor, maar dat is voor jou niet handig)

Tine: vervelend als ze niet komen opdagen.. heb ik ook is gehad of meiden die weten dat het al te ver voor hun is en als ik ze dan laat rijden dat ze het daarna zeggen of de volgende dag van emh.. ja het is toch tever. Ik begin er ook niet meer aan op dit moment. Zet ze liever een dagje op het land als dat ik weer een bijrijder heb. (na de laatste ervaring)

Ollie1: welkom je hebt 3 leuke knollies

Lacuna: lekker hoor zo'n check up aan je paardjes.

Ik ga me zo omkleden en les geven.
Ik heb alles net op tijd kunnen inleveren voor school :D.. alleen donderdagochtend een mondelinge examen en dan heb ik hopelijk mijn diploma :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:24

Nou Laura wat knap van je zeg! Wat 'ben' je straks als je klaar bent / wat mag je doen?

Citaat:
Maar nu is hij ook helemaal gek van Simba
Ligt aan de naam, onze mini heet ook Simba :+

Mijn man weet onderhand dat er toch geen houden aan is als ik iets in mijn hoofd heb. Hij snapt het paardengedoe niet helemaal maar weet wel dat het heel belangrijk voor mij is (en dus indirect voor hem en ons gezin, als het bij de paarden/pony's lekker loopt loopt het thuis ook altijd goed :D ).

Zo wat een lekker weer is het zeg. Moet straks met zoonlief naar judo examen.... in een sporthal -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:48

Goedemiddag allemaal,

Vanmorgen al vroeg met de pony in de bak gemend. Wilde eigenlijk een buitenritje maken, maar wil ook graag bbq-en vanavond. Bovendien is het buitenrijden hier niet heel erg leuk (ruilverkavelingswegen, met aan beide kanten sloten) Als het goed is hebben we komende woensdag onze nieuwe trailer (met koetsenframe), dus ik hoop volgende week een buitenrit in het bos te gaan maken. Pony deed het dressuurmatig trouwens heel veel beter dan gisteren gelukkig. Daarna met paard een buitenritje onder het zadel gemaakt, nog steeds niet een erg leuke route, maar ik kan in ieder geval een stuk over de maaipaden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:54

Ik heb gisteravond 3 uur op de EHBO doorgebracht. Ik ben maf als ik ben met Ydroj door de wei gaan rennen, waar mijn moeder aan het sproeien was. Dat was gladder dan ik verwachte en dus gleed ik uit en belandde me mijn pech, precies met mijn knie op een stoepbandje tussen de bak en het gras. Met de ik de grond raakte voelde ik dit is niet goed. Ik ben met de ambulance afgevoerd, mijn knie lag open tot op de pezen, ik als leek dacht de knieschijf te zien. Ik heb een jaap van 15 cm in mijn knie en mag nu een aantal dagen minimaal 10 alleen maar rusten, niet steunen op het been dus veroordeelt tot bank en krukken. Ik ben blij dat het alleen vlees schade is, maar ik begin me n u al te irriteren en te vervelen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:46

@ sonjim: jeetje lijkt me schrikken zeg! Veel sterkte in je rustperiode! Verzorg jezelf maar goed en overbelast jezelf zeker niet, dan ben je nog verder van huis!

@ ollie1: wat een mooie beestjes! Ik ben helemaal weg van Simba! Wat een knapperd zeg!
Dat is wel durven hoor, horen van je man dat hij het niet wil, en het dan tóch doen :D

@ Naaltje: super dat dids zo goed ging!

@ tine: pff wat rot zeg van die bijrijder! Af en toe een groom hebben lijkt mij ook handig, maar als ik 1 van die penny's (zijn er niet veel, denk 3 ongeveer) moet vragen, zij willen op Romeo rijden.
Toen Romeo nog maar 2,5 was, is eentje eens naar me toe gekomen. Ze vroeg hoe oud Romeo was, en toen ik zijn leeftijd zei, zei ze: "Oh cool, mag ik op hem gaan zitten? Ik wil zo graag met hem springen zonder zadel! Mag ik? Mag ik? Pleeeaase...!" Dat meisje is dus al volledig afgeschreven. Een week nadat ik had gezegd dat Romeo veel te jong was, hoorde ik haar met vriendinnetjes bij Romeo zijn wei staan, ze was bezig: "Dit is mijn verzorgpony, ik mag alles doen met hem wat ik wil. Ik ga ook met hem springen zonder zadel. Cool hé?"
Heb ik dat meisje eens even op haar plaats gezet, die hoeft zelfs nooit mee te komen als groom!

Ik ben gisteren een heerlijk ritje gaan maken in het bos. We zijn iets langer dan een uurtje weg geweest, en Romeo was nog helemaal niet moe. Ik heb erg genoten van het ritje, het was helemaal niet te warm in het bos. Ook Romeo zweette niet, alleen onder het tuig een beetje.

De foute party was geweldig, heb me enorm geamuseerd! Maar het is me nog maar eens opgevallen hoe zielig sommige mannen zijn. Ik had een kleedje aan met een beetje decolleté, maar niet overdreven diep. Komen er van die zielige mannen naar me toe: "Jeetje zeg! Zijn die echt? Wauw *steekt duimen omhoog* Mag ik eens voelen?" Heb me er maar niet over opgejaagd, heb me gewoon geamuseerd en die zieligaards genegeerd... En is prima gegaan :Y) Vriendin van me heeft ook sommigen gezegd op te rotten toen ik het beu was, dus met teamwork zijn we er zeker gekomen :+

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:39

Vandaag positief verrast door twee vriendinnen. :D
Mijn vriendin en tevens instructrice was vanmorgen ook bij Sunny toen de osteopaat kwam. Ook de eigenaresse van mn bijrijdpaardje (en ook mn vriendin) was er natuurlijk omdat Robje ook gedaan zou worden.
Aan het eind van die twee paarden waren ze het nog niet zat, en ze vroegen of ze mee mochten naar Storm... :D:D Ja, natuurlijk mag dat, wie wil nou niet zn superknollie aan dr vriendinnen laten zien :D

De beide paarden waren vrij goed in orde, hier en daar wel wat dingetjes gevonden, maar niets ernstigs. Sun is dus niet in de knoop gereden, en mijn huidige manier van trainen werkt voor hem dus prima. Voor Storm kreeg ik het advies mee om toch al wat spieren op de achterhand te gaan trainen, beetje lange lijnen en wat achterwaarts gaan vragen, zodat hij kracht ontwikkeld om zn achterpootjes goed op te tillen. De osteopaat zag geen enkele reden waarom hij niet straks lekker in de sport mee zou kunnen doen, dus allemaal positief.
Voor Sunny geldt nu dat ik mn menvereniging op ga bellen, dat ik een startkaart aan wil vragen :D

En nog leuk: Ik mag komende week weer lekker groomen! :D Mn instructrice heeft nu ook een shettie voor de wagen lopen. Niet haar eigen hoor, maar ze gaat er regelmatig mee aan de slag, en ze zocht een groom om mee naar buiten te kunnen. Dus of woensdag of vrijdag gaan wij met een shettiemerrie de buurt weereens lekker onveilig maken!

Verschrikkelijk! Wat is dat toch met die meiden tegenwoordig?! Ik mag mezelf behoorlijk gelukkig prijzen met twee leuke meiden voor mn pony.
Niet op komen dagen volgens afspraak is bij mij ook een reden om je neus niet meer op mijn erf te vertonen. Het lijkt echter wel alsof dat de trend is tegenwoordig. Zo zonde. Ik bedoel, als ik geen eigen paard zou hebben zou ik ontzettend blij zijn dat iemand mij zijn/haar grootste goed en liefde toevertrouwd om mee te mogen rijden. Wat zeg ik, ik BEN ook bijrijder, en zo zie ik het ook.
Maar ja... misschien ben ik al wel oud. Of ouderwets?

Groetjes, Lacuna

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:22

@ sonjim, Dat is schrikken zeg, zeker als het er allemaal 'vervelend' uitziet van buiten :oo
Van harte beterschap :(:)

Ik probeer een beetje bij te lezen, echter ben ik nog niet op de hoogte van ieders wel een wee :o

Vandaag op stap geweest met zoonlief en de shet. Ze mochten een demonstratie vaardigheid rijden. Het was een pony-parade waar kinderen verschillende demo's gaven. Hier even spammen :o

Aan het optuigen maar eerst ffies een fotomomentje, mijn 2 kanjers van vandaag <3
Afbeelding

Even mijn beste beentje voorzetten met het losrijden ;)
Afbeelding

Wat heb ik toch een lekker koppie
Afbeelding

Klaar voor de start.... :=
Afbeelding

Onderweg :P
Afbeelding

En ook nog een afsluiting inclusief een parade met het Wilhelmus :D
Afbeelding

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:42

Wat een leuke foto's Ollie1! Ze zien er echt uit als een leuk team, en je pony heeft zo een apart kleurtje <3

Ik heb jaren lang vz-pony's gehad die ver weg waren, moest altijd wel een uur fietsen of iets... Maar na Amsterdam was mijn enige eis dat ik een pony wilde die DICHTBIJ was :+ Toen advertentie geplaatst en zo uiteindelijk op Tijgertje (eerst instantie Evita, maar wilde wat vaker dan 1 keer per week een pony doen) uitgekomen en dat is al sinds September 2009 :D Mijn beste beslissing ooit :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:34

@Ollie, Wat doet jouw zoontje dat goed zeg en al helemaal alleen, knap hoor! Hoe oud is hij als ik vragen mag?
Zal morgen Han proberen te verleiden in de wei met Sim te gaan mennen, Sim had een paar weken geleden een flinke wond in zijn hoofd door uitbreken en ik heb nu al drie weken niet gemend omdat het precies bij zijn neusriem / bakstuk zat die wond. Heb het nog een keer geprobeerd maar toen ging die wond open en had ik een bloederige hoofdstelletje, zag er nogal bizar uit bij zo'n appaloosa'tje :o

Zo het blijft de hele week nog droog.... ik maak me echt zorgen over het gras. Het gras bij de wei van Alwyn en Freddy ziet er ook echt al afgetrapt uit. Nu zien die mannetjes er erg gezond uit, dus poosje wat minder gras is ook geen probleem maar de planning was toch wel dat ze t/m september daar blijven. Als nu dat gras het zo slecht doet moet ik ze misschien al eerder ophalen. Sim staat nu op het laatste stuk van onze wei, daar moet hij nu echt wel twee weken mee doen, anders is dat andere stuk nog lang niet aangegroeid. Dus ik hoop dat die plaatselijke buien waar ze het over hebben echt bij ons gaan vallen! Heb echt nog geen zin om in augustus alweer met hooi te gaan sjouwen >;)

Ongelovelijk verhaal trouwens van ons trailertje dat we zouden kopen. Eerst was ik overboden, toen konden we hem toch ophalen (stond op marktplaats) en nu kregen we een mail dat het trailertje gestolen is... :? maar al met al hebben we dus nog geen trailertje.

Zoonlief heeft met vlag en wimpel oranje slip bij gele band gehaald. Pfff en het was me daar warm echt niet normaal!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:39

Ollie: Welkom :) en wat een leuke pony;s.
Vind die op de fotos met je zoontje wel veel te dik :o

Ik ben weer terug uit Gaasterland :) Poelie (toch?) niet bewust gezien. Hoe hebben jullie gereden?

Ik ga weer, morgen naar Leidschedam :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:40

@Vanhuisuit, mijn zoontje is net 9 jaar geworden. Ik ben benieuwd naar de *-:) van jouw Simba. Net een vervelende plek van dat wondje... en een bontje om dat gedeelte van het hoofdstel doen is dat geen optie ?
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 26-06-10 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:41

Ipsilonka :) heb je juf nog zien rijden :D die was in Gaasterland. Als ik mij niet vergis heeft ze héél goed gereden :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:42

Evelli schreef:
Ollie: Welkom :) en wat een leuke pony;s.
Vind die op de fotos met je zoontje wel veel te dik :o

Ik ben weer terug uit Gaasterland :) Poelie (toch?) niet bewust gezien. Hoe hebben jullie gereden?

Ik ga weer, morgen naar Leidschedam :)

Je hebt helemaal gelijk, jij mag dat vinden. Mijn shet doet voor het mooie te weinig (rijdt ook geen wedstrijden of iets dergelijks). Ze hebben allemaal bij ons een 'goed' kosthuis :o
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 26-06-10 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:44

Mijn shetten ook ;) doen ook weinig ;) maar op aangepast dieet gaat het heel goed :)
Maar goed, misschien is dat bij jou niet mogelijk

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:45

Evelli schreef:
Mijn shetten ook ;) doen ook weinig ;) maar op aangepast dieet gaat het heel goed :)
Maar goed, misschien is dat bij jou niet mogelijk

Is wel mogelijk maar misschien zou hij met nog minder af kunnen :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:49

Mijn weide is zo goed als kaal :) krijgen wel hooi bijgevoerd :) Alleen een pony die werkt krijgt voer :) anders alleen een paar vitamientjes :)