[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:29

Sensatie bij VHU in de buurt.
Ik merk dat omdat ik nu helemaal niet men ik ook elke keer denk dat ik jullie ook niks te vertellen heb. Ik groei helemaal uit het mennen voor mijn gevoel.
Na een paar drukke dagen heeft gerrit weer gewandeld met db. Muisjes zitten op de helft van eerst maar db zag weer spoken. Dus hop in het longeer bakje en ik aan de leidsels voor gerrit gehakt van hem wilde maken. Daar ontspande hij gelukkig wel weer. Maar bedacht dat we het nu zo blijven doen en dan wel weer met het gewone hoofdstel dan is hij toch braver.
Hij moet 30 min stappen en 3 min draf. We foen hem alleen maar ff los in het bakje na het lopen. Want hij gaat natuurlijk steigeren en bokken. Dan zijn zijn spieren tenminste warm is het idee.
Hij lijkt wel drachtig en totaal geen spieren meer. Dus het is nu echt langzaam opbouwen.

Keet

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:51

Ik heb ook weinig te vertellen. Waarschijnlijk gaan alle menspullen de deur uit :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:59

Lastig Baudyh. Hoe is het met jullie mooie veulen? En wat verwachten jullie nog?

Mijn vader ligt weer ih ziekenhuis. Ik ga er morgen heen. Weer zijn hart -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:06

Heel veel sterkte, Vhu...

Heb ook niet echt veel te vertellen; compleet inactieve dagen, helaas, maar zal ook wel weer verbeteren.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:16

Sterkte VHU met je vader.

Het gaat goed met het veulen. Een dondersteen. Hij was heel slap maar word elke dag sterker.
We hebben hem de naam Liano gegeven. Verwant aan zijn opa Milano
We verwachten nog 2 veulens. Verwachte datum 21 en 25 April.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:01

VHU: heel veel sterkte

Hier ook weinig te melden. Ik men nog maar heel zelden. Heb totaal geen tijd meer voor de paarden. Op het voeren en uitmesten na. -O- Gelukkig is zoonlief nog actief bezig anders zou je je afvragen waarom je nog paarden zou hebben. Heb het gevoel dat ik ze zwaar verwaarloos, maar heb gewoon geen tijd en zeker geen puf. Lig eigenlijk bijna iedere dag rond 20 uur op bed (oftewel ik ben nu nog heel laat op en ga dus ook heel snel naar bed). Ben blij dat ik iedere avond nog een gezonde maaltijd op tafel weet te krijgen, na het eten zoonlief naar bed, zorgen voor alle dieren en dan plat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:18

Bedankt...Maak me echt zorgen
Komt wel weer nieuw evenwicht Tine :(:)
Het is gewoon erg moeilijk als je met jong gezin zit Keet prachtige tijd maar pony technisch hopeloos

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:21

Sterkte VHU'tje :(:) , hopelijk valt het mee!

Zal ik dan maar wat meer paard in het topic gooien? Ik ga zaterdag bij eentje kijken :) .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:28

Spannend Gem

Sterkte VHU :(:)
Het is zeker moeilijk. Weinig tijd. Spullen staan al zo lang stil en kijk er steeds meer tegen op. Marathon wagen is al weg.
Mocht ik nog kriebels krijgen dan mag ik van Dennis vanalles lenen :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:43

Hier al zo'n 12 jaar bijna niks, telkens als ik de paarden op wil pakken gebeurt er wel iets...

@vhu; pffff kan ik me voorstellen; dikke knuffel.

@gem: spannend!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:10

Leuk Gem, haha weet nog een leuk paard voor je in Hengelo!
Ik men wel veel, maar ook druk. Lees altijd bij maar ga dan ook meteen weer door. Nu net terug uit Ermelo, super leuk mentale training!
En dames die niet meer mennen, het is toch leuk om hier te kletsen? Kan toch over van alles zijn!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:52

goedemorgen,
Gem ,spannend, ik hoop dat het HET paard is wat je zoekt.
Keet..druk met gezin..en niet met paardjes...
Tine druk met invallen.
Vhu...heeft spektakel..niet leuk.. !
Ava...beetje bijgekomen ?....
Baudyh, heeft mooi veulen, DB nog op de muisjes..maar stap voor stap iets meer training.

Vhu..Veel sterkte voor je vader..jou en de andere familie..ik hoop dat je vader toch goed opknapt... :(:) :(:) :(:) :(:)

Hier ook niets met paarden....snap ook niet goed wat ik hier blijf doen.. :+ t'is te gezellig.. _/-\o_
Vanmorgen mezelf op de fiets gehesen....met Ziefzoef samen mooi rondje gefietst..
Verder...geen nieuws...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:55

:(:) sterkte VHU, knuffel voor je vader.

Dit weekend is het debuut voor Meneer Anton in de mensport. Spannend.

Met Janouk gaat het nog steeds niet beter. beehhh

Spannend Gem :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:22

Wat spannend, Janouk, hoe gaat het met HRB?

Knuffel voor jou, Biancao!

Hier nog steeds plat, maar wel schootwarmertje.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:44

goedemorgen

zal me ook weer is melden.. druk weekend gehad. wel steeds bij gelezen maar geen tijd gehad om te reageren..

@ vhu geen leuk nieuws over je vader.. beterschap voor hem
@ janouk balen dat het met janouk nog niet beter gaat.. meneer anton zaterdag wedstrijd debuut.. heel veel succes
@ keet waarschijnlijk de menspullen de deur uit..
@ baudyh bijna gehakt van DB maar wel al op de helft van de muisje en heel langzaam opbouwen..
@ ava heeft mooie foto met charlotje.. soms wat actieve dagen en soms wat minder actieve dagen..
@ tine is druk met inval werk en weinig tijd voor paarden..
@ gem zaterdag bij een paard kijken.. al beleerd of nog zo groen als gras?
@ ips hoe gaat het met de nieuwe dame?
@ bianca jij 'ment' met de honden.. vanochtend weer lekker gefietst..

ik heb een redelijk druk week/weekend gehad
donderdag zijn we Ra'id JW naar de dierenkliniek in Utrecht geweest voor röntgen foto's, cornage en sperma onderzoek.
om half 10 hadden we een afspraak dus om half 8 laden maar meneer wou met geen mogelijkheid erop dus met 2 balen kuil was dat probleem zo opgelost.. op de kliniek eerst ra'id op stal en aanmelden daarna naar de hoefsmid om de voor ijzers er onderweg te halen voor de röntgen foto's.. eerst cornage onderzoek gedaan.. dat was zo klaar en de uitslag was goed. toen begon het wachten voor de foto's dus wat heen en weer gestapt. om kwart over 11 waren we eindelijk aan de beurt en een uur later waren de foto's klaar.. half 1 konden we ons melden bij het sperma onderzoek daar moeten ze 2 x springen met minimaal een uur er tussen.. gemiddeld over de 2 sprongen moet er een leefbaarheid van 45 % van spermacellen zijn.. de eerste sprong was 45 % en de 2de sprong 65% dus ook dat was goed..
nu nog wachten op de officiële uitslag en dan is ie definitief goed gekeurd..

vrijdagmiddag zijn we al gaan verkennen in wierden voor de oefenmarathon van zaterdags en s'avonds zijn we nog met het 4 span naar les geweest.

zaterdag naar de oefenmarathon van wierden geweest wat best goed ging met de links vooor en de rechtsachter gewisseld
filmpje van de waterbak in wierden
https://www.facebook.com/harry.streutke ... 717452812/

zondag in leek wezen verkennen voor de oefenmarathon van maandag

maandag een ander rechterachtepaard mee genomen dan zaterdag en dat liep ook niet onaardig.. misschien nog wel iets beter als zaterdag
filmpje van H1
https://www.facebook.com/harry.streutke ... 777290606/

butterfly gaat ook steeds beter coby is ook maandag naar leek..
hindernissen gewoon lekker gereden en de vaardigheid ging ook heel goed
https://www.facebook.com/simone.ebbekin ... 328445504/

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:21

Afbeelding

voor wie ik niet op fb heb. Dit is Liano G.W geboren 19 maart.
Vader Atleet en Moeder Salonka van Milano.

Zo simone jullie hebben het weer lekker druk.
Balen dat er niks is wat helpt voor janouk.
Spannend Gem.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:24

Wat een knapperd. Geinige aftekening :) en bruin :+:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:50

Knappe kerel, Baudy! <3 <3

Hoop dat jullie snel de definitieve uitslag krijgen van de goedkeuring en weer knap staaltje stuurwerk op de filmpjes; gaaf.

Heb er over heen gelezen dat er nog geen verbetering is bij Janouk, bah.. :(:)

Hier maar even opgestaan om samen met dochter soep te maken en even wat na te kijken op kantoor.
Krijg binnenkort hulp met alle verzekeringstoestanden, vreselijk ook nog eens zo met 2 landen; kan er echt niet meer de energie voor opbrengen.
In de week van 11 april wordt wel mijn op maat gemaakte rolstoel geleverd; ben erg benieuwd hoe dat zit, ben sowieso blij met de leverancier; anders zou ik dus echt nergens eens naar toe kunnen, want alleen daarin wat langer zitten. Maandag begint mijn "zwemtherapie"; hoop dat dit wel kan, de rest was helaas te belastend; meteen dikke ontstoken gewrichten.
Dus ook goed nieuws, al heb ik het gevoel alleen nog maar wat te zeuren te hebben, hahaha.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:17

:(:) ava

<3 baudyh het is zo' n plaatje. Mooie aftekening en die golfjes op zijn kont zijn te lief

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:50

Baudyh, knap veulen !
ava, ik hoop dat je baat hebt bij de zwemtraining !

janouk, ik zat van alles te lezen over headshaken....maar is wel heel moeilijk om de oorzaak en remedie te vinden hè ?!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:33

Liano dacht vandaag dat hij wel door het hek kon. Schaafwond net onder zijn oog. Oh oh.

Ja ik is blij. Voor het eerst sinds lange tijd weer lekker bezig geweest met db. Gelongeerd met dubbele lijnen. Menhoofdstel weer uit en het gewone in. Hij moet 27 min stap en 3 draf. Maar het is 26 min stap, 3 draf en 1 jiiihhhaaa.
Dussssss
Maar hij loopt goed dat is het belangrijkste.
Ik weet wel dat hij dat straks ook voor de kar moet doen maar goed dit hebben we. Blij !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:45

Baudy wat is Liano een boefje!! En super om te lezen dat het zo goed gaat met DB, ook al wil hij soms iets te hard.
Janouk waardeloos dat er geen enkele verbetering is. :(:)
Ava hopelijk heb je iets aan de zwemtraining en kun je er echt van genieten

Verder weet ik het niet meer. Is duidelijk bedtijd.

Trusten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:47

Biancacoo schreef:
Baudyh, knap veulen !
ava, ik hoop dat je baat hebt bij de zwemtraining !

janouk, ik zat van alles te lezen over headshaken....maar is wel heel moeilijk om de oorzaak en remedie te vinden hè ?!

Rotziekte. Ze weten geen medicijn of andere oplossing. Ook bij mensen is aangezichtspijn niet te genezen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:35

Dat soort raadsels kan ik slecht tegen Janouk, er is wel van alles over geschreven, in binnen en buitenland..maar weinig echt concreets over wat verlichting zou kunnen bieden. ..je hebt al van alles geprobeerd...
ik blijf zoeken,....erg naar !! Mijn
Vamor deed het ook toen hij ouder werd, ....hij had ook artrose in zijn halswervels...maar of dat ermee te maken gehad heeft ?..een neuskap en uv masker hielp hem wel iets om rust te geven..maar niet voldoende..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:42

@vhu; hoe gaat het nu? Dikke knuffel iig.

Ik krabbel weer overeind; gezellig wezen ontbijten met lieve dingetjes nu plat, maar net gied bericht dat mijn rolstoel vanmiddag al geleverd wordt!
Dat klopt met de verwachting, maar bij navraag stond pas in de week van 11april gepland, dus echt een verrassing!