Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dan zou ik in eerste instantie kiezen voor twee wat langere ritten (20 km) en daarin het tempo langzaam wat opvoeren. De twee ritten met hersteltijd van 3 dagen ertussen. Van de ritten van 10-15 km wordt de conditie niet meer anders. En je zult toch naar die 20 / 25 km toe moeten. Maar als je meer tempo gaat doen, is het handig die hersteltijd (3 dagen tussen trainingen) beter in de gaten te houden. En dan daarin rustig opbouwen naar 8, 9 km/uur. Ook weer beetje afhankelijk van wat je altijd onderweg tegenkomt. In mijn uitrijgebied bijv heb ik vrij veel oversteken en andere ruiters, of fietsers / wandelaars die ik tegenkom. Dus ik moet vrij vaak terugschakelen naar stap. Maar de 'tussenstukken' zit het tempo meestal ergens tussen de 13 - 16 km/uur. Als je dan een keer in een gebied rijdt waar je niet zo vaak hoeft terug te schakelen schiedt de gem snelheid enorm omhoog.

maar denk wel dat je de tijd ervoor moet nemen, is ook zo als je met grotere pony van bijv 8 naar 12 km/uur wilt gaan.
. Succes voor morgen, hopelijk hebben jullie dan beter weer.
.
in opbouw vwb door de vetgate heen komen dat soort dingen. Dus in de 2 zijn we nog lang niet uitgestudeerd.