VHU;goed bezig ? ik kreeg gisteren de rekening van tara en happy van hun gebitbehandeling(en enting tara) ben me nog nooit zo rot geschrokken van de rekening.....bij mijn eigen dierenarts doe ik er 5 paarden voor! duik geschrokken onder mijn steen
Tine hij is gewoon verstandig dat hij zegt dat hij het te laat vind. En hij krijgt priveles terug dus dat is goed. Laarzen helpen benen stil houden... jij ook nieuwe laarzen??? (grapje hoor, je gaf aan dat je daar maandag? last van had)
VHU interessant om te horen.
Baudy ben benieuwd. Mendurance wil ik ooit nog wel gaan doen. Hoe ik dat ga doen, welke pony of ponys of paard geen idee. komt vanzelf wel.
Krijg een engels mailtje die interesse in paard heeft. Bellen zijn gaan rinkelen, maar het was een correct getypt mailtje en ze heet Pia. Dus maar gewoon informatie gegeven en gevraagd waar ze weg komt en wat ze doet e.d.
tine10
Geplaatst: 13-12-12 00:21
Tallechie: laarzen zou inderdaad erg helpen bij mij. Maar ik pas ze niet meer , dus rij met chaps. Dat beweegt veel meer. Dus toch maar eens gaan kijken of ik ergens goedkope rubberlaarzen kan vinden en toch maar flink lijnen, kan ik mijn leren laarzen wellicht ooit weer aan.
Sliep bijna, maar schrok wakker omdat ik dacht een verkeerde afspraak gemaakt te hebben met iemand. Maar was natuurlijk toch gewoon goed. Tja, dan ben je toch weer wakker he...
@ Tallechie, wat vervelend dat Daan ook niet tegen speculaas kan.....gelukkig is de Sint naar huis, dus de kans dat hij nog speculaas binnen krijgt is toch wel nihil @ Tine, zag gister ook al op tv dat er zoveel buien over het noorden gingen, balen zeg. Bij ons oon ook heel de boel bevroren dus weinig training. @ HT gaat ook failliet het nieuwe jaar in na DA rekening
Heb wel alles gelezen......maar ben stukjes kwijt......Bicci heeft zich ook opgegeven bij stichting opkikker Verder laat ik het hier maar bij met de samenvatting
Gister de gebruikelijke klusjes gedaan op stal, omdat er geen training inzit met dit butweer heb ik gister de paardjes maar eens verwent met een heerlijke poetsbeurt. Was ik toch wel ff zoet mee. Vriendlief heeft er gelukkig ook nog 1 van de 4 gepoetst, want bij nr 3 had ik het toch al een beetje gehad!
Bente die goed bevonden is incl haar blijkbaar tuigertic Fijn VHU!
Tine heeft sneeuw (vraagt logeerkamer en weitje aan bij tine )
Hier gisteren flink stront geschept. Daardoor nu gevloerd.. Rug/been doen hele stomme dingen.. Baal als een stekker.. Maargoed.. 7 grote kruiwagens met bult erop.. Da's dan ook bovengemiddeld he.. Dus op ''mijn leeftijd'' moet je dan maar accepteren dat dat niet gaat
Daarna nog lekker met Dids over het pad gestapt en gedraafd. Bak was ijsbaan, dus dan het pad maar. Stalgenootje met IJsco deed hetzelfde. Paar keer weg laten tolten van Dids, mooie oefening Braaf dier
En daarna auto laten repareren. Hopelijk over een paar weken niet meer krabben aan de binnenkant!
bicci
Geplaatst: 13-12-12 10:49
bicci schreef:
@tall, zou toch eng vinden, engels mailtje...
over opkikker, heb nog geen reactie terug, zou dat lang duren?
@Bic: nou, sjonge, denk je fit te blijven op die leeftijd paardje lekker uit de wei... het blijft overal verraderlijk. Op die weg werd hard gereden, maar als ik soms op 30km wegen kijk hoe hard daar al wordt gereden.
maar.. om de andere kant te bekijken. Moet je in het donker wel zo'n weg oversteken met paard? Nergens staat vermeld dat het dier verlicht was (verplicht) (ik weet het, er staat ook niet bij dat het NIET zo was.)
.. Ontzettend naar voor die man. Hopelijk komt hij er bovenop. En ik hoop dat de automobilist(e) er niet teveel trauma aan overhoudt. Wat een geluk heeft die nog gehad om er goed vanaf te komen lichamelijk.
Ik rijd in het donker ook niet auto met de inschatting dat achter elke boom iemand met een paard vandaan kan komen stuiven hoor Zou een happening worden..
Heb het gelezen ,erg hoor. Haal je even je paard uit de wei.......Maar ja je kan het beter met licht doen...Maar dat is weer achteraf.
cyclo86
Geplaatst: 13-12-12 12:17
even oner steen vandaan:
tjah als de man verlichting op zijn paard had dan is het idd schuld van automobilist maar hoeveel mensen ik tegenwoordig niet zie met enkel 1 reflectie hempje aan (waarbij je dus moet bedenken dat je pas gezien wordt als de lichten erop schijnen) of zelfs niks. ik sta er versteld van dat is met huidig verkeer toch echt niet doenbaar. zeker hardlopers ed, sta altijd verbaasd dat ik nog niks heb aangereden, hier op bepaalde dagen hardloop vereniging ofzo die lopen dan met bosjes en tussendoor eentje alleen dan niet op voetpad en zo n dingen. Als ik metm ijn paard op pad ga in het donker heeft ze rond alle 4 haar benen bandjes met rode knipperende lichtjes, een reflectiedeken en zelf heb ik ook hesje aan, gek iemand die ons niet ziet, ook als ik ze van weide moet versteken al si het maar 1km wandelen kost bijna meer tijd alles rond te doen dan het wandelen maar ik vind het de moeite, weet niet of iemand van 78 dat ook doet? desondanks natuurlijk erg vervelend zo zonde, wellicht zag de beste man ook niet meer zo goed en kon de snelheid van de auto niet goed inschatten of was het paard moeilijk te houden en stak de weg over terwijl beste man het eigenlijk niet wilde ofzo, want persoonlijk zorg ik altijd in het donker meer dan genoeg tijd heb over te steken, mjah allemaal speculaties we waren er (gelukkig) niet bij
Poeltje
Geplaatst: 13-12-12 12:47
''De politie legde donderdag uit dat de man en zijn zoon klaar stonden om met twee paarden vanuit de wei over te steken. Een paard rende onverwacht naar de overkant. Het tweede paard en begeleider volgden maar werden geraakt door de auto.'"
Tweede paard wilde er waarschijnlijk achteraan. Ook al was het verlicht, dan was het waarschijnlijk ook gebeurd. Erg triest voor de nabestaanden en de automobiliste..
@Baudyh: daar moet ik ook steeds aan denken, echt verschrikkelijk. Het lijkt me ook zo verdrietig als mensen dan alleen maar zeggen dat hij dan maar verlichting had moeten gebruiken en dat het dan waarschijnlijk niet gebeurd was. Natuurlijk zijn voorzorgsmaatregelen altijd beter, maar helaas gebeuren vreselijke ongelukken gewoon, arme familie en arme automobiliste
Dingetje speculaas koeken zijn er altijd dus als we op visite zijn moet ik daar op letten.
tine heb dezelfde maat zal ik ze in januari meenemen?
biancaaatje
Geplaatst: 13-12-12 13:18
minder van het ongeval, en dan kun je wel gaan speculeren, van verlichting ofzo, maar goed ook met verlichting kan het fout gaan. Tis erg genoeg, ook voor de nabestaande en de man en het dier zelf en wat denk je van de chauffeur. Bedoel je hoeft niet perse te hard te rijden om een ongeluk te krijgen. Tijdje terug hier ook hield me aan de snelheid, stak een hert over. Gelukkig alles goed gegaan, maar je schrikt je rot. Gelukkig toen geen schade en hert kon na shock uitrusten ook verder. Dus je zult maar ineens een paard op je auto krijgen. Dus verlichting of niet tis erg genoeg