[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:18

Haha, frensie, ik wil het niet weten. En mijn man helemaal niet :P
Wat een hoeveelheid puppies zeg, arme mama.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:18

schrok je aan het eind van het jaar erg frensie?

hihi

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:25

Best wel ja... Was ook een extra duur jaar; tuig gekocht en Gwin laten beleren voor de wagen...
Ga het dit jaar niet weer bijhouden :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:27

haha,
ik hou het ook niet bij,
in elk geval niet wat er per jaar uitgaat,
maar als ik optel wat ik in de loop vd tyd gekocht heb voor breezer...pffff
en dan alleen die grote dingen he, trailer en dat soort dingen..
stalgeld tel ik allemaal niet mee.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:44

@frensie; tjeeeempje, 14 pups.. Zonde dat er een aantal het niet gehaald hebben. Maar 11 is nog :wow:
Op je vraag over de smetplekken. Rechts ziet er prima uit, komt alweer haar op, helemaal super. Links zat een ontstekingkje. Dat werd een soort puist, die is open gegaan. Maar nu zit er nog 1, die (nog?) niet open gaat.. Als het vandaag nog niet veranderd is steek ik er een naaldje in denk ik. Kan de veearts wel bellen maar die doet hetzelfde. En het is gewoon een ontsteking van een vies wondje wat dicht is gegaan voor 't schoon was.
't doet hem ook zeer. Dus hij mag nog geen singel om (jammerr, want ik wil mennen, lange lijnen, slepen, rijden etc :+ )

prinsjeH nieuwe auto gekocht voor trailer :D

Ik ga zo ontbijt maken, en dan m'n fietsband oppompen. Ga ik lekker met de fiets naar stal. Bespaart meteen mooi :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:50

zooo wat een puppys frencie,dat is wel een foto waard hier hoor... :j <3
aks heeft pony met een jeugdpuistje _O-
bicci: roze flex emmers???? kermit-de-kikker-groentoch????? :))
tja ik ga maar niet meer uitrekenen wat mijn paardenspul me kost.....(kan beter uitrekenen wat ik per maand over hou O:) )
in ieder geval veeeeel liefde en plezierrrrr +:)+
gisteren LA The voice geweest,wauw was erg leuk

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:06

Alles optellen wat je uitgeeft aan de paarden .... da's geen goed plan :+
En er is altijd wel nog iets he, wat beter, anders kan of nog moet. En wij hebben dan en pony en paard (plus eerst groot peerd en dan weer cobmaat peerd, ook erg handig...) Maar mennen is budget-technisch gezien volgens mij wel de meest erge paardensportvariant die je je maar kunt bedenken :=

En wat je zegt HT als je ziet wat je ervoor terugkrijgt, is toch geweldig & onbetaalbaar :D Leuk dat The Voice geslaagd was!

Nou het traileroefenen was al met al nogal gecompliceerd :roll: . Niet zozeer vanwege Bente, ze was super braaf, vond het allemaal erg spannend maar keurig op en af trailer etc. Dus dat was geslaagd. Maar tjongejonge geklooi met de trekhaak van de auto van manlief (is zo'n afneembare, nou zorg maar eens dat je die eraan krijgt >;) ) en vervolgens klopte de steckerdoos van de auto niet met die van de trailer (13 gaatjes / 7 plugjes, da-pas-nie).

Dus ik had geen tijd meer om nog iets anders te doen want manlief had auto ook nog nodig :\ maar goed, missie trailerladen uiteindelijk dus geslaagd en zo zie je maar weer dat het erg handig is dit even helemaal te oefenen een weekje voor de wedstrijd/rit :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:17

Ik kom maar even kort langs, ben niet fit, helaas.

Ik zag een heel leuke foto met handpaard, dat wil ik ook nog oefenen, vind ik erg spannend, wil dan buitenritjes met dochterlief maken, hier ook meer dan de helft van mijn leven samen met mijn man, wat leuk veel buitenritjes waarbij de vonk oversloeg, heel leuke foto's van Brutus en een zwart-wit Welsh spannetje <3

Ik houd echt niks bij, zelfs een nieuw huis gekocht voor die beesten :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:27

Geweldig...wij vragen ons ook wel eens af of we niet gewoon beter in de stallen kunnen gaan slapen _O-
Sterkte met weer wat opknappen :(:)

En ach ja de mama-hond met al die pupseltjes, dat zijn er wel heel veel zeg, is dat normaal dat er zulke grote nesten zijn (zeg rond de 10?)? Wiske kwam uit een nest van 11, was de moeder nog op een pup gaan liggen :oo , dus toen waren er nog 10 maar dat was voor dat teefje toch ook behoorlijk afzien...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:52

Nee is niet normaal, zoveel pups. Onze ridgeback komt uit een nest van 13. Was geen record, ze hadden daar ook een keer een nest van 16 gehad! Moeders heeft daarvan 2 doodgelegen perongeluk, dus nog 14 over. Bubbles komt uit een nest van 9. Zelf had ze er ook 9.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:01

Goedemiddag. Zit hier met een vreselijk duf zombie hoofd.

Hou hier ook de kosten niet bij, maar weet wel dat dit een duur jaar gaat worden. Ik heb 2 nieuwe regendekens, 2 nieuwe vliegendekens, een schuiltent ( :$ :$ ), rijschoenen, eigenlijk nog andere auto (zodat we 2 paarden in de trailer kunnen trekken)

Handpaard durf ik ook niet goed, zou wel mooi zijn, kon ik samen met zoonlief op buitenrit. Maar weet ook niet of Rembrand dat wel wil, want in de wei is hij niet echt heel goede vriendjes met Amerigo.

Traileroefenen: zo zie je idd maar weer, dat het heel goed is om alles van te voren even na te lopen. Wat zul jij opgelucht izjn dat je daar nu achterkomt.

Les van beide mannen ging heel goed vanmorgen. Ik heb zelf daarna nog even gemend met Rembrand. Viel me alles mee hoe hij liep. Moet allemaal natuurlijk nog veel beter voor een Z proef, maar niveau was niet dramatisch gezakt.

Moet zo gaan strijken, manlief heeft geen overhemden meer in de kast hangen, dus ik kan er niet meer onderuit helaas.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:37

kosten paarden...
die ga ik ook maar niet meer optellen en bijhouden... :=

lastig best he, zo'n trekhaak vhu, wij hebben er ook zo eentje aan de vitara, ik laat mijn vriend altijd doen... :D

tine fijne lessen en lekker gereden...

wow lees over superveel pups! :wow:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:23

haha, oepsie VHU. Omvormers zijn op veel plaatsen te koop gelukkig! :D
Fijn dat bente braaf deed!

Zo! Vandaag lekker 20 km gefietst, tuig gepoetst, rondje gewandeld.
Heb de puist (naja.. noem het maar rijpend abces denk ik..) lekker volgekleid met groene leem. Als ik mijn huiswerk goed in mijn hoofd had zitten helpt dat met rotzooi uit het lichaam trekken?? (nou zit er wel nog geen gat in, maargoed, hopelijk komt dat er dan wel in :) )

En nu afwassen en eten maken! :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:26

zalig rondje gereden op de Veluwe bij Kootwijkerbroek vetrokken van de parkeerplaats Kootwijkerzand.
We wilden om het zand rijden, maar ze hadden een fietspad aangelegd langs het zand van dikke betonplaten met scherpe randen dus niet slim om met koets te kruizen naar het menpad.
Rondje toen maar aangepast en richting Kootwijkerbroek gereden en over de heide terug.
Arme Janouk, sommige paden waren heuvel op en heuvel af, mul en soms zo zwaar omdat er duidelijk een tank of zo over heen gereden had. 2 uur gereden met een mooi tempo nog van 7.4 km/u.

Ze is zo fit, sinds ze Redcell krijgt op afraden van Ollie. Ollie zegt; dat moet je nooit geven, want daar worden ze zo heet van. Paul koopt meteen een fles en geeft het aan Janouk. Ze is na 4 dagen superfit en kijkerig. Van mij mag het minder maar Paul ziet haar graag zo ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:38

Frensie...jeeee wat veel pup's !!! niet normaal zeg.....gelukkig gaat het met de 11 goed en met mam's ook !
VHU, supergave foto hoor !! echt jaloers hierzo ... :+
Prinsjeh..nieuwe auto erbij...luxe hoor !
Nouvel komt even snel langs..hoi hoi..
Tine aan de strijk...succes ! en wat fijn dat Rembrand goed liep vandaag
AKs...je bent weer stoer bezig geweest met handpaard en wat sneu dat peerdje ontsteking heeft....hopelijk snel over !
Avaluna en nienschaap....beterschap !!
Ik reken niet uit wat de peerdjes me kosten.....nu op het moment enkel wat eten...verder niets...want ze zijn of met pensioen of..geblesseerd.
de 2 husky's kosten me momenteel meer.. :+
durfde vandaag niet met missy naar het bos na voorval van vorige week zondag, de schrik zit er nog in....zo kinderachtig.
ha janouk, superfijne rit gemaakt dus vandaag !! lekker !!!

Verder geen nieuws....heb even energie dip -O- ..schoonouders op bezoek gehad, dus puppen konden niet meer los...en daar word ik altijd depri van ... :o ^) dat soort mensen;..pas op hoor.. met je zwarte poten......grrrrrr :( ze weten dat we 4 honden hebben....dan doe je toch niet je schoonste kleren aan.....maar misschien begrijp ik dat niet goed.. ^)
en in die dip.......daar bleef ik de hele dag in..... :r
we zijn net terug van de MAC.....hielp me ook niets natuurlijk..maar voor zoontje wel erg leuk.
ik heb inmiddels zijn kledingkast zover dat er 2 deurtjes zijn voorzien van airbush-cars figuren, mack de vrachtwagen en de sheriff, hij vind het errug mooi ! gelukkig maar !! +:)+ nog 1 deurtje te gaan.
positieve van de dag....gras word groen !!!! oude peerdje niet meer horen hoesten....nog lekker buiten gezeten met de honden...super !! en even lekker gewandeld met Dakota en het schapendoesje happy. *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:44

janouk schreef:
zalig rondje gereden op de Veluwe bij Kootwijkerbroek vetrokken van de parkeerplaats Kootwijkerzand.
We wilden om het zand rijden, maar ze hadden een fietspad aangelegd langs het zand van dikke betonplaten met scherpe randen dus niet slim om met koets te kruizen naar het menpad.
Rondje toen maar aangepast en richting Kootwijkerbroek gereden en over de heide terug.
Arme Janouk, sommige paden waren heuvel op en heuvel af, mul en soms zo zwaar omdat er duidelijk een tank of zo over heen gereden had. 2 uur gereden met een mooi tempo nog van 7.4 km/u.

Ze is zo fit, sinds ze Redcell krijgt op afraden van Ollie. Ollie zegt; dat moet je nooit geven, want daar worden ze zo heet van. Paul koopt meteen een fles en geeft het aan Janouk. Ze is na 4 dagen superfit en kijkerig. Van mij mag het minder maar Paul ziet haar graag zo ;)

Haha kon Paul t toch niet laten _O- en nu een :):) Janouk.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:47

@Biancacoo, ik kan t me zo goed voorstellen dat je je zo voelt...ik heb dat nl ook als ik niet kan doen wat ik graag zou willen doen. :(:)

Vandaag heerlijk gereden een rondje bos gedaan. Morgen longeren en dinsdag rustdag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:01

haha die janouk! :D
dat zal ik Fifi maar niet gaan geven... :+

Fifi is op 't moment weer fit zat van zichzelf! :D
In ieder geval weer een teken dat ze weer in oude staat begint terug te komen... 8-)
Vanmorgen ruim een uur gereden, rondje over de weg en even op een veldje, en 12 km op de teller toen we thuis waren...

ollie lekker rondje bos gedaan, heerlijk hoor!

verder iedereen die het nodig heeft heel veel sterkte! :(:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:20

Druk hier !!!

Groot nest pups. Nogal zwaar voor moeders daar krijgt ze een hele kluif aan. Maar wel leuk !!! Joep komt
uit een nest van 4 dus die heeft niets te klagen gehad.

Kosten voor paarden bijhouden doe ik ook niet. Probeer wel dekens en tuig 2e hands of in de aanbieding te kopen.
Hebben vorig jaar geen hele grote uitgaven gedaan en dit jaar staan die ook niet op de planning.

Heb vandaag nog Ferro even gelongeerd. Had geen zin om te rijden dat kan morgen ook weer. Verder rustig dagje.
Morgen komt de tandarts voor paard van mn zusje. Moet ik bij zijn omdat ze zelf nog niets mag/kan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:14

2e hands kopen probeer ik met spullen inderdaad ook vaak te doen, dat scheelt toch weer wat!

dagje longeren is toch ook goed voor ze?
succes met de tandarts morgen!

hier nog een ola plaatje van vanmiddag, eventjes in de bak gereden, was fris en grauw, maar gelukkig wel even droog!
verder hadden we bijna de hele dag van die vieze miezer, brrr...

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:15

Ik reken ook niks uit. Zolang er evenveel geld binnenkomt in het aparte paardenpotje als er uit gaat, is het mij best :) .

Frensie: wát een nest :oo . Bijvoeren is dan wel nodig ja, Campina-fabriek heeft ook een maximum aan draai-uren :D !

Vanmorgen om 10.30 uur Joëlle opgehaald om Ster klaar te maken en om 17.30 uur was ik weer thuis.... En jawel...... Joëlle en Ster hebben vandaag onofficieel hun eerste wp gehaald met exact 180 punten *\o/* *\o/* !!
Ster liep uiteraard lang zo goed niet als thuis, r.stelling was er niet in te krijgen, maar J heeft verder gereden voor wat ze waard was :D ! Tot mijn verbazing zat er ineens een knopje "middendraf" en "middenstap" op :o? .... (hebben we gisteren in een half uurtje wel hard aan gewerkt).
Ster was gzd súperrelaxed, een beetje té, en flapperde zelfs niet met haar mond :P . Ging braaf de trailer op en af... ze hebben samen weer een hele ervaring erbij *\o/* !

Vriendin Loes heeft de monsterscore van 205 punten gereden bij de paarden *\o/* (ook B) waarbij Ronin in beide galopsessies er zelfs nog een keer uitviel... kun je nagaan wat ze er nog bij gehaald had kunnen hebben :oo .
Het was erg gezellig om zo op wedstrijd te gaan met z'n allen (grooms + ouders, broertje en buren van J, + mijn stalgenootje M.) :j .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:18

goed zeg, gefeliciteerd! *\o/*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:18

Biancacoo Super Samenvatting !

en wat balen van je dip... hoe begrijpelijk :(:) en hoe herkenbaar

Nouvel en Ollie lekker ritje gemaakt en Maisie geen zin (wij hier ook niet vandaag)

Vanochtend heb ik heerlijk koffiegedronken bij kennissen (tevens stalgenoten) eindje verderop, Mick had onverwachts een rustdag, want ik had helemaal geen zin om iets te doen vandaag, zit ook al paar dagen in dip -O- Er spelen wat hele erge dingen, ik kan er niet over uitwijden maar ons leventje is even erg erg zwaar en de dagen gaan meer jankend voorbij dan met plezier. Tussendoor pakken we gewoon door en gaat alles zijn gangetje maar o, o, o... leven kan zwaar zijn.

Verder kwam er vanmiddag visite en nu gaan we even lekker wandelen, koppie leegmaken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:19

sterkte prinsje... :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:20

thnx Nouvel en zag mooi plaatje van jullie hierboven!