[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:47

Ik heb het hele weekend braaf mee gelezen via mn tel, maar kwam niet aan reageren toe ;)

Maar wat super dat Fifi weer voor de wagen heeft gedaan!.

Ideetje voor je streng: Bonthoesje om je lamoen, aan de binnenkant klitteband, bonthoesje om je streng, aan de buitenkant klitteband, en tegen elkaar aan plakken :?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:10

Goedemiddag.

Nog even snel voor ik naar bed ga.

@ Tallechie: vergeet het steeds te schrijven, maar de dekens passen goed.!!
@ Maisie: ik vind het echt te idioot voor woorden die waterbak. Had nog heel verkeerd kunnen aflopen.

Nog steeds geen uitslagen op internet -O-

Straks komt de dierenarts. Ben erg benieuwd. Hopelijk is er nog iets aan te doen.

Vanmorgen Amerigo en Rembrand gemend, pony ging vandaag heel aardig, paard niet.

Nu moet ik echt naar bed.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:15

wat raar zo"n diepe waterbak,kregen de shetlanders er een snorkel bij,voor ze erin gingen? :=
en de geit,ach zielig,die 5 van ons zijn zo wild...als je naar ze kijkt zijn ze weg _O- behalve als er eten is....
1 liep laatst ook wat kreupel...maar wegrennen kon ze wel.....ni loopt ze weer normaal.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:28

[VN] Negen kinderen vallen uit een ponykar in Groningen

even snel bij gelezen.

Slecht geslapen, ook nog na die tijd dus duik zo eerst mijn bed in. Heb net bijna 3 uur in de auto gezeten om naar mijn zus toe te gaan. Nu net weer terug. Even broodje eten en dan op bed.

Vanmiddag of vanavond nog maar even rijden

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:44

sund die jong zeg....

:(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:36

@ Eefielover: bij Zeewolde is het hondenstrand. Dat is een deel van het Erkemederstrand. Bubbles vond het geweldig! Ik heb zo'n drijfkongding en ze kon er geen genoeg van krijgen. Morgen zal ze wel spierpijn hebben, haha, dan kan ze amper kwispelen omdat haar staart zeer doet.

Ik zie dat ik niet de enige ben die 'smiddags moet slapen, ik lig al in bed met de laptop, zo even een dutje doen anders trek ik het niet.

Wat een stomme waterbak!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:37

Ai dat is wel pech hebben met je feestje :(

over pech gesproken had ik vanochtend ook mijn dag niet... ben water aan het halen uit de put (lkkr ouderwets met emmer een touwtje bij ons :D ) schiet het einde van mijn touwtje uit mijn handen... :Y) mjah gelukkig nog net uit kunnen vissen met wat geduld en tijd.... Even later was ik boodschappen doen en viel mijn nieuw gekochte boodschappenmand halverwege tusen auto en huis uit elkaar :+ de bananen zullen wel bont en blauw zijn :')

mijn werk deze ochtend:
AfbeeldingAfbeelding

Ik ben zelf ook meer fan van lange manen maar het is gewoon met haar ZE practischer als ze korte manen heeft met insmeren ed. Ook staat het haar wel stoer dus jah moet maar even zo ik ga kijken om het tijdens de winter dit jar te laten groeien dat het gelijkmatiger is en miss kunnen we het dan wel mooi houden. Zij zelf vond het wassen en knippen helemaal niks zoals je ziet :+ Verder even gelongeerd met haar terwijl ze opdroogde en ze kan eindelijk normal rondje galoperen *\o/* (ipv einde longeerlijn :P) en zijwaarts gaat ook al super

kunnen jullie me een richtlijn geven van hoe duur een goed tweedehands tuig (of nieuw goed maar goedkoop :P) tuig en deftig karretje zou kosten (met deftig bedoel ik licht te treken en stabiel denk eerder een 2wieler voor ons omdat ik beetje zit met opslag enzo )

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:28

Even ego vanaf de mobiele telefoon die net plat in t zand viel |o Zitten we op strand weg te regenen Grrrr Dus nu op de styrandtent neergestreken :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:33

Wat doe jij op een strand en waar PrinsjeH want hier regent het niet (R'dam)??

Eerste werkdag weer gehad, was best te doen nog gebak gehad en ook tussen het werken door gezellig bijgekletst :D
Zo zeg dacht laat gezellig een meisje komen spelen bij Han, nou ze breken de hele tent af :roll: en ze blijft ook nog eten hellup!

@Cyclo86 weer schone poown *D mbt je vraag staan heel wat topics over binnen AR. Ideal is fijn tuig kun je nog zo af en toe via marktplaats krijgen, reken dan op plm 250/300 Euries, veilige wagen toch wel zo vanaf 400 voor tweewieler voor jouw ponymaat en vanaf zo'n 750 voor een vierwieler schat ik zo in.

Je kunt goedkoper en soms heb je geluk. Als je een handige harry in de buurt hebt kun je dat ook proberen met wagentjes. Heb zelf met Alwyn ook in het begin met heel simpel tuigje gemend, maar dat functioneerde prima. Met tweewieler ben ik ook begonnen als zovelen met zo'n zwarte sulky maar ben later toch voor wat degelijker gegaan (zeker voor een wat groter maatje, die sulky's zijn best redelijk tot maatje plm 1.00/1.05 maar groter zou ik toch voor iets anders gaan).
En vooral: heel veel kijken en lezen en eens bij anderen kijken hoe het eruit ziet. Leer je veel van (en kun je beeld vormen van wat je nodig hebt etc).

Nou ga popcorn maken en proberen de schade binnen de perken te houden wish me luck!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:39

Hier (hardinxveld) druppelde het net even, maar verder nog steeds benauwd.... blegh

Ziet er weer netjes uit Cyclo!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:42

eetse lkkr popcorn tijd geleden hier ... in belgie bijna enkel zoete en daar hou ik dus niet van :r moet dus nl importeren net als melk degelijke vla enzo O:)

thnx voor de info dan heb ik een beetje een idee ik zal eens moeten meten hoe hoog ze ong is ik schat ergens iets boven 120 mjah handig wel even te weten :)* . ja 4 wieler lijkt me heel tof kan er ook gemakkelijker iemand mee mjah is :$ en je moet het nog ergens kwijt kunnen maar we zien wel eerst eens uberhaupt iets vinden. Rondkijken doe ik al een hele tijd zit altijd helemaal <3 bij al die gave foto s die hier voorbijkomen ook bij de rest van het aangespannen topic echt super al die foto s :))

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:53

Mijn paardje en Koot weer op de foto :D.

Vrijdag avond aan het water :D.
Afbeelding

Zaterdag middag
Afbeelding

Aiden <3
Afbeelding

Fiorano <3
Afbeelding

Kootje (Van Suze_) <3
Afbeelding

Het groepje bij elkaar :D.
Afbeelding

Fiorano kwam gelijk weer naar me toe gelopen <3
Afbeelding

Ingepakte Blond met haar kudde :D.
Afbeelding

Blond met haar vriendinnetje en pleegkind. Zodra er iets met Guess is bemoeit Blond zich ermee :+. Als die alleen in de wei blijft terwijl mams rijd, zorgt zij voor Guess. Als ze Guess op stal poetsen en Guess maakt gelijk staat Blond te moppelen in stal :+. Echt pleegmoedertje, maar je moet iets doen als je met pensioen bent :D.
Afbeelding

Afbeelding

Lekkerding <3
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:55

Heerlijke foto's Tass :j

Popcorn pop ik gewoon zelf in de magnetron, van die popcorn zakjes die je kunt kopen bij de supermarkt met dus ongepofte mais, zit al zout doorheen (we gaan hier ook voor zout).

Er zijn in het topic aardig wat mensen met poowns van rond de 1.20. Ik heb zelf Snuit die heeft voor een Cavelier tweewieler gestaan en een Dutch vierwieler, nu dus voor een Clever vierwieler. Ik had ook nog Alwyn, bij Alwyn heb ik ook nog die zwarte sulky gehad, had ik bomen bij verlengd maar dat vond ik maar een rammelig geheel. Die Clever vind ik zelf het fijnste maar vond mijn tweewieler ook heel fijn. Dutch is ook prima als je niet te veel over / door het bos crosst. Maisie heeft twee poowns in die richting, Tine, Happytime, Sander_Lotte, Jenkins en .... ben ik nog mensen vergeten?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:01

Oh, das een lekker plekje Tass! (ook voor muggen ;) )
Waar is dat ergens? Soort begrazingsproject oid?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:03

Nope gewoon bij mij op stal :D.

Dit is een stukje natuur gebied wat bij mijn stal hoort :D. Daar lopen de 3 2,5 jarige met pleegmoeder Cor. Dat is het belgje :D. En Blond loopt zover mogelijk bij het water vandaan, in een rustig weitje, gaat echt goed met haar :j :D.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:05

Wat een mooi plekje Tass!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:06

Wij hebben ook zo'n gebied (pacht) waar Maddy nu loopt... Is echt heerlijk voor t jonge spul, alleen als mens ga je er nu echt niet voor je lol heen, want je wordt compleet opgevroten!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:09

Dank jullie wel :D.

Bij ons valt het wel mee met vliegen, dazen en muggen :). Ik had verwacht er veel meer last van te hebben :D. Dus daar ben ik wel blij om eigenlijk. Maar het is wel meer dan op mijn vorige stal, die lag aan de rand van mijn dorp :P. Naja mijn dorp... het dorp waar ik woon :+.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:26

Cyclo woon je ook in belgie?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:45

mooie fotos
en prinsjeH in de regen op 't strand. Hier dreigt het ook wat, maar of het doorzet?

verder heb ik vanochtend de ogen uit m'n kop gejankt zowat... Dids zijn eczeemdeken is compleet aan flarden...
Hopelijk kan ie gemaakt worden, want ik heb met stalgenootje 4 zaken gehad en we kunnen nergens wat vinden voor 'm..
Morgen deken wegbrengen (sorry prinsjeH, moet je even mee, solly!)
Hij loopt nu onder een geleende deken, maar die paste eigenlijk echt niet mooi en biedt wat sloopkans extra.. Hopelijk blijft het heel...
:(:)

nu ga ik gauw creme fraiche halen :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:51

Frensie normaal gesproken slaap ik niet hoor, maar ik heb vannacht zo beroerd geslapen en ben er bijna 2 uur afgeweest omdat zoonlief drinken wilde. En heb dan zolang auto gereden, dat trek ik dan niet. Ik wilde leren en dat heeft dan geen zien. Kan ik beter even gaan liggen. Maar heb weer langer gelegen dan gepland

leuke foto's Tass

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:03

:wave:

eerste werkdag zit er weer op, nu eten koken en dan richting paardjes...

:evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:04

Ben ik weer.

Ik maak ook de popcorn zelf. Gewoon bij de supermarkt een zak met mais. Je giet een beetje olie in een pannetje, bedekt de bodem met de mais, deksel erop, gas aan. En wachten tot ze allemaal gepopt zijn. Kun je zelf kiezen of je ze naturel, met zout of met suiker eet (wij doen altijd met beetje zout).

Dierenarts is geweest. Eddy (zo heet deze geit) kan haar poot niet buigen. Aan de buitenkant niets te zien of te voelen, wel heel harde spieren. Waarschijnlijk heeft ze een opdoffer van Blanca (onze andere dame) gekregen. Is niets aan te doen, moet met een paar weken wel weer beter worden. Maar dat vond ik nogal zielig, dus gevraagd om pijnstillers. Nu moeten we iedere dag een injectie geven. Lijkt me voor meisje veel prettiger. Ze is trouwens wel veel ouder dan ons was verteld. Zou een jonge geit moeten zijn, maar ze is waarschijnlijk al een jaar of acht. Heb me ooit laten vertellen dat ze maar 8 of 9 jaar worden, maar ons eerste setje is 13 en 14 jaar geworden. :D

Frensie: ik slaap ook tussen de middag, zo'n 2 tot 3 uur (als het tenminste mogelijk is ivm zoon). Ben chronisch ziek en red het niet (of nauwelijks) zonder mijn middag slaap.

Hier al hele dag bewolking en benauwd. Morgen geven ze slecht weer op. Jammer, komt vriendinnetje weer ponyrijden. Anders maar met heule spul naar binnenbak. Wel een gedoe, maar goed.

Dazen lijken wel al minder te worden, maar dat is volgens mij altijd eind augustus gaan ze weer weg.

Nou, ga snel eten koken, straks naar les (ohz) met Thabor.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:06

Ik slaap ook elke middag door mijn handicap kost alles mij meer energie en heb ik echt tussen door een dutie nodig.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:08

Bij mij hetzelfde, heb echt slaap nodig 's middags. Slaap ongeveer een a anderhalf uur. Sommige dagen schiet het er bij in, maar dat merk ik meteen de volgende dag.