[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:51

Is goed Manon :) ben vanaf maandagw eer terug, maar een drukke week. Dus wordt die week erna. Volgens mij is je OV tot iets van 16 juli geldig en dan weer vanaf 16 augustus.
Als je het leuk vind kan je van de zomer wel meerijden naar Ciska/Dennis :) Keet en Dora gaan daar ook een tijdje heen :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:53

Dat is wel leuk inderdaad :D Lijkt me tof om mee te gaan :) Moeten we maar is goed afspreken dan, nu is het allemaal nog zo zweverig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:55

:D weinig duidelijkheid in mijn agenda voor volgende week :+
Woensdag ga ik met een vriendin en de poownies naar Burger King :) en uhmn vrijdag en zaterdag wedstrijd bij Tull en 't Waal. En dinsdag kan ik niet. En mijn ouders komen deze week onze nieuwe tv (zonder grote groene en paarse vlek) brengen.
Dus wordt echt de week erna :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:00

Hehe geen probleem :D dan is het de week erna!

Denk dat deze ook niks gaat worden. In de advertentie staan 3 verschillende plaatsnamen. Ijmuiden Haarlem, daar kan ik mee leven. Maar dan staat er ook 'lange ritten maken door het Twiske' en dat is 20 kilometer verderop... Vind het niet zo leuk, wees gewoon duidelijk en zet neer waar het is, niet 3 verschillende plaatsen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:04

't Twiske is voorbij Zaandam

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:06

Veelste ver weg, het zal na de vakantie vanuit haarlem moeten komen namelijk... Weer blij gemaakt met een dode mus.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:07

:(:)
Ga je verhuizen?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:12

Maar dan moet ik Tijgertje weer missen :+ Ik heb dan nog liever geen menpaardje dan dat ik hem op moet geven. :o

Ach, mensen moeten gewoon duidelijker zijn, en niet dingen achterhouden en/of andere dingen neerzetten :Y)

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:29

S_L: sterkte!
Maisie veel succes morgen!!

Ik heb vandaag weer heerlijk gestuurd met mn shetten! hehe, t kon weer even nu mn toetsweek weer voorbij is! :D
wat een gestress in zo'n week! Pony's deden het super voor zo'n lange tijd niets doen! Merk echt dat Turner zich steeds fijner voelt bij ons, hij is hier al 2 jaar maar nu begint pas fijn te lopen voor de kar! Maar tis echt een slim beest! En Tina was een beetje nukkig, als Turner fijn loopt gaat hij ook harder meetrekken, maar dat is ze helemaal niet gewend en zij wil graag het hardste werken voor mij, gaat ze gewoon richting zijn hoofd happen om hem af te remmen :? gekke pony's :+

hier een foto'tje bij het inspannen:
baas kom nou op die verrekte kar dan kunnen we vertrekken :+

Afbeelding
(uiteraard daarna nog even de leidsels vast gemaakt)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:36

Nou, ik hier braaf zitten wachten op dat meisje. Expres niets gedaan met Rembrand. Komt ze niet opdagen. Om kwart voor vier (hadden half 4 afgesproken) was ze er nog niet, dus maar het gras gaan maaien, kon ik in ieder geval in de gaten houden of er iemand aankwam. Om half 5 maar de paarden gevoerd en naar binnen gegaan. Stond vader op antwoordapparaat dat ze nu niet kon komen en een nieuwe afspraak zal maken. Maar dus pas om kwart over 4 gebeld. Ook al was ik wel naar bijrijder op zoek geweest, dan was dit dus niet doorgegaan. Die nieuwe afspraak ga ik dus zeker niet maken. Erg jammer voor het meisje, maar ik wilde het toch eigenlijk al niet, maar zeker niet op deze manier.

Weet nog niet of ik het kan opbrengen om vanavond (als mijn zoontje slaapt) nog iets met Rembrand te doen. Ben bang dat hij een vrije dag krijgt. BAH. Zo jammer, had ik vanmiddag lekker zelf kunnen trainen....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:55

jeetje tine, dat is wel vervelend!
dan kun je beter iemand anders zoeken inderdaad :j

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:57

Lekker dan. En dan ook nog zeggen van we maken wel is nieuwe afspraak, alsof het normaal is dat je veelste laat belt dat je niet komt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:26

Hopeloos vind ik het bijrijders / verzorgers. Een enorme uitzondering en dat is 'mijn' groom met mennen, fantastisch persoon, komt afspraken na en is gewoon 'normaal'. Dus begin er ook niet meer aan. Maar goed, zou eigenlijk wel heel graag een extra verzorger willen hebben, maar goed.... geen goede ervaringen.

Ik geef jullie even een kijkje bij een dagje groomen voor de stalhouderij via 'mijn album'
http://www.mijnalbum.nl/Album=OCNATZYR

Waren best wel weer momenten bij waar van ik dacht, hoe gaan we dat oplossen (leuk, je werkt als groom echt samen met de koetsier), ambulance die langskomt, afgesloten wegen, enorm naar beneden en vervolgens sterk oplopende weg (met 20 man in je koets :+ ), nauwe straatjes met veel verkeer en natuurlijk al het richting aangeven en letten op de fietsers. Het was heel gezellig en leerzaam. Dus erg leuk.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:28

VHU, mooi dat je rit gezellig en leerzaam was.
is toch altijd weer even goed opletten in dat soort situaties he?

heb net lekker met wobbe in het weiland mogen rijden.
het ging best goed.
heb vooral geoefend om zijn hoofdje recht voor zich te houden als hij rechtuit moest lopen.
en proberen een beetje stelling te krijgen in de bochten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:02

tine10 schreef:
Nou, ik hier braaf zitten wachten op dat meisje. Expres niets gedaan met Rembrand. Komt ze niet opdagen. Om kwart voor vier (hadden half 4 afgesproken) was ze er nog niet, dus maar het gras gaan maaien, kon ik in ieder geval in de gaten houden of er iemand aankwam. Om half 5 maar de paarden gevoerd en naar binnen gegaan. Stond vader op antwoordapparaat dat ze nu niet kon komen en een nieuwe afspraak zal maken. Maar dus pas om kwart over 4 gebeld. Ook al was ik wel naar bijrijder op zoek geweest, dan was dit dus niet doorgegaan. Die nieuwe afspraak ga ik dus zeker niet maken. Erg jammer voor het meisje, maar ik wilde het toch eigenlijk al niet, maar zeker niet op deze manier.

Weet nog niet of ik het kan opbrengen om vanavond (als mijn zoontje slaapt) nog iets met Rembrand te doen. Ben bang dat hij een vrije dag krijgt. BAH. Zo jammer, had ik vanmiddag lekker zelf kunnen trainen....

vrouw die ik zondag mee zou nemn heeft afgemaild
maar wel lekker bummer weer :=
:')
grom :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:03

ik heb dids aande dubbele longe gehad vanmiddag. Hij ging echt súper! vlot, soepel, ijverig :+: alleen hij was afente een beetje prikkelbaar, en vloog er dan vandoor, zo niet-diddle _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:09

Wow VHU dat ziet er geweldig uit.

Naaltje, balen zeg!!! Gelukkig laat ze het wel op tijd weten ;)

Ik hoef dus echt geen verzorger meer. Zou wel handig zijn om af en toe een groom te hebben. Zodat ik wat vaker een menritje buiten kan maken. Maar goed, hopelijk gaat het dit weekend weer een keer lukken. Liefst met allebei, maar denk niet dat ik man zover ga krijgen dat we 2 keer een rit gaan maken. Hij kan in ieder geval niet zeggen dat het koud is op de kar.

Vanavond toch nog maar even het zadel erop gegooid en in de bak wat geoefend. Man was vroeg thuis en kwam zelfs even bij de bak zitten. Toen op het slimme idee gekomen om even te oefenen hoe Amerigo (alleen in de wei) zou reageren als ik met Rembrand het erf afging. Hij heeft wel een paar keer gehinnikt, maar bleef rustig grazen. Morgen nog even oefenen met Rembrand het erf af in de trailer, als dat ook goed gaat, kan ik maandag veilig naar les en pony lekker buiten laten.

@ Milanka: inderdaad, waar halen ze het lef vandaan he? Te laat afbellen en dan ook nog denken dat ze een nieuwe afspraak kunnen maken. Ik zit te wachten, train expres zelf niet met mijn paard en dan voor iemand die niet komt. :(

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:23

Mag ik ook gezellig meekletsen in jullie topic ?
Een aantal ken ik al van de wedstrijden of wonen hier in de buurt ;) .

Ik zal me even voorstellen: Mijn naam is Olga. Ik heb 2 welshpony's en 1 shet.

De 1e is Home t Ranch Brutus momenteel Z-dressuur startgerechtigd en M+7 vaardigheid.
Afbeelding
De 2e is Spring Stars Simba, is net 3 jaar geworden en wordt momenteel beleerd onder het zadel en in het najaar zal een poging worden gedaan hem ook in te spannen.
Afbeelding

Last but not least 'onze grasmaaier' Hans ook hij loopt voor de wagen(met mijn zoontje) en soms rijdt er zo'n lekker klein meisje op.
Afbeelding

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:25

Maisie schreef:
Heb morgen ook weer wedstrijd. Dressuur en vaardigheid alleen met Robijn dus dat is wel relax.
Ga mijn best doen om weer 2 winstpuntjes in de B te halen. Maar we zullen wel zien. Hij was
woensdag met les wel druk maar gisteren al minder.

Heel veel succes morgen +:)+ . Ik sla dit jaar een x over. Ik vond het vorig jaar écht waardeloos rijden op het niet gemaaide knollenveld :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 22:27

Goedenavond,

Ben ook weer terug van weggeweest. Had even een dipje en daarbij het ook ontzettend druk. Heb maandag voor het eerst weer gemend, een halfuurtje. Woensdag heb ik wedstrijd gehad. Had 182 en 194 punten. Veale is behandeld door de fysio en dat heeft hem duidelijk goed gedaan.

Ik zal nu even bijlezen, want ben weer het hele weekend weg. Morgenvroeg met veale rijden onder het zadel, s middags schrijven bij wedstrijd ohz.
Heb de marathon afgezegd, dat wil namelijk nog niet met mijn hand. Zondag verjaardag van mijn moeder dus druk druk druk

even bijlezen modus

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:28

Geef je groot gelijk Tine. Ik heb toch ook al zo vaak gehad dat mensen niet op komen dagen, afbellen, of veel te laat komen. Of je paard kleddernat in de box zetten, zadel niet opruimen, spullen wegmaken, rotzooi in stal, stal niet willen uitmesten, geen les willen nemen, zeggen dat ze in vakantie op je paard willen passen en het vervolgens laten afweten, stronteigenwijs zijn }> en ook ;(
Snap het dan echt niet, als je wat afspreekt spreek je toch wat af? Of ben ik nou zo gek.

Citaat:
Wow VHU dat ziet er geweldig uit.

Hoop in stilte dat ik het ooit zelf kan doen (wordt minstens een tienjarenproject, maar goed :+ ), als koetsier. Vind het ook helemaal geweldig :D

Olga welkom, wat een heerlijke foto's!
@Tallechie, wat fijn zeg, winstpuntjes en een lekker lopende Veale en je hand eindelijk weer beter, super!
@Maisie heel veel succes (en sterkte, het wordt warrrrum!).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:33

Zo, VHU, dat is nog eens goed samengevat!!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:34

Welkom Olga

Tallechie wat een goed nieuws allemaal. En wat een wedstrijdresultaat na de behandeling door de fysio. We zien elkaar vast wel in Roden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 22:42

SL heeft een leuk feest gehad van haar ouders.

Freddy gedragt zich weer in de wei

stukje gelezen over lichaamstaal. Daar probeer
ik ook aan te denken bij Veale, merk wel dat het
al beter gaat.

Napie die een goede wedstrijd heeft gereden en de andere
dag kon ze haar toppers niet te pakken krijgen,

Leuke foto van een hondje gezien.

En Evelli die heel ver heeft gereden, maar wel een leuke
wedstrijd heeft gezien

Nouvel heeft er een weekendje belgie opzitten en een leuke foto gezien.

Babs die petra heeft weggebracht en sterkte met de operatie.

Milanka die een stageplek heeft gevonden

Leuke foto's van Buck gezien. en leuke foto's van romeo gezien

Ik longeer ook gerust een uur, maar ook wel eens 20 min, ligt eraan hoe hij
loopt en hoeveel tijd ik heb.

Dit was het eerste gedeelte, nu snel verder lezen

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:59

Tine: Niet erg netjes dat ze niet zijn op komen dagen. Maar voor je gevoel misschien beter.

Wij hebben net in Gaasterland verkend. Erg mooie hindernissen, dus ik ben zeer benieuwd morgen. :j