[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:09

@Maisie: mooie kar! Heel veel menplezier alvast!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:12

Mooie wagen Maisie

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:49

Mooie wagen MAisie.

Ik heb ook een neiuwtje ik krijg zaterdag een nieuwe pony erbij. Een zwart roan shet ruintje van 5 jaar. Iets groter dan mijn huidige pony's.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:09

Hey Maisie, heb je hem toch nog eerder dan ik! Knipoog Mooie wagen hoor! Die donkerbruine bekleding is ook mooi! Zie je niet veel.
Ben benieuwd naar nieuwe foto's. Cheese!
Het is bij ons enorm uitgelopen. We hebben wel een oproep van Kraay gemist vanmorgen en hebben hem erna niet meer te pakken gekregen. Ik hoop dat hij belde om te zeggen dat de wagen in aantocht is...
We zullen het morgen wel horen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:37

ja idd zou zo wezen dat jij hem eerder zou hebben.

Hij heeft ze op de fabriek nog laten wegen en ze wegen allebei 180 kg. dat is ook weer een meevaller.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:38

@ sonjim sucses met je nieuwe pony. Zwart roan is een gaaf kleurtje is mijn cindy ook.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:57

Ik moet hem wel nog beleren. Maar bij mij licht de rest uit de running voorlopig helaas.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:26

Wat een mooie kar zeg!! Geweldig:D

Ik ga zaterdag een clinic indoor marathon rijden, en volgens mij staat Dennis (ciska) ook weer op de lijst Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:53

Jaaaa Lachen Sandra krijgt Pim erbij Lachen Leuk hoor. Als ik weer in het zuiden ben kom ik hem zeker bekijken Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:35

Wauw Maisie, wat een gave koets!
Weet je al wanneer je hem krijgt?

Sonjim een nieuw paardje zaterdag, spannend!
Ik ben benieuwd naar een foto Lachen

Ipsilonka, alvast succes zaterdag met de marathon!
Lijkt me leuk om eens naar te kijken. Waar kan ik vinden waar die zijn? Een beetje in het zuiden?

Ik ben helemaal in een Hyper! stemming Haha!
Wij zijn net terug van een rondje mennen met Tosca, zonder de man die me heeft geholpen! Ik heb haar zelf ingespannen en gemend, zo gaaf! Ze doet het zo super, ongelofelijk.
Alleen toen ik de eerste keer aandraafde was ze erg heet. En ik was bang dat ze zou gaan galopperen, dat doet ze onder het zadel ook weleesn als ze zo fel is. Dus flink bijremmend, maar ik vond het wel spannend Bloos

Gelukkig blijft hubbie heel rustig altijd, dus dat scheelt. Nadat ze gekalmeerd was, hebben we heerlijke stukken kunnen draven. En ze komt gewoon terug in stap op de stem, heerlijk!
Mijn kerst kan niet meer stuk! Go jij! Go jij!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:43

ik heb m al Knipoog

Mijn pa moest het lamoen nog iets inkorten en dan ga ik zo over een uurtje mijn eerste ritje maken.

Neem fototoestel mee dus miss ook eens een foto topic van mij.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:58

O, haha, veel plezier dan zometeen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:49

Ipsilonka schreef:
Ik ga zaterdag een clinic indoor marathon rijden, en volgens mij staat Dennis (ciska) ook weer op de lijst Haha!

Jaaaaa, ik sta ook op de lijst, met Roosje Lachen.
Eigenlijk kon ik niet, maar de gene die de inschrijving doet heeft me over gehaald of ik echt niet kon komen op het tijdstip dat ik zelf aan kon geven. Moet nl daarna nog naar Groningen voor een dagje daar en dan 's avonds daar de oude jaars conferance van Yoep van 't Hek. Maar Sita (die de inschrijving doet), Cees(mijn vriend) en Brenda (verzorgmeisje van mijn pony's en vaste groom) vonden allemaal dat ik mee moest doen Lachen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:09

Cool, Dennis het is toch leuk dat ze je zo graag erbij willen hebben.
Maisie nieuwe wagen showen die kar.

Mijn toekomstige pony staat wel al in het profiel van bokker Nagyl daar is hij nu van.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:16

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:44

maisi,leuke foto's en het was inderdaad koud....
ik was gisteren met sunrise gaan rijden, eerst ff zitten klungelen met een uitrijdeken erop(of liever gezegt,onder mijn tuig) sunrise had er zin in, maar...hoe harder ze ging...hoe kouder ik het had en....nu weet ik waarom menhandschoenen uitgevonden zijn!
ik had geen handschoenen aan...kreeg mijn tuig bijna niet meer los na afloop!
met tintelende handen mijn concourswagen weggezet,wat deden mijn handen pijn zeg.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:28

als je je handen niet meer voelt is het inderdaad wat minder prettig rijden.

Weet nog wel van paar jaar geleden, ging ik in deurne een rondje rijden, zonnetje scheen, alles was wit, super weer om ritje te maken, helaas zat alles beetje tegen.
was halverwege al een kinketting kwijt dus had nogmaar een half stuur, na wat in het bos gereden te hebben kwam ik op de open vlakte, poe wat een koude wind, ben toen meteen omgedraaid tenminste dat probeerde ik.
bij het verpakken van mn lijnen heb ik het opgegeven en mn lijnen maar om mn polsen heen geslagen om nog een beetje te kunnen sturen.
toen ik na 3 kwartier op stal kwam heb ik paard met wagen en al naar binnen gereden, deur dicht gedaan, paard deken op en ik lekker mn handjes opgewarmd, na half uur kon ik pas beetje fatsoenlijk uitspannen.

toen toch spijt dat ik niet gewoon naar de les ben gegaan, lekker warm in het lokaal.

maar met dit soort weer mennen zonder handschoenen doe ik nooit meer.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:20

Hier ook koude handjes Nagelbijten / Gniffelen
Met menhandschoenen aan had ik toch een koude linkerhand. Poe, die tintelde ook helemaal toen ik de handschoen uittrok.

Tosca doet het perfect voor de koets. Ze stond er vandaag voor de 4e keer voor. Lekker een half uurtje gereden, bijna alleen maar draf.
Alleen het gekke is dat ik haar steeds erg naar rechts moet bij corrigeren...Ze wil uit zichzelf naar links lopen, dus ik moet steeds ophoudingen geven rechts. En ik zie ook aan haar hoofd dat ze te veel naar links moet zeg maar.
Iemand een tip/idee? Anders bel ik degene die me steeds geholpen heeft nog een keer om te helpen met dit probleem.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:54

ik heb zelf ook dat probleem, vooral als ik op de volte rij,bij rechtuit niet.
ik doe nu precies wat mijn intructie (bij mijn kwpner onder het zadel) zegt: toch buitenteugel aan en nageven op de binnenteugel,beginnen op de makkelijke hand en dan steeds weer terug op de moeilijke kant,gaat wel steeds beter.
Maar betrap mezelf erop....heb zowel met mennen als op mijn andere paard....rechter hand wat stugger,met mennen minder als ik mijn zweep ff wegleg.
test het uit.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:59

Maisie, leuke foto's en een superstoere wagen!

Marloes_R, super zeg dat Tosca het allemaal zo goed oppakt!
Rafiq had eerst ook erg de neiging om naar links te kijken/buigen.
Dat kwam omdat hij scheef was. We hebben veel geoefend in de bak met voltes linksom en rechtsom en andere oefeningen om hem aan beide kanten soepel te krijgen en sindsdien loopt hij veel rechter. Je kunt beter aan je instructeur vragen hoe je het precies bij Tosca aan moet pakken. Succes!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:04

Dank jullie wel!
Inderdaad, onder het zadel is ze ook best scheef, daar moet ik ook steeds aan werken. Ik zal jullie tips uitproberen en het met mijn instructeur overleggen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:21

Maisie gefeliciteerd met de nieuwe wagen.

Hier ook koude handjes (en koude tenen) Wij zijn er vandaag weer op uit getrokken. We hebben 12,5 km gedaan. Petra was weer heel braaf. De spoorweg en een brugje met kabbelend water waren even spannend, voor de rest ging het super. Enkel het rechts van de weg blijven op een tweevaksbaan, lukt nog niet zo goed, moet continu bijsturen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:34

gebruikt er hier trouwens iemand van die verwarmde handschoenen? lijkt mij nou helemaal niks

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:23

B458, dat is een flink stuk met deze kou! Petje af!
Dat rechtrijden is hier ook soms wat lastig, dan slingert ze wat heen en weer. Ik probeer steeds gelijk met het fietspad te rijden, dan heb ik een beetje een richtlijn.

Verwarmde handschoenen ken ik niet.
Ik heb er van hertenleer, maar met echte kou zijn ze niet optimaal helaas...

Waar ik wel best last van heb, zijn mijn leidsels. Ze zijn best dik en ik krijg er kramp van in mijn linkerhand. Ik kan er niet lekker Achenbach mee sturen. Daar baal ik wel van. Ik ga dus maar eens kijken of ik ergens dunnere kan vinden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:25

palousa_boy schreef:
gebruikt er hier trouwens iemand van die verwarmde handschoenen? lijkt mij nou helemaal niks

Ik ken wel iemand die ze pas heeft aangeschaft, volgens mij bevallen ze goed, zal eens vragen...