[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:08

Afbeelding

Lika klimt geregeld op de menkarren. Zal ze een ritje willen maken? Jammere is dat ze er wel op kan klimmen, maar niet meer eraf kan komen. Gek beest

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:52

leuke foto van lika !
hebben ze bij jou nog een snee gemaakt...?? bij mij is ook die pees doorgesneden, maar wel op andere manier.
ze hebben bij mij 2 kleine gaatjes gemaakt , daar ging een buisje doorheen..via dat buisje konden ze die pees doorhalen, en zo dus weinig wond aan de hand 2 pleistertjes erop en klaar, en kon binnen 1 week alles weer doen en nauwelijks pijn aan gehad, ik kon me dezelfde dag al zelf aankleden en 2 handen gebruiken, ik ben geholpen in Assen toen...
ik hoop dat je snel hersteld en van de pijn af bent...dat is niet leuk !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:35

Lika is grappig :')

Lijkt me erg vervelend zo'n hand Tine :(:)

Nou zo nog even wat takken kopen en dan zitten we aardig in de Kerstsfeer {:)

Wat is het lekker weer trouwens he :D

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:35

De kerstkriebels slaan toe bij VHU, leuk! {:)

Leuke foto van Lika! Een gezellig boefje om in huis te hebben volgens mij :) Sterkte met je hand, Tine.

Succes met de kerstdrukte op het werk Ips!

Fijn dat je zo lekker heb gewandeld Biancacoo! Het weer is er (nu nog) perfect voor inderdaad :j

Net een mailtje gehad dat ze vandaag nog geen besluit nemen over mijn sollicitatie (er is iets tussengekomen waardoor er vertraging is, kan van alles zijn, misschien is die ander wel ziek?!). Nu hoor ik uiterlijk dinsdag of ik het word. Aaah... best wel spannend. :):) Was er al de hele dag mee bezig (goed op mijn telefoon letten etc.), maar het is dus nog een aantal dagen afwachten. De aanhouder wint, zullen we maar zeggen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:53

Ahhhh wat spannend Marjola :=

Hier ook twee erg spannende data in het vooruitzicht, 11 januari toets Engels en 22 januari vervolggesprek bij de universiteit :oo :=

Kan er nu al niet van slapen als ik eraan denk hahaha

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:59

balen van sollicitatievertraging marjola

@tine; sterkte met pijn na operatie. En mooie lika op de wagen :D

Hoe het met mij gaat..
euh. Prima ;)
Alleen lichamelijk overhoop.. Die osteopaat had het maar druk gisteren, rug, nek, ribben, bekken, knie....
Pfft := Vandaag van 10 tot half 7 gewoon gewerkt, en dat was echt zwaar. (oké, en die champagne om 12u deed vast ook geen goed _O- )
Lig nu op de bank :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:07

Spannende tijd marjola en vhu ook!
Aks..ik hoop dat het helpt de osteo..

Iedereen hier in huis sliep al om 20 uur behalve ik...zat al een poosje iets in mijn hoofd wat op doek moet....ben er aan begonnen.t'is nog niet af, maar opzet staat...hoop dat het lukt..

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:27

@Aks, de osteopaat heeft hard moeten werken dus. Zat lekker vast allemaal zo te horen..
Hopelijk gaat het nu snel beter!

@marjola, oeh, spannend zeg, dan ook nog even uitstel van de uitslag. Hopelijk krijg je de baan!!

@ Tine, lief hondje, jammer dat ze niet meer van de wagen af durft.. Onze hond wilde ook altijd graag mee, maar als ik dan ging draven begon hij te joelen dat hij het eng vond, werkt niet echt. Hij bleef wel braaf zitten, sprong er niet af! Hij zat ook achterop en niet bij mijn voeten.
Hopelijk zakt de pijn snel af van je hand, beterschap!!

@VHU, ik heb een tijdje Pabo gedaan en dus ook de nodige optredens gezien. Maar inderdaad wel eens saai.. :P

@Gem, klinkt goed! Flink wat euro's verzamelen voor het goede doel. Ik ben donderdagavond in Leeuwarden geweest, was heel gezellig! Heb mijn euro's gewoon door de brievenbus gegooid dit jaar. Ik kon elk jaar kijken via een tv zender, maar die zit nu dus niet meer op mijn tv, helaas..

Had donderdagmiddag les met Fjella. Eindelijk tips voor het dribbelen, dus aanspannen, richting de wei gereden... Niks.. Kon ze natuurlijk ineens weer aardig normaal stappen...
Ergens ben je er blij mee, maar je wilt toch eigenlijk ook hulp voor als ze het wel doet..
Zul je altijd zien. :+
Wel andere puntjes om aan te werken, ze was behoorlijk met haar hoofd aan het klieren, zwaaien e.d. Nog wat wupjes en dreigwupjes gehad en lekker naar huis uitzwenken en wat te veel op rechts pakken. Maar weer goede tips gehad, ook als ze wel gaat dribbelen. Moet ook aan mijn zweeptechniek werken, moet verder naar voren mikken met de slag, raak haar nu te vaak verder naar achter en dat zet aan tot wupjes. Maar ze vond Fjella wel fijn in de hand, mooi licht te mennen, wel wat veel op rechts inderdaad, maar niets dramatisch. Links was ze wat te veel de druk eraf aan het lopen, daar moest ook aan gewerkt worden. Weet alleen nog niet goed hoe, je krijgt in zo'n les soms zo veel info, dan vergeet ik een deel weer. Maar in ieder geval proberen daar aanleuning te houden i.p.v. dat ze helemaal los laat.
Dat zwaaien met het hoofd was lastig, maar wat me nu al vaker opgevallen is is dat ze ontzettend zweet op haar hoofd, ook in vergelijking met andere paarden. De druppels lopen haar over het hoofd en ik heb het idee dat dat niet lekker voelt. Ze reageerde eerder ook wel eens wat geïrriteerd als ze achter haar oren begon te zweten. Maar wat doe ik daar aan.. Misschien een vlechtje in de toef zodat er wat meer lucht bij kan komen ofzo..
Mijn instructrice heeft ook nog even gemend, dan loopt ze wel een stuk mooier! Die krijgt haar beter voorwaarts in draf en dan heb je ook meer om me te werken en ze is wat sneller met reageren denk ik. Geeft me wel motivatie om dat ook te kunnen!! Alleen de weerberichten lijken niet zo goed, meer regen, en ik mag het weiland niet helemaal stuk rijden natuurlijk.. Zou wel balen zijn als het echt winterstop werd als er net wat schot in lijkt te komen.. zucht..

Verder iedereen fijne kerstdagen alvast!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:47

Goeienavond!

Jeskim, dat bezweette hoofd, vraag me ook af waarom dat zo is. Zou het net als bij mensen zijn: de één zweet meer op zijn hoofd, de ander meer onder de oksels of op de bovenarmen :o? ? Pas geleden zag ik dat namelijk bij één van de beleerpaarden hier ook heel extreem. Vrijwel geen zweet op het lijf, maar hals en hoofd sterk bezweet.

Marjola: spannend hoor, ik help je duimen voor de solli, maar het klinkt goed :) .

Ik ben vanmorgen met dochter naar HA geweest. Ze had al 1,5 week een splinter in haar grote teen en ik kreeg hem er niet uit. Van alles geprobeerd, maar gisterenavond kwam er pus uit. Toch maar rondje HA dus. Onder verdoving open gesneden en no splinter gevonden :? . Hij vermoedt dat hij er toch uit gezworen (?) is. Grote teen in het verband en weer naar school :D .

Verder nog steeds aan de sap/soep..... het gaat goed, maar ik krijg steeds meer bewondering voor de mannen in het glazen huis. Die krijgen maar 3 "maaltijden" per dag + water / cola etc en worden niet chagrijnig! Ik neem steeds als ik honger krijg, van optimel + sap, vruchtensappen tot soep zonder vaste bestanddelen, maar ik merk nu al dat mijn lontje korter is dan normaal wanneer de kinders bekvechten :o .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 07:43

Goedemorgen allemaal.
de wind waait hier flink....maar t'is niet koud..winter officieel..

_/-\o_ knap van je Gem !!
dochter met zere teen...auwch ! wel fijn dat de splinter er nu uit is.
Jeskim fijn les gehad, super.

fijne dag iedereen..
wedstrijdgangers heel veel succes ! *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:32

Ach wat sneu voor je dochter Gem... zo'n verdoving in je teen is ook echt geen pretje :(:)
Jeskim goed bezig :j vind dat ook wel raar dat het ene paard veel meer en anders zweet dan het andere paard zal inderdaad wel net als bij mensen zijn. Denk dat pluk en gedeelte van manen vlechten zeker helpt tegen zweten en tegen irritatie. Zal bij een Fjord wel niet mogen maar zou als het niet-rastypische niet erg is gewoon het hoofd scheren. Scheelt toch ook flink.
Een van mijn paarden, Nebraska, zweette ook altijd giga bij haar hoofd :+
Ollie zweet eigenlijk gewoon vrijwel nooit. Alleen als ik haar echt aan het werk zet in een wat zware bak. Blijkbaar zet ik haar of niet goed genoeg aan het werk of het is geen zweterig type :7

Vanochtend weer Engels geoefend. Had eindelijk een examen train programma goed geïnstalleerd dus kon nu ook luisteren goed oefenen. Had score van 97% , dus daar hoef ik me denk ik dan geen zorgen over te maken. Richt ik me vooral maar op het spreken en schrijven, daar voel ik me niet zo zeker over (dat andere, luisteren en lezen ook niet maar de scores zijn erg goed dus moet ik daar maar op vertrouwen).

't Is officieel winter en.... de dagen worden officieel weer langer *\o/*

Zo naar stal. Als het goed is gaat Hero voor het eerst voor de band :):) en ik wil met Ollie lekker het bos in onder het zadel, is al weer twee weken geleden ofzo.

Nou iedereen fijne dag en succes met de wedstrijden!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:25

82 schapen gescand vanochtend: 53 met een tweeling, 24 met eenling en 4 met drieling, 2 leeg. Dat zijn 142 lammetjes in maart als alles goed gaat, en ik goed geteld heb,. Leuk

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:58

wauw, dat zijn een heleboel lammeren..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:00

Kom even onder mijn steen vandaan om jullie te spammen met ego post. oeps sorry

Afbeelding

Super trots op db. Maar dat mag ook denk ik.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:01

Goed gedaan! Start je nog steeds B of al L ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:26

Heel duf hoofd hier, net wakker na 4 uur slapen.
BaudY: mooie punten. Wie had je als jury?
Janouk:wow,wat veel. Zijn meerlingen gebruikelijk bijschapen?

Hier ook vel verschil in zweten van de paarden.
Vanmorgen hebben zoon en man dressuurles ohz gehad, daarna heeft man nog buitenrit gemaakt, dus alle paarden hebben wat gedaan.

ik moet straks nog gaan bellen om voor 2 wedstrijden vrijwilligers te regelen. K..klus, maar ja, kan ik wel met 1 hand, kan manlie wat van mijn klussen doen

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:37

De eerste pasjes van liz voor de kar zijn gemaakt!!!! *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:33

Ik start nog in de B ips.
Ik had Martinus Koerts als jury.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:57

@ baudyh volgens mij ben je klaar voor de L wow wat een punten.

@ tine nog veel last van je hand behalve dan dat je er niets mee kan? Leuke foto van lika op de kar.

Janouk krijgt een baby lammetjes boom volgend voorjaar.
Marjola succes met je sollicitatie zal voor je duimen!!

Wat een bagger weer vandaag. Harde wind en miezer geen goede combi. Robin nog even gelongeerd en daarna robijn en robin gewassen. Morgen wedstrijd ben benieuwd.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:28

Gelukkig zit er weer een steigende lijn in mijn wedstrijd resultaten. Lang aan het modderen geweest met db. Ik juich nog niet te snel hoor. Ga in Januari nog B starten bij Tine als die steigende lijn doorzet ga ik me daarna maar eens klaar maken voor de L. Ben nu B + 14 dus mag nog ff.

Ik vond het vandaag geen 201 en 202 punten waard hoor. Meer 191 en 193 of zo. Maar goed. Het scheelde denk zeg ik eerlijk dat de jury mijn instructeur is. Maar hij Db deed wel zijn best hoor.

Ik ben twee weken terug naar zo een zoeffie zoeffie man geweest en die bevestigde mijn idee dat hij heel erg last heeft van innerlijke stress. En daardoor sluit hij zich af en laat zich slecht rijden plus die vreselijke onkante stap.
hij heeft db vitamine B gegeven voor de rust en een kruid. Gele wortel oftewel kurkuma. Dat reinigt de lever omdat daar al de afvalstoffen van de stress gaan zitten en daar zou hij last van hebben.Die man waar ik was was zelf een botte hark maar goed voor het welzijn van db heb ik dat maar ff geslikt. Hij lijkt het toch bij het rechte eind te hebben want hij stapte goed vandaag. Maar zoals ik zei wil niet te vroeg juichen. We zullen zien.

VHU ik zag hero stappen aan de lange lijnen in het tuig,gaat goed zeg!
En Tine aan de hand geholpen,wat een snoezig bolletje is lika zeg.
IPS die kerstdrukte heeft in de winkel.
Rianne haar pownie voor de wagen voor het eerst.
En janouk die mega veel lammetjes krijgt. Gaaf hoor! Zie nu al uit naar die voorjaarslammetjes foto's!!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:31

Kreeg al weer een hele leuke... goedbedoelde vreselijk irritante bemoeienis van een bokker.
Dat het levensgevaarlijk is hoe ze ingespannen is..
Dat weet ik gelukkig zelf ook vandaar ook dat alleen met de fotos er iemand op heeft gezeten. De rest was alleen wennen. Was of 10 minuutjes voor een kar die ontzettend goed is vastgeknoopt of haar een bak laten slepen waarbij ze alles kapot zou trekken innerlijk.. omdat het te zwaar is... tjah :o
Ik kies dan toch voor maar even voor de kar. Overigens ga ik waarschijnlijk maandag een sulky pirouette ophalen. Om mee te beginnen is dat voor mij een leuke sulky :D
Tips zijn altijd welkom, maar mij volledig afzeuren is niet nodig :Y)
Moest het even kwijt sorry...
Iemand tips over hoe ik het moet doen met geen idee hoe het heet maar dat wat aan het borsttuig zit en dus de kar trekt?
ik heb dus geen klik systeem maar een rondje die niet open kan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:44

Als je een paard of pony inspant is het van groot belang voor zowel jezelf als voor je paard of pony dat zijn tuig goed zit. Bij jou Rianne zit er veel niet goed. Ik zou zeggen zoek er iemand bij die weet hoe alles moet zitten en probeer het dan nog een keer.
Het is logisch dat je veel commentaar krijgt als je die foto op bokt zet. Dat is ook niet zo handig. Pas als alles goed zit maak je nog een keer een foto en dan krijgt iedereen een heel ander beeld.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:48

tja ik had het gevraagd, maar die persoon wist ook niet hoe het op dit moment handiger kon ;)
Tis niet voor niks dat ik bokt de humeurverpester noem :o tuurlijk soms maken ze je humeur beter, maar waar is de tijd gebleven dat mensen hun commentaar voor hun konden houden en blij voor je zijn.
Ik heb overigens maar van 1 iemand dat commentaar gehad maar die zei ook dat ik achterlijk was dat ik zelf (wel met hulp) haar wilde beleren.
Degene die ik heb gevraagd heeft altijd gemend maar ik heb een heel ander tuigje dan normaal. En de sulky is een beetje raar is namelijk zelf in elkaar gezet.
verder zit het wel heel stevig vast, het kan niet omhoog klappen ofzo.
ik zet het niet voor niks in een linkje ;)
Maar zeg niet voor niks als jullie weten hoe het moet met iig de bevestiging achter... dus die aan het borsttuig zit naar de kar.. hoor ik het graag.. verdere tips zijn welkom. Echter weet ik dat het niet verstandig is om het zo te doen, maar heb het toch al gedaan :+
Kan de tijd niet terugdraaien. Al hoor ik graag voor de volgende keer hoe ik het het beste allemaal kan bevestigen
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 21-12-13 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:49

Zeg maar gerust dat ik je een berichtje gestuurd heb met tips omdat je mij eerder om tips gevraagt heb en ik de manier van inspannen nu dood eng en gevaarlijk vind :j .

Edit: zie dat ik geen leuk PBtje terug gekregen heb terwijl ik toch een net en zo veel mogelijk helpend berichtje heen gestuurt heb.
Laatst bijgewerkt door Dennis op 21-12-13 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:51

ik noem mensen niet zomaar bij naam en toe naam. Ik vroeg om tips destijds, nu niet meer.
gezien het feit dat ik niks met de "tips"die je geeft doe :+