[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:32

@bicci
http://www.opkikker.nl/ onder vrijwilligers staat een lijst. Ik heb mijn aanmelding gestuurd aan het hoofdkantoor.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:33

stichting de opkikker, daar doen ook een aantal mushers en hun teams aan mee om kids een fijne dag te geven, dat is altijd een mega succes, gaaf janouk dat je daar ook aan mee gaat werken ! _/-\o_

verder....geen tijd..huis is aan kant..voor even..vanmiddag feestje vieren....en dan ben ik kapot.. 8-)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:44

janouk:wat goed dat jullie dat vaker kunnen gaan doen,zou ik ook wel willen maar kan helaas nog geen pony en wagen tegelijk vervoeren :n
daan en biancailona een vervelende nacht gehad.
VHU gaat sparen voor een 2 wieler(stiekum mis ik hem ook wel, was erg makkelijk en licht wagentje voor dressuurtraining) ach wie weet komt er wel weer eens zo-eentje O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:03

Bianca: veel plezier vanmiddag. Hopelijk valt het mee en ben je niet kapot.
BiancaI: slechte nacht gehad :(:)
VHU: mist het mennen.
Tallechie: ook weer slechte nacht :(:)
Janouk: super actie. Ik zou graag ook zoiets doen, maar ik ga niet zonder groom op pad en ik heb geen groom. (die voor de marathonwedstrijden werkt nu in de weekenden, dus dat gaat lekker -O- )
Dingetje: ik ben hier het poephakken maar gestaakt. Kom er gewoon niet door. En als het wel ontdooid is, is de ingang van de wei zo diepe blubber dat ik er met de kruiwagen niet door kom. Oftewel, er ligt al van een week mest in de wei. Hoe dat ooit weer netjes moet worden......
Ik kan hier ook niets met de paarden, dus rij maar weer op en neer naar de manege. Kost alleen zo veel tijd (en :$ )

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:44

@ Janouk wat super dat jullie je opgegeven hebben voor de Opkikker!
@ Biancacoo veel plezier met het feestje, heb je al leuke spelletjes bedacht om met de piraten te doen?
@ Tallechie had Daan weer aardappels gegeten omdat het vannacht niet goed ging of toch iets anders?
@ BI ook een slechte nacht gehad.... lekker rustig aan doen vandaag!
@ VHU fijn een 13e maand!

Zo, gister met manlief bedacht wat ik allemaal nog meer kan verkopen. Van alles op marktplaats gezet.
Zojuist nog een taarten boek verkocht en we hadden nog een kleine bench die we mee kregen met Beer. Die stond nog geen 5 minuten op marktplaats of ik had hem al verkocht :D Is zelfs al opgehaald!
Toch al een leuk bedrag bij elkaar verzameld. En ik heb die spullen niet meer nodig dus het ligt thuis maar nutteloos te zijn.

Ben nu cupcakes aan het bakken, want morgen word ik niet alleen een dag ouder zoals iedereen, maar ik word ook een jaar ouder... Dus even wat lekkers voor op de zaak en op stal.
Straks moet ik naar de rijvereniging, er is een vaardigheidswedstrijd en de club heeft sinds kort een nieuwe tijdswaarnemingsinstallatie. Ik heb daar de 'verantwoordelijkheid' over gekregen, dus straks met opbouwen en daarna met de wedstrijd handig als ik erbij blijf.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:45

Tine vergeten. Wel fijn dat je met de paarden kan uitwijken naar de binnenbak maar inderdaad, kost veel tijd en brandstof...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:58

janouk schreef:
@bicci
http://www.opkikker.nl/ onder vrijwilligers staat een lijst. Ik heb mijn aanmelding gestuurd aan het hoofdkantoor.

gedaan!
hoop t goede mail adres te pakken heb, anders zullen ze het wel doorsturen naar de goede neem ik aan.
:D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:00

Leuk is dat he Frensie als dat verkopen lekker loopt! Ik heb dit jaar ook heel veel centjes opgehaald via marktplaats :7 ook uitgegeven trouwens hahaha. Lekker cupcakes :9 Doet Gwin het nog steeds goed op de muisjes trouwens?

Biancocoo gefeliciteerd! En sterkte en plezier vanmiddag, ik ben zelf ook totaal niet van de kinderfeestjes, vind het mega vermoeiend maar goed als je kind maar lol heeft he :P

Nou zowel hoefsmid als reguliere DA zien totaal geen belemmeringen voor Bente, voor zover het klinische beeld dan. Op het aanraken reageert ze dus wiebelig zo nu en dan maar in het lopen is ze 100% rad en vlot. Bezoek aan Laarakker is dan meer als totale check up, niet zozeer specifiek op dit gebied. Dus ik laat het maar even bezinken en wie weet ga ik nog wel op pad naar de kliniek maar deze antwoorden zijn in ieder geval geruststellend :)

Met Blondie flink stuk gewandeld en Bente rustig gelongeerd / aan lijntje hele bak door laten gaan zodat ze geen rare sprongen zou maken. Het is hier lekker weer trouwens van dat rustige herfst/winterweer maar niet koud :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:30

Hier al hele dag somber en natte sneeuw/dikke regen.

Fijn dat Bente niets geks lijkt te hebben. Verkopen via marktplaats zou ik ook eigenlijk aan moeten beginnen, maar zie het even niet zitten :o Frensie druk bezig voor morgen (en alvast van harte)

Moet nu mezelf toch echt even aan het werk schoppen. De stallen moeten nog uitgemest, hooinetten gevuld en dan snel eten koken, want zoonlief heeft om 6 uur voor de laatste keer verenigingsdressuurles.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:38

Janouk en Bicci geweldig dat jullie dat doen. Zal ook eens kijken of ik er wat mee kan doen.
Biancaoo succes en sterkte :-)
Frensie geen aardappels maar speculaas, kan hij dus ook niet tegen. Heb nog geen bericht gehad van het ziekenhuis, hopelijk morgen brief in de bus.
Wij gaan binnenkort ook het huis opruimen inclusief garage. Ook maar wat spullen verkopen. Als V straks weg is verkoop ik alle paardenspul, kan ik ook niet in de verleiding komen. Is me namelijk al een paard aangeboden, maar moet er niet aanbeginnen.
Vhu fijn van bente. Hier is het aan het regenen.

Qua verkopen ben ik het nu al helemaal zat. Waar ben ik aan begonnen.

Momenteel ben ik erg slecht. Na mijn valpartij van gisteren doet alles zeer. Mijn polsen doen nu weer zo'n ontzettende pijn. Ik hoop dat ik zaterdag de wedstrijd kan rijden. Zou sneu zijn als ik mijn eventuele wedstrijd niet kan rijden.

Ben dus momenteel ook chagrijnig, moe en nergens zin in. Studie staat op een laag pitje terwijl ik nog maar een maand heb. Bah

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:45

:(:) voor tallechie...kop op het komt goed...

Niet alles bijgelzen sorry. 2 dagen ziek geweest moet nu dus weer vol aan de bak.Boodschappen gedaan want we hadden niks meer in huis en de administratie bij gewerkt.Moet nog rekeningen maken maar dat schuif ik door naar morgen.

Ga nu eerst even db poetsen en klaar zetten voor straks heb om 17.45 half uurtje prive les.

tot later.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:49

Is ook wel mega opluchting. DA bleef het overgevoelig noemen, hoefsmid twijfelde over gevoelig of kramperig. Ik ben ook wel heel erg hoor, volgens manlief neurotisch := als ik iets denk te zien wil ik het echt zeker weten of het niet iets is waar ze last van hebben of kunnen hebben of iets waar ik iets aan moet doen....
Overigens compliment gekregen over de uitstekende voeten van zowel Bente als Blondie :D

Ellende Tallechie... :(:)
Tine ik moet ook een trap onder mijn kont zit maar te zitten, koffie, speculaas :9k

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:32

Ik hoorde trouwens gisteren bij de vergadering van het mendistrict dat de mendurance vanaf 2013 onder het discipline mennen gaat vallen. Je krijgt dan ook aangepaste regels. Je hoeft dan ook geen lid meer te zijn van endurancevereniging

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:01

zo...daar ben ik weer..zoontje heeft een leuke middag gehad, maar was ook blij dat zijn vriendjes weer naar huis gingen..en ik ook :+ :o
en..ja....ben wel kapot..heb al "ruzie" gemaakt met manlief over iets onnozels.......daar ben ik goed in als ik moe ben.. {:)-: maar zoontje heeft een topdag gehad, en daar gaat het om..nu nog even volhouden tot hij naar bed is..
de kids hebben leuke dingen gedaan en hebben een piratenring van rubber met een vlag erop, en een piratendiploma, gekregen..waren ze helemaal blij mee..
zoontje heeft wel mega veel kadotjes gekregen...niet normaal...en ook erg leuk !

daarna snel met de hondjes in de tuin....even bijkomen..dat werkt gelukkig goed !
morgen ook weer een volle drukke dag voor school van zoontje helpen met fondant kerstdingetjes maken..
houd me op de been en van de straat.. :+

Vhu wat fijn dat bente geen gekke dingen lijkt te hebben met haar achterbenen...
tallechie balen van je polsen..
Tine naar binnenbak..
baudyh schuift wat dingen door naar morgen..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:34

@Biancao: fijn dat het zo'n geslaagd feestje was, maar ook fijn dat het weer voorbij is :D .

@VHU: dat is zeker een opluchting!

@Tallechie: :(:)

Hier nog even snel eten aan het maken, ondertussen mails checken en ben nog bezig om samen met dochterlief kerststukjes te maken, ze worden erg leuk (hartjes), maar iets te veel mensen die we er één willen schenken, pffff, hebben er nu 5 af en er moeten er nog 5 ben ik bang...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:40

@Tallechie: :(:) Komt goed, morgen een nieuwe dag. Nu maar even rustig aan doen.

@VHU: Gelukkig!! Voor je eigen gemoedsrust ook fijn dat je nu wat 'zekerheid' hebt.

@Biancacoo: Leuk die kinderfeestjes :D Mooi dat zoonlief zich zo vermaakt heeft, daar doe je het uiteindelijk toch ook voor!

@Avaluna: Druk avondje voor de boeg. Succes met je kerststukjes.

Wij gaan zo weer naar de club, hebben weer dressuur met tandem. Ben benieuwd, de laatste paar tandemlessen liepen ze erg fijn, dus maar even zien hoe het gaat.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:24

tallechie schreef:
Ik hoorde trouwens gisteren bij de vergadering van het mendistrict dat de mendurance vanaf 2013 onder het discipline mennen gaat vallen. Je krijgt dan ook aangepaste regels. Je hoeft dan ook geen lid meer te zijn van endurancevereniging

Weet ik alles van ik heb samen met 2 andere een concept nieuw mendurance reglement gemaakt.Heb mijn lidmaatschap van de endurance vereniging dan ook al opgezegd.Scheelt weer 50 euro per jaar.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:27

Vanavond een heerlijk prive lesje gehad.Ik moet simpel denken.Wil te veel regelen.ach ja.

Fijn vhu.Ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik niet zoveel zag aan die 2 foto's.Dat is wel duidelijk een standje van een tuiger.Die kunnen vaak zo gestresst staan dat het voor mij heel erg bekend over kwam maar niet als probleem.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:35

Ik heb hier even alles opgezegd behalve lidmaatschap KNHS en endurance vereniging (want start natuurlijk wel endurance) want ik wil eerst even kijken waar ik nu wel of niet lid van moet worden en wat voor kaarten/passen ik wel of niet aan moet vragen :list: en vooral ook wat ik wel of niet wil gaan doen, wedstrijdtechnisch gezien dan :o?
Weet wel dat bij endurance de p/a eruit gaat halverwege klasse I en dat is *\o/*

Simpel denken, lastig he.

Citaat:
Dat is wel duidelijk een standje van een tuiger.Die kunnen vaak zo gestresst staan dat het voor mij heel erg bekend over kwam maar niet als probleem.

Bente is mijn 1e tuigpaardje :o wel fijn van jou even zo'n heerlijke nuchtere opmerking te horen :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:42

even een vraagje aan de dressuur menners onder ons.Ben er inmiddels achter dat als je in je dressuur proef in een 20 x 60 bak een grote volte bij A of bij C moet rijden dat je niet over X moet :z :D

Maar hoe rij je hem netjes 20 meter.Zijn er foefjes voor of mik je gewoon op het midden van bv F-B .Waar raak je na bv A de hoefslag.Help...hihi

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:42

VHU: startpassen moet je voor 1 december afmelden anders moet je ze gewoon betalen, dus weet niet wanneer je het hebt gedaan, anders krijg je wel gewoon rekening. Zo ook met lidmaatschappen van verenigingen. Waarom ben je blij dat de p/a eruit is? Dat is toch juist zo goed dat die er is in mijn ogen. Is toch in het belang van de paarden?

Verder sluit ik me even aan bij de samenvattingen. Erg moe.

Maar dressuurles van zoonlief ging erg goed. Hij heeft nieuwe laarzen gekregen (die voeten groeien echt idioot hard) en met deze laarzen kan hij zijn benen veel netter stilhouden. Sinds afgelopen vrijdag zitten zijn teugels aan het bit (hij stuurt al 2 jaar met teugels aan de neusriem, bit hangt er voor de sier in), omdat pony af en toe erg stout is, en dat werkte erg goed. Als pony ineens wil omdraaien, kan hij hem nu veel beter tegenhouden. En verder reed hij gewoon super netjes. Jammer dat hij voorlopig gaat stoppen, maar goed, misschien kan hij over een half jaar of jaar het wel volhouden om zo laat te lessen.

Ik ga mijn bed opzoeken, morgen weer erg druk..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:54

Zoon gaat vast wel weer naar dressuurles Tine! Hij is zo lekker bezig!
Ik heb op tijd alles afgemeld hoor, goed op datum gelet!

De p/a op de kortste endurance afstand (klasse I, is tot 40 km) is alleen een controle op pols en ademhaling. Bij de klasse II (40-80 km) heb je een vetgate dan heb je een 'totale' controle en ook een verplichte rust van 30 a 45 minuten, afhankelijk van de afstand. Bij de p/a worden er vrijwel nooit mensen uitgehaald. Wel kun je dus 10 minuten aan je broek krijgen omdat de hartslag niet goed is. Vaak is dat stress van paarden die door willen of niet alleen op een p/a achter willen blijven. Dus het schiet zijn doel wat voorbij, namelijk paarden die overnomen worden eruit halen. Dat voorkom je door te stellen dat je in een KI niet harder dan 13 km/uur mag rijden en de eindcontrole... naja, voorkomen doe je het nooit 100% maar die p/a bleek niet effectief, zeker niet omdat hij vaak al op 15 km of zoiets zat dan begin je net een beetje warm te draaien. Nu werkt het averechts als je 10 minuten aan je broek krijgt moet je extra hard rijden om die tijd weer goed te maken.
Moet zeggen dat het wel goed voor paarden was om te leren dat ze tussendoor gecontroleerd worden maar het leverde bij mij en mijn type paard in ieder geval wel stress op want Bente vond het totaal geen succes zo'n p/a, de laatste keer hadden we dus ook 10 minuten. Ik heb met drie verschillende paarden endurance gereden en nu ik naga vonden ze het allemaal geen succes (zal wel aan mij liggen :+ ). Vervelend is ook dat je dan totaal uit je ritme gaat.
Controles aan begin, eind en na half uur blijven allemaal wel gewoon.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:58

heb hem voor 1 december afgemeld is was optijd dus...........

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:59

:$ we zijn allemaal goed bezig in het topic :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:08

VHU: bedankt voor je uitleg. Heb ooit een keer een mendurance gereden en toen moest ik inderdaad vanwege hoge hartslag 10 minuten wachten. Die werd niet echt beter, omdat hij al die paarden voorbij zag gaan. Dan is de manier als bij marathon beter inderdaad, echte vetgate.

En nu ga ik echt slapen.

ps: zoon krijgt straks wel priveles hoor, dus lessen gaan wel door, alleen op ander tijdstip.