[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:08

gave foto's :))

over flex-emmer....
hoop serieus dat er in andere actions nog wel te koop zijn,
liefst een roze natuurlijk, haha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:19

Sluit me even aan bij samenvatting van Ollie. Ben weer erg moe.

Vandaag is het precies 10 jaar geleden dat manlief en ik elkaar voor het eerst hebben ontmoet. We maakten samen een buitenrit van zo'n 3 uur. Sommige mensen van stal vonden dat best wel eng, want ja, wie weet wat voor eng figuur het zou zijn. Ik riep toen: mijn paard gaat heel snel en ik weet de weg. Nou dat eerste zou ik niets aan gehad hebben, zijn paard (Quincy) ging veel sneller. Maar goed, was niet eng <3

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:42

Tine gefeliciteerd, wat gaat de tijd snel hé.

Ollie super dat het zo geslaagd was en mooie foto's hoor.

Hier wagen schoon, tuig is mijn vader nu mee bezig en veale staat in de vlechten. Onze planning liep anders, want ze hadden op stal hulp nodig met de jonge paarden dus veel langer daar geweest. Nu ook bekaf. Morgen om 830 uur weg en ik hoop dat we rond de namiddag weer thuis zijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:44

Ipsilonka schreef:
.... En als ik naar de keuring ga, dan wil ik wel met ster thuiskomen.

Ik geloof dat ik voorlopig maar niet naar een keuring ga waar ik jou tegenkom.... dan ben ik Ster kwijt :)) !

Tine: gefeliciteerd met je mijlpaal!

Janouk: hier ook een hubby die 50 wordt :D , en hij wordt alleen maar aantrekkelijker <3 :P :+: ! (Dat zeg ik heel vaak, blijft-ie jong van <<) )

Ollie: leuke foto's, en das een heel compliment dat Brutus en jij gekregen hebben van Claudio +:)+ !

Dank jullie voor de gewichten _/-\o_ . Jullie zeiden allemaal tussen de 900 en 950 kg en de trailerpapieren die ik toegemaild heb gekregen zeggen dat hij 672 kg weegt :roll: . Mentrailer is dus nooit opnieuw gekeurd, is een omgebouwde degelijke oude bak zonder lichte materialen als polyester..... ga ik problemen mee krijgen als ik hem zo koop. Maandag de RDW maar eens bellen wat te doen.

Vandaag heeft Joëlle gereden, ging fijn :j . Morgen wedstrijd, dus Ster van top tot teen gewassen, gedroogd, geknipt, vlechtjes gemaakt (morgen opsteken), staart in de equishine..... dom, dom, dom, nu kan ik niet meer invlechten :o . Nou ja who cares, het zou toch al lastig genoeg zijn, want Ster d'r staart is bovenop niet zo heel lang. Bij het manen vlechten raakte ze gespannen, voelde dat er wat in de lucht hangt, maakte een sprong tussen de touwen en gooide mij van het krukje op de grond :oo ! Heb de muis van mijn linkerhand bezeerd toen ik mezelf daarmee opving..... hopelijk niet gekneusd want dan ben ik volgende week uitgeschakeld :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:54

@tine; gefeliciteerd. Wat een leuk verhaal hoe jullie elkaar hebben leren kennen!
@ipsilonka; oeps.. arm paard met de bijtplekken
@ollie; geweldige fotos!!!!

Ik ben net thuis, gedoucht en eten gemaakt. Staat nu een heeeerlijke zelfgemaakte pizza in de oven, bijna klaar! :)
Heb na het werk op stal nog eventjes gestunt :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:55

bicci schreef:
gave foto's :))

over flex-emmer....
hoop serieus dat er in andere actions nog wel te koop zijn,
liefst een roze natuurlijk, haha

Ik heb vorige week zo'n roze flexibele emmer bij de AH gekocht!

Ollie leuke foto's en super compliment gekregen!!

Gem hopelijk je hand niet gekneusd!! Veel succes voor Joelle en Ster morgen!

Tallechie ook veel succes morgen! Makkelijk zo'n vader die je tuig poetst!

Tine en manlief kennen elkaar 10 jaar. Man en ik hebben elkaar ook bij de paarden leren kennen, heel veel buitenritjes samen gereden voordat we een stelletje werden.

Hier een productief dagje gehad! Nu goed moe!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:16

Ollie... :~ kwijlfoto's van Brutus !!! wat heb je hem fijn aan het lopen !!!! super super super.
Ipsilonka...logisch dat je met Det dan niet naar merriekeuring toe gaat, maar ze blijft wel een supergaaf paard hoor !!!
Tine...10 jaar geleden op buitenrit met je man...super toch !!
ik weet niet eens hoeveel jaar het geleden is.....even rekenen, ik ben nu....33....toen ik 15 jaar was leerde ik mijn man kennen.... :)) dus dan ken ik hem langer dan de helft van mijn leven...wauw..nooit zo bij stilgestaan.hihihi..
Gem...ai...dat is niet zo fijn .... ik duim voor je dat het meevalt met je hand !!
Tallechie succes morgen !!
VHU waar blijven die supergave foto's van jou en rattan en Snuitje !!!! :)ddd

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:22

Aks wil delen waarmee ze vandaag heeft gestunt! :)
Afbeelding

Heb met een nog nét geen 3 jarig handpaard gereden :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:23

kei gaaf aks :))

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 21:46

goedeavond

ik ga met de laatste samenvatting mee, ben helemaal kapot %)

gister op tijd in coevorden om met demsey te rijden (harry dan), ging goed :D . daarna kar schoon gemaakt en toen dat eenmaal klaar was, was het inmiddels ook tijd om te eten. na het eten de stallen gedaan en heel even voor de tv gezeten en om 7 uur de paarden opgeladen voor 4 span les in bronneger. 4 span liep wel weer erg fijn dus de wedstrijden gaan we met vertouwen tegemoet *\o/*

om kwart over 11 waren we weer thuis. nog even het nieuws gekeken en daarna ook naar bed gegaan , helaas kon ik niet slapen en sliep ik pas om 1 uur en nog een paar x wakker geweest, en de wekker ging ook weer om 6 uur dus ik heb een kort nachtje gehad :O . maar om half 7 zaten we in de vrachtwagen en om kwart over 7 waren we weer in bronneger.

harry moest met uzma als eerste starten met uzma hadden we 173 punten, hij was niet ontspanen genoegen en blijft dan met het hoofd nog al hoog lopen. daarna zaten er 6 combinatie's tussen en moesten we met het 2 span starten daarmee haalde we 198 punten *\o/* . vervolgens hebben we de paarden afgetuigd en alles netjes opgeruimd en uzma op de vrachtwagen gezet en arjan op de trailer, en is harry naar huis gegaan en ben ik gebleven.

om 1 uur moest ik rijden met arjan. aan het begin had arjan even moeite met de stelling en buiging en ben ik even de weg op gegaan en even geslingerd over de weg om de stelling beter voor mekaar te krijgen en dat lukte erg goed. proef liep erg goed en het resultaat was 193 punten :j . in de vaardigheid had ik 2 balletjes maar het parcour was niet makkelijk dus al met al heel tevreden en de score van vandaag *\o/*
onze buit harry met uzma 173. harry met 2 span 198 en 1ste met een mooi vleespakket. ik met arjan 193 en 1ste ook met een vleespakket en ook was ik 1ste in de vaardigheid en had ik weer een vleespakket ~~}>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:03

:D Biancocoo had ze al gespot op facebook....nou vooruit, bijgaand een plaatje waar ik wel heel blij van word... <3
Afbeelding

Ging dus lekker met de mannetjes. Eerste kwartier liep deze keer Rattan zich enorm op te fokken (brommen, piepen, niet willen stappen, heel hard willen draven en tja, dat mag allemaal niet }:0 ), Snuit was helemaal onder de indruk en dan durft hij niet zo goed mee op te lopen. Na zo'n 15 minuten waarin ik dan alleen maar rust moet proberen te bewaren / krijgen begon Rattan zich wat te ontspannen en hield het brommen en grommen op, Snuit durfde weer goed mee te lopen en had ik dus bij tijden echt wel een fijn tweespan :D

@Lanouska dat wordt veel BBQ van de zomer met al die vleespakketten!
@Akshay wat dapper van je maar ook lief zeg die twee zo naast elkaar
@Ollie zo zeg dat was dus supergaaf 8-)
@Tine prachtige love-story :+:
@Ips Bente is ook lang niet tuigtypisch genoeg (nog afgezien van maat) maar dat boeit me weinig, als ze tuigtypischer was kon ik er niet zo fijn op rijden! Wat naar voor Det dat ze zo is gegrepen :(:)
@Janouk veel plezier vanavond!
@Gem ai das pijnlijk!
@Tallechie alvast heel veel succes morgen! Hoe is het met Daan?
En de rest ben ik kwijt :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:07

Zoals ik op FB al typte. Ik vind die foto er zo heerlijk :):) uitzien. Van alle 3!! :D

Mijn actie was inderdaad nogal stoer :P Gelukkig voelt paardlief zich ook érg stoer als ik een handpaard vast heb. Wanneer handpaard gaat stilstaan hoef ik geen teugelhulp te geven maar staat mijn rijpaard ook meteen stil. En hij voelt zich zo lekker verantwoordelijk, dan schrikt hij een stúk minder :P

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:41

Pfff heb nog niet alles bij gelezen heb er soms geen tijd voor en jullie gaan zo hard :P
Iedereen het weekend lekker op pad geweest?
Vandaag was er iemand wezen kijken voor mijn marathonwagen maar dat ging hem niet worden haar pony was maar 1.05 en de wagen is geschikt voor pony's van 1.10 tot 1.40 dus ze vond het te groot ;)
Me vriend heeft ze door gestuurd naar iemand anders want ze wouden kijken of ze eventueel iets kleinere wielen konden vinden om onder de wagen te zetten maar volgens mij hebben ze daar een wagen gekocht.
Maandag komt er iemand helemaal uit middelburg heen en weer gereden om "hopelijk" mijn marathonwagen te kopen :D we hopen het dan maar.
Hij komt om 7 uur en even de wagen inspecteren en dan weer naar huis zegt hij ja dan ben ik rond 12 uur wel weer thuis :+ pff wat een end rijden zeg.
Maar goed ik kan nu geen verslag maken zit aan de pijnstillers en ben nogal HI zeg maar _O-
vrijdag werken en als laatst gingen we nog even een paard uit het land ergens halen, maar dat liep iets minder geslaagd af ;)
Er ontstonden wat problemen en toen is een paard met woeste pk's over me heen gelopen en ik belande dus voor hem en hij is over me heen gegaloppeerd dus me hele knie is kapot.
Kan niet lopen en vandaag foto's laten maken maar niks gebroken zit nu dus verplicht met rust en pijstillers.
Vrijdag nog een rondje mee geweest met tweespan, dit keer stonden ze andersom en in het begin ging het nog niet zo lekker maar ja ik zat veilig achterop _O- vakman aan het stuur dus maak me geen zorgen haha.
Rondje buiten moest ik 1x van de kar af komen omdat er iets engs was en ze op een steen stuiten, toen vloog de jack ook nog van de kar, arme hond toch haha, maar kriebelt steeds meer, weer weer aan de slag

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:42

:wave:

zo alles weer even snel doorgewerkt... :=

gave foto's zeg, van dids, van brutus, van vhu's spannetje!

super dat de clinic zo leuk was ollie!

dan nog paard met bijtplekken...
roze flex emmers...
Fifi heeft er 2! :D
eentje nog nieuw en eentje in de paddock zonder hadgrepen met slobber 's morgens en verder om mee te spelen...

lanouska weer druk geweest!
goed gedaan!

tine, gefeliciteerd met jullie jubileum!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 08:41

Volgens mij wordt het wel weer aardig paardenweer vandaag :D
We gaan zo trailerladen oefenen en denk ook nog wat inspannen, enkel,-twee- vierspan geen idee wat vandaag ons gaat brengen.
Nu eerst :9k
Fijne dag allemaal :evaw:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 08:45

Goedemorgen!!

@ Aks; leuke foto!! Gaaf dat jouw bolletje wol zo braaf is. Hoe gaat het met de smet plekken?
@ VHU; ook een leuke foto!! Ze zijn echt toppie samen!
@ Lanouska; gefeliciteerd met je vleespakketten!
@ Biancacoo; topzoontje!!!
@ Nienschaap; AUW! Beterschap!

Ik kreeg gisteravond te horen dat de moeder van onze labrador Bubbles bevallen is! Het ging niet helemaal top... Ze was enorm groot tijdens de zwangerschap en al erg moe. Er bleken er 14!!! in te zitten... En allemaal rond de 500 gram. De eerste 6 gingen makkelijk, maar nummer 7 bleef hangen in het geboortekanaal. Na lang ploeteren kregen mens en hond die eruit, maar die was dood. Nummer 8 kwam er makkelijk achteraan, nummer 9 bleef hangen, dus toen zijn ze in de auto gesprongen met hond en pups en naar de dierenarts. Nummer 9 werd geboren in de auto en leeft nog! De andere 5 zijn er met spoed keizersnede uitgehaald. Twee daarvan waren dood, dus ze heeft 11 levende pups.
Nu is al het spul weer thuis. Mamahond is nog wat door de war van de verdoving, maar ze begon al te zorgen voor de pups. Mens mag alleen niet weg van hond, dan gaat ze janken als een wolf. De pups krijgen allemaal flesvoeding bij en doen het super goed gelukkig.

Nou, zo de spullen ophalen want heb dienst vandaag.
Fijne dag allemaal en wedstrijdgangers (Tallechie) succes!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 09:02

aaahhh...puppiesss...
jammer 2 dood, maar als de andere gezond zijn, is dat al een hele kluif voor mama-hond :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 09:03

Frensie, wat een arme moederhond, zoveel puppen en zo'n bevallingsreeks zeg, die kan wel wat mensenhulp gebruiken!

verder even mee met samenvattingen

en hele gave foto's van de clinic van Ollie, van het handpaard bij Aks en van het tweespan bij VHU :))

Wij hebben een extra auto gekocht die koetstrailer kan trekken, morgen ophalen, nu heel wagenpark :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 09:05

wat heb je als je erover denkt veel voor zo'knol he? :+

hier ook, 1 pony
maar wel de geschikte auto
trailer
aanhanger
marathonwagen.
loei van een kast
marathon tuig
westernzadel
en dan nog alle andere verzorgings-zooi
:+ :+ :+ :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 09:08

ja bic, dat loopt idd aardig op zo he
ik moet eerst nog ff Erijbewijs halen en dan gaan we koetstrailer kopen :):)
en dan naar Ermelo *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 09:50

kun je vast :)) E achter B..
:))

hier zetten we schoonpaps en mams in..hihi :+

1ste week van mei regelen zij de marathon-wagen naar de veluwe en wk 32 ook...
dan gaan we weer die kant op...en rijden zij weer met ons koetsje :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 09:55

Goedemorgen

Bicci: moet je echt niet bij stilstaan, wat je allemaal koopt voor die beesten
Prinsje: extra auto gekocht.
Frensie: wat sneu 3 pups dood. Maar wat veel ook, arme mams.
NS: overlopen door een paard. auwie
Aksh: stoere foto
VHU: ook stoere foto.
Lanouska: super resultaat en bbq kan wel aan.

Man en zoon hebben zo les, dus ga maar eens naar de paarden toe.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:11

haha, eigenlijk niet he tine... :+
maar als je het voor de grap wel een keer doet, schrik je ervan..
hihi

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:14

Ik heb vorig jaar bijgehouden hoeveel geld en naar paardje ging. Echt alles opgeschreven; stalgeld, lessen, wedstrijden, spulletjes, voer, etc. := :$

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:17

Mogge,

@Frensie, arme hond zo'n zware bevalling gehad, jammer dat niet alle pup's levend ter wereld zijn gekomen.. :(:)
@Tine, fijne les voor man-en zoonlief :D
@PrinsjeH, gefeliciteerd met de aankoop van je paardentrekmobiel *\o/*
@Nienschaap, auw.... beterschapjes voor jou :(:)
@VHU, heerlijk dat je zo aan de gang bent met de paardjes en pony's.... :):) een fijne dag toegewenst vandaag :j

Ik ga straks ook nog even lekker buiten uitrijden na de dressuurclinic van gisteren... hondje mee en lekker even genieten :D . Maar nu eerst nog even een bakkie :9k en dan geef ik mezelf een schop onder mijn k..t ~~}>