[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:33

@Nouvel: tjee, wat een verrassing, wauw, zeg, wie had dat gedacht! Yeah, wat gaat het goed *\o/* _/-\o_ ! Pfff, ik werd al van het filmpje emotioneel, wat hebben jullie toch veel samen moeten doorstaan en dan..., dan ga je weer eens inspannen.
Ik zou idd een hoesje maken, heb zelf wel eens iets gemaakt van paar laagjes badstof (goedkoop hoeslaken gekocht en verknipt), eromheen schuiven en wat elastiekjes om het op zijn plaats te houden, maar weet zeker dat je er iets op gaat vinden.
Ben zo blij voor je :j <3 .

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:40

Nouvell wat een mooie foto's Ze doet het weer braaf zeg. Wel balen idd van het wondje aan de zijkant maar er zijn al genoeg tips gegeven denk dat dat wel goed gaat komen.

Tallechie balen dat je dag zo afliep. Ik zou me ook niet laten slaan en van mn kind zouden ze ook af moeten blijven.

Naaltje heeft een boos vriendje.

VHU leuke foto's van bente !!!

PrinsjeH heeft even gereden. Lijkt me ook niet dat dat wondje van zn bit is? Miss op zn wang gebeten?

Tine bij jeroen werkt het ook niet om stil te blijven staan die duikt gelijk in zn achteruit of omhoog en dan krijg je dingen die je echt niet wilt. Wij stappen dus ook eerst weg en oefenen het halthouden onderweg. Asl ie zich maar gedraagt bij het inspannen. Bij robijn werkt het dus wel die kan dan lekker heen en weer draaien achterwaarts willen enz.

Vandaag oefen wedstrijd gehad met een waterbak waarin ik bijna kopje onder ging (nou ja ferro dan) was echt niet grappig heb dus ook heel rustig gereden en vond er eigenlijk weinig aan zo. Wil liever mn pony heel mee naar huis nemen. Nou ja ferro deed iig goed zijn best. Alleen heeft hij ook steeds de zijkant van zn mond een beetje kapot. Nou niet echt kapot maar rood. vind ik best vreemd omdat ik met kneveltrens rijd. Miss eens bitringen kopen al krijg ik die natuurlijk weer niet om de knevels heen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:42

Wow nouvel super!!!!!!!!!!!!

Ik ken een paard wat zich alijd openschuurde bij de strengen, dit is opgelost met verShoudfolie erom te doen, mischien het proberen waard?

EDIT typfout
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 21-08-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:43

Jeetje, dat die waterbak zo diep is. Zo klein is Ferro toch ook weer niet?? Volgende keer zwembandjes mee voor de zekerheid ;) :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:53

Nou wat stompzinnig zeg zo'n diepe waterbak, je zal maar met een wat kleiner maatje komen, verdrink je zo'n beetje. Vind het echt belachelijk, je pony kan zijn hele vertrouwen wel kwijtraken met zo'n diepe bak.

Stelletje sukkels _-:(

Wat een goed idee Rhine!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:55

thanx allemaal, ook voor de tips!
(tine, heb 'm gelezen!)
ga ze allemaal onthouden en dan eens rustig kijken wat handig is!

andere strengen wordt 'm niet, want die zitten vast aan m'n borsttuig... :+
maar er gaat vast iets lukken! :j

jeetje ferro bijna koppie onder in het water! :oo :(:)

meer remmen vhu, gaat het aanslepen vanzelf over... ;)
ik houd ze meestal eventjes licht ingetrapt als ze aanlopen en dan is het vaak weer is, is er wat roest, zand of vocht tussen gekomen...

ik ga nu mijn beddegoed van de lijn halen, zal wel droog zijn... :D
en dan bedje opmaken en slapen...
vakantie voorbij... -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:08

Dat meer remmen helpt echt niet -O- ik heb het op allerlei verschillende manieren geprobeerd. Ben er helemaal klaar mee elke keer gebeurt het weer. Vandaag halve weg met half ingetrapte rem moeten rijden omdat het anders weer aansloeg. Zal vast iets met zand of weet ik veel wat te maken hebben, maar dit werkt echt niet. En dat is super irritant zeker als je met een paardje op stap bent wat je nog niet zo goed kent. Wil ze gewoon niet meer -:(- ;) grrrrrrr ~~}>

Ben ook steeds bang dat het op een gegeven moment echt einde oefening is en dat ik halverwege met een vastgelopen rem sta. Dus remmen gaan er gewoon onderuit, wil nieuwe remmen en een ander bokkussen :j

Ga naar bed morgen werken o o o o o :O

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 01:52

Kan niet slapen :( En morgen natuurlijk weer vol programma.

Maak me zorgen om een van onze geiten. Die loopt sinds vrijdagavond kreupel. We wilden het even aanzien (ze doen onderling nog wel eens lelijk), maar het is dus niets beter geworden. En nu vond mijn man ook nog een rare dikke bobbel op haar buik. Mijn ervaring tot nu toe met geiten (we houden sinds 7,5 jaar geiten): als ze iets hebben, is het einde oefening. Zou zo jammer zijn, is zo'n grappig beestje. Geen idee hoe oud ze is, al onze geiten zijn afdankertjes. Maar volgens mij is ze nog helemaal niet zo oud. Morgenochtend gaan we gelijk de dierenarts bellen.

VHU: kan me goed voorstellen dat je bang bent dat de boel vastslaat. En dat wil je echt niet.!!! Op mijn nieuwe wagen van pony heb ik ook alleen achterremmen. Voor gebruik je toch nooit en is alleen maar weer extra gewicht.

Nouvel: Vershoudfolie zou ik persoonlijk niet om strengen doen, denk dat dat gaat irriteren op de huid, mocht het er toch tegenaankomen (wat in bochten denk ik toch wel zal gebeuren) Maar goed, je hebt genoeg ideeen om uit te proberen.

Nou, ik ga zo maar weer schaapjes tellen. ;(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 02:50

goh tine ik kan je de hand schudden, maar heb ik al een paar dagen. Denk dat ik te weinig doe, zit alle dagen nog thuis, ben wel aan de studie en zo maar lichamelijk niet moe.

Ik ga daan ook eten geven en kijken wanneer hij wil gaan slapen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 06:59

Zooo, Nouvel !!! superknap zeg van jou en Fifi !! de eerste stap is weer gezet, en zoooo braaf !!!
petje af voor jullie !! dat je dat zo even durft, en die actie :..hap; baas...t'is wel goed...ik weet heus nog wel wat je van me verwacht, briljant paard !! _/-\o_

Naaltje heeft een blauwe plek...
Tine appels plukken en kan niet slapen...
Tallechie heeft ruzie met zus in kroeg over Daan....misschien bij zoiets Daan niet meenemen en proberen oppas te regelen ? is wel jammer als je op zo'n manier je dag of je uitje moet be-eindigen.
VHU remproblemen, balen, maar de remcilinders kunnen wel versleten zijn of het pompje...?
ik heb mijn remmen van de wijkmans er ook nog onderuit liggen, die moet ik nog klaar maken, maar de motivatie is bij mij even tijdelijk zoek. :o
Ferro bijna koppie onder...belachelijk zo'n waterbak...
nou. straks zoontje naar oma en opa brengen, en dan paarden enten, hoefsmid en aan de arbeid !!

Sterkte en veel plezier en werkze vandaag allemaal !!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:00

@VHU; wéér je rem!? :oo wat je nog kunt proberen, weet niet of dat al gedaan is. Bij de huidige rem tegen dhr Dekkers zeggen '' de bussen van de remklauwen'' (je hebt schijfremmen toch?) zitten dan toch vast?
Ik rijd namelijk al ruim een jaar rond met een kar waarbij ik niet mag remmen. Vriendlief heeft verklaard ''dat zijn de bussen van de remklauwen''
En ik rem dus al een jaar niet ^)
Ik denk dat het erop uit draait dat ik binnenkort met zo'n remklauw in m'n handen sta om de bus te zoeken :')
(en als dat nou niet lukt he, wil jij dan verklappen wat het kost de remmen te vervangen O:) ? )

Overigens, als ik 1x rem dan staat álles geblokkeerd.. Dus ik heb met recht een NOODrem :+

ik zit van top tot teen onder de muggenbulten ^) leuk de biesbosch, maar wel alleen als je niet opgevroten wordt door stekend gespuis...
Ik heb verdikkie heel de tijd staan slaan om die krengen dood te maken, en nog ben ik zo'n 10x gestoken...
waarvan 3x op 1 voet ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:12

Goedemorgen!
De remmen zijn nu 3x nagekeken. Eerste keer bleek oliecylindertje of hoe je dat ook noemt lek te zijn, vervangen. Tweede keer bleek ook de veer, die zorgt dat je pedaal weer teruggaat niet goed te werken. De laatste keer zijn ze alle vier uit elkaar gehaald, schoongemaakt, weer in elkaar gezet. Het ging 3x ritje rijden goed. Totaal geen problemen. Geen gepiep of dat het vast leek te zitten. Nu rijden we gisteren weg, boel loopt weer aan en vast. Is de rechter-achterrem. Als ik het dan half ingetrapt hou houdt het geluid op. Laat ik los, sleept hij aan. Als ik dan af en toe intrap (echt rem) en vasthoudt terwijl paard doortrekt (echt niet fijn met jong paard) dan is het weer even weg. En dan komt het 'opeens' weer terug. Doe ik dan niets, loopt het vast.

Oftewel groot raadsel.

Ik denk dat het komt omdat we de vorige keer door het bos zijn gegaan / plassen / zand e.d. en dat er dan zand of wat dan ook 'teveel' in /bij de rem komt maar daar moet het gewoon tegen kunnen. Ik ben er in ieder geval zwaar klaar mee.

Ik heb nu zoiets van sloop de boel er maar af en zet er maar nieuw op. Ik rij nog liever zonder remmen dan dit, want nu is het elke keer zo dat als ik rem of bijrem ik bang ben dat de boel blijft hangen endat deed het gisteren dus ook regelmatig. Plus dat ik nu spierpijn heb in mijn voet van het half indrukken -:(-

Ik pb je wel even Naaltje, wat het kost.

Ga nu naar mijn werk :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:22

VanHuisUit schreef:
@Naaltje veel plezier bij de bruiloft, hoop dat je panty nog heel is, die dingen scheuren bij mij altijd op enig moment >;)

^) hoe raad je het?
De panty trok ik binnen 10 minuten een giga ladder in. maar dat was uit kwaadheid, de rits van m'n jurk ging namelijk niet meer dicht...
gelukkig had m'n tantetje nog een wikkeljurkje bij, kon ik toch nog iets meer in stijl dan ''spijkerbroek en shirt'' het jawoord bijwonen :D

eventjes braaf bijgelezen.
tine wat onwijs balen dat de resultaten zo tegenvielen!!!

ik ga gauw de afwas doen en iets eten. Volgens mij word ik zo opgehaald richting stal :')

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:40

hey Naaltje, :o wij hebben toch morgen afgesproken he??? (volgens m'n phone dan... mijn geheugen staat op vakantiestand oftewel uit :D )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:42

jaaaaaa :D wij hebben morgen afgesproken ;)
hihi :D
Ik word door stalgenootje opgepikt. Lieve mens rijdt toch en neemt mij dan gelijk mee :o

Morgen rond 10 of half 11 hadden we ervan gemaakt toch? (heb gewoon chronisch een rotgeheugen _O- )

overal openbaren zich muggenbulten := op m'n knie ook al 3..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:57

Goedemorgen allemaal

Naaltje wordt zo opgehaald door stalgenootje
Naaltje en PrinsjeH gaan morgen meeten
VHU heeft vastgelopen remmen
Tallechie kan niet slapen vannacht; wel een beetje kunnen slapen daarna?
Tine kon ook niet slapen en heeft een zieke geit. Ik hoop dat de dierenarts iets kan vinden en wat kan doen, meeste dierenartsen hebben niet bijzonder veel geitenverstand.

Ik ga lekker naar stal, ohz rijden.

Doei allemaal

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:16

Prinsje weer terug :D.

- Ik heb geen wedstrijden gekeken :=...

- Ik heb het bos naast mijn stal :D.

Naalt: Lekker dan van je voet :(:).

Tine10: Wat fijn dat hij het zo braaf deed :D.

Tallechie: Zo die had van mij ook een dreun gekregen en geen zachte :=. Niet luisteren en dan ook nog gaan slaan :=.

Nouvel: Waauuwwww ze loopt voor de wagen :oo :):).

- Ik heb gister Hidalgo gekeken :D. Stukje, kende hem al en was om half 11 erg moe :P.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:17

tass wanneer heb je tijd? :P

Stalgenootje lag nog in d'r bed te meuren >;) haha, oh komt ze aan!
ik ga naar beneden! :D
:wave:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:17

hihi gelukkig maar Naaltje, ben ik niet de enige hier met alzheimer light :+

frensie veel plezier met ohz rijden

vhu is helemaal klaar met remsysteem en gaat voor helemaal vernieuwen. Hopelijk dan beter!!!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:18

Naalt ik moet effe kijken, deze week moet ik werken, maandag begint school weer en verder werken.

Dit weekend mijn koffer pakken, volgend weekend komt mijn nichtje en kan ik toch zondag nog even bij Breda kijken :D. Dan ga ik 2 weken op vakantie :+.

Als ik terug kom kunnen we wel wat afspreken? :).

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:37

goede morgen lees veel slechte slapers ik laatste tijd ook erg veel last van gehad maar vanacht eindelijk eenslkkr kunnen slapen :o .

super gave fotos en filmpjes van fifi voor de wagen <3 echt geweldig dat het nu zo goed gaat. tjah ik zou idd voor iets van bontje gaan rond je streng (miss neus bontje, dat is wel niet zo langmaar heeft wel de juiste breedte denk ik en als je hem goed vastmaakt dat hij niet zakt lukt dat wellicht wel). Heel veel succes ermee je zult vast iets vinden erop

ferro bijna kopje onder in de waterbak :o jeetje dat is wel echt heel erg stom en wat dan als iemand met een shet erdoor moet :+

tine ik hoop dat het voor je geitje meevalt

rest van mensen sorry als ik vergeten ben ben nog beetje :z zo eerst even naar paardjes (kijken of we mijn kleine spruit weer eens voor de lange lijne kunnen zetten) dan naar winkel en dan nog hele hoop andere klusjes te doen hier....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:54

@Tine hier ook geen tips voor de geit, helaas. Vervelend he als je niets voor zo'n beestje kunt doen. We hadden vroeger thuis schapen, dat was eigenlijk ook of ze doen het goed, of het is echt einde oefening.

Heb ondertussen een UBN nummer, dus kan officieel schapen of geiten gaan houden :Y) voor op het landje waar nu dus geen poowns/peerd opstaat. Weet nog steeds niet of ik het hou en als ik het mag houden of ik het dan nog wil :+

Die remmen is gewoon vervelend omdat het je wat onzeker maakt met remmen. Zonder rem vind ik geen optie, als ze flink draaft en ik wil netjes terugrijden naar stap is het fijn dat ik wat kan bijremmen anders klapt de wagen zo op de broek. En bij heuveltjes af / als je afritje hebt waarbij paard onderaan afritje stil moet staan vinden ze het meestal ook niet zo fijn als de wagen zo op de broek zit. Plus dat ik het veiliger vind. Dus wil echt wel een goed werkende rem!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:06

Tine vervelend voor je geit. Hoop dat het allemaal meevalt!

Tallechie kon ook niet slapen. Ik heb ook verrot geslapen vannacht zie het even niet meer zitten.

PrinsjeH en naaltje gaan meeten mar niet vandaag, morgen :D

VHU balen van je remmen zeg zou er dan ook nieuwe op willen voordat je ergens strand.

Waterbak was heel erg was een jongetje van een jaar of 8 die zn shet ging dus echt kopje onder.
Ventje huilen pony zeiknat. En het is ook nog een stinkbak dus heb gister mn tuig en beenbeschermers
al schoongemaakt en vandaag is mn kar aan de beurt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:33

Wat een slechte slapers allemaal, heel vervelend! Heb paar jaar geleden ook een tijd gehad dat ik niet goed kon slapen. Tegenwoordig heb ik altijd temazepam in huis, dus slaap altijd goed, hahaha.

Ik heb even kort ohz gereden. Merk dat mijn lichaam in kracht heeft moeten inleveren door die 5 weken rust. Dus even rustig opbouwen. Morgen gaat vriendinnetje haar in de springles rijden, dan wordt ze weer even lekker getraind.

Ik ga zo met onze labrador naar het Hondenstrand! De Ridgeback laat ik thuis, die gaat zich vervelen en dat is niet leuk voor haar.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:33

Jeetje, zou echt niet tof zijn als ik zo'n waterbak met mn shetter moest rijden. Hoe kunnen ze dan nou doen, en dan ook nog met zulke jonge deelnemers.. Pony is het vertrouwen dan waarschijnlijk wel kwijt in die waterbak.. Die van mij zou nooit meer gaan denk ik.

Slechte slapers.. Tja slaap juist heel goed op het moment, maar ben nog kapot als ik opsta..

Frensie: Hebben jullie een heus hondenstrand? Dat is relaxed! Ik ben gister met Belle en Aila naar een flyball teamgenootje gereden en daar hebben we heerlijk langs het kanaal gelopen.. Mooi groot natuurgebied en lekker rustig. Hondjes hebben zich heerlijk vermaakt en lekker gezwommen. Kleine Aila heeft nog nooit gezwommen en vond het maar spannend. Zij heeft dan ook lekker pootje gebaad.. Was wel trots op dr dat ze uiteindelijk steeds zelf achter de andere aanliep, wel tot zover dat ze nog kon staan.. maar ze ging er wel zelf in.. knappe pup! <3

Gister morgen heb ik heerlijk met Eef weer buitenritje gedaan.. In het begin was ze een beetje irritant.. rem was zoek ( ik wil ook een nieuwe ;) ) en stuur werkte ook niet helemaal vlekkeloos. Uiteindelijk wel weer veel spannende dingen getrotseerd en was ze nog best braaf :D Ze was wel helemaal zeiknat van het benauwde weer.

Ze had trouwens wel een gekke plek op dr kont zitten. Zo groot als mn hand en het was een beetje dik en warm en de vacht was helemaal aangekoekt. Alsof er vocht uit die plek is gekomen ofzo.. Ben benieuwd hoe het er vanmiddag uitziet...

Ow ow vergeet Fifi helemaal! Wat een super mooi gezicht dat ze voor de wagen stond! Trots op jullie en wat lekker dat je weer een stapje verder bent! W.b. de wond heb je tips genoeg gehad. Zou persoonlijk idd bij de echte schapenvachtjes blijven...