[NH] Wie is tegen/voor de join up???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:18

gewapend beton he toch vind ik het belachelijk, lichtelijk jaloers???

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:21

Duncan schreef:
gewapend beton he toch vind ik het belachelijk, lichtelijk jaloers???


Idd, gewapend beton........
Maar mensen, vooral doorgaan hoor, je paard leert je later OOK eens wat respect is......
Dan niet klagen he, hoe hard een hoef in je muil aankomt, ok ???

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:23

Eqfan schreef:
Als ik op een nieuw paard ga rijden waar ik nog nooit op gezeten heb of gezien.. doe ik 1x een joint-up met hem... zodat hij mij leert vertrouwen en weet dat ik de baas ben van hem.. daarna ga ik zonder zadel hem uitstappen en kijken of hij mij vertrouwt.. dan ga ik meestal de volgende dag rijden op hem..
Ik bne voor een joint- up .. alleen als je er mee om kunt gaan.. en ook weet wat de bedoeling is en dat je hem nie op gaat fokken want dat heeft geen enkel zin en krijgt hij al helemaal geen vertrouwen in jou!!!


1. De paarden waar ik mee om ga krijgen geen drugs van mij
2. Kan jij er dan mee omgaan?
3. Woon je ver weg?

Sorry maar ik heb echt nooit een join-up gebruikt... Ga ik ook niet doen. Bij mij is het als het paard lief is, ben ik ook wel lief voor het paard (dus niet rot op k*tbeest, en als hij zich overgeeft gaan knuffelen ofzo), als het paard loopt te klooien ben ik niet lief. Maar ik ga een paard niet wegsturen als het niks doet...

EDIT: typo Clown

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:24

naar jezelf kijken en aan jezelf werken is nl erg goed te verbergen achter dit soort methodes...

respect moet je verdienen door je opstellling to je paard, niet door het af te dwingen, want zeg nu eerlijk, de keuzes zijn vrij beperkt. of dood, of achter me aan.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:28

Ok, maar waarom mag dat soort wantoestanden dan ?

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:29

Ik bel bij elk wissewasje gvd smid, DA e.d.....

En dat soort figuren wensen hun paard dood ??????

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:31

blijkbaar, dieren liefde he... niet verder kijken dan je neus lang is. uitvoeren wat in het boekje staat, maar niet bedenken wat je eigenlijk doet... het menselijke soort.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:32

het ergste soort wat bestaat dus..........

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:34

inderdaat!

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:39

Maar hiermee is de hamvraag nog NIET door de TS beantwoord he.

Waarom een paard in een afgesloten gebied (dat is het ergste) in een afgesloten gebied de dood in jagen, terwij diwer NIET verder kan dan de omheining ???

Ben je dan stoer ofzo ? Groot hoor, een dier de dood toe wensen....
moet je mij probeberen, PB maar ff, krijg je adres, gaan WIJ ff join up doen in de straat...


Stoer hoor je dier mishandelen, rot toch op aub

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:59

en nu maar afwachten of ze zich uberhaubt nog vertoont hier...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:01

Zo hier worden even een groep mensen in een hoekje gestopt...

het is niet jouw mening, je doet het zelf niet. dus de mensen die het wel doen hebben geen overwicht? Geen gevoel voor paarden...

Natuurlijk is dit erg zwart wit gesteld.

Mensen kijk om je heen. Doe mee met een discussie met goede punten en ga niet met 'verwijten' gooien.

We gaan allemaal anders met ons paard om. De ene methode is niet slechter dan een ander. Anders misschien als de methode die je zelf gebruikt. Maar wat bij het ene paard goed werkt, werkt bij een andere niet. Dat maakt de paardensport juist leuk.

Al die informatie/methodes gooi ik in mijn rugzak. En ik haal eruit wat ik op dat moment nodig heb.

Ik ben dus juist heel benieuwd naar wat mensen doen en het waarom erachter. Wat hun voordeel er mee is.

Maar als je mensen in een hoekje gaat duwen dan gaan mensen zich verdedigen. En is er geen sprake meer van een discussie maar een wellus/nietus spelletje.

Jammer want je kunt van iedereen wat leren.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:02

Kom hey, overdrijven is ook een vak. Ik ben het met jullie eens dat een paard verward zou kunnen raken van het wegsturen als hij niks fout heeft gedaan, maar jullie denken toch niet dat het paard denkt dat zijn baasje hem dood wil hebben??? Of dat het baasje zijn paard dood wil hebben??

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:16

Heike schreef:
Zo hier worden even een groep mensen in een hoekje gestopt...

het is niet jouw mening, je doet het zelf niet. dus de mensen die het wel doen hebben geen overwicht? Geen gevoel voor paarden...

Natuurlijk is dit erg zwart wit gesteld.

Mensen kijk om je heen. Doe mee met een discussie met goede punten en ga niet met 'verwijten' gooien.

We gaan allemaal anders met ons paard om. De ene methode is niet slechter dan een ander. Anders misschien als de methode die je zelf gebruikt. Maar wat bij het ene paard goed werkt, werkt bij een andere niet. Dat maakt de paardensport juist leuk.

Al die informatie/methodes gooi ik in mijn rugzak. En ik haal eruit wat ik op dat moment nodig heb.

Ik ben dus juist heel benieuwd naar wat mensen doen en het waarom erachter. Wat hun voordeel er mee is.

Maar als je mensen in een hoekje gaat duwen dan gaan mensen zich verdedigen. En is er geen sprake meer van een discussie maar een wellus/nietus spelletje.

Jammer want je kunt van iedereen wat leren.


Sorry, je hebt wel gelijk. Mijn mening lijkt me in elk geval duidelijk, zal nu verder LEZEN, heb mijn woordje hier gedaan.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:18

Oh nee, blijf gerust actief met je mening komen. Graag zelfs. Maar probeer niet te veroordelend over te komen. Probeer open te stan. Dat wil namelijk niet zeggen dat je het er dan mee eens bent, of dat je 'overstag' bent.

Maar erover praten is juist goed. Zeker met mensen die een andere mening hebben.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:24

maar om nu steeds hetzelfde te zeggen. maar ik begrijp wat je bedoelt, ik schoot een beetje (erg) door

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:33

Duncan schreef:
maar om nu steeds hetzelfde te zeggen. maar ik begrijp wat je bedoelt, ik schoot een beetje (erg) door


Ik ook, maar ik heb ook vertelt waarom ik "doorschoot"

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:45

sjokkemeule schreef:
Ik ook, maar ik heb ook vertelt waarom ik "doorschoot"

Zal gerust aan mij liggen, maar het is mij beslist niet duidelijk waarom je zo doorschiet?
Het was een aardige discussie, met even aardige argumenten, maar toen begon je te roepen dat mensen die join-up doen, hun paarden doodwensen? Sorry, maar dat schiet mij even verkeerd... Scheve mond

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:38

Goeiemorgen zeg, ben je even een paar uurtjes weg en dan breekt de hel los Haha!.

Hoewel ik het met de tegenstanders eens ben moeten we denk ik niet vergeten dat een ieder zijn eigen mening en methode heeft. Jammer genoeg ben ik een keer met deze methode in aanraking geweest zoals jullie wel weten en hoewel dat nu ruim anderhalf jaar terug is heb ik daar nu nog spijt van.

@justy: jou snap ik niet zo goed. Je wil je paard behandelen zoals in de kudde? Hem wegjagen omdat hij zich niet overgeeft, maar je hebt niet zoveel vertrouwen in hem om je te realiseren dat zo'n dier zich afvraagt wat hij fout gedaan heeft en dat hij niet denkt 'mijn baasje wil mij dood hebben wnat hij doet de kudde na'? Leg mij eens uit A waarom je die join up doet? En B waar het wederzijdse vertrouwen is. Want het paard wordt niet serieus genomen. Die is toch dom. Nou als dat zo is, dan is die join up mijns inziens al helemaal iet nodig toch?

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:39

Wat Ik let wel IK lees is, dat paarde verstoten worden. alleen na begane fout.

Maar onze paaden die gedomicineerd zijn, en dus afhankelijk van ons zijn worden verdreven ZONDER opgasf van redenen, nee dat is eerlijk. Ik schop je nu de deur uit, maar ik neem je wel terug hoor.

Respect win je ermee ? Nee angst, Dier is doodsbang.

Nou succes hoor helden, mijn zegen hebben jullie dus NIET !!!!!!!!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:40

Sjokkemeule: denk aan je hart Lachen. Maar ik ben het 100% met je eens.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:43

Fasel schreef:
Sjokkemeule: denk aan je hart Lachen. Maar ik ben het 100% met je eens.


Dank, ik denk aan mijn hart, al die "onzin" over ff paard respect afdwingen, mensen, zo gaan jullie dus ook met jullie KINDEREN om ?????????

Die trap je dus ook de straat op ??
Zal ik vast ff MKA bellen ok ??

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:00

Fasel schreef:

@justy: jou snap ik niet zo goed. Je wil je paard behandelen zoals in de kudde? Hem wegjagen omdat hij zich niet overgeeft, maar je hebt niet zoveel vertrouwen in hem om je te realiseren dat zo'n dier zich afvraagt wat hij fout gedaan heeft en dat hij niet denkt 'mijn baasje wil mij dood hebben wnat hij doet de kudde na'? Leg mij eens uit A waarom je die join up doet? En B waar het wederzijdse vertrouwen is. Want het paard wordt niet serieus genomen. Die is toch dom. Nou als dat zo is, dan is die join up mijns inziens al helemaal iet nodig toch?


Ten eerste doe ik geen join-up Knipoog Ten tweede ben ik daar ook niet voor, om diverse hierboven al genoemde redenen, vooral omdat het paard imo inderdaad erg in de war kan raken van dit soort gedrag van mensen. Ik postte om even aan Duncan en Sjokkemeule duidelijk te maken dat ik niet geloof dat een paard het bewustzijn heeft om te kunnen denken dat zijn baasje hem dood wenst, ik geloof echter wel dat een paard er bang van kan worden, of op zijn minst erg verward.
En ik geloof ook niet dat er mensen zijn die dit doen omdat ze hun paard 'dood wensen', zoals sjokkemeule in zijn post aangaf... Het gebeurt vaak uit onwetendheid.

Dat het wegsturen uit de kudde in de natuur betekent dat een paard zijn doodvonnis getekend wordt, natuurlijk, maar van bewust een paard de dood insturen is bij een join-up geen sprake volgens mij, simpelweg omdat dat bewustzijn er niet is, bij zowel eigenaar als paard.

Ik ben dus niet voor een join-up, maar wilde even mijn eigen nuance geven aan de inmiddels dialoog van Duncan en Sjokkemeule.

yrsa
Berichten: 87
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:00

weet ge da monty roberts die methode ook toepast bij het heropvoeden van moeilijke jongeren?? hij heeft er een boek (of meer misschien) over geschreven en er ook is een programma over laten maken

von het maar raar

maja

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:03

yrsa schreef:
weet ge da monty roberts die methode ook toepast bij het heropvoeden van moeilijke jongeren?? hij heeft er een boek (of meer misschien) over geschreven en er ook is een programma over laten maken

von het maar raar

maja


En dat die man dus ook diverse malen aan de kaak gesteld is ????????

Grow up people, ga lekker dierenbelen, maar niet in mijn ogen ok ?