[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lobkew

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:40

Ik ben ook gewoon te lui om in te schrijven via formullier... via de app even 2 dingen aanklikken en hoppa. Als ik tussen 2 wedstrijden kan kiezen die even ver weg zijn en voor de rest ook verglijkbaar dan kies ik voor degene waar ik online kan inschrijven :') :j := . Hoezo lui :+

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:21

Ik heb sinds ik officieel rij alles via wedstrijdplatform ingeschreven dus ik kan er niet echt aan wennen :P Vaak mail ik nu nog naar de vereniging en is dat ook goed.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:58

Via mijnknhs is voor het secretariaat echt makkelijker.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:03

Na een tijdje weer naar een wedstrijd.... guttegutt waar begin je aan :D .
Morgen zelfs vrij genomen om het tuig en de wagen schoon te maken. En dat met deze kou!
Maar wat heb ik er zin in. Ik heb een klotentijd qua gezondheid gehad en lijk nu weer terug te krabbelen. Het gaat heel langzaam en ik ben er nog lang niet, maar wat je nu heb moet je koesteren.
Zaterdag naar de districtskampioenschappen in Assen. Gisteren nog heel fijn les gehad. De instructeur was meer dan tevreden.
Iedereen die ook in Assen of andere wedstrijden meedoen alvast heel veel succes!! en een leuke en gezellige dag toegewenst.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:37

Ipsilonka schreef:
Via mijnknhs is voor het secretariaat echt makkelijker.

Klopt, maar ik vind het ook wel even wennen hoor. Ik ben beginnend secretariaat, dus ik weet niet beter, maar kan me voorstellen dat als je het al jaren anders doet, dat dit toch even omschakelen is ;)

Yarrah, heel veel succes zaterdag. Hoe laat moet je? Misschien dat ik je dan wel zie langskomen met je mooie Groninger.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:12

Beetje raar om te zeggen dat het verplicht is om in te schrijven via mijn knhs, terwijl er een heel aantal wedstrijden, zowel menwedstrijden als onder het zadel, nog gewoon via het inschrijfformulier gaan.
Hier en daar staat er zelfs uitdrukkelijk bij dat je je alleen kunt inschrijven via een inschrijfformulier en niet via mijn knhs.
Denk dat dat dan weer het verschil is tussen administratieve regeltjes en de realiteit, want het kan dan wel verplicht zijn, maar die wedstrijden gaan ook gewoon door.
Zaterdag hele dag op de rekenkamer in Assen en zelf ook nog meedoen, wordt ook druk, allemaal veel succes :).

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:26

Het is gewoon gewenning, duurt meestal even. Maar bij ons op de vereniging is zelf het oudste wedstrijdlid van 76 over op inschrijven via mijnknhs hihi.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:50

@Grainey: is idd raar om te zeggen als KNHS wanneer de verenigingen er niets vanaf weten ;)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:12

Het is in de nieuwsbrieven en op de site wel meegedeeld, maar iedereen leest dat niet (blijkbaar).
Het is ook allemaal niet moeilijk, maar de een heeft nu eenmaal meer met de computer dan de ander, weet van een jurylid dat ze de inschrijvingen nu laat doen door anderen, het heeft ook niet altijd met de leeftijd te maken, meer met interesses denk ik.
Op zo'n cursus dan te verklaren dat het verplicht is en dat is het dan, is wel een beetje heel theoretisch, vooral als blijkt dat het in de praktijk nog niet zover is.
Op onze menwedstrijd van vorig jaar heb ik ook nog een aantal aanmeldingen zonder inschrijfformulier binnen gekregen, was voor sommige mensen blijkbaar ook al moeilijk. Was trouwens ook iemand bij die helemaal geen computer had, ook niet van plan was een aan te schaffen, die heb ik maar telefonisch ontvangen.
Voor iedereen hier op dit forum is de computer natuurlijk iets waar je dagelijks mee om gaat en daardoor is mijnknhs ook iets simpels, maar niet voor iedereen geldt dat.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:30

Klopt, wij krijgen ook ieder jaar met de hand geschreven inschrijvingen, sommige ook gewoon met de post. Bij onze menclub zitten wat oudere mensen, die hebben er best moeite mee om zich in te schrijven.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:22

assie schreef:
Yarrah, heel veel succes zaterdag. Hoe laat moet je? Misschien dat ik je dan wel zie langskomen met je mooie Groninger.

Ik moet om 10.58. Ik hoop dat ik tijd heb om de mooie friese vierspan te zien. Die moeten rond 10.00 uur.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:42

Vandaag een uitnodiging voor de ALV van District Zuid ontvangen, met daarop het agendapunt:
11. Dressuur-Vaardigheid
Het aantal deelnemers aan dressuur-vaardigheidswedstrijden neemt in ons District sinds jaren af. Daarom stelt het bestuur de vraag “Welke toekomst hebben de dressuur-vaardigheidswedstrijden in Mendistrict Zuid?” Het bestuur gaat hierover graag met u de dialoog aan.

Kijkt me duidelijk, gezien de nieuwe startlicenties: "geen toekomst".

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:13

Jammer dat de deelnemers afnemen Gem!

Ik weet dat ze de contributiestructuur wilden vereenvoudigen, maar iemand die alleen maar af en toe dressuur-vaardigheid wil rijden met een enkelspan pony betaalt nu evenveel licentie als iemand die klasse 3 SWM rijdt met een vierspan paarden. Terwijl er naar verzekeringen toe toch een stuk meer risico is bij de laatste als bij de eerste.
Dat zal zeker meespelen, als je maar een paar keer per jaar wil starten wordt dat wel een hoop geld :o

Verder heb ik geen opmerkingen over de wedstrijden in Mendistrict Zuid :) Ik start pas sinds dit jaar in Nederland dus ik heb nog maar 2 wedstrijden gereden. Maar ik was heel erg in de wolken met de goede organisatie, fijne accommodatie en leuke sfeer! De jury is ook duidelijk van betere kwaliteit dan in België.

Ik maak morgen mijn debuut met de nieuwe pony, spannend!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:38

De wedstrijden waar ik altijd kom, zijn idd altijd super georganiseerd. Leuke verenigingen, prettige sfeer, goede accommodaties. Daar ligt het zeker niet aan!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:52

Hier is het net zo druk als altijd op de dressuur vaardigheid, zelfs drukker want men gaat nieuwe dingen uitproberen of met elkaars pony's rijden of je spannen splitsen.
Maar snap dat overige districten die al niet zo druk zijn er wat moeite mee hebben.
Maar er staat ook dat het al jaren afneemt, niet alleen nu ineens groots.
Wellicht gaan ze nog eens wat verzinnen voor de puur-enkelspanrijders. :j

Hier ook online inschrijven fijn, alleen met de app werkt het voor geen meter met 2 spannen, heb nu 4 passen met 1 pony naam waarvan er 1 enkelspan zou moeten zijn en de andere dus tweespan met een andere pony, maar omdat er maar 1 naam in beeld komt, gaat dat dus lastig gokken worden.

Overigens heb ik nu door FEI regels de namen van mijn pony's moeten aanpassen en gaan ze dus nu door het leven op wedstrijd met hun elle-lange stamboeknamen ook op dressuur en vaardigheid.... :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:13

ik ga je vast wel zien morgen eline! Ben benieuwd naar je pony. Heeft wel wat weg van die van mij denk ik.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:22

Melanie, ik heb jullie wedstrijdkalender van District Oost eens naast die van ons gelegd, gezien over het hele outdoorseizoen, en dan alleen kijkend naar de Dressuur / Vaardigheid. Dus waarbij beiden gereden kan worden, anders komt er bij "ons" sowieso geen hond.
Bij Zuid is er tot nu toe 5 x D/V gepland vanaf april t/m oktober (okee, ik heb de wedstrijden dat je alleen met een Haflinger aan de start mag komen niet meegeteld).
Bij Oost is dat 28 x D/V vanaf april en kun je vrijwel elk weekend op wedstrijd.
Even vlug verder tellend: West heeft er 36, en Noord 31 (de wedstrijden voor uitsluitend Friezen niet meegeteld)!

Niet zo vreemd dat de animo in Zuid niet zo groot meer is en iedereen maar de overstap maakt naar de SGMW's.
Laatst bijgewerkt door Gem op 26-02-16 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:32

West kun je ook wel 1 of 2 keer per maand rijden. Ik woon aan de afsluitdijk dus steek ook makkelijk over naar noord.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:34

Heb mijn post hierboven even aangepast.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 07:34

Iedereen veel plezier en succes op DK Noord

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:02

Vanmorgen gestart op DK Noord. Wat een heerlijke wedstrijd was het, fijne proef gereden (echt heel fijn). Ik was zo op mijn super groninger <3 wat een heerlijk dier is het toch. Daarna een heerlijk rondje gereden rond bagelhuizen. Leuke gesprekken gehad met mede menners. Ach, zo gezellig allemaal. Bijna vergeten de punten te halen. Ik ben me rotgeschrokken toen ik ze zag 206 en 195 en ik was te laat voor de prijsuitreiking (sorry). Ik was ook nog tweede *\%/* ik was wel op tijd voor de foto :o .
Foto's en filmpje volgen nog.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:40

Haha Yarrah op buitenrit terwijl ze bij de prijsuitreiking moest zijn _O-
gefeliciteerd hoor!!!

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:12

Kampioen enkelspan pony b dressuur DK Noord *\%/* geheel onverwacht, trots op mijn iets te hete shet <<)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:29

Balen van het gebrek aan animo in Zuid.... Ik wou dat er meer wedstrijden waren hier, ik kan tot juni bijna niets mee doen :( En alles zit ook vet snel vol. Ik zou er zo voor naar zuid NL rijden :P

Vandaag in Scherpenzeel 'Thuisbasis' gereden, super lekker gereden!
Beide pony's mee, ze waren braaf en prima te rijden. Ene is natuurlijk alleen maar beetje recreatief gemend, afgelopen jaar 10x ofzo, en Kyano natuurlijk nog jonkie.
Booster 185 en 202; en Kyano 189 en 199. Dikke prima dacht ik zo, braverds!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:34

Afbeelding

Net kampioenschappen district noord gereden zo blij met mijn knappe Welsh 4de wedstrijd en ze is gewoon 3de geworden van de B pony's :)
Vond het leuk om keertje mee te rijden maar ik kan niet tegen die zenuwen haha :Y)